Nos miután tudtam hogy mik lehetnek elektronikailag a további buktatók, ideje volt továbbhaladni. Először is ki kellett alakítani az akksi helyét hátul, majd kábelezni. Az ismerős Autóhifi bolttól intéztem jó vastag tápkábelt, az biztos fogja bírni..:) Elég méretes lett. Szépen elvezettem hátra a gyári kábelvezetőkben, ill elkészítettem a test oldalt is. Elöl kicsit izzadni kellett a forrasztással, nem lett túl szép, de a későbbiekben ide ki lesz alakítva egy "bika pont" mint pl. a BMWknél.
Hátul az akksinak lesz még egy jó kis konzolja, majd..
Ezután egyszercsak eljött az a nap hogy "na akkor pattintsuk bele.." :) Ekkor még nem tudtuk milyen egyszerű dolgunk lesz.. Szerelő barátom már csinált Q4 motor be- és kiszerelést, azt mondja ahhoz képest ez gyerekjáték. De tényleg, 1/2 óra alatt bent volt.:) Stimmeltek a már korábban kialakított motortartók, minden flottul ment, rögzítettünk mindent, egyszercsak előttem állt egy 155 egy 3.0 V6 24V motorral. Ez igen.. :)
Bár kialakítottam az ideiglenes kábelezését az AC pumpa közvetlen bekötésére, de a meglévő gyári (igaz nem stimmelő (lsd. előző rész)) csatlakozót is bekötve hagytam, hátha működtetni fogja így is a szivattyút.
Sajnos a bontás során egy -pontosabban 2 - nagyon fontos alkatrész eltűnt.. Nem volt olcsó mulatság pótolni! Gyújtásvezérlő modul !
Kékalfa 156 barátom segítségét kértem a fennálló kérdéses, a Motronictól az utastér felé futó kábelek miatt. Szerencsére ő jobban ért hozzá nálam, így együtt kibogarásztuk mire lehet nekem szükésegem. Adott a gyújtás, a fordulatszámmérő, viszont adódott még 1 vezeték, amely a 164nél a Motronicról a biztosítéktáblára ment. Nos nem tudtunk róla semmit, csak hogy nagy valószínüséggel táp, de hogy miért kapcsolt, meddig kapcsolt, és hozza vagy viszi-e a tápot, arról semmit. Úgyhogy megmaradt menekülö útvonalnak, ha nem indulna a kocsi, akkor ennek adok tápot..
Újabb ősz hajszálak..
Miután minden motortérbel lévő csatlakozót beazonosítottam, felcímkéztem, úgy gondoltam befűzöm már a helyére a csop.kábelt. Eszembe jutott viszont egy csatlakozó, ami mindkét autó vezetékkötegén rajta van, mégpedig az utastérben a Motronic főcsatlakozójam mellett. A 155 rajzaiból kiadta hogy az bizony az AC Pumpa veztéke. Persze nem közvetlenül a pumpáról jön, és a 155nél 1 szálas, és a csop kábelen csak egy relére megy, a 164esé pedig 2 vezetékes, és közvetlenül a Motronic főcsatlakozójára megy. Mivel a 164-eshez semmilyen ilyen jellegű kapcsolási rajz nincsen, így megoldás nincs, az átkötözés lehetetlen!!
A következőt tartom jelenleg megoldhatónak. Az AC Pumpa működését függetlenné kell tenni a motorvezérlőtől (Motronic). Tehát vagy kapcsolóra direktbe kötöm, és én kapcsolgatom, vagy rákötöm a gyújtáskapcsolóra, és akkor gyújtásra automatikusan elkezd működni. Gyak ezzel azt csinálom mint a Motronic, csak "egyszerűbben" van bekötve, csak így nincs baleset esetére elzáró áramkör..
Sokáig gondolkofam milyen ülést tegyek az autóba. Gondolkodtam utólagos bőrözésen. állítható kagylókon, végül a legolcsóbb/legjobb variáció csöppent az ölembe egy véletlen folytán, így ezek a szép fekete/szürke GTV ülések lesznek benne. Van rajta egy szakadás, de könnyen javítható.
Köszönöm a segítséget Ollah!!
Elektronikai oldalról több elég szopatós dolog van egy "típusidegen" motor beszerelésénél. Legalábbis azoknál a csatlakozóknál van baj, amik az utastér felé mennek.. Sajnos a csatlakozók és a vezetékek száma eltér a két típusnál..
Az első ami elkeserített az a képen látható csatalkozó, ami a 164 Motronic csoportkábeléről megy befelé az utastérbe. 6 szál vezeték fut rajta. Sajnos eddig senki nem tudta megmondani mire való, és a Netről letölthető Haynes Manual egyáltalán nem tér ki a Motronic (és még sokminden más) kapcsolási rajzaira. Ellentétben a 155-el, mert ahhoz van minden. Egyébként a 155 motorvezérlőjéről csak 3 szál (vagyis 2) vezeték fut be.
