Mutasd

>> Egyéb2020-03-11

A pollenszűrő csere kapcsán feltűnt hogy a szélvédő előtti burkolatok nincsenek a legjobb formában. Konkrétan a csavaroknál a rögzítő fülek le vannak törve. Kéne helyettük új, így a probléma következő 18 évre le lenne tudva.
A kiszerelt cuccon 60604356 áll.
Nézzük az ePER-t, hogy mi is kellene!
A cikkszámot keresve kéne 60604356 (vagy 60615193), illetve a párja is 60604355 (60615192). Ez eddig rendben is van.
DE, DE, DE, DE és még sokszor DE!!!!
Miután a cikkszámokat leadtam Erhard242-nek rémülten hívott vissza. A zárójelben lévő számok a JOBBKORMÁNOS autókhoz tartoznak!!!!!!
Szóval figyelni kell erre is! Nagyon nem mindegy....
...mert az egy dolog hogy a zárójeles 25.500 Ft/db és semmire se tudom használni, de a balkormányos olcsóbb is ...

 
>> Szerviz2020-03-11

A csere menete:
1. A burkolat csavarjainak kitekerése
2. A csavarok kiszedése után patentok tartják még a felső szélét. Két megoldás van. az egyik a patentok kifeszítése a helyéről, de ilyenkor a borításban is kárt tehetünk. A másik hogy kifelé, a tükrök felé lehúzzuk a patentekről. Nem egyszerű, de a legkevésbé kockázatos. A patentek ezután már egyesével könnyen kiszedhetőek.
3. Az alsó burkolat leszedése. Az első felét felfelé emelve kiakasztható a hátsó rész.
4. A szűrő rögzítő keret első felén lévő két fület kiakasztva felfelé nyitható.
5. Szűrő kiszedhető.
6. Az új szűrő a felső keretbe kell tenni. Tapasztalatom szerint az új kicsit hosszabb mint kell. Célszerű csak a széléből, a kemény papírból 3-5 mm-t levágni. A szűrőpapír begyömöszölhető a helyére.
7. A belső oldali "pöcköket" a helyére illesztve a keret (a szűrővel) bebillenthető a helyére.
8. Az alsó fedelet célszerű a szélvédő felőli oldallal kezdeni - 10. és 11. kép
9. A felső fedél mehet a helyére. A fehér patenteket célszerű a fedélben kialakított helyre tenni, majd a helyére benyomni.
10. Csavarok vissza a helyükre. Nálam középre ment a nagy alátétes.
11 .Sört bont :-)

Szűrőnek a legegyszerűbb papírbetétes is megteszi, mert az ember úgyis nyitott tetővel közlekedik. A szűrő legfontosabb funkciója - szerintem - a légcsatornák és a ventilátor tisztán tartása.

 
>> Szerviz2020-03-10

Eljött a szokásos tavaszi olajcsere ideje.
Beszereztem minden - olajat, szűrőt, szűrő letekerő szerszámot és új leeresztő csavart - majd nekiálltam.
A leeresztő csavar kicsit nehezen adta meg magát, de győztem. A menet nem sérült, mintha a réz alátét gyógyult volna a karterhez.
Találtam is egy videót a műveletről: klatty

A szokásos Selenia Racing helyett egy újabb, már tavalyelőtt kipróbált Motul 8100 X-Power-t választottam, ami nagy változás.
A Selenia Racing egy régi olaj, gyakorlatilag nincs is specifikációja a 10W60-on kívül. Egyes meg nem erősített források szerint SF-SG teljesítményszintű. Mióta kijött volt pár a vegyi anyagok összetételét érintő változás. 2004 környékén az RoHS, majd pár éve a GHS. Nehezen tudom kiverni a gondolatot a fejemből hogy az itt előírt változások után nem ugyan az az olaj mint anno volt. A gyárban több anyagról kiderült hogy a változás után használhatatlan lett.

A Motul SN teljesítményszintű full szintetikus olaj, tehát többet tud mint a Racing. A motorfelújítás előtt tesztelve is lett, kevesebb is fogyott belőle.
STANDARDS:
ACEA A3 / B4
API SN / CF (Backwardly compatible with API SJ, SL, SM)
PERFORMANCES FIAT 9.55535-H3

Majd kiderül...

A kocsihoz adott könyv a következő követelményeket fogalmazza meg:
SAE 10W40 - sportos használatra 10W60 (ezt agyár 2004 könyékén felülírta és a 2 literes motoroknál csak 10W60 lehet)
ACEA A3-96
CCMC G5
API SJ

 
>> Esemény2020-03-08

A 2019.11.02-én megkezdett téli álmot - 127 nap után - ma befejeztük.
78.164 km
Kulcsot elfordít és ahogy szokott lenni, pöcc-röf.
Az első másodpercben kicsit kopogós volt a hangja, aztán kisimult és gurultunk 65 km-t.
Tankolni még nem kellett mert kitartott a tavalyi benzin.
A féltengelyek cseréje eredményes volt, a kocsi futása kisimult. Nincs többé az a finom rángatás guruláskor.
A frissen fényezett felnik csillognak a napfényben. A tempomat működik.
Kapott egy mosást is.

