Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Ki kellene próbálni az új gumikat. Az idő jó, lehet nagy kört is tenni. Gyors tervezés a Celldömölk - Győr - Medve - Gabcikovo - Pozsony - Podersdorf am See - Celldömölk útvonalat dobta.
Összesen 307 km.
A guminyomást beállítottam elöl-hátul 2,4-re, ahogy a 156 könyve írja.
Az összbenyomás nagyon jó. Ami tetszik:
- teljesen hangtalanul gurul,
- tapadás jobb, mint a régi gumival,
- tökéletes a kiegyensúlyozás, nem üt, nem ráz,
- az utazás sokkal kényelmesebb lett, az apró úthibák nem ráznak,
- ez a kényelem nem ment a fékezés és a kanyarodás rovására.
Ami nem:
- kanyarban egy kicsit tolja az orrát, de szerintem az első gumikat 2,5-2,6-ra fújva ez megszűnik.
Szóval nem bántam meg, hogy a Nokian Line mellett döntöttem.
Az UNIROYAL RALLY 550 helyett ma felkerültek az új gumik: Nokian Line 205/55R16
Made in Finland
DOT 0414
Üzemanyag-hatékonyság: C
Fékezés nedves úton: A
Gördülési zaj: 71 dB
Számláló: 166.568 km
Miután az ébresztésnél feltűnt, hogy a szintmérő nem áll a helyzet magaslatán ma nekiálltam, hogy utána nézzek a dolognak.
Maga a mérő a tetőt rejtő üreg alatt található, a szivattyúval egy fedél alatt.
A mérőt kiemelve feltűnt, hogy 16 év után is milyen tiszta az üzemanyag tartály alja. Semmit sem látni benne.
A mérő maga nagyon érdekes, mert az úszó csak pár centis úton jár. A tartály meg vagy 20 centi magas. A két végén lévő rugóval van úgy belőve, hogy ez a pár centi leképezze a teljes tartályt.
Rámérve 0-300 ohm közötti értéket tudtam mérni.
A szétszedés az alsó végén található műanyag karika leszedésével kezdődik. A kés pengéjét alácsúsztatva finoman átemelhető a rögzítő pöckökön. Innentől széesik az egész. Vigyázni kell, hogy ne csavargassuk, mert a pályán csúszó érintkezők elhajolhatnak!!
Az ellenállás pálya kissé megviseltnek tűnik, főleg az üres tartályhoz kapcsolódó rész. Némi koszt sikerült is leoldani róla.
Összerakás után a korábbi fél jelzés helyett a már inkább hihető negyed felettit mutatta.
Kell helyette egy másik.
Celldömölk - Sümeg - Tapolca - Badacsony - Balatonfüred - Siófok - Szántód - Tihany - Tapolca - Celldömölk útvonalon megjártuk az idei első Balaton kört.
Sajna beleszaladtunk az idei Balaton maratonba, így vagy háromnegyed órát álltunk a 71-esen. Végül is nem nagy gáz, jó idő volt, és nem siettünk sehová. A futókat nézegetve, és zenét hallgatva eltelt az idő. Ellenben voltak, akik nem igazán tolerálták a dolgot, és kerülték a komplett álló sort. Engem jobban zavart, hogy a forgalmat irányító rendőr nem állította félre őket, mint ahogy a belső sávban tötymörgőt jobbról kikerülő Alfás cartársat Siófokon.
Először meglátogattuk a 2014-es Alfa City helyszínét. Szerintem legalább olyan jó hely lesz, mint Komárom.
Balatonfüreden ettünk egy jót, majd megkerültük a Balcsit.
Szántódnál kompra szálltunk, majd Tihanyban leparkoltunk a visszhang kilátó mellett. Egy jó presszókávé/süti/gesztenyepüré után tovább indultunk.
Sümegig kitartott a nap, de ott a lámpánál be kellett csukni a tetőt, mert kezdett hűvös lenni. (Elbújt a nap.)
Végül egy fürdés a kézi mosóban.
Összesen 308 km, amiből kb. 270-et nyitott tetővel tettünk meg.
Remélem a szezon többi kirándulása is legalább ilyen kellemesen telik.
Lassan 130ezer lesz a Párducban, ideje ellenőrizni a futóművet. Főleg gumivétel előtt.
A gondolatot tett követte és elgurultunk Rieglerékhez Győrbe. Oda, ahol anno először beleültem.
Eddigi csak ott tudták rendesen beállítani a futóművet. Egy kis beszélgetést is megért a régi ismerősökkel. Az alábbiakat tudtam meg:
- A futómű rendben, minden érték középen van. Állításuk szerint általában jól bírja a 159 futóműve.
