Mutasd

>> Autóápolás2020-05-08

A múltkoriban beszereztem egy szombathelyi benzinkúton a LOTUS kerámia csomagját. Egyszer más használtam, de azóta gyakorlatilag a garázsban állt PHuBi így nem sok tapasztalatom volt vele kapcsolatban.
Ma újra lemostam és lekezeltem.
Eddig a viasszal bíbelődtem és órák hosszat dörzsöltem a kocsit. Itt ilyen nincs. Lemos, öblít, lefúja sprével és áttöröl.
Az eredmény meggyőző. A víz azonnal lepereg, gömbökbe összeáll. A felület tapintásra nagyon sima és "csúszós".
Szóval bejött a cucc.

update másnap
A túra alatt szépen csillog a napfényben. Tetszik.
Már csak azt kellene megoldani hogy ne legyenek bogarak. Mert ahogy 370 km után kinéz az orra az kabaré...

 
>> Egyéb2020-05-03

Kezdett kicsit áttekinthetetlen lenni a térkép ezért fejlesztésre adtam a fejem.
Rájöttem hogy a kml adatbázisban lévő kóddal változtatni lehet az ikonokat. Első próbaképp a rajzszög színét változtattam:
111 - Sárga - magassági pont
112 - kék - megvolt
113 - zöld - üres
116 - lila - tervezett 2020-ban
117 - piros - üres

 
>> Egyéb2020-04-25

Folyamatosan bővítettem a hágólistámat.
A jelenlegi állapot:

Összes magassági pont: 986 db
Földúton elérhető, ezért "nem számít" kategória: 24 db
Reálisan figyelembe vehető: 962 db

Autóval elérhető magassági pont: 903 db
Autóval elérhető magassági pont, megvolt: 202 db
Autóval elérhető hágó: 816 db
Autóval elérhető hágó, megvolt: 155 db
Autóval magassági pont: 87 db
Autóval magassági pont megvolt: 47 db

Gyalogosan (felvonóval) elérhető magassági pont: 64 db
Csak gyalog járható hágó: 8 db
Végpont: 56 db
Végpont megvolt: 46 db összesen: 101.558m

A levadászott pontok megoszlása autók szerint (volt ahol több autóval is jártam):

Spider "Pók": 62 db legmagasabb: 2.829m - összesen: 113.099m
Spider PHuBi: 60 db legmagasabb: 2.802m - összesen: 93.977m
Giulietta: 52 db legmagasabb: 2.652m - összesen: 71.429m
Giulia 2.0: 7 db legmagasabb: 2.571m - összesen: 15.786m
159: 11 db legmagasabb: 1.793m - összesen: 14.783m
156: 5 db legmagasabb: 1.121m - összesen: 4.652m
OFF autó: 6 db legmagasabb: 1.209m - összesen: 4.631m

Összesen 494.338 méter "magasságot másztunk meg :-)

Az adatok átkerültek a szokásos KML formátumba, hogy a googe earth és az iGO is kezelni tudja.

 
>> Tuning és extra2020-04-19

Anno beszereltem, de mivel nem tudtam elérni hogy normál tempóval játssza a dalt, ma kikerült a kocsiból.
Rendeltem egy 139dB-es kompresszoros kürtöt, azt akartam betenni helyette. Mivel azonban csak kicsit hangosabb a gyárinál nem került be.
Szóval egyenlőre csak a gyári duda működik...

 
>> Esemény2020-04-18

Ma 18 éve gördült le PHuBi a gyártósorról.
A vírushelyzetre való tekintettel a garázsban ünnepelt és csendesen várja az idei kalandokat...

 
>> Szerviz2020-04-09

Meglett az utolsó tervezett karbantartás is.
Ma lecseréltem a fékfolyadékot.
Az ABS kockával egyenlőre nem volt kedven játszani.

 
>> Egyéb2020-03-26

Mivel egy unatkozó f@sz szórakozik mostanában az Amore-val ezért lementettem a blogjaimat...

