Mutasd

>> Egyéb2020-08-18

12ezer km-el ezelőtt – 6-6,5 deci/1000km-es olajfogyasztás után – szét lett bontva a motor, ki lett tisztítva a gyűrűhorony és kapott új gyűrűket és hajtókarcsapágyakat. Akkor a probléma megoldódott, de 10-12e km után az olajfogyasztás visszatért, ezért elkezdtem utána nézni a dolgoknak.

Eddig ezeket találtam:

A CF2-es olajfogyasztása nem problémás ellenben a CF3 (és a JTS) igen.
Saját tapasztalat, hogy a korábbi Pók 180ezer km-el a háta mögött sem fogyasztott érdemben olajat, míg PHuBi 70-nél már bontásra szorult.

Különbségek a TS motoroknál:

CF2 motor (AR16201 "Alu fedeles" - Pók):
- nagyobb dugattyú
- vastagabb hengerfejtömítés (1,65mm??)
- 3 gyűrű 1,2 – 1,5 – 3 mm mérettel
- két részes olajáteresztő (3 mm vastag) gyűrű belső rugóval
- az olajáteresztő gyűrű alatt 4 db furat hogy a lehúzott olaj vissza tudjon folyni (4. kép)

CF3 motor (AR32310 "Műanyag fedeles" - PHuBi)
- kisebb dugattyú
- vékonyabb hengerfejtömítés (0,49mm)
- 3 vékonyabb gyűrű: 1,2 – 1,2 – 2 mm
- két részes olajáteresztő (2mm vastag) belső rugóval
- nincs furat az olajáteresztő gyűrű alatt

Az olajfogyasztás fő oka a két motor közti különbségben keresendő:
- vékonyabb olajáteresztő gyűrű
- nincsenek visszavezető furatok
Az alfaowner-en egyértelműen kiderül, hogy innen származik a baj.
https://www.alfaowner.com/threads/2-litre-ts-cf3-motor-overhaul.354666/page-2

Anno az Égéstérben is téma volt az 1,3-as Toyota motorok olajfogyasztása. Ott is az jött ki hogy az olaj beégett az olajátvezető furatokba és emiatt ugrott meg az olajfogyasztás. A CF3-ban nincs is ilyen furat…

A többi motorral összehasonlítva még egy kérdés merül fel. Miért nem a klasszikus három részes olajáteresztő gyűrű van a TS motorokban? Alig találtam olyan gyártót, aki három részes gyűrűt készít a TS motorhoz.

A különbségen kívül természetesen maradt még pár kérdés:
- A henger kopása – mennyire „ovális”? A korábbi szétszedéskor a hengerfal hónolása mindenhol egyenletesen látszott, kopásnak nem volt nyoma. Sajnos mérési eredmény nem áll rendelkezésre.
- Mennyit ártott a bejáratás a beszerelt gyűrűknek? Gyakorlatilag mint az új autót úgy járattam be. Annak érdekében, hogy legyen gyűrűnyomás, terhelni kell („engine break in” a keresőszó), 100 km után olajcsere…
- Egyformán kopottak-e a hengerek? A kompressziómérés ki tudná mutatni a különbségeket, de mérve akkor se volt. Se előtte, se utána.
- Mennyit jelent, hogy a gyűrűcserét nem előzte meg a hengerfal „felújítása” egy hónolással? A hónolás a hengerfal olajmegtartó képességét növeli.
- Mennyit jelentenek a speciális segédanyagok az összerakás során? A neten keresgélve találtam a profik által használt speciális „zsírt”, amit a szerelés során kell használni és segít a bekopásban. (2 köbcentis adagokban árulják szemmel jól látható mennyiségű pénzért)

Egy dolog biztos, még rengeteg dolognak kell utána nézni…
Találtam pár videót, ahol az AMS cég három részes olajáteresztőt szerelt be:
Alfa Romeo 147 1.6 16v 120hp engine damage part 1
Alfa Romeo 147 1.6 16v 120hp crankshaft replaced part 3
Alfa Romeo 147 1.6 16v 120hp pistons replaced part 4
olie verbruik zuiger modificatie alfa romeo. door AMS.



Külön köszönet Kizzo cartársnak az iránymutatásokért 

update 2022.november:

Az első gyűrűcsere után drasztikusan csökkent az olajfogyasztás. "Számításaim szerint 9,5 deci fogyott el a gyűrűzés óta megtett 6.300 km-en."

Az átépítés óta két nagy túra is volt a francia Alpokba, a megtett 3.600 és 4.500 km-es köröknél olajfogyasztás nem volt tapasztalható. Az idei 6.842 km-es idény alatt nem fogyott a szint.

