Második olajcseréje az autónak, a km messze nem volt benne 15K.. De az 1 év az 1 év.
Persze nem volt ez olyan egyszerű. Bár az olajat már régebben beszereztem, mégis még 1 hetet várni akartam a cserével, viszont az autó úgy döntött neki már az új olaj kell.
Nyugodtan autókáztam be a munkahelyemre, ez Karácsony előtti héten volt még, szabin is voltam, egyszer csak elkezd világítani az olajnyomás lámpám.. Hoppá, ilyen még nem volt.. Gyorsan le is állítottam és befordultam egy mellékutcába. Na ez mi lehetett, ennyire elcsöpögtette az olajat a hűtőnél? Bár már kb. 1,5 éve szivárog belőle, ilyen még nem volt. Vagy csak a jeladóval lenne gond? Na akkor nézzünk egy olajszintet. Kiszálltam, és már egy olajtócsa fogadott a kocsi jobb eleje alatt. Lehajoltam, láttam is hogy vhonnan ömlik ki belőle rendesen.
Rögtön az jutott eszembe, hogy kész az olajhűtő eddig bírta, ahol eddig szivárgott nyilván szétnyílt.
Sebaj nem vagyok már messze a melóhelytől, hívtam a havert, vontasson be. Addig felraktam a vontató kötelet, és próbáltam normálisan alánézni hogy pontosan mi történt, és meg is találtam, hát nem a hűtő nyílt szét, hanem lelőtte magáról az olajcsövet.
Hát ezekben a régi vasakban ilyen a szerviz-intervallum jelző. :)
Mivel szükségem volt az autóra, ez pedig Pénteki napon történt, lemondtam ezúttal a gyári olajszűrőről, mert csak következő Szerdára lett volna.
Így maradt az utángyártott de jó minőségű.
Másnap hozzáláttam idebent a cégnél, persze egyúttal lecseréltem a szivárgó olajhűtőt is egy GTV-jére, ami egy ideje felújítva itt pihent a fiókomban. Így mostmár egy csepp olaj sem megy kárba.
Mivel ehhez a művelethez le kellett szedni a lököst is, így rozsdátlanítottam és Budaprimer-eztem az alsó kereszttartót, a hűtő előtti kereszttartót a nyúlványokat, és függőleges nyúlványt ami a lökös széleit tartja.
Olaj 10w60 Castrol Edge Sport került bele.
Olajszűrő: Mann Filter
Levegőszűrő: Tecneco
Km óra állás: nem tom :)
A régi hűtőt elvittem hogy megpróbálják javítani, de sajnos több helyen vérzett, ezért menthetetlen..
Ma reggelre leesett az első hó.. Én pedig a tavalyi tél után pánikba estem, és téligumim ugyan van, de felnit még nem vettem hozzá. Úgyhogy reggel szépen nyakamba vettem a várost, és benéztem néhány gumishoz. Az egyiknél volt is egy nagyobb készlet, igaz Stilo-ra való, tehát 6,5x15 ET43. Az ET miatt aggódtam kicsit, de elhoztam, nem akartam már tovább variálni, elég ritkák lettek a 4x98as acélfelnik. Igaz 30.000-ért ideadta volna a 145 facelift gyári aluját is, azokkal a nagy lukakkal, de le is volt padkázva, meg amúgy sem tetszene a 155-ön, úgyhogy maradtam az acélnál.
Meg ezzel olyan igazi "sleeper" lett a külseje, vagy inkább olyan bontószökevényes? :)
A gumizást magamnak csináltam.
Na ez is megvan. Sosem világított, zavart. Először is kimértem a vezetékeket (sárga-fekete) amikről a 12V-t kell kapnia, az megvolt. Így szétszedtem mindkettőt. A checkpanelnél csak a foglalatot és izzót kellett cserélni a vezérlőnél már nem volt ilyen egyszerű. Igazából nem is tudom mi volt a rossz. Cseréltem a foglalatokat, az izzókat, megtisztítottam a csatlakozókat, és forrasztottam a diódákra. Ezután már működik. Az üzemmód gombok kicsit halványabban világítanak de a képhez képest erősebbek persze, teljesen jól láthatók "élőben".
