Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Ma mentem vagy 15 km-t a Pókkal.
Hogy vinné el az ördög az euro 2-es szerkezetet! Olyan örömet okoz menni vele, amit nehezen lehet megfogalmazni. Jó így este is visszagondolni rá...
Az együtt megtett 51e km sokkal nagyobb ragaszkodást tudott kiváltani, mint a 159 majd kétszázzal, vagy a Giu 70-el...
Tényleg több, mint egy motorizált vasdarab.
Nyolc éves projekt a klíma.
Volt már kompresszor is cserélve. Azóta elvileg zárt a rendszer, több órás nyomáspróba alatt is.
Két év alatt viszont megint elillant a gáz a rendszerből.
Ma Topiéknál elkezdtünk nyomozni és úgy néz ki hogy meglett a bűnös.
A nyomáspróbát gázzal, vákummal megint csont nélkül vette a rendszer. A csövek levételekor vette észre a szemfüles szerelő, hogy az egyik szelep nagyon-nagyon finoman ereszt. Pont annyira, hogy hónapok alatt elmenjen a cucc.
Ki lett cserélve és feltöltöttük gázzal.
Most már minden rendben, jöhet a nyár.
- életkor: 549 nap
- tankolások száma: 85
- km óra állás: 70.477 km
- össz. menetidő: 957,9 óra (39,91 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 4.224,51 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,91 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,29 Ft/km
- átlagos napi futás: 128,37 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,27 %
A legjobbnak tűnő autó az összes közül maradt a végére. Nyári használat, egy tulaj, 36.500 km, piros/fekete belső, maga a szent Grál. 7.400 Eurót kértek érte, amit a leírás és a tulaj elmondása alapján meg is ér a kocsi.
A tulajt még az indulás előtt felhívtam. Mára van egy érdeklődője, ha az nem viszi e, akkor mehetek. Az időpontban is megegyeztünk. A kérése az volt, hogy ha a közelben vagyok, akkor hívjam fel.
Az egész túra ehhez az időponthoz lett igazítva.
A falu szélén felhívom a tulajt, hogy megvan-e még és mi a pontos cím. A válasz "az autó elkelt".
Amíg a navit programoztam el is húzott mellettünk az új tulajjal. (A menetfényről könnyű megismerni.) Egy darabig még mentünk utána...
Még egy lett volna, de a tulajnak el kellett mennie otthonról, így nem tudtunk találkozni.
Egyenlőre ennyi, hazajöttünk...
...és a 546. napon eléré a számláló a 70.000 km-t...
A háromnapos túra keretében megtettünk 2.175 km-t és ellátogattunk több érdekes helyre.
A legtávolabbi pont Einbeck volt, ami pont 1.000 km-re van. A legismertebb talán Fulda városa.
A többit az izéé.... nem is tudom milyen blogban...
Két tulajt nem sikerült elérnem. Villanylevélre nem válaszoltak, telefont nem vették fel.
Egy hirdetést levettek, már fel se hívtam a tulajt.
Egy ezüst fekete belsővel volt a következő, kereskedés árulta. 81.500 km, 2001-es üzembe helyezéssel.
- alja szép, kivéve a két hátsó emelési pontot, ami nagyon csúnya,
- első embléma ratyi, a hátsó már az új dizájnos,
- hátsó futómű újnak néz ki,
- más gumik vannak elől és hátul,
- ülések nagyon csúnyák, a sofőré durván kikopva/kiszakadva (Az első kép a hirdetésből van. Nagyon ügyes volt aki készítette, semmi sem látszik.)
- tető szép.
Összességében egész jó lenne, csak a színe nem tetszik. A kereskedőt már ki se hívtuk.
Ja 5.900-at kértek volna érte.
Útba ejtettünk egy másik piros/fekete belsőset. Szintén 2003-as, 87e km-el, 4.800 euróért.