Tehát a megoldás az volt hogy újra elmentem a kocsihoz (164), és elhoztam az összes utastérben futó kábelt, biztitáblával, mindennel együtt.
Utána a 155 Manualból kikerestem hogy eredetileg a 2.5 motorvezérlőjéről mi az a 2 szál vezeték ami befelé megy. Nos, az egyik a gyújtás, a másik a fordulatszámmérő.
Ezek után azt a megoldást választottam, hogy a 164 eme fent említett fránya csatalkozóit visszakövettem az utastér felé. 1. Megtaláltam a gyújtásra menő kábelt, 2. megtaláltam a fordulatszámmérőre futó kábelt. Hogy a maradék négy szál micsoda, azt nem tudom. Ill. az egyik még aggaszt, mert a biztitáblára megy elég vastag, tehát táp. Csak azt nem tudom hozza, vagy viszi-e a tápot. (Magyarul kap-e a Motornic onnan tépot, vagy esetleg hozza befelé, pl az AC pumpa felé) Tehát ezt kihagytam.
A többin még agyaltam, de rájöttem felesleges. Nincs jelentősége, + azt sem szabad elfelejteni, hogy a 164 tele volt érdekes extrákkal, pl. járó motornál nem engedi belülről nyitni a tanksapkát. Hát gondolom a fránya kaopcsoló csak a Motronic felől tudhatja hogy szabad-e nyitnia vagy sem...
A lényeg, bekötöttem a 164 féle 6 szálas csatlakozót a 155 2 szálas csatlakozójára a két lényeges (és nem utolsó sorban a két megegyező) szálat, a gyújtást és a fordulatszámmérőt. A többil le van szarva.. Vagy működni fog, vagy nem..
Igaz ez már pár héttel ezelőtt volt, de csak most jutottam oda, hogy erről blog-ot írjak. Nagynehezen, többszöri időpontegyeztetés és egy T5 Transporterrel történő sikertelen elhozatali kísérlet (nem szárnyas ajtós volt, így nem tudtuk targoncával betenni) után egy fic nap le volt beszélve, intéztem magamnak egy kis pickup-ot ( Felicia :) ), és azzal elindultam. Mivel úgy volt, hogy a targonca ott lesz, így segítséget nem vittem. De nem volt targonca, volt helyette ígérgetés, meg "átbasztak" hangulatot éreztem. Feleslegesen töltöttem ott 3 órát, majd eljöttem azzal hogy másnap hozok segítséget, és kézzel felpakoljuk! Így is lett, Vittorio, ZAZ156, és Csicsi cartársak/jóbarátok jöttek velem, és végre hazahoztuk!! Íme végre egy képen látható az autó és a motor
Kezdenek tisztulni a dolgok. A hétvégén most úgy néz ki, belepróbáljuk a motort, és be is indítjuk! Arról hogy hogyan jutottunk el idáig, egy külön post-ot fogok írni.. Jó hosszú lesz! :)
A lényeg, hogy már látom az alagút végét, így be mertem ruházni a gumikba is.. :)
Gyári váltóméret, 205/40R17, Yokohama Parada Spec 2
99.000 HUF
A jobb átláthatóság, és az esetleges kasznihibák (rohadások) feltárásához inkább kiszedtem a szőnyeget is, és kibontottam a csomagtartó kárpitjait is. Nem volt baj.. A padlókárpit alatt szét volt mállva a bitumen, és állt a víz (valószínüleg a fűtőradiátorból ömlő víz maradt ott). Rohadások a bal és jobb első sarokban, + a csomagtartó kát oldalán a tornyok mögött.
A biztosítéktábla körül óriási kábeldzsungel volt, de rájöttem hogy az egészet az utólagosan belekókányolt risztó okozza. Kitéptem az egészet, mindent visszakötöztem eredeti állapotába. Most rend van, nincsenek töredezett vezetékek.
Kitakarítottam az összes bitumen és szigetelőanyagot, megcsináltuk a lakatolást. Még kap egy teljes rücsi kezelést is.
Ahelyett hogy összefelé raknám még mindig csak a kipakolás tart.
De végre itt a jóidő így legalább már tudok vmit csinálni.. Kibontottam még pár műanyagot amik cserélve lesznek, a kormányt, + kivettem a műszerfalat hogy könnyebben átlátható legyen a vezetékelés. (Történt ugyanis hogy bogarat ültettek a fülembe, miszerint át kell kábelezni az egész autót, mert a mot.vezérlő egy csoportkábelen van minden mással, és a 164-esnek is, viszont a csatléakozóik nem egyformák. Ezen cseppet befordultam, de a képek tanusága szerint ez mégsem igaz, úgyhogy egyenlőre megnyugodtam. Kopp-kopp-kopp)
Kikerült a mot.vezérlő is, és elkezdetem bontani a motrfelőlio oldalt is.
Az igazsághoz hozzátartozik hogy félig összefelé is raktam kicsit a dolgokat, mert végre be tudtam illeszetni a helyére a klíma eddig hiányzó előtét ellenállását..
1
535
Fórum
Friss topicok
- Junior (Milano)
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Giulia