Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
Bő 15 éve hogy az utolsó GTV Spider kigurult a gyár ajtaján.
A többiekkel és a kereskedőkkel beszélgetve egyre inkább rá kell döbbennem hogy elkezdtek elfogyni az alkatrészek az autóhoz. Mindig találok valamit ami nincs. A legutóbb ilyen volt a csomagtartó kédergumi.
Szóval el kell kezdeni a vadászatot az alkatrészekre. Még akkor is ha éppen működik és még jónak tűnik, mert ha kell akkor nem lesz.
Oké, de mit is kéne bespájzolni?
Sok minden "maradt" az elmúlt évekből a garázsban és sok mindent dobtam ki ami viszont már nincs...
Sok minden van a listámon és tuti van ami nem került még rá de fontos lenne.
Vannak cuccok amik bontottként is játszanak, de van amiből nem.
A lényeg hogy megkezdtem a beszerzést és rendeltem egy új (NOS) harmonika levegőcsövet a fojtószelepház elé. Anyagszáma: 60658050
Bő hét mire megjön, addig ki kell találnom hogy hová pakolom őket a garázsba és hogy milyen rendszer szerint katalogizálom. Ebből egy újabb Excel tábla lesz :-)









Az első találkozó a hosszúra nyúlt tél után.
Nehezen indult a dolog, de Giuseppével már régóta keressük a megfelelő pillanatot. Ma úgy néz ki hogy eljött.
Veszprémvarsányban a benzinkúton találkoztunk, ahonnan átgurultunk Zircre főtéri kávézó teraszára. Kávé után irány Veszprém.
A Shell kúton megtankoltam, majd hamarosan megérkeztek a többiek is.
Némi kocsimustra után irány a Balaton. Végül is a Halászcsárdában kötöttünk ki. Láthatóan feldobtuk a hangulatot a parkolóban.
A további menetvonalat tervezgetve szóba jött az Ötvös Csöpi emlékpont, megálltunk pár képre. Aztán több lett, mire végignéztük egymás autóit elment az idő. Krisznek is mennie kellett.
A kompozás így elmaradt. Körbegurultunk a félszigeten és mi balra, a többiek jobbra.
270 km, jó társaság, optimális kabriós idő.
Ennél nem is kell több egy Alfásnak :-)












Az ablakpolírozás kicsit megviselte az ablaktörlő lapátokat, ma letisztítottam és újra összeraktam őket.





6 év után sikerült egy Cartársat üdvözölnöm születésnapja alkalmából.
Igaz 14 február óta nem is járt erre, már az előzőt se láthatta...
update 2020.04.20.
7 éves is lett...
update 2020.05.14.
8 éves is lett..



Szombaton felmerült bennem a gyanú hogy nem indul a hűtőventilátor első fokozata így ma vallatóra fogtam:
ECU ISO Code: 7C 86 0E 80 E5
2020.05.13. 17:12:22
CONNECTED TO:
Alfa Romeo Spider '03 2.0 TS 16V
Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD Injection
--------------------------------------------------------------
ISO- kód : 7C 86 0E 80 E5
FIAT cikkszám: 73501821
HW szám: 0261206712
HW változat: 00
SW szám: 1277356545
SW változat: 0206
Homologizációs szám:
Programozás dátuma: 02/08/2002
READING ERROR CODES:
Nincs hibakod
EXECUTING ACTUATOR...
1. hûtôventillátor
KESZ
EXECUTING ACTUATOR...
2. hûtôventillátor
Aborting...
ABORTED
Szóval megy ahogy kell. Klassz volt látni a tempomat kapcsolóinak a működését:
Cruise kapcsoló: Bekapcsolt
Cruise gyorsítás (+): Nem kért
Cruise lassítás (-): Nem kért
Cruise visszaállítás kapcsoló (RCL): Engedélyezve
Viszont újra rácsodálkoztam hogy van kipörgésgátló is. Jó lenne rájönni hogy hogyan lehet aktiválni. Furi hogy "tudja" az autó hogy manuális váltó van rajta és hogy melyik fokozatban van:
Kipörgésgátló (ASR): Jelentkezik
Automataváltó: Mechanikus
Használt sebességfokozat : Semelyik/Üres
Hagytam bemelegedni:
Kulcs állás: Be
Motor bemelegítés: Megtörténg
Úgy tűnik hogy minden rendben :-)
Hogy könnyen megtaláljam: Bosch Motronic Me7.3.1
Teljes kör.
Sümeg felől érkeztünk a 84-esen és Keszthely felé vettük az irányt. Badacsony felől visszaérve újra Sümeg felé vettük az irányt a 84-esen.
Összesen 370 km, nyitott tetővel, napsütésben.
Másfél hónapot késett a szezonnyitás, tavaly a Tour de Balaton 2019.03.30-án volt. Előtte már 23-án megtartottuk az első hágóvadászatot, arra még jócskán várni kell az idén...