 
>> Tuning és extra2020-03-05

Kicsit átépítettem a tempomat kezelőfelületét. (1. vs 2. kép)
1. Az eddigi műanyag lap helyett egy alu lemezre szereltem a gombokat.
2. A lap egy csavarral van rögzítve a hamutartóban, sokkal stabilabb a szerkezet.
3. A billenő kapcsoló helyett karos lett, ami jobban illik a gombokhoz.
4. Csatlakozóval oldhatóvá tettem a vezetékeket, így a hamutartó forrasztás nélkül kiszerelhető.

Már csak a feliratokat kellene megoldani.

 
>> Esemény2020-02-07

Mozgalmas lesz a nyár. Egy a GDPR miatt meg nem nevezhető Cartárssal kerülünk egyet Dél-Tirolban.
1.465 km, 3 ország, 3 szállás, két fekete Spider :-)

Pár nevezetes pont, az első az Európában autóval elérhető legmagasabb aszfaltozott út:
0023 2829m Ötztaler Gletscherstraße - Tiefenbachtunnel, Südportal
0025 2805m Ötztaler Gletscherstraße - Parkplatz Tiefenbachferner
0026 2803m Ötztaler Gletscherstraße - Parkplatz Sessellift Pitztaler Jöchl
0037 2675m Ötztaler Gletscherstraße - Schwarze Schneidbahn
0038 2672m Ötztaler Gletscherstraße - Tiefenbachtunnel, Nordportal
0039 2670m Ötztaler Gletscherstraße - Parkplatz Seilbahn Rettenbachjoch
0057 2509m Timmelsjoch 2x
0095 2239m Pordoijoch
0097 2234m Penser Joch
0103 2192m Valparolapass
0119 2105m Passo di Falzarego
0121 2094m Jaufenpass
0131 2055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego)
0234 1752m Karerpass
0414 1219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco)

 
>> Esemény2020-02-07

Összeállt a nyári túra útvonala.
11 nap - 2.900 km - kb. 52 óra kocsikázás - 4 ország, 4 szállás és néhány hágó:

0032 2744m Col Agnel - Colle dell'Agnello
0042 2642m Col du Galibier
0048 2556m Refuge du Galiber
0073 2360m Col d'Izoard
0074 2350m Col de la Lombarde
0099 2220m Platriere-Pass
0104 2188m Kleiner Sankt Bernhard
0117 2109m Col de Vars
0129 2058m Col du Lautaret
0152 2000m Col de la Madeleine
0155 1991m Col de Larche
0166 1968m Diga di Place Moulin
0169 1950m Colle san Carlo
0268 1640m Joux-Pass
0283 1607m Col de Turini
0288 1566m Col du Télégraphe
0312 1500m Col St. Martin
0353 1371m La Cabanette
0532 1002m Col de Braus
0534 1000m Escous-Pass
0651 796m Montvernier-Straße
0699 706m Castillon-Pass
0724 642m St.-Jean-Pass
0762 477m Col de Vescavo

 
>> Szerviz2020-02-04

A régi tanksapkának elszakadt a kikötő gumija.
Ma kapott egy újat.
A gumi végét még nem kötöttem be, majd később.
A tankot kinyitva benzinszaga volt, tehát még nem romlott meg a tartalma.

 
>> Szerviz2020-02-02

Első napirendi pontként PHuBi lekerült a bakokról. Tavaly November 2-án, pont 3 hónapja került fel rá.
Amióta beraktam a dallamkürtöt zavar hogy lassan fújja a nótát. Már arra gyanakodtam hogy 24 Voltos kompresszor van benne. Direktbe rákötöttem az akkura és lőn az eredeti tempóban szólalt meg. Szóval más gond lesz. A csatlakozásokat végignézve a testelő csavar lett gyanús, mintha valami alászorult volna a sarunak. Letisztítottam a fémig, majd a saru rögzítése után ment rá egy kis festék. Tesztelni nem tudtam, mert nincs a helyén az akku. Ha így nem lesz jó akkor külön kábelt kell neki hozni.
Utolsóként kiszedtem a tempomat kapcsolóit, hogy valami más megoldás legyen helyette. Jelenleg a + és a - külön dombon van, így egyszerre is meg lehet nyomni. Eddig kínosan figyeltem, mert nem tudni hogy az ECU hogy reagálna. Most majd kap egy kétirányú billenőkapcsolót és egy új fém alaplapot. Mivel az egész a hamutartóban van kell még egy 5 pólusú csatlakozó is hogy ki lehessen szedni.

 
>> Szerviz2020-01-25

Csütörtök reggel bevittem a felniket és a gumikat a gumishoz. Jól kalkuláltam, egész napra csak ez a négy kerék jutott nekik, sikerült is szépen felszerelni. Semmi sérülés, karcolás.
Ma visszakerültek a helyükre.
Előtte meghúztam a tengelyanyákat és "rögzítettem őket.
A bakokról még nem vettem le, mert hátha eszembe jut még valami.

Két helyen jól láthatóan szivárog az olaj:
- váltó bal oldala
- váltó-motor csatlakozása elöl