Mutasd

>> Szerviz2010-01-31

2 napot bírt. Sajnos újra száraz időben kezdte el a szarakodást, tehát a vizes idő elméletet akár ki is lehet zárni.
Sajnos a V6 TB motoron nem olyan üzemanyag nyomásszabályzó van mint az enyémen úgyhogy a próba sem lehetséges, legalábbis most úgy tűnik. Viszont az alapjárati motor ugyanaz abban is, de nem ez a lényeg hanem hogy abban egy sokkal stabilabb egység fogja oda a szívócsonkhoz, nem csak egy "szaros" bilincs mint ebben. Azt kipróbálnám majd..
Újabb észrevétel hogy a hiba előcsalható ha sokszor engedem motorfékkel 1200-as fordulat alá. Ha sokszor ezt eljátszom akkor máris produkálja a hibát, ilyenkor a kuplungot kinyomva úgy csinál, olyan mint az ember akinek lenyomták a fejét a víz alá és feljön levegőért kapkodni..
A másik amivel szinte azonnal előcsalható a hiba, a havas út kitűnően alkalmas rá, amikor pl. hintáztatással próbálok továbbjutni a hóból, vagy csak egyszerűen lassan indulok el és folyamatosan kipörög a kerék, erre kinyomom a kuplungot hogy megtapadjon, aztán újra gázt adok, újra kipörög, újra elveszem, és így tovább.. Na ettől teljesen megbolondul pl. szinte azonnal...
Nem tudom már tényleg mi a szar ez.
Mindenesetre megjött a gyári légszűrőházam, úgyhogy vissza lesz alakítva szépen gyárira. Bízom benne, de sajnos van egy olyan érzésem hogy ez sem fog segíteni.
Utána cserélek üzemanyagszűrőt és egy tank tisztításon is gondolkodom.

>> Szerviz2010-01-28

Az autó reggelre teljesen tünetmentes lett, semmi baja ismét

>> Szerviz2010-01-27

Másfél hét állás után beindítva az autót, ahogy melegedett alapjáraton, újra elkzdte a jelenséget, először csak finoman, aztán egyre agresszívabban. Az is megfigyelhető tehát hogy az ingadozás üteme is változó, tehát van hogy szépen lassan ejtegeti a fordulatot pl. 85-1200 között, de van hogy 850-2000 között, de mikor agresszívabbá válik akkor pl. magasabb fordulaton egészen piciket ugrál, viszont sűrű ütemben..pl. 2200-2500 között.
Az idő viszont teljesen száraz volt.. :S

 
>> Szerviz2010-01-27

Készen lettek az elkorhadt részek, melyeken keresztül ázott az autó. Mivel előre szóltam hogy nem sietős, 1,5 hét alatt lett készen.
Viszont sajnos jobb hátul továbbra is ázik picit, de rájöttünk hogy hiányzik egy műanyagdarab a sárvédő és a lökhárító közül, így fel tudja verni ide a vizet a kerék.
Marklártól pótoni!

>> Szerviz2010-01-14

A December végi olajcsere óta sajnos hideg motorral nagyon csörögtek-kopogtak a hidrotőkék. Mivel azelőtt nem csinált ilyet, kicsit bepánikoltam, aztán elgondolkodtam és arra jutottam hogy előfordulhat-e hogy az olaj miatt csinálja. Ezt pár alkatrészes ismerős is megerősítette hogy nem én vagyok az első akinek kopognak a hidrotőkéi a Castrol GTX 10W40 olajtól. Egyyszerűen nem való többszelepes, hidrotőkés motorba az az olaj.
Örültem is meg nem is, újra olajat kellett cserélnem, mostmár a bevált Castrol GTX Magnatec 10W40 került bele ismét..
A motor elhalkult! :)

