Mutasd

>> Tuning és extra2009-11-28

Végre elkészíttettem a szívócső hű mását savállóból. Nagyon tuti lett, már csak azért is mert a gyári végig volt szakadva..
Viszont azt is eldöntöttem hogy visszaalakítom gyári szerűvé a szívóoldalt, úgyhogy rögtön 2 féle csövet is gyártattam.
Az egyik ami a képen is látható ehhez a konfighoz kell, a másik csak olyan "hosszú", ahogy a 2. képen lévő jelölés van. Utána szilikoncsővel fog csatlakozni az LMM fejjel lefelé, hogy le lehessen zárni a motorháztetőt, aztánt újra szilikon cső a légszűrőházhoz ami a gyári helyén lesz. Viszont a házból csak a 16V-é jó, mert annak van kör alakú csatlakozása, a 8V-knek és V6-oknak pedig kocka mert közvetlenül az LMM csatlakozik hozzá.

>> Szerviz2009-11-27

Beszereltem végre a pollenszűrőt, érezni is a hatását, kevésbé párásodik az autó, még így is hogy még ereszt egy kicsit a fűtőradiátorom (holnap az is cserélve lesz).

Aztán rögzítettem a fűtő-ventillátor csokiját is, meg még rengeteg pepecselős apróságot.

Amivel viszont nem boldogulok, az továbbra is az ablakfűtés:
tehát a manual szerint az alábbiakat kell ellenőrizni:
1. relé megfelelően kapcsol-e (ezt mondjuk nem értem, mert ha nem kapcsol egyáltalán a fűtés, akkor hogy ellenőrizzem?? :) ) egyébként már a 3. relé van benne, tehát az 99% hogy nem rossz.
2. A bajuszkapcsolón ellenőrizni hogy megvan-e a test (0V) - ez nálam ok!
3. Benyomva tartva a gombot, ellenőrizni a folytonosságot a két vezeték között a bajuszkapcsolón - ezt nem egészen értem, de nem volt rajta mérhető fesz. Egyébként angolul így hangzik: Pressing the switch to engage the defroster function , check continuity between pins B4 and B9 of lever group B68.
Amiket még megnéztem ezzel kapcsolatban:
A bajuszkpcsoló a biztosítéktábláról kapja a testet, azt is leellenőriztem és OK (G1 - B4)
Ha hátul a "kalaptartó" alatt közvetlen összezárom a vezetékeit akkor kapcsol a fűtés, világít a piktogrammja is..
Ugyanígy bekapcsol ha elöl a biztosítéktáblánál zárom össze. (G1 - E4) szintén még a piktogram is világít.
Szintén bekapcsol ha a biztosítéktáblánál a bajuszkapcsolóra menő vezetéket zárom össze (G1 - B4-B9)
Egyenlőre ennyi, nem haladtam semmit.. :S

>> Szerviz2009-11-12

Itt a tél..
Sajnos itt-ott vizesedést fedeztem fel, legszembetűnőbb a csomagtartó volt. A jobb oldala csúnyán beázik.
Felszedtem a kárpitot, és megtaláltam egy lukat, és egy kis repedést. A luk valszeg patentnek való, csak az idő vasfoga és a rozsda kitágította. Gyorsan orvosoltam..

 
>> Szerviz2009-11-05

No megint egy Part 1., azaz több epizódos történet.. Egyre több van.. :(
Szóval amíg a benzincsövek miatt állt, folyamatosan szakadt az eső és nem tudni miért (pont eresz alatt volt és folyt rá a víz, no meg ferdén is állt csavarodhatott annyit) teljesen beázott az utastér.
Azt már előtte is észrevettem hogy ha sokat áll vízben elkezd a tetőkárpit vizesedni, az ablak bal hátuljának vonalában. De ennyire még nem ázott be sohasem.
Miután kiszárítottam, eldöntöttem hogy elegem van belőle, helyre kell rendesen rakni!
A gond egyébként ott van hogy magának az üvegnek a kerete szét van rohadva, és hiába tisztítottam le, hiába a 14.000 Forintos gyári tömítés, az egész szarul áll..
Elmentem a Fiatba hogy árajánlatot kérjek a beállítására, a munkafelvevő ismerős, inkább azt javasolta hogy nézzem meg a vízelvezetőket, mert gyári leírás szerint az üveg körüli tömítés csak a szélzajt hivatott elzárni, ha ott víz jut be, arra úgy van tervezve az autó hogy mindent el tudjon vezetni.
Mivel az első vízelvezetőket már ellenőriztem a hátsók voltak hátra, és mit ad a balé hátsó teljesen el volt záródva. Kiszabadítottam, majd meglátjuk mi lesz..

