Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-04-19

Ma délután hazafelé fordult át erre a számra.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-04-18

Más a múltkor is feltűnt, hogy valami búg az országúton. Nem foglalkoztam vele, élveztem a nyitott tetőt.
A mai kocsikázás során már elkezdett piszkálni a dolog. Már az ősz során is hallottam néha, de anno a jobb első kerékre fogtam, ott cseréltem is a csapágyat. Tehát nem azt hallottam. Féltengelycsukló megint nem lehet, mert semmi baját sem találtam a téli szétszerelés során.
Vajon mi lehet? A sebességgel változik a hang, kinyomott kuplungnál is megvan. Csak csapágy lehet.
Aztán hazaérve végigtapogattam a kerékagyakat, és a jobb hátsóra majd odaégett az ujjam. Hmmm, a fék és a tárcsa hideg (mint a többi keréknél), a meleg csak a csapágyból jöhet.
Ezt a csapágyat viszont még a 2009 téli projekt keretében cseréltem. Ennyit bírt volna a kerékcsapágy? Alig több, mint 20 ezret ment.
Gyorsan szerezni kell egyet, hogy a hét végén megint lehessen kirándulni...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-04-11

Festés megszáradt, tálca mehet vissza. Újabb évek várnak rá a világtól elzárva. (Az első kép az igazi szín, az utána jövők valamiért pirosak lettek a képen.)
A hegesztés helyett 3 db csavar került be. Tart masszívan. Műanyag tálca és akku vissza. Bekötés és kész.
Zárásul megtettük az idei első fedetlen körutat. 20 fok, napsütés, 50 km.
u.i.
Mint ahogy a 3. képen látható a kutyus még midig erősen érdeklődik a festés iránt :-))

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-04-10

A gondolatot tett követte. Lefúrtam a hátsó tartó 3 ponthegesztését. Összerakáskor 3 csavarral lesz pótolva.
A tartót és a helyét drótkorongozás után sima alapozó festékkel fújtam le. A tálcáról sajna elfelejtettem képet készíteni.
Holnapig szárad, aztán összerakom.

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-04-05

Mivel már két napja nem esett a hó, úgy döntöttem, hogy itt a tavasz. Felkerültek a nyári kerekek.
Csak egy apró homokszem került a rendszerbe. A másik gyári felni Alfás kupakja nem passzol az új felnibe. Valahonnan szerezni kell.
Óra állás: 89.630 km

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-04-04

Nekiálltam, hogy rendbe tegyem az akku környékét.
A teljes cucc lebontása során meglepetés ért. A tálcát 4 csavar fogja a padlóhoz, meg egy távtartó a hátfalhoz. Sajna a gyárban a távtartót odahegesztették. Nem tudom leszedni. Ha nem tudom kiszedni a tálcát nagyon izgalmas lesz a korrózió mentesítés.
Lehet, hogy le kell fúrnom az akku mögötti lemezről a ponthegesztést...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-04-02

Rögtön a kérdésre válaszolva: nem.
A részletek:
1-2. kép: Jobb hátsó kerék, 5 mm
3-4. kép: Bal hátsó kerék: 4,2 mm
5-6. kép: Bal első kerék: 4,3 mm
7-8. kép: Jobb első kerék: 4,8 mm
Érdekes, a jobb oldali kerekeken mélyebb a borda...

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2013-03-30

Mivel felszáradtak az utak, úgy döntöttem, hogy itt a tavasz. (7 fok)
Akku bekerült a Pókba. A tartót és a környékét sajnos kicsit megviselte a sav kipárolgása. (Ősszel lecsúszott a szellőztető cső.) Egyenlőre letakarítottam, de egy kis rozsdamentesítés és festés nem fog ártani neki.
Még egy utolsó olajszint ellenőrzés. Olaj tiszta és maxon van.
Szóval gyújtás rá, pár mp várakozás és indítás Ahogy kell, pöcc-röff.
Mindezt 100 azaz száz nap állás után!
Még a vezérlésmódosítónak sem volt hangja, pedig néha már hallani véltem tavaly.
Irány az autómosó, majd a kút, hogy a keréknyomást ellenőrizzük.
Érdekes, a két hátsóban egyformán 2,1 volt a 2,7 helyett, elöl 2,5 a 2,9 helyett. Alvás előtt mindegyiket 0,2-vel túlfújtam. de lehet, hogy csak a kis kínai szivargyújtós kompresszor mérője kukás.
Az új fék fog, ahogy kell, a jobb első kerékben csendben van az új csapágy, ahogy kell, nem kopognak az új stabszilentek, ahogy kell, és csendben vannak a frissen kent is csuklók, ahogy illik.
Már csak a motorháztető érzékelőjét kell megreparálnom, hogy stabilan kapcsoljon. Néha úgy érzi, hogy nyitva van a tető.
Az a hang, amit 4000 felett ad a TS még mindig hátborzongató.
Érdemes volt dolgozni a télen...

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-03-28

Az elmúlt 812 nap a Párduccal a számok tükrében:
- 88.901 km
- 1.266,7 óra menetidő (52,78 nap!)
- Mozgásban töltött idő: a megléte óta 6,5% (!!)
- 70 km/ó átlagsebesség
- 6.060,32 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,74 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 31,06 Ft/km

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-03-27

Miután elszórtam pár köbméter havat ki tudtam hozni a nyári gumikat.
Ezek után elvittem a gumishoz az új felniket, meg a gumikat. Ha megjön a jó idő pikk-pakk mehet a csere.
Km óra állás: 88.888 km :-)