Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-03-05

Ma olajcserére megyünk Csörihez, úgyhogy kicsomagoltam a Pókot.
Kapott egy külső mosást a tél pora ellen. A kerekeket felpumpáltam, a gumis szerint is lassan csere érettek. Átnéztem a motorteret, folyadékokat, majd teletankoltunk.
Belső tisztítás majd a hét végén.
110 km kocsikázás után megérkeztünk Várpalotára, ahol a szokott színvonalon megtörtént az olajcsere. (Selenia Racing 10W60 + gyári szűrő) Egyedül Pista nem volt barátkozó kedvében, de a végén kiderült, hogy csak azért, mert a kajáját várta. Evés után helyreállt a barátkozó kedve.
A csere közben átvizsgálásra került a Pók alja, csak a kézifék kötél volt kiugorva a tartóból. Visszakerült. Az első futómű is átesett egy rángató pados vizsgálaton. Minden rendben.
Az olajszivárgás olyan minimális, hogy nem érdemes vele foglalkozni. A váltó illesztésénél látszik, hogy izzad, de ennyiért nem érdemes szétszedni.
A levegőszűrőt elhoztam, majd itthon teszem be, mert a környezetével terveim vannak.
Km óra állás: 166.153
Odafelé pár percre kisütött a nap. Gyorsan megálltam tetőt nyitni, így kb. 5 km-t sikerült is megtennem.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-03-03

Ma 1.699 napja élünk együtt a Pókkal...
A fene gondolná, mintha tegnap hoztam volna haza...
Ennyi ideig még egy Alfám se volt meg, de az is igaz, hogy egyikkel se mentem ilyen keveset...

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-03-03

Anno a felnik ET eltérését pogácsákkal állítottam helyre. Az első kerekeknél ez egy kicsit túl jól sikerült, mert elkezdte enni a gumi külső felét. Mielőtt meglesznek az új gumik ezt helyre kell hozni.
A 20 mm-es pogácsákból - hála a szerszámlakatos ismerősnek - ma 15 mm-esek lettek. A visszaszereléssel viszont meggyűlt a bajom, mert a hosszú kerékcsavarok így beleérnek hátul a kerékagyba. Holnap rövidíteni kell őket.
update 2014.03.04.:
65 mm lett a csavarok hossza, még így is kilóg hátul vagy fél centi.
Pogácsák visszakerültek, próbaüzem holnap Várpalotára menet.
Egy dolog viszont feltűnt. Alul eléggé olajos minden. Nem cseppen, de nem tetszik. Olajcserekor majd megvizsgáljuk, hogy mi az oka. Balansztengely és főtengely szimering elvileg nem lehet, mert az már cserélve lett.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-03-02

Egyre jobb az idő, ideje felébreszteni a Pókot a 112 napja tartó téli álmából.
Vittem 5 liter benzint, mert elég kevéssel tettem el, és a feltöltött akkut. (Nagyon kellett figyelnem, hogy ne a gázolajas pisztolyt vegyem le a kútról.)
Folyadékok, kerekek rendben, akku beszerelve, benzin betöltve, indulás.
Nem tudom, hogy kétszer körbefordította-e az önindító a motort, már brummogott is a TS. Mintha tegnap este állítottam volna le.
Némi melegítés után elindultunk haza.

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-02-26

- életkor: 1.147 nap
- km óra állás: 128.903 km
- össz. menetidő: 1.829,42 óra (76,23 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 8.713,92 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,71 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,60 Ft/km
- átlagos napi futás: 112,4 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,64%

Összesen saját autóval megtett távolság: 992.168 km
...ebből Alfával megtéve: 709.208 km
Az 1.000.000 km-ig hátravan: 7.832 km

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-02-24

Ma a munkatársammal az ebay-t nézegettük és megtaláltuk az egyik leghaszontalanabb extrát. Egy kilépőfényt, ami Alfa logót vetít az ajtó aljából a földre.
Mivel semmi értelme, ezért kell. Gyorsan két garnitúrát is rendeltünk 7.500 Ft-ért. Pár hét, és itt is van.
update 2014.03.07.:
Ma megérkezett a cucc. Egy borítékban. Semmi papír. Viszont működik :-)

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-02-09

Ma meglátogattam a Pókot a téli szállásán.
Alánézve megelégedéssel állapítottam meg, hogy semmi sem csöppent belőle. Türelmesen várja a tavaszt.
Még egy hónap, és újra gurulunk!

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-02-09

Ősszel, rossz úton elkezdett nyekeregni valami mögöttem. Anno hamar kiderítettem, hogy a hátsó ajtó borítása adja a hangokat.
Ma szétkaptam, és megállapítottam, hogy Giovanni egy kárpit patentet nem tett a helyére. Mivel az évek során elferdült, ezért melengetve visszagörbítettem, és felcseréltem egy másikkal. Harmadikra sikerült is visszaraknom rendesen a kárpitot
A nyekergés elmúlt.

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-01-16

A mai szerviz szoftveres részét magamra vállaltam.
Egy ELM327-es interfészem van, de már az 1.4-es verzió.
A MES 1.4-el nullázni akartam a szervizintervallumot, de nem találta a csatlakozást. A motorhoz hozzáfért, máshoz nem. (Vételkor csak a motorral teszteltem.) Ekkor szedtem szét az interfészt, hogy biztos ki kell venni az ellenállást és berakni a többit, ahogy az oldalon áll. Nos, ebbe már nem kell. Gyárilag "át van építve". Mégse megy. Aztán "elővettem" a régi FES3.6-ot. Ugyan azokkal a beállításokkal mindent látott és sikeresen nulláztam a szerviz számlálót.

READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 124203 km
Utolsó szerviz km-állása: 108046 km
Utolsó szerviz dátuma: 08/27/2013
Szerviz: 5
Napok száma az ut. karbant.-tól: 142 nap
Következõ szervizig fennmaradó távolság: 18843 km
Következõ szervizig fennmaradó napok: 223 nap

Olajcserék száma: 5
Olaj elhasználódás foka: 41,996 %
Következõ olajcsere távolsága: 14700 km

reset

READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 124203 km
Utolsó szerviz km-állása: 124203 km
Utolsó szerviz dátuma: 01/16/2014
Szerviz: 4
Napok száma az ut. karbant.-tól: 0 nap
Következõ szervizig fennmaradó távolság: 35000 km
Következõ szervizig fennmaradó napok: 365 nap

Olajcserék száma: 6
Olaj elhasználódás foka: 99,99 %
Következõ olajcsere távolsága: 35000 km

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-01-16

Eljött az idő, elgurultunk Csörihez.
Először is felújítottuk az első fékeket. Kapott a Párduc új Brembo tárcsákat és Ferrodo betéteket. Nagy valószínűséggel a gyárban is ezeket tették be. Az betétbe vésett feliratok egyeznek a mostanival. Rendesen el voltak fogyva, már a kopásjelző is látszott, még pár fékezés és világít. Már nem is feküdt fel rendesen a tárcsára sem.
Aztán kapott friss olajat a váltóba. Álló helyzetben kezdte nehezen venni az 1-est, a csere után ez megszűnt. Mondjuk a leeresztett olaj sötétebb is volt a betöltöttnél.
Harmadik lépésként jött a vérátömlesztés, a motorolajcsere.
Negyedik lépésként kapott egy új antennát, mert megint megette valami a cég előtti parkolóban.
Hazafelé felfrissülve suhant a Párduc.