>> Szerviz2009-11-05

Nos a műanyag hegesztés 1 napig bírta, úgyhogy lépni kellett. Az autót sajnos erre az 1-2 napra le kellett tenni. Pont Budapestre vezetett utam a cégtől, úgyhogy hoztam Maklártól ilyen pöcköket, illetve a biztonság kedvéért szintjelzőt is. Beépítve hibátlan lett a cucc.. :)

>> Szerviz2009-11-03

A szintjelző problémája miatt ugye belemélyedtem kicsit a csomagtartóba. Sajnos észrevettem hogy az AC környékét eddig nem vettem kezelésbe, és ez meg is látszik rajta. Elég ratyi állapotban voltak a csövek, és a szorító bilincsek. Vettem is ezekból újat, majd nekiláttam a nagytakarításnak. Eközben vettem észre, hogy a nyomó oldali benzinvezeték csatlakozója (kis műanyag 'pöcök') a tetején ki van kopva - ugyanis valami barom valamikor, valamiért rátett egy szorító bilincset, ami kikoptatta, és a tetején szivárgott a benzin.. Szerintem -1L/100 km. Mivel a kis pöcköt beszerezni elég nehéz, ezért megheggesztették a tetejét, átmeneti megoldásként. Persze próbálok bontóból ilyen pöcköt szerezni. Vagy ha kell a bontott szintmérő mégis, majd küldetek Maklárral ilyet is.. :) Addig marad így.

>> Szerviz2009-11-02

Tankolás után a műszer fekve maradt (azaz üres tankot mutat). A szintmérő megfáradt. Nagy nehezen sikerült kivenni, mintha le lett volna tapadva, és kicsit érdekesen állt a vezetéke a "majré lámpának" is. Ezeket megigazítottam, és visszaszereltem de gyújtás ráadása után ugyanúgy fekszik a mutató. Mivel még nem raktam össze teljesen azt a részt, így megigazítom mégegyszer, illetve kimérem az ellenállását. Vagy marad a bontott 2000-ért, bár még kábelezési probléma is lehet szerintem.

>> Szerviz2009-11-01

Lassan egy éve hogy használom az autót, elég mozgalmas volt ez az év szervizelés szempontjából :P És még mindig nincs vége.. :)
A fűtéscső csere kapcsán elkezdtem turkálni a motortéri elektromos vezetékek (Motronic) és más csövek között, elég sokminden változott ezek elrendezése között a szervizelések során, és nem a leglogikusabb rend uralkodott itt. Rászántam a napot és sokmindent rendberaktam, így már sokkal jobb! :)

>> Szerviz2009-11-01

Kicseréltem a lukas fűtéscsövet, és rájöttem hogy fordítva is volt bekötve.. (mármint rossz sorrendben)
Azóta lassabban melegszik be, szerintem így már jó lesz. Azért a fűtésbox csere még hátravan, de ha nem lesz nagyon égető, akkor csak dec.11 után lesz cserélve.

>> Szerviz2009-10-31

A vízcsövek cseréje közben beiktattam egy általános vezetékelés átnézést és logikusabbá/rendezettebbé tételt, és eközben leszaggattam a generátorról a gerjesztő kábelt (lsd. töltés lámpa vezetékét) Elég gyengécske saru tartotta ott, kicseréltem hát egyúttal egy erősebbre, és jól meg is húztam. Megigazítottam rajta a fő tápkábelt is, bár nem volt lelazulva..
Azóta felkapcsolt lámpával, fűtéssel 14,0 volt a töltésem alapjáraton. Igaz nem ment nagyobb fogyasztó pl. a hűtőventillátor, vagy ablakfűtés, de ez azért biztatóbb mint a 13,5V. Pláne hogy megtudtam hogy 13,6-14,4 közötti töltés a jó. Lehet hogy az a kábel szívatott? Át fogom nézni az önindító kábeleit is, aztán meglátjuk. Mindenesetre most nincsenek indítási problémák egyenlőre. (Igaz nem is megy 10 fok fölé a külső hőmérséklet)