 
>> Szerviz2020-03-19

Már régóta zavar hogy a csomagtartó kédergumi végei lifegnek.
Az alfás B-közép találkozóján két irányba is tettem lépéseket a megoldás felé.
Erhard242 hozott új ajtótömítést,ami elvileg jó, de a profilja nem teljesen olyan mint a Spideré. Felrakható, csak nem takarja a kárpitot.
Jorjie 146-osában meg kitanulmányoztam a 146 csomagtartógumiját. Örömmel láttam hogy a profil ugyan az mint a Spideré.
A második utat folytatva megkerestem Alexandro-t, aki küldött egy bontottat. A bontott végei sincsenek nagy formában, de nekem csak a jó részből kell egy darab.
A Spider gumijából kivágtam a rossz részt és nemes egyszerűséggel a bontott jó részéből vágtam bele egy darabot.
A gumit nem egyszerű vágni mert egy acélszál is megy benne. Elsőre nem is sikerült pont derékszögben elvágni, de így is jó lesz. Ha nem akkor tudok még egy darabot vágni a maradékból.
Az üléseket is bekentem a szokásos Sonax cuccal.

 
>> Autóápolás2020-03-17

Kihasználtam a jó időt és ráfújtam a teljes palackot a tetőre.
Lefújás, száradás 3x.
Előtte természetesen alaposan letisztítottam egy mágikus hengerrel.

Az olajcsere utáni szintet maxra töltöttem, 4,6 liter ment bele összesen.
Visszaraktam a rekesz betétjét is.
Akku töltőn.

 
>> Szerviz2020-03-12

A szervizkönyv szerint Tutela GI/R kell bele, azt már korábban beszereztem.
A csere során a manualt követtem:
1. Először kibontottam a hidraulika környékét, mert nem nagyon lehet hozzáférni.
- Csomagtartó rekeszből a filc borítást ki kell venni.
- A 2. képen látható függőleges fémlemezről leszedtem a csatlakozókat, majd a lemezt tartó két csavar kitekerése után levettem. (3-4. kép) Így már hozzáférni a tartályhoz.
2. Tetőt kinyitni teljesen.
3. A tartály tetején lévő csavart ki kell tekerni. (5. kép)
4. Egy fecskendő végére kis csövet húztam, azzal ki lehet szippantani a tartály tartalmát. (6-7. kép)
5. A tetőt - kikapcsolt gyújtás mellett - kézzel zárni és nyitni kell. Ez után a 8. képen lévő olajmennyiség kerül még a tartályba. Ki kell azt is szippantani.
6. Az előző pontot addig ismételni amíg a tartályba olaj kerül. Nekem elég volt két kör, a harmadikra már nem jött több olaj.
7. Kb 4 dl olaj jött le (9. kép). A könyv szerin 6 deci kell bele. Érdekes.
8. A friss olajjal fel kell tölteni a tartályt. Én egy kis tölcsérrel (10.kép) próbálkoztam, de rengeteg ment így is mellé. A végén már a fecskendővel töltöttem fel.
9. Elvileg a felső vonalig kell tölteni, de nyugodtan mehet bele több is, a következő lépésnél csökkenni fog a szint.
10. Elektromos üzemben zárni és nyitni, szintet utántölteni. Az ellenőrzést célszerű nyitott tetőnél végezni, mert akkor van több olaj a tartályban, egyszerűbb ilyenkor maxra tenni.
11. Az előző pontot annyiszor megismételni amíg csökken a szint. Nekem kettő itt is elég volt, a harmadikra már nem változott.
12. Fémlemezt visszarak. Csatlakozókat visszaszerel.
13. Ha már arra jár az ember célszerű a kábeleket rögzíteni valamihez, mert menet közben zörögnek. Egy kicsit portalanítani sem árt, nekem amúgy is ki kellett törölgetni a melléfolyt olajat.
14. Borítást visszarak és kész.
15. Sört bont :-)