Piritu - 1.000.000 - főkép
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-06-23

Már régóta keresgélek valami rádiót a régi helyett. Nem mintha nem végezné jól a munkáját, de csak CD-t fogad. Arra meg nem fér elég zene egy nagyobb túrához. A keresés sokáig tartott, mert a mostani gyártók egyre mütyürebb gombokat raknak a készülékekre. Nekem valahogy ez nem jön be.
Aztán végül megtaláltam a megfelelőt: JVC KD-X210. Ma bekerült a Pókba.
A rádió sokkal jobb vételt produkál mint a régi, sok olyan adó is bejön, ami eddig nem. Az USB-n könnyű navigálni. A hangja szellősebb, mint a régié.
Szóval eddig minden rendben. Indul a tartósteszt.

update 2014.07.05.
Alfacity-be menet nagyon nem tetszett a hangja. Menet közben a "szellős" hang nagyon csinn-bummosnak tűnt. Kicsit játszva az EQ-val és a végfok beállításaival visszaállt a rend. (Igaz közben sikerült kihúznom az egyik RCA aljazot a végfokból.)

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-06-22

Hogy ne csak kocsikázzunk, mára egy hegyvidéki sétával összekötött útra indultunk. Mönichkirchner-t választottuk újra célként. 2010-ben már jártunk itt, anno fel is és le is libegővel mentünk. Most csak fel. A szokásos "Wienerschnitzel" és a"Apfelstrudel" és némi nézelődés után a lefele utat az erdőben sétálva tettük meg. Kellemes séta 200 méteres szintkülönbséggel.
Az Alfi 1004 méterre jutott fel, mi 1174-re.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-06-15

Az idő optimális, 20-25 fok várható, tehát menni kell. A legnehezebb eldönteni, hogy hová?
Régi tervem, hogy felüljek a bécsi óriáskerékre. Itt a lehetőség, hogy kivitelezzük. Irány Bécs! Természetesen a legrövidebb úton át a sógorékhoz, és az ottani jó minőségű hegyi utakon a fővárosba.
Bécs előtt elkapott minket egy igazi nyári zápor, de még időben bezártuk a tetőt.
A Práter mellett a kiépített parkoló házban jó helyet találtunk a Póknak. Miután mentük egy kört e kerékkel és sétáltunk egyet, felmentünk a Kahlenberg kilátóba. Megcsodáltuk a panorámát, majd irány haza. A várost keresztül szelve megtaláltuk a Votivkirche tempolomot. Majd a legközelebb megnézzük ezt is.
380 km majdnem végig nyitott tetővel. Jó nap volt.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-06-01

Már régóta halogatom, ma megcsináltam:
1. A csomagtartó fedélbe vezető vezetékeket még valaki az előző tulajoknál eléggé primitív módon toldotta meg. (Kérdés, hogy miért vágták el?) Sorkapoccsal volt összetoldva és Powertape szalaggal "leszigetelve". A ragasztót elég nehéz volt leszedni a vezetékekről, csak féktisztítóval jött le. Forrasztás után kapott zsugorcsövet és szigetelő szalagot.
2. Anno a motoros antenna beszerelésekor be kellett tennem az antennához adott teljes kábelt, mert csak így stimmeltek a csatlakozók. Ez kb. másfél méter plusz antennakábelt jelentett. Ma átszereltem a csatlakozót, így elvileg jobb lesz a vétel. Majd kiderül.

>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-05-28

Nekiálltam a nagy műveletnek, ami végül nem is lett olyan nagy...
A rámpára felállva kényelmesen aláfértem. Az első dob utáni rész szétszedését némi küzdelem után flexel fejeztem be.
A hátsó toldás már simán szétjött, itt már volt párszor szétszedve.
A felrakás simán ment, a két dob precízen passzolt össze. A hátsó dob új függesztő elemeket is kapott.
Végül jött a próba. Elsőre kicsit dörmögősebb a hangja alapjáraton. Másutt nem éreztem változást a pár km-es próba során.
A hőálló festék viszont kissé büdös, de majd elhagyja...

>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-05-25

A frissen vásárolt dobokat jó hosszú száradási időket hagyva lefestettem. A fém részeket és a hegesztéseket először cink sprével, aztán az egészet ezüsttel. Jól mutat.

>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-05-25

A VTT2.0 keretében egy próbakör erejéig bekerült a Párducba egy Novitec Powerrail 5. Köszönet droberto Cartársnak!
Egy rövid próbaút tapasztalatai:
- Gyakorlatilag megszűnt vele a dízeles kerregés, menet közben egy benzines hangját lehetett hallani.
- Az első "sokk" elmaradt, nincs akkora különbség, mint a 156-nál volt a boxal, DE
- 3 személlyel is cefetül ment a Párduc, jobban, mint amúgy eggyel,
- érezhetően továbbra is nagy légfelesleggel jár a motor,
- a 0-100 érzésre legalább egy mp-el jobb lett (3 megtermett személlyel),
- a 3500-nál érezhető "ráteszek még egy lapáttal" effektus nem érezhető, folyamatosan húz,
- általában a turbólyuk érezhetően kisebb,
- A Conti gumik bírtak a megnövelt teljesítménnyel, nem kapartak el.
Miután kivettük visszatért a kerregés...

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-05-25

Délután átálltunk nyári üzemmódba, visszatettem a hálót a plexi helyett. Próbaútra nem került sor, mert leszakadt az ég. Fincsi nyári zápor kerekedett.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-05-18

Nagy nap a mai, ugyanis ma délután megtettük a Párduccal az 1.000.000. saját autóval megtett km-t. Mindezt balesetmentesen, egyetlen autón okozott karcolás nélkül.

A számok:
OFF járművekkel: 282.960 km
GWJ593 Alfa 146 1,6TS: 182.500 km
IUX710 Alfa 147 1,6 TS: 127.000 km
JNN820 Alfa 156 1,6 TS: 54.000 km
KMW012Alfa 156 1,9 mJET: 183.805 km
LHU600 Alfa Spider 2,0 TS: 34.158 km eddig
LUX640 Alfa 159 2,0 JETm: 135.577 km eddig

Igaz, hogy a régi időkből néhány adat kerekítve van (le is és fel is), de a feljegyzéseimben ezek szerepelnek. Az esetleges eltéréseket ellensúlyozandó nem számoltam a bérelt kocsikkal, a szüleim és a feleségem autóival megtett távolságokat, ami becsülten is több 10e km-es nagyságrendű.

A családom újabb balesetmentes milliót kívánt.
Mindent meg fogok tenni érte...

A legfontosabb: amint a számláló átfordult, egy 147-es Cartárs jött szemben, villantott és intett. Kell jobb köszöntés? :-))))))

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-05-15

A Pókon lévő kipufogó esztétikailag menthetetlen. A króm vég lerohadt, a cső festésén ismét átjött a rozsda. Minimum egy vég kellene, de kicsit többért már van komplett közép és hátsó dob is.
Tegnap szólt Csöri, hogy megjött a cucc. Ma elgurultunk a Párduccal érte. Nagyon babán néz ki.