- Nyári autó a rendszám alapján is és
- az alja mintha új lenne,
- kivéve azt a két helyet a küszöb alsó élén, ahol a "szakik" megemelték és összegyűrődött a perem (gondolom lusták voltak megkeresni az emelési pontot)
- friss műszaki,
- hátsó teleszkópok újak (műszakira kellett cserélni),
- fékek jó állapotúak, a kör alapján fognak is ahogy kell,
- a kocsi buta matricákkal van körbe ragasztva, de legalább le lehet szedni,
- a tető szép, a hátsó ablak tiszta újnak tűnik,
- hűtő még az eredeti, már látszik a porladás nyoma,
- az alapjárat egyenetlen,
- a klíma jó,
- az ülések és úgy általában a beltér ép, de némi ápolásra szorul,
- króm csövezés van benne, a kivitelezés nem túl esztétikus,
- lámpák újak (műszakira kellett cserélni)
- 2x2 kipufogó vég van a kocsin a hátsó dob viszont hiányzik (belül kellemes morgós hangja van),
- 20 mm-t ültetve van,
- kormány totál lekopva.
A lényeget a végére hagytam:QUARTZ INEO Longlife 5W30 PD olaj van benne a motortérben fityegő papír alapján.
A kérdésre, hogy ez hogy kerül bele a tulaj elvisz a szervizbe (általános szerviz), ahol a szerelő meggyőződéssel mondja, hogy "ez kell bele". Az arca viszont nagyon érdekes lett, amikor megmutattam a motorház belsejében lévő piros címkét. Gondosan elolvasta és közölte, hogy ő jót tett bele, mert az ACEA minősítése ennek jobb. Már a múltkor is az ment bele és lám nincs is semmi baja. A tulaj megjegyezte, hogy nem is nagyon használta az autót azóta, évi 1000 km-t tesz meg nagyon nagypapásan, mert nem jól lát már.
Szóval kérdem, hogy ki tudná-e cserélni az volt a válasz, hogy menjek vele nyugodtan. Pár kérdés után tiszta volt, hogy fingja sincs az Alfákról. Itt már nagyon ciki kezdett lenni a helyzet, mert rájött a fickó hogy nagyot hibázott, de ha beismeri sokba kerülhet neki. Már a tulaj is kezdett morgolódni, tehát javasoltam, hogy lépjünk le.
A szomszédban a Nissan szervizben - ahol a tulaj szintén ismerős volt - is nagyon lestek. Ők se nagyon láttak még 10W60-as olajat.
...ezt se hoztuk el.
A gazda végül már 4.500 Euróért is odaadta volna.
...szóval ott tartottam, hogy "A baj az, hogy nagyon tetszik..."
Elindultunk vadászni. Több hirdetéssel felfegyverkezve bepattantunk a Giuliettába.
Elsőre egy "kiváló" állapotúnak hirdetett 191ezret futott autót néztünk meg, amiben cserélve lett a motor és most 61e km van benne. A motorcserekor minden cserélve lett. Vezérlés, balansz, görgők, olaj (váltó is), vízpumpa. Hűtő és az akku új.
Az autót megnézve, kb. 10 perc alatt:
- 2001/01
- fékeket cserélni kell, nagyon vállasak,
- a hátsó fék be van ragadva - mint az enyém is volt - alig fog a tárcsán,
- vezérlés módosító cserés (majd fél percig kerreg, de nem hallgat el teljesen),
- hidrotőkék hangosak,
- kipufogó szarrá rohadva, csoda hogy még a helyén van,
- a küszöbön alul vastagon rozsdásak,
- a kocsialja is, de nagyon,
- ülések kiszakadva,
- az öveket barnára fakította a nap és a használat (tuti nem megy át a műszakin),
- a szürke szőnyeg iszonyatosan mocskos, néhol barna rozsda színű,
- a jobb oldali ajtó tele van huplikkal, a gazda szerint vásárlás nyomok,
- a tanksapka környéke lakatolva, festve (szépen megcsinálták, nem látszik),
- motorház festése teljesen ép, nincs rajta kavicsfelverődés (191ekm után valószínűtlen, inkább festve volt),
- klímában nincs gáz.
- kevés a hűtővíz, alig látszik a tartályban ( a régi motor megfőtt).
A gazda tegnap volt vele kocsikázni, szerinte hibátlan.
Mindezért 3.950 Eurót kér.
Próbakörre el se mentünk, megköszöntem a lehetőséget és odébb álltam.
A francnak nézegeti az ember az autóhirdetéseket...
Egy berlini kereskedés hirdet egy Spidert:
- 2004/03 (ez szerintem 2003 lesz, mert 2004-ben már faceliftes van),
- 55e km (mint az új),
- aut. tető,
- 17"
- 22 kép,
- 6.970 Euro
Szebb, mint egy álom.