Még a karantén előtt rendeltem az Autoglym-től egy üvegpolírozó szert.
Eredetileg a hátsó műanyag ablakot szerettem volna megtisztítani vele, mert a szélén van valami kosz. Nos az nem jött össze.
Ma kipróbáltam a szélvédőn.
Az akkus fúróba befogtam egy szivacskorongot és hajrá.
Szmötyit rányom és kis fordulaton dörzsöl. A végén papírtörlővel az egészet letöröl.
Kb. negyed óra alatt végigértem a szélvédőn. A garázsban csak annyit látni hogy sose volt még ilyen tiszta az ablak.
update másnap:
Királyság van. Eltűntek az apró karcok, mintha új lenne az ablak.
Már csak a belső felét kellene valahogy lepucolni...



A múltkoriban beszereztem egy szombathelyi benzinkúton a LOTUS kerámia csomagját. Egyszer más használtam, de azóta gyakorlatilag a garázsban állt PHuBi így nem sok tapasztalatom volt vele kapcsolatban.
Ma újra lemostam és lekezeltem.
Eddig a viasszal bíbelődtem és órák hosszat dörzsöltem a kocsit. Itt ilyen nincs. Lemos, öblít, lefúja sprével és áttöröl.
Az eredmény meggyőző. A víz azonnal lepereg, gömbökbe összeáll. A felület tapintásra nagyon sima és "csúszós".
Szóval bejött a cucc.
update másnap
A túra alatt szépen csillog a napfényben. Tetszik.
Már csak azt kellene megoldani hogy ne legyenek bogarak. Mert ahogy 370 km után kinéz az orra az kabaré...
Kezdett kicsit áttekinthetetlen lenni a térkép ezért fejlesztésre adtam a fejem.
Rájöttem hogy a kml adatbázisban lévő kóddal változtatni lehet az ikonokat. Első próbaképp a rajzszög színét változtattam:
111 - Sárga - magassági pont
112 - kék - megvolt
113 - zöld - üres
116 - lila - tervezett 2020-ban
117 - piros - üres



Folyamatosan bővítettem a hágólistámat.
A jelenlegi állapot:
Összes magassági pont: 986 db
Földúton elérhető, ezért "nem számít" kategória: 24 db
Reálisan figyelembe vehető: 962 db
Autóval elérhető magassági pont: 903 db
Autóval elérhető magassági pont, megvolt: 202 db
Autóval elérhető hágó: 816 db
Autóval elérhető hágó, megvolt: 155 db
Autóval magassági pont: 87 db
Autóval magassági pont megvolt: 47 db
Gyalogosan (felvonóval) elérhető magassági pont: 64 db
Csak gyalog járható hágó: 8 db
Végpont: 56 db
Végpont megvolt: 46 db összesen: 101.558m
A levadászott pontok megoszlása autók szerint (volt ahol több autóval is jártam):
Spider "Pók": 62 db legmagasabb: 2.829m - összesen: 113.099m
Spider PHuBi: 60 db legmagasabb: 2.802m - összesen: 93.977m
Giulietta: 52 db legmagasabb: 2.652m - összesen: 71.429m
Giulia 2.0: 7 db legmagasabb: 2.571m - összesen: 15.786m
159: 11 db legmagasabb: 1.793m - összesen: 14.783m
156: 5 db legmagasabb: 1.121m - összesen: 4.652m
OFF autó: 6 db legmagasabb: 1.209m - összesen: 4.631m
Összesen 494.338 méter "magasságot másztunk meg :-)
Az adatok átkerültek a szokásos KML formátumba, hogy a googe earth és az iGO is kezelni tudja.
