Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-03-09

A téli projekt során elég nehezen sikerült elválasztani a bal első gumi fékcsövet a fémtől. Eléggé eldeformálódott a hollander. Miután Csöri pár ezresért tudott szerezni gyári újat, nekiálltam kicserélni. A kitekerés még nem bonyolult, de a cső kiszedésének csak az álljon neki, aki kiskorában szívesen játszott ördöglakattal.
Először a rögzítési pontokat kell megkeresni. Egy összefogó sín van az ABS mellett, egy a főfékhenger mellett. Ez utóbbihoz csak a szívócső kiszerelése után lehet hozzáférni. Aztán van egy a sárvédő mögött is, ahol bekanyarodik a cső. Ha ezeket kipattintottuk, már csak a végeit kell kicsavarozni és jöhet az ördöglakat. A technológiát leírni lehetetlen, próbálkozni kell. Persze minden mozdulatot célszerű megjegyezni, mert majd ugyanígy kell visszarakni is.
Azaz mégse.
A gyárban rájöhettek valamire, mert az új cső kicsit máshogy veszi a kanyart, más az alakja. Pont annyira, hogy tized energiával menjen vissza. Hurrá!
Sajnos a fékcső rögzítő fülek nem kompatibilisek a régivel, úgyhogy azok maradtak. A rácsusszanó bigyók viszont nem.
Légtelenítés után kész.
Ja, és a frissen szerzett rézpasztával bekentem a féknyereg csúszó pontjait és a betétek hátulját.
Kerék vissza, talpra.
Már csak az akkut (egyenlőre a CTEK töltő tárasaságát élvezi) kell visszarakni és indulhat a szezon!

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-03-07

Ma végre nem felejtettem el bemenni a boltba rézpasztát venni.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-03-05

A szezon beköszönte előtt még pár dolgot szereztem be a Pókhoz Csörinél:
- 1 db fém fékcső a bal első kerékhez (60662499)
- 2 db tartókonzol a fékcső összetoldáshoz (7627880)
- 2 db ellendarab a konzolhoz (994922)
Így már ki tudom cserélni a korrodált darabokat.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-02-23

Lelégtelenítettem a fékeket, felszereltem a haspáncélt, és talpra állt a Pók.
57 nap után újra talpon :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-02-20

Szereztem melegítő eszközt (öngyújtó gázas mini lángszórót), így sikerült kitekernem a fékcső csavarjait. Anno 2010-ben ugyan ez az eszköz segített a hátsónál is.
Felkerültek az új fékcsövek. Visszakerült az összes sallang és a borítás is.
Már csak légteleníteni kell, és mehetnek vissza a kerekek. De azt egyedül nem tudok.

 
>> EseményAlfa 146 1,6 TS 120LE // 2013-02-20

Ma kaptam hírt a Vasról. Gond nélkül szalad, jó egészségnek örvend.
Kb 310 ezer km van benne. Pontos adat ugye nincs,mert anno rendesen visszatekerték az óráját a kereskedők.
Nagyon úgy néz ki, hogy a gyári ajánlások alapján végzett karbantartás nem káros a motorra.

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-02-19

Németbe mentünk, szabad volt a pálya. Az oda-vissza úton sikerült néhány fogyiadatot begyűjteni.
Tempomattal haladva jó pár száz km átlagában:
- 163 km/ó - 8,2 liter/100 km (3.000 ford/min 6-ban)
- 150 km/ó - 7,2 liter/100 km
- 135 km/ó - 6,6 liter/100 km
A 163-as etapon 240 km-t mentünk egyszerre, nem előzött meg minket senki!

A szélvédő csere után újra kellett "Feinstaubpartikel" címkét vennem. Szerencsére sikerült a célállomáson egy Tüv vizsgabázist találni. Ott a forgalmi bemutatása, meg 5 euro ellenében adtak egy zöldet. Kis kavarodás volt, mert nem nagyon tudott mit kezdeni a fickó a magyar forgalmival (szerintem még nem is látott ilyet), így a motortérben lévő adattábla segített neki. A motorkód alapján egy adatbázisban kereste ki az az autót. Majd az ott talált kódot beírta egy másik adatbázisba, ahol kapott egy kb. 15 jegyű számot. Ezt beírva a harmadik adatbázisba kidobta a gép, hogy ZÖLD címke kell. Egyszerű, elég volt 20 perc hozzá.
A szállásra menet elértük a 87ezer km-t, de mire előkerestem a fényképezőt, már 1-lett a vége.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-02-19

A bal oldalra már a múltkor beraktam a féltengelyt, így oda csak a féket kellett felrakni. A nyergekhez a manual utasítása alapján új gyári csavarokat tettem, természetesen nyomatékra húzva.
A féltengely végén lévő csavar meghúzásához viszont vadászni kellett a manualban is. A gyári előírás:67Nm + 74Nm + 60 fok +/-2fok. Az első kettő még nem ügy, de a 60 fok! A nyomatékkulcs végén a teljes testsúlyomat bevetve sikerült is. A végén természetesen el is nyomtam a tengely vágatába az anya peremét.
A gyári javító készlet (4. kép) is jó szolgálatot tett. Az eredeti stiftben már kicsit odavolt az imbusz, új kerülhetett a helyére. A gyári készletben lévő gumi keményebb, mint ami a féknyeregben volt, így annak szavaztam bizalmat.
A fékcső simán felment, de a felső végét egyenlőre nem tudtam betekerni, mert a réginek nem segített a csavarlazító. Holnap megmelegítem.
Majd a jobb oldal került sorra ugyanígy.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-02-19

Miután szombaton megkaptam a hiányzó zsírt, ma nekiálltam a féltengelynek.
A zsírozás a balhoz hasonlóan történt. A kerék oldali csukló feltöltése így másodikra se kis feladat. Szerencsére a tubus vége kúpos, úgyhogy a legkisebb résbe is befér.
Elsőre sikerült feltennem a belső csuklót úgy, hogy a gumiharangot lefelejtettem. Gyors le- és felszerelés jött.
Mindkét tubus "belefért" a csuklókba.

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-02-06

Lecseréltük a "vicces" olajat. Még nem kellett volna, de a hiány más gyártól származó olajjal lett pótolva. Keverni meg nem szerencsés, még a Jägert sem az Unicummal.
Szóval elgurultunk Várpalotára, ahol kapott a Párduc friss Selenia WR PE-t, és egy Originale Ricambi olajszűrőt.
Ez volt az egyszerűbb eset, neheze az eltűnés okának a keresése volt.
A gyanú a kartergáz szűrőre terelődött. A csatlakozó csövek közül az olajteknőbe visszavezető durván be volt kenve tömítőanyaggal. Vajon miért?? Az epret tanulmányozva egyértelmű lett, hogy az a két cső valójában egy. Valószínűleg a gyárban (vagy a nullreviziónál) eltörték és a csere (amihez az indítómotort is ki kell szedni) helyett a tömítőpasztára esett a választás. Eddig nem is lenne gond, de a cső belsejébe is jutott a pasztából, ami akár el is dugíthatta. (Vajon mennyi, és meddig bolyongott a még kenési rendszerben?)
Egyenlőre ki lett pucolva az összetoldásnál és kívülről újra le lett szigetelve.
A következő szerviznél cserélve lesz. (55217821)
Km óra állás: 85.300 km