Megindul az agyam.
A Pók már a 20. életévében van, mi lenne ha elcserélném erre?
Írtam a cégnek, majd felhívtam őket. 14:00-ra kértek újra hívást, mert aki intézi nem volt benn.
Sikerült beszélnem vele. A fickónak nem ártana egy német nyelvkönyv. A beszéde alapján helyi erő, de a törökök szebben beszélnek németül. Alig értem, pedig a bajor tájszólás egész jól megy:
- a kocsi tényleg megvan,
- jelenleg nincs felkészítve az eladásra, mert csak akkor teszik ha van vevő,
- vezérlés csere, felkészítés műszakira és friss műszaki lenne a menü,
- telefonos hívásra nem kezdik el,
- ha odamegyek, megnézem, pacsizunk, akkor kb. 3-4 nap az egész,
- adnak export rendszámot is.
Kapják be.
Innentől nem érdekelt a dolog.
Mi a francot csináljak ott 3-4 napig, amíg elkészül az autó? Mi van, ha nem olyan, mint aminek hirdetik?
A baj az, hogy nagyon tetszik...
Az eredetileg meghirdetetthez képest kicsit másképp sikerült a Tour. (hsz 4666)
Személy szerint Füreden vártam a nagyérdeműt. Hogy tutira menjünk előző nap szállást foglaltunk ott és már péntek délután 18:00-kor megjelentünk a gyülekezési helyen.
A hivatalos napon már 10 előtt vártuk a többieket. Elsőre a meghirdetett idő szerint 10:15-kor befutott a Csöri csapat a sárga Spiderrel és a fekete Giuliettával.
10:34-kor befutott Ká, nem sokkal előtte érkeztek a többiek. Mire észbe kaptunk már mindent tudtunk a V6-ról... Jót dumáltunk. (Közben Csöri lebeszélt arról, hogy bármiféle JTS motor eszembe jusson, ha kocsit akarok venni.)
10:45 körül: A csapat elindult Zánka felé. Némi eszmecsere után nekem jutott a felvezető szerep.
10:52 A konvojt megállítja a sorompó. Jobban megszervezni se lehetett volna. Az elhúzó "Szergej" durva kormolása felvetette, hogy kicsit túlhúzott Manky csipp lehet rajta :-))
11:09 - Megérkezés Zánkára a haditechnikai parkba. Szegény Spiderest az ág is húzza, a park nem volt nyitva. Beszélgetés lett belőle. Illetve - mivel Zselé felvetette, hogy neki abnormálisan hosszú az antennája - megrendeztük az első "Kinek van hosszabb?" versenyt. Egyértelmű, hogy a gyári a legrövidebb - már akinek működik. Zselének dagadhat a melle :-DD
A nap érdekessége, hogy amikor mérőszalagot kerestünk Csöri anyukája a legtermészetesebben közölte, hogy neki van a táskájában. Egy lépéssel közelebb kerülhettünk a női táska rejtelmeihez :-D
11:xx - A csapat elindul a Huszár étterembe
11:41 - A csapat megérkezik. Mivel mindenki szomjas volt, rövid kocsimustra után elfoglaltuk a helyünket a teraszon.
Külön figyelmet fordítottunk a megjelent 1,8TiBi-nek, mert ők még ebéd előtt tovább álltak. A csomagtartója már normális méretű. (Kár, hogy Csöri pont akkor beszámolt a frissen szerzett 2,2 JTS tapasztalatairól, így az ilyen motoros Brera/Spider is kiesett.)
12:30 - Kihozzák az ebédet. Kaja után a sárga Spider és a Giulietta elhagyta a Tour-t.
13:21 - A megfogyatkozott csapat tovább indul a tihanyi félsziget megkerülésére.
13:43 - Ötvös Csöpi útvonalán megállt az immáron csak 4 autóból álló csapat, hogy pár képet csináljon. Éppen szippantottak, úgyhogy kicsit avangard körítést adott az IFA hangja és a felszívott cucc szaga a képekhez...
14:10 - valahol a 71-esen a csapatot egy piros lámpa megállásra kényszerítette. Sajna a képen túl sok helyet foglal el a fejem