Mutasd

>> Szerviz2009-09-25

Hozzávalók:
1 középső kézifékkötél
1 pár hátsó féktárcsa (Brembo Sport)
1 garnitúra fékbetét (TRW)
1 bal külső kormányösszekötő

>> Szerviz2009-09-18

kb. 3 hete állt az autó, várva a hogy megcsináltassam a vizsgát.
Sajnos álltó helyében (bár már előtte is észrevettem) jobb oldalon olajfolt volt alatta. Nagyon nem örültem, nyilvánvaló volt hogy a motorból jön. De álltó helyében???
Aztán végre eljutottam odáig hogy végre nekilássak felkészíteni a műszakira, gondoltam egyúttal megnézem az olajfolyás okát is. Ehhez viszont a cégtől le kellett vinnem a műhelybe. Gondoltam azért járatom egy picit mielőtt elindulok, mert ha álltó helyében folyt akkor menet közben ki tudja? Így is tettem, de sajnos nagyon megindult belőle valami folyadék. A para elkapott, megszagoltam és benzin volt.. Na ez döbbentett meg nagyon. Beálltam a céges műhelybe hogy legalább a benzinfolyást megállítsam, ezért előbb le kellett bontani a szervotartályt. Mikor hozzáláttam, észrevettem hogy az egyik csövön a bilincs le van lazulva, és szivárog az olaj. Hoppá, csak nem ez volt az olajfolt a kocsi alatt? Mindenesetre meghúztam. A benzincső meg volt törve, levágtam, visszaraktam.. Nos, se olaj, se benzin többet. :)

 
>> Szerviz2009-08-13

Sajnos van egy kis gond az önindítóval - illetve valószínű azzal.
A probléma nem újkeletű, a jelenség a következő:
Meleg motornál az önindító nagyon lassan forgat és eztán "véletlenül" elkapja, vagy extrém esetben ha nagyon meleg az autó, és a külső hőmérséklet is magas, akkor egyáltalán nem indul be. Ez utóbbi esetben az akksinál a +kábel meleg!
Lehetséges okok:
- önindító meghalt, elégett, mert sokáig nem volt föltte a leömlő hőjét takaró hőpajzs
- kábelezési probléma (táp) - a tápkábel újra lett húzva, mert hátra kellett vezetni
- önindítón lévő vékony tápkábel hibája
- test hiba
Hibakeresés:
1. Mikor nem indul, közvetlen tápkábelt vezetni az akksiról az önindítóra (esetleg külön akksiról mindezt)
2. Mikor nem indul, bikázni egy másik autóról
3. vékony kábel ellenőrzése
4. önindító felújítás

>> Szerviz2009-08-05

Egy kis szervíz:
- hátsó gumifékcsövek csere
- hátsó kézifékkötelek cseréje (jobb-bal)
- fém fékcsövek csere
- bal hátsó féknyereg csere (bontott)
- AR 164 sebességmérő jeladó felszerelés, hekkelt csatlakozóval
- leömlőre került ún. hőálló bandázs
- leömlő fölé felkerül a hővédő lemez (sajnos meleg motorra így is nehezen indul)
- LMM alá tartókonzol került
- rögzítettem az első lökhárítót és a klímahűtőt VÉGLEGESEN
- hővédő lemezt készítettem a kocsi aljára
- AC relék cseréje

>> Szerviz2009-06-13

sajnos a kormánymű engedte az olajat, így vettem egy bontottat. Remélem bírni fogja, ha nem akkor felújíttatom a régit.

>> Tuning és extra2009-06-10

Végre beszereltem egy fejegységet (Kenwood KDC W 7531) és egy első szettet (Rainbow)

>> Egyéb2009-05-30

Így állunk 2009.05.30-án.

>> Tuning és extra2009-05-14

Új szót tanultam Retrofit
Jelentése: Alkatrészek és kifutott berendezés-részek cseréje az eredeti gyártás fenntartása és berendezés konfiguráció fenntartása mellett.
Magyarul ez az autóra fordítva annyit tesz hogy adott alkatrész újabb verzióra cserélése!
Érthetőbb egy példán keresztül, a legelterjedtebb retrofit a klíma, mikor a régi R12ből, GYÁRI R134-et csinálnak.

Az én első retrofitom a gyújtáskulcs, mert vallom hogy nem Alfa az Alfa piros kulcs nélkül! :) Beszerelés még nem tom mikor lesz!

>> Szerviz2009-05-14

Végre kicseréltem a gyertyákat és a lambda szondát. A fogyim lement 10-12 L-re! Hurrá
Gyertya: NGK PFR6B
Lambda: Bosch..

>> Szerviz2009-03-10

Folyt a fékolajam, a végén már teljesen felpuhult a pedál. Vettem egy kuplung munkahenger felújító készletet, ezzel a gond megoldva.