- Miután említettem, hogy a főtengely jeladó miatt fekve maradtam No-ban, kicsit meglepődött a szerelő. Ilyen problémával még 159-nél nem találkoztak.
- EGR hűtőburkolatot is elmondtam. Cseréltek már ők is párat. Az újonnan berakott sem jobb, mert a gyár nem változtatott rajta. Nem marad más, mint a cserélgetés.
- A kereskedő (akitől anno vettem a Párducot) is tanácstalan, hogy mit lehetne a 159 után venni.
update 2014.03.16.
Felmerült bennem, hogy mi van, ha a magas nyomás miatt pattog a hátulja?
Nos igen. A gyári értékre állítva megszűnt a jelenség.
Utoljára a 2013-as túrára készülődve néztem rá a gyertyákra. Ma újra megnéztem őket.
Nos, a helyzet változatlan. A két jobb oldali most is olajban állt.
Kipucoltam, de ezen csak a szelepfedél tömítésének cseréje segít.
Holnap rendelek egyet.
Felkerültek a nyári kerekek.
Kettő lassan csere érett lesz. Kezdődhet a dilemma, hogy mi legyen. Vegyek kettőt most, vagy koptassam még, és akkor egyszerre a négyet?
129.520 km
Miután megérkezett a cucc, ma nekiálltam, hogy beszereljem. A menete nagyon egyszerű:
1. A rajta lévő vezeték túl hosszú, lerövidítettem.
2. Kerestem a polcon két csatlakozót, ami passzol a gyári belépőfény csatlakozójába.
3. Ráforrasztottam a vezetékre. Maga a vezeték nagyon vékony, így a csatlakozó eredeti szorítós megoldása szóba se jöhetett. Zsugorcső szigetel.
4. Elég az ajtózsebet leszedni, két csavar tartja.
5. Az ajtón lévő lyuk bőven elég a szereléshez. (Eredetileg az ablaküveget lehet itt állítani.)
6. A projektorhoz adott fúróval pikk-pakk ki lehet fúrni a helyét. Mivel az anyag elég vastag és a menet a projektoron nem ér át, ezért magával az anyában lévő csavarral rögzítettem a cuccot. Csatlakozót összedug, leszigetel.
7. A csatlakozó - leszigetelve és egy kis szivacsba csomagolva - prímán elfér a visszapattintott eredeti lámpa külső oldalán.
8. Az eredmény.
Maga a projektor is érdekes:
9. Három darabból áll, szétcsavarozható.
10. Maga a projektortest, a rögzítő csavarral.
11. A LED
12. A projektortestben lévő tulajdonképpeni projektor. Két lencse a két végén és ebben van a logo is. Ha az ember fordítva teszi vissza a tükörképet vetíti.
Fókusztáv állítására lehetőséget nem találtam.
Végezetül a légszűrőt is kicseréltem, természetesen gyári ment bele.
Ma olajcserére megyünk Csörihez, úgyhogy kicsomagoltam a Pókot.
Kapott egy külső mosást a tél pora ellen. A kerekeket felpumpáltam, a gumis szerint is lassan csere érettek. Átnéztem a motorteret, folyadékokat, majd teletankoltunk.
Belső tisztítás majd a hét végén.
110 km kocsikázás után megérkeztünk Várpalotára, ahol a szokott színvonalon megtörtént az olajcsere. (Selenia Racing 10W60 + gyári szűrő) Egyedül Pista nem volt barátkozó kedvében, de a végén kiderült, hogy csak azért, mert a kajáját várta. Evés után helyreállt a barátkozó kedve.
A csere közben átvizsgálásra került a Pók alja, csak a kézifék kötél volt kiugorva a tartóból. Visszakerült. Az első futómű is átesett egy rángató pados vizsgálaton. Minden rendben.
Az olajszivárgás olyan minimális, hogy nem érdemes vele foglalkozni. A váltó illesztésénél látszik, hogy izzad, de ennyiért nem érdemes szétszedni.
A levegőszűrőt elhoztam, majd itthon teszem be, mert a környezetével terveim vannak.
Km óra állás: 166.153
Odafelé pár percre kisütött a nap. Gyorsan megálltam tetőt nyitni, így kb. 5 km-t sikerült is megtennem.
Ma 1.699 napja élünk együtt a Pókkal...
A fene gondolná, mintha tegnap hoztam volna haza...
Ennyi ideig még egy Alfám se volt meg, de az is igaz, hogy egyikkel se mentem ilyen keveset...