>> Szerviz2010-01-09

A hosszú távú tervekben mindenképp szerepelt az autó teljes Faceliftesítése, azaz az olyan külső-belső átalakítása amely a '95 utáni modellévűeknek volt.
Ennek legszembetűnőbb jellemzői a széles kasznielemek, avagy a wide body kitt.
Ehhez az első és hátsó sárvédőelemek és hátsó ajtók kellenek.
Ezeket a karosszériaelemeket jópár hónapja beszereztem már, de a terv úgy nézett ki hogy majd akkor kerülnek fel, ha telibe is fényeztetem/fényezem az autót . Nos sajnos a telifény egyre távolabbi terv, viszont tavaszra biztosan szét kell majd bombázni az autó hátulját a típushibának számító korrodálás miatt. És ha már szét van szedve, eszem ágában sem lesz a régi elemeket visszatenni ha vannak szélesek! :) (titkon reménykedem hogy össze tudom hozni mellé az elejét is, lökhárítókkal, maszkkal, motorháztetővel együtt - az mellé meg már csak a tető hiányzik! :) )
Tehát ma szépen nekikezdtem az elemek előkészítéséhez Vittorio segítségével. A hátsó sárvédőkkel kezdem, mert rozsda szempontjából ezek a kritikusak. Sajnos egyik elem sem tökéletes. Az egyiknek (bézs) a külseje viszonylag hibátlan, szinte gitt sem kell rá, a belseje viszont elég ramaty ahogy a képeken már csiszolva de még rozsdamaró kezelés előtt látható.
A másiknak (szürke) a belseje nevezhető hibátlannak, a külseje viszont elég szakszerűtlenül volt valaha javítva, az alsó él alatti rész végig volt sérülve, nem kalapálták, csak vastagon gittelték, majd fújták. Szóval azt szépen meg kellett tisztítani, majd kikalapáltuk, most így néz ki. De ezt füllerezni is kell majd.
Úgyhogy elkezdődött ez is.. :)

>> Szerviz2010-01-09

Na ma érdekes összefüggést fedeztem fel ebben a témában.
Ugyanis megint pár napja/hete tünetmentes az autó. Viszont ma ahogy a cég mosójában átnéztem a beázásban érintett helyeket, gondoltam utána csak végigcsapatom az autót, hogy lehozza a kavicsokat, sarat, sót.
Nos ez azzal járt, hogy szemből is adtam neki az ipari magasnyomásúval. A motorháztető fel sem nyitottam.
Nos innentől kezdve ismét megbolondult, nem kicsit.
Aztán egész nap zuhogott az eső, így folyamatossá vált ismét.
Így mostmár az jutott eszembe hogy vagy magát a direktszűrőt nem szereti, vagy sok vizet tud beszívni rajta alapbóll, vagy maga a szűrő van rossz helyen.
Mindenesetre mostmár sürgősen szerzek egy gyári légszűrőhűzat és visszaalakítom.
+ vészforgatókönyv, kedves Vittorio barátomnak az egyik V6 TB motorjáról kölcsönkérem az üzemanyagnyomásszabályzót..

>> Szerviz2010-01-09

Nos ma unalmas perceimben kicsit átvizslattam a vizesedő részeket.
Elöl felhajtottam a szőnyeget és megláttam a bűnöst, ahogy a képen is látszik az élben szétnyílt, talán rossz helyen lett megemelve. Egyébként itt volt már foltozva szóval lehet nem lett rendesen lekezelve a felület azért rohadt tovább. Na mindegy ezt gyorsan orvosolni kell..
A másik a csomagtartó. Nehezebb ügy, mondjuk ez a rész is volt javítva, egy régebbi blog bejegyzésben látható is. Szóval ami itt a képen látható az csak felületi rozsda, viszont egyértelműen jön be a víz. Én őszintén szólva nem látok sem repedést, sem semmit, és ahogy megmozgattam az a vízzáró "szellőző" sem engedheti.
Erre meg azt találtam ki, hogy rendesen passziválás után egyenlőre kikenem karosszéria tömítő pasztával, és után meglátjuk..

>> Szerviz2010-01-04

Nos a múltkori javítgatás után még egy darabig szarkodott az autó, és most megint beállt abba a stádiumba, hogy nagyon sokáig teljesen jó, aztán minden előzmény nélkül rángatózik menet közben. Jelenleg az üresben történő alapjárat ingadozás nem áll fent, csak menet közben produkálja, azt is nagyritkán. Ez összeköthető azzal hogy a múltkor újratömítettem az alapjárati csatlakozását a szívócsonkhoz. De ennél jobban már azt sem lehet, ráadásul még a gyári gumiágya ami alapvetően a tömítést szolgálja, az is teljesen hibátlan állapotú, szóval itt már nem kellene falsot szívnia. Mégis a tünetek erre engednek következtetni.
Vagy a másik jelöltem még a nyomásszabályzó, amit nemsokára ellenőrizni fogok.
Lehetőségként gondoltam még a rossz benzinszűrőre is, de állítólag az nem ilyet produkál.
Vagy, ne adj Isten magán a szívócsonkon lehet hajszálrepedés, ami még előfordulhat.

>> Szerviz2009-12-30

Kupléung munkahenger felújító készlet beszerlése, ha megint erszt majd, sajnos cserélni kell a házát..