Mutasd

>> Szerviz2009-02-19

Szakadt volt a jobb első féltengely gumiharang. Ki kellett cserélni, meg is vettem a cuccot. Egy lazább nap délutánján megkértem a cégnél az egyik szerelő kollégámat hogy cserélje ki. Sajnos a hülye kialakítása miatt ezt le kell ütni, ami nagyon nem akart sikerülni. Kivettük hát a helyéről, be a satuba majd ott is ütöttük lefelé! De nem engedett inkább eltört! Így hát vehettem egy komplett külső féltengely csuklót.. Mindig megszopatom magam ezzel a kocsival!

>> Szerviz2009-01-16

2 db ablaktörlő gumi csere, gyárira. Egyébként elég vacak állapotban vannak a karok. Bár vacilálok rajta mert jobban szeretném ha minden gyári lenne, de lehet hogy lecserélem egy sima karra, amihez járna az "AERO" lapát..

>> Szerviz2009-01-07

Kicseréltem a ventillátor hőkapcsolót

>> Szerviz2009-01-07

Végre megtörtént a termosztát csere! Sokkal jobb lett! :)

>> Szerviz2008-12-29

Hétfőre rájöttem hogy néhány bilincs nem lett rendesen lehúzva, ill. a szívósor felső részén egyáltalán nem volt bilincs, így falsot szívott, ezért torpant, ezért nem volt alapjárat. Hirtelen csak gyorskötözőm volt, azzal húztam le. Így már tetszetősebb lett. Igaz még mindig nem volt az igazi, kipufogó kifújt, stb.

>> Esemény2008-12-29

Az autó 2008.12.29-én használható állapotban!! Azért nem írom hogy KÉSZ, mert rengeteg apróság maradt, amit még meg kell csinálni, de az autó napi használatra kész, üzembiztos..
Az előzményekről, és az azóta megélt eseményekről külön postokat fogok még írni!

>> Szerviz2008-12-27

Találtam egy beszámolót, amit a 155 topicba írtam anno, bemásolom ide is:

Tehát reggel mentem a műhelybe hogy befejezzük az apróságokat és gyíí. Természetesn a szerelő barátomnak (akinek egyébként nagyon nagyon sokat köszönhetek hogy elkészült a gép) ez a nap is az én autómra volt szánva, ennek ellenére -mint mindig - egy másik kocsit csinált, lakatolt egy T3as Transportert. Sebaj, hozzáláttam magam, rögzítettem az üléseket, egyéb dolgokat a beltérben. Közben a barátom eltöre a hegesztőt, és sajna semmilyen bolt nem volt nyitva hogy másik fejet vegyen. Ekkor aggódva megkérdeztem h ugyen nekem már nem kell hegeszteni semmit? :) persze nem úgyhogy megnyugodtam, de kár volt (de ez majd később jön).
Aztán legyártotam a kipuffhoz a tömítéseket, felraktam és lehúztam a csavarjait. Át kellet rendezni néhány vezetéket a hátsó leömlőnél, meg a fűtés csöveket, mert túl közel voltak hozzá + bekötöttem a lambdát is. (nem volt egyszerű felhűzni a kábeleket) Feltöltöttem a servo-t hibátlanul működött, úgyhogy ez is kipipálva. Ezekkel úgy telt múlt az idő már 14 óra volt. Elkezdtük légteleníteni a kuplungot meg fékeket, és hogy hogynem a bal hátsó nyeregbe beletört a légtelenítő csavar. Na akkor le a nyereggel.. A hegesztő nem működött, fúrtuk faragtuk, de nem jött ki. Persze a havernak már indulnia kellett volna, úgyh úgy állt a történet hogy a fék miatt nem lesz próba.. :( Na ekkor eszünkbe jutott hogy a legelső kocsimnak (Fiat Uno Turbo) az elős és a hátsó futóműve is hátul hever az udvaron. Nézzük csak meg! ÉÉs igen, nem gondoltam volna de a '86os Uno Tie hátsó féke detto ugyanaz mint egy 155 V6é. (ugye hogy egy szar fiat! :) ) Tehát arról szépen átszereltük és lelégtelenítettük.
Közben egy újabb szívás volt kilátásban, ugyanis nem minden kerék ideiglenesen 2 csavarral volt feltéve, viszont a maradék kerékcsavarokat persze nem találtam. Na a szerelő srác ekkor magára hagyott azzal h ha meg is találom a csavarokat, messze azért ne vigyem a kocsit, mert még át kell rendesen nézni, meg ilyenek.
Közben az előzényekhez hozzátartozik hogy indítgattam már az autót miután kész lett a kipuff, és a tünet ugyanaz maradt, emelt fordulaton hibátlan, de alapjárat nincs. Eszembe jutott és zavart hogy eredetileg volt egy testkábel ami szívócsonkról az alapjáratira ment, de ekkor nem tulajdonítottam neki jelentőséget, csak..
Na mindegy próbáltuk stabilizálni de nem ment, hol megtartotta hol nem. Aztán egyszer valahogy beállt 1000 körülire és azt hittük jó, úgymaradt.

