Tagok >> Longman >> 155 GTA :)) >> Blog
- Típus:155 GTA :))
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1992
- Színe:grafit
Hozzávalók:
1 középső kézifékkötél
1 pár hátsó féktárcsa (Brembo Sport)
1 garnitúra fékbetét (TRW)
1 bal külső kormányösszekötő
kb. 3 hete állt az autó, várva a hogy megcsináltassam a vizsgát.
Sajnos álltó helyében (bár már előtte is észrevettem) jobb oldalon olajfolt volt alatta. Nagyon nem örültem, nyilvánvaló volt hogy a motorból jön. De álltó helyében???
Aztán végre eljutottam odáig hogy végre nekilássak felkészíteni a műszakira, gondoltam egyúttal megnézem az olajfolyás okát is. Ehhez viszont a cégtől le kellett vinnem a műhelybe. Gondoltam azért járatom egy picit mielőtt elindulok, mert ha álltó helyében folyt akkor menet közben ki tudja? Így is tettem, de sajnos nagyon megindult belőle valami folyadék. A para elkapott, megszagoltam és benzin volt.. Na ez döbbentett meg nagyon. Beálltam a céges műhelybe hogy legalább a benzinfolyást megállítsam, ezért előbb le kellett bontani a szervotartályt. Mikor hozzáláttam, észrevettem hogy az egyik csövön a bilincs le van lazulva, és szivárog az olaj. Hoppá, csak nem ez volt az olajfolt a kocsi alatt? Mindenesetre meghúztam. A benzincső meg volt törve, levágtam, visszaraktam.. Nos, se olaj, se benzin többet. :)
Sajnos van egy kis gond az önindítóval - illetve valószínű azzal.
A probléma nem újkeletű, a jelenség a következő:
Meleg motornál az önindító nagyon lassan forgat és eztán "véletlenül" elkapja, vagy extrém esetben ha nagyon meleg az autó, és a külső hőmérséklet is magas, akkor egyáltalán nem indul be. Ez utóbbi esetben az akksinál a +kábel meleg!
Lehetséges okok:
- önindító meghalt, elégett, mert sokáig nem volt föltte a leömlő hőjét takaró hőpajzs
- kábelezési probléma (táp) - a tápkábel újra lett húzva, mert hátra kellett vezetni
- önindítón lévő vékony tápkábel hibája
- test hiba
Hibakeresés:
1. Mikor nem indul, közvetlen tápkábelt vezetni az akksiról az önindítóra (esetleg külön akksiról mindezt)
2. Mikor nem indul, bikázni egy másik autóról
3. vékony kábel ellenőrzése
4. önindító felújítás
Egy kis szervíz:
- hátsó gumifékcsövek csere
- hátsó kézifékkötelek cseréje (jobb-bal)
- fém fékcsövek csere
- bal hátsó féknyereg csere (bontott)
- AR 164 sebességmérő jeladó felszerelés, hekkelt csatlakozóval
- leömlőre került ún. hőálló bandázs
- leömlő fölé felkerül a hővédő lemez (sajnos meleg motorra így is nehezen indul)
- LMM alá tartókonzol került
- rögzítettem az első lökhárítót és a klímahűtőt VÉGLEGESEN
- hővédő lemezt készítettem a kocsi aljára
- AC relék cseréje
sajnos a kormánymű engedte az olajat, így vettem egy bontottat. Remélem bírni fogja, ha nem akkor felújíttatom a régit.
Végre beszereltem egy fejegységet (Kenwood KDC W 7531) és egy első szettet (Rainbow)
Új szót tanultam Retrofit
Jelentése: Alkatrészek és kifutott berendezés-részek cseréje az eredeti gyártás fenntartása és berendezés konfiguráció fenntartása mellett.
Magyarul ez az autóra fordítva annyit tesz hogy adott alkatrész újabb verzióra cserélése!
Érthetőbb egy példán keresztül, a legelterjedtebb retrofit a klíma, mikor a régi R12ből, GYÁRI R134-et csinálnak.
Az én első retrofitom a gyújtáskulcs, mert vallom hogy nem Alfa az Alfa piros kulcs nélkül! :) Beszerelés még nem tom mikor lesz!
Végre kicseréltem a gyertyákat és a lambda szondát. A fogyim lement 10-12 L-re! Hurrá
Gyertya: NGK PFR6B
Lambda: Bosch..
Folyt a fékolajam, a végén már teljesen felpuhult a pedál. Vettem egy kuplung munkahenger felújító készletet, ezzel a gond megoldva.