VÉGRE, VÉGRE, VÉGRE! Az előző 155ben is ilyen sportcsomagos műszeregység volt. Számomra ez az egyetlen fajta ami elfogadható benne.. :)
A történet hosszú, de leegyszerüsítem: még 2008ban vettem az ebay-ről ilyen műszeregységet igaz, TS-be valót. Akkor olcsónak számított a 20.000 Ft-os árával, de ebben benne volt a fém váltógomb és kézifékkar is. Csakhogy akkor nem tudtam hogy a TS-é nem lesz jó, sajnos a ford. mérő nem valós adatot mutatott. Így elcseréltem egy V6ba való egyszerű, de legalább süllyesztett számlapos egységre.
Aztán még 2009ben Marklar kollégához került egy széleskasznis V6, amiben ilyen egység volt. Azonnal lecsaptam rá, de elkövettem a hibát hogy nem "foglalóztam" le, így mire 2 hét múlva mentem a cuccért már eladta Gery83nak. Csalódott voltam.
Gerynek elég lassan (de alaposan) állt össze az autója, míg kb. 3 héttel ezelőtt levizsgázott. Így kiderült hogy a V6 egység meg nem jó a Q4-be szintén fordulatszám jelzés a probléma. Így végre lecsaphattam.
Egyébként mindig is ritkaság volt és az is lesz a V6ban való sport egység, jelenleg ha van épp az Ebay-en, 170EURnál nincs olcsóbb..
Elkészült az olajhűtőm. Ez egy GTV V6 TB ből való. Formára jobban passzol, mint a 164-esé, meg az enged sajnos, tehát igen időszerű a csere. Sajnos mikor szedtem le, akkor a hollander menetes része lenyalódott. így újat kellett rá készíttetni, de nem olyan egyszerű. A mentes "csöcsöket" viszonlyag olcsón megúsztam, csak a felhegesztése nem volt annyira olcsó, + nyomáspróbánál kicsit engedett így javítani is kellett.
Beszerzésre került:
- kábelvezető gégecső 2 méretben, 5m
- bandázsszalag
- saruk
- 1 db fázisceruza
Rendeltem pár cuccost a Maklárától. Végre olyan dolgokat amik tényleg az apróság kategóriába esnek, de nagyon bosszantanak.
Tehát a lista:
2 hátsó dobbetét
letesztelt hátsó ablakfűtés relé
rossz check panel, a tartófülei miatt
csavarok, patentek
hűtővíz alacsony szint jeladó, tartállyal együtt
ablakmosó alacsony szint jeladó, tartállyal együtt
lámpamosó motor
grátiszba kaptam egy ablakmosó motort is :)
lámpatakaró műanyagok (felülről)
Nos ami talán a legfontosabb volt a hátsó ablakfűtés relé, de sajnos ezzel sem működik így 100% hogy az én készülékemben a hiba.. neki is esek valamikor és rövidre zárom végre a dolgot..
Gyorsan a 2 lámpatakarót is beszereltem.
Kiméricskéltem a 2 jeladót is, ellenállásuk változik ahogy kell, így a hűtővíz-ét be is szereltem, úgyhogy végre nem világít a check panelem.. :)
Ami az ablakmosó tartályba való cuccokat, azokat a héten vmikor összehozom, mert egyúttal tervezek rendet is rakni a körülötte lévő elektromos vezeték kupacban.. Tehát az nem 2 perc lesz
Volt végre egy szabad Vasárnapom. Sem meló, sem családi program. Így belemerültem néhány apróságban amelyek megoldásához gyakorlatilag ilyen Vasárnapok kellenének csak.
Szóval, először is megint tönkrement a vízhőfok jeladóm. (Először azt hittem termosztát lesz) Meguntam a dolgot és szépen bekötöttem az első hengerfejben lévő utólag beszerelt jeladót a gyári vezetékre.
Meghekkeltem kevéske műanyaghegesztő szaktudásom segítségével a bal köszöb"spoiler" elejének felfogatását hogy ne lógjon tovább.
Amire a legtöbb idő elment az a sebességmérő. Nekem ilyen a kezdetektől nincs. Valamelyik korábbi bejegyzésben van erről szó ha jól emlékszem úgyhogy nem kezdem az elejéről.