Szóval miután elment a szerelő, megtaláltam a kerékcsavarokat is, úgyhogy semmi nem állt a próba útjába. Tehát kiálltam a garázsból, sajos már kifele jövet észrevettem hogy mégis levegős maradt a fék, és alapjárat sincs. :) :(
Na midegy menjünk egy kört, ekkor már sötét volt a kocsin persze állt az egy éves por ablakmosó üres, alig láttam valamit. Az első kis kör szörnyű volt, le akart álli folyton mivel nem volt alapjrat, szarul reagált a gázra, alig volt fék, a módosított váltórudazaton is van mit állítani, mert kidobja a 2est. Gyorsan visszamentem.
Akkor lejött Vittorio barátom (szörnyeteg Q4 :) ), na mondom ha már itt vagy menjünk csak egy nagyobb kört, fel az autópályára! Hát így is lett, nem húzom tovább a szót, a lényeg hogy most nem tudom eldönteni mit érezzek félig tele vagy félig üres az a pohár.. Igazából a legnagyobb probléma hogy nincs alapjárat, meg hogy ha nem figyelmesen kapcsolom a kettest akkor kidobja. A futómű nagyon patent, a belseje nem nyöszörög annak ellenére hogy a műszerfalon kívül semmi nincs rögzítve, működik minden elektronika, világítás, jó a fűtés.. :)
Az autó egyébként a felső tartományban kiválóan húz, megy ahogy kell, csak még borzasztó hangos belül a motorhang..
Meg 1500 alatt teljesen halott, prüszköl köhög, leáll, de ahogy állok kicsit a gázon dadog-dadog aztán hirtelen gyönyörűen felpörög..:( Nem működik a sebmérő, az üzemanyagszint össze-vissza ugrál, főleg ha játszok a gázzal. Nem működik a gyári vízhőfomérő, igaz van benne nekem 2 utólagos (hengerfejenként 1-1). Kurvára kifúj még a kipuff valahol elöl. Egyébként érdekes hogy szinte csak motorhang van. Tankoltam bele, aztán visszaálltam a műhelybe, pedig már nagyon elhoztam volna :(
Szóval jó is meg nem is, dehát lehet h ilyen átalakítás után ez a természetes! Egyébként közben megerősítést nyet hogy alapjáratom azért nincs mert az alapjárati nem kapja meg a testet, ezért kell az a bizonyos vezeték, amit kihagytam belőle. Meglátjuk, remélem tényleg ennyi.. Na ennyi! :)

>> Szerviz2008-12-27

Ez a rész jobban megmaradt! :)
Tehát December 27-én befejeztem valamennyire a beltér összeszerelését is, a motor is ijndítható állapotba került. Mivel nagy volt a sietség néhány fontos dologról megfeledkeztem, de erről majd később.
Tehát beindítás:
először is kapott egy új akksit.
azért izgultam, mert a nyáron csak próbaindítást végeztem az autón, úgyhogy azért kérdéses volt hogy beindul-e. Kapott 15L friss üzemanyagot, nehogy ez legyen a baj.
Azt hiszem kb. 1 órán keresztül kellett indítgatni, mire történt valami. De beindult.
Kicsit egyenetlenül járt. Addigra egyedül maradtam a kocsival este 7 óra körül, de mindenképp el akartama vinni egy próbakörre.
2 utcányit mentem vele, elég rémisztő volt. Csörögött, zörgött, nem ment, torpant, alapjárat nem volt, leállt. A visszajelzők egy része nem működött, sebességmérő nem működött, motorfék nem volt. Visszatettem a garázsba és otthagytam

>> Szerviz2008-12-10

Még lógok néhány bejegyzéssel, de az az igazság, hogy nem nagyon tudok már visszaemlékezni minden apróságra - és inkább nem is akarok - mivel az autó üzemképessé tétele elég rohamtempóban folyt, nem is dokumentáltam semmit.
De azért nagyvonalakban:
a motor behelyezésekor még adódtak problémák, konkrétan ahogy a generátor szíj elvezetését kigondoltuk, az nem volt megvalósítható, mert nem fért el. Így ott is néhány változtatás kellett még.
A motortartó bakokon is kellett picit módosítani, de hálistennek 90%ban passzoltak a 155 bakok, a 164 motorhoz. Az biztos, hogy nagyon feszes lett a motor felfogatása.
Természetesen a generátor szíj sem volt jó méretű, tehát abból is válogatni kellet másik méretet.
Lássuk mi is volt még. Jah, igen, a generátor ugye elölre került, de elég passzentosan sem akart elférni először a hűtőtől, de a tartókonzol átalakításval ezt is megoldottuk.

>> Egyéb2008-11-25

Sajnos a gazdasági válság az autóiparra gyakorolt hatásai novemberre érték el cégemet, az eddig korlátlanul hasznélható cégautót elvették 2009 jan. 1-vel, így okvetlenül össze kellett rakni az autót.