 
>> Szerviz2020-08-08

Van három lengőkarunk, mindegyikbe kettő "valami" kell. Erhard242-nek köszönhetően sikerült mindent beszerezni.
Az Y lengőkar belső oldalára kell két szilent, aminek "oldala" van (2-3-4 kép)
TED63501

Kerék oldali G-szem (5-6-7 kép):
TED00025904
Állítólag jó még (elvileg a méret egyezik):
FEBI2354
Birth B2165
Lemförder LF10747
Febi FEBI2354 01303
Frap G2310

Belső szilent (ami eredetileg szintén G-szem) - (8-9-10 kép)
TED00025557
Egy régebbi infó alapján jó ide a FEBI17376, de ezt át kellett esztergáltatni mert FEBI mérete 12x45x52 és ide 12x44x50 kell. Nos a TED szilen pont ilyen méretű.

Az alkatrészek légmentesen lezárt dobozban várják amíg szükség lesz rájuk.

 
>> Szerviz2020-08-05

Bekerültek a tegnap beszerzett tárcsák és betétek.

update 2020.08.08.
Néhány finomabb, majd erősebb fékezés után helyre állt a rend. Csend van és lassulunk.

 
>> Szerviz2020-08-04

A túra folyamán megerősítést kapott hogy valami nem kerek a féktárcsa/fékbetét kombómmal.
A júniusi hegyi utak alatt tűnt fel hogy amint felmelegszik a fék bejelez a kopásjelző lámpa. Amint hűl egy kicsit kialszik. A kereket megvizsgálva semmit se látni. A fékpor felmelegedve vezetővé válik. (Magas a por fémtartalma?) Kitisztítottam el is múlt a jelenség. A múlt héten újra megtelt porral és újra lámpa jött hegynek lefelé.
Ráadásul finoman fékezve eddig is csikorgott, de a múlt héten már nagyon zavaró lett.
A csere mellett döntöttem.
A blogokban megkerestem hogy anno a Pók milyen párt kapott, mert azzal nem volt bajom. Szóval ma vettem egy pár festett Brembó tárcsát és hozzá Ferrodo fékbetéteket Erhardnál.
Ja, meg olajat is a pótlásra.
Hazafelé beugrottam Csörihez egy kis konzultációra olajfogyás ügyben ahol meglepetésemre ott állt az egykori 159-em :-)
Felkerültek a múlt heti matricák is.

 
>> Egyéb2020-08-04

A múlt héten a teljes túrát sikerült végig a google navigációval megtenni.
Tapasztalatok ( +/-)
+ PC-n megtervezhető az út és egyszerűen átküldhető a tabletre
+ A tableten elmenthető a kezdő képernyőre
- Nem tudok nevet adni neki, így az öt napi utat nehéz egymástól megkülönböztetni
+ a szükséges térképeket le lehet tölteni, így menet közben nem kell net
- Az útra illesztés nincs megoldva. Mindennapos hogy az autópályán 120-al haladva a kocsit jelző nyíl elkolbászol az út mellé a mezőre. Ha ott utat talál megpróbál visszaterelni, kicsit furcsa az autópályán a “fordulj balra” utasítás.
- A körforgalomból való kihajtást előtte 600m-el közli. Mire odaér az ember már elfelejti. A bal felső sarokban lévő szimbólum egy vicc, a 7”-os kijelzőn se látni, mekkora lehet egy kisebb mobilon? A körforgalomban csak annyit mond hogy “Hagyd el a körforgalmat!” - ki akar benne maradn?
- Minden indításkor újra tervezi az útvonalat, így sose lehetsz biztos abban hogy tényleg arra mész, mint ahogy tervezted.
- - - - A fenti miatt az uticél elérésekor nem ad megfordulási utasítást, hanem elvisz tovább és keres lehetőséget. Nálam ez konkrétan 25 km szerpentint jelenett kb 600m szintkülönbséggel le és vissza a völgyben lévő körforgalomig. Még szerencse hogy 15 km után feltűnt a turpisság, így csak 1 órát vesztettem.
- induláskor azt mondja hogy “indulj délkeleti irányba” - eddig oké, honnan tudom hogy az merre van? :-DDD
- Ha elveszti a GPS műholdakat megbolondul, csak “előnézetet” ad, nem navigál, DE nem is szól hogy mi baja van

Szóval továbbra is tartom hogy a készítők még nem ültek autóban sofőrként....