Most 100%-osan sikerült mindenre rájönni, a műszeregységem biztos hogy rossz. Csak az a baj hogy a sebesség mérő vezetékelésétől romlott el nagy valószínűséggel. Van ugyanis 3 vezeték. 1 test, egy táp, a harmadikon pedig változik a feszültség amit a jeladó generál. szóval az első kettővel semmi gond de a harmadikon sajnos folyamatosan 6,2 V feszkó van. Még akkor is ha le van húzva a jeladóról is. és a műszeregységről is. Jó mi? :) Szóval ez az állandó feszkó is tönkretehette a műszeregységet. Semmi gond, Gerytől nemsokára jön a sportcsomagos egység és akkor kiderül..
Aztán itt volt még a belső világítás, melynek a hibája az volt az utóbbi időben hogy az időzítő egység tápkábele elmelegedett, magát az időzítőt le is égette..
Ugyanakkor a hátsó tér világítása sem volt tökéletes, mert az meg folyamatosan világított ha rajta volt a csoki. Most szétbontottam és kiderült hogy a teljes vezetékköteg hátul össze van égve/olvadva, ezért a zárlat.
Majd végül a check panel és klímavezérlő háttérvilágítása. Először is kimértem manual szerint, és van delej azokban a vezetékekben melyekben szükséges mondjuk ezt sejtettem mert az óra világítása eddig is működött. Akkor nézzük az izzókat. Miután kicseréltem már világított a hamus izzója, haladunk. De a piktogrammoké nem. Megpucoltam a foglalatot, és átnéztem a NYÁK-t. De semmi elváltozás. Gondoltam a biztonság kedvéért próbáljuk ki az óra világításának a foglalatával. Azzal már működött, úgyhogy az izzó foglalata a hibás.
Viszont a klímapanellel nem ez a baj, abba bele kell merülni rendesen.
Hát erre volt jó pár óra szabadság..
Lássuk mihez is nyúlkáltam az elmúlt hónapokban?
Az eltört klímacsövet hagytam, majd jövőre foglalkozom vele. Azt kiderítettem hogy ki tudja megjavítani itt Miskolcon.
A hátsó féknyergeket szétszedtem és megpróbáltam megjavítani, de sajnos nem sok sikerrel jártam teljesen rosszak azok már. Úgyhogy marad a B terv, azaz a GTV nyergek. Még azon morfondírozom hogy galvanizáljam-e őket (egyáltalán lehet-e) vagy legyenek színre fújva. Ha ez utóbbi, akkor sem maradok sztem a pirosnál, inkább vmi mást szeretnék. Vagy fekete, vagy citrom, vagy ezek kombinációja.
A kipufogóm egyre több sebből vérzik, az lesz a legfontosabb hamarosan.
Volt egy aggasztó hibám is, egyszerűen zárlatos lett az akksim. Bár én teljesen más problémára gondoltam, úgyhogy kis időbe belekerült mire rájöttem pontosan mi okozza. A saruk is benne voltak a történetben.
Sikerült megcsinálnom a bal első ajtózárat is, pontosabban megszüntetni a nyekergését/csattogását. Teljesen szétszedtem, ami lógott rajta azt meghúztam, ill teljesen átmostam (hála az alkatészmosónak anélkül lehetetlen lett volna ilyen alaposan) majd átfújtam fehér zsírspray-el. Azóta kussban van. Egyúttal az ajtókárpitban is pótoltam néhány csavart. Sajnos szét kell szednem újra mert sikerült úgy összerakni hogy picit szorul a kp. zár motor.
Találtam egy szakit, aki megcsinálja az olajhűtő hollanderes részét pár ezer Forintért. Ha az kész akkor olajcsere és az olajhűtő terelő műanyagját is szeretném rászerkeszteni. Olaj majd 10W60-as fog belekerülni.
Kicsit most zajong a kicsike mert jobb elölről kattogó/csattogó hangot hallat, elsőre szelephang, de igazából a jobb első kerék mögül hallani erősen. Szóval vagy valamelyik görgő, vagy a kipuff-ból jön a hang szerintem. De hamarosan kiderül.
Lassan lakatolásra is sor kell hogy kerüljön, mert nem akarnék így nekivágni a télnek. Az biztos hogy pénzhiány miatt "csak" a hátulja (bár máshol nincs is rozsda) kerül sorra, és az eredeti elemek mennek vissza a helyükre. A wide body és a fényezés még várat magára.. :S
Beszereztem az új téligumikat, választásom az Uniroyal MS Plus 66-ra esett. Meglátjuk. Sajnos még pár hét mire megérkezik.. Sebaj mert felnim úgysincs még..
1
569
Fórum
Friss topicok
- Junior (Milano)
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Giulia