 
>> Egyéb2020-08-02

Magassági pont 101db 1.362.184m
Hágó 824db 1.003.356m
Végpont 165db 311.410m
Vízválasztó 34db 34.010m
Érvénytelen 24db 56.978m
Földút 21db 47.856m
Egyéb akadály 22db 52.202m
Gyalog elérhető 79db 181.777m
Autóval elérhető 914db 1.130.690m

Mennyiség % Magasság %
Megvolt 266db 518197m 26,28% 38,04%

Gyalog 59db 143546m 5,83% 10,54%

1 PHB-574 Spider 100db 150284m 9,88% 11,03%
2 LHU-600 Spider 62 db 113086m 6,13% 8,30%
3 NCZ-300 Giulietta 52 db 71429m 5,14% 5,24%
4 LUX-640 Alfa 159 11 db 14783m 1,09% 1,09%
5 RSB-559 Giulia 7 db 15786m 0,69% 1,16%
6 Egyéb autó 6 db 4631m 0,59% 0,34%
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5db 4652m 0,49% 0,34%

 
>> Egyéb2020-08-02

További képek

 
>> Egyéb2020-08-01

41 db magassági pont begyűjtve
2.444 db fénykép
178 db összesen 48,5 GB videó az útról
1.778 km
137,35 liter E95 E5
7,725 l/100km átlag
1 liter motorolajfogyás :-(

További képek itt

3440m Pitztaler Gletscher - Wildspitze - Végpont Felvonó Gyalog -
3247m Schwarze Schneidbahn - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
3030m Hochgurglbahn & Wurmkogl II - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
3058m ice Q Sölden - hegycsúcs - Végpont Felvonó Gyalog -BmKE
3040m ice Q Sölden - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
2993m Schwarze Schneidbahn köztes állomás - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
2840m Pitztaler Gletscherexpress felső állomás - -FÁ
2840m Wildspitzbahn Talstation - -FÁ
2829m Ötztaler Gletscherstraße - Végpont -Bm
2793m Ötztaler Gletscherstraße - Végpont -mFÁ
2803m Ötztaler Gletscherstraße - Végpont -
2724m Hochgurglbanh felső állomás - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
2674m Ötztaler Gletscherstraße - Végpont -mFÁ
2672m Ötztaler Gletscherstraße - Végpont -Fm
2672m Gletscherexpress felső állomás - Végpont -FÁ
2509m Timmelsjoch - Hágó -BmFÁ
2410m Drei Seen Bahn - -FÁ
2291m Rotkogelbahn felso állomas - -FÁ
2283m Giggijochgbahn - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2176m ice Q Sölden - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
2160m Hochgurglbahn köztes állomás - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
2101m Timmelsbachbrücke - Hágó -Bm
2093m Rotkogelbahn alsó állomas - Végpont -FÁ
2020m Acherkogelbahn - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2020m Kühtai-Sattel - Hágó -Fm
1960m Drei Seen Bahn induló állomás - -FÁ
1789m Hochgurglbahn induló állomás - Végpont -FÁ
1740m Pitztaler Gletscherstraße - Végpont -
1690m Sattele - Hágó -Zm
1560m Roßfeldstrasse felső pont - Hágó -Bm
1543m Ahornbüchsenkogel / Rossfeld - Hágó -Z
1370m Dientner Sattel - Hágó -Fm
1290m Filzensattel - Hágó -Fm
1000m Griessen Pass - Hágó -Fm
949m Parkplatz Kehlsteinhaus - Végpont -FÁ
868m Schwarzbachwacht - Hágó -Zm
849m Schoberpass - Hágó -F
820m Acherkogelbahn induló állomás - Végpont -FÁ
745m Steinbacher Sattel - Hágó -
675m Pass Strub - Hágó -
558m Steinpass - Hágó -

 
>> Egyéb2020-07-31

Km óra állás: 81.887 km
Együtt megtett út: 26.387 km
Együtt töltött idő: 1.085 nap
Tankolt üzemanyag: 2.116,88 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,80 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,23 Ft/km
Napi átlagos futás: 24,32 km/nap
Összes költség: 164,07 Ft/ km + benzin

 
>> Autóápolás2020-07-19

Az emblémák kifakultak, csere érettek lettek.
Hátsóból sajnos eredetit nem tudtam szerezni csak a "ráragasztósat". A felrakás egyszerű, felületet zsírtalanítottam és mint a matricát rá lehetett rakni a régire.
Az első már kicsit bonyolultabb eset. A gyári hátulján két csap is van, amit egy rugós alátét fog hátul. Egyszerűbb a csere ha az ember kiveszi az egész scudettót. Három csavar.
A rugós alátétet lefeszítve a csapok segítségével előre kiütöttem az emblémát. Szerencsére körülötte van akkora perem ahol alá tudtam támasztani. Sajnos a két embléma távolról sem egyforma. Az eredeti jóval nehezebb, fémből van (réz?), míg az új fekete műanyag. (10. kép) Ráadásul egy pöcökkel több is van rajta. A pöcköt lecsípve, lereszelve már majdnem passzolt a helyére.
Újabb különbség hogy a két csap 0,5 mm-el vastagabb mint az eredetin. A lyukakat kicsit fel kellett fúrni. Innen már csak az volt a gond hogy a hátulján lévő ragasztó túl vékony, nem éri el a tartót, nem tart semmit. Mivel mást nem találtam Palmatex-el ragasztottam oda. A két alátétet hátul visszapattant. Már csak a scudettót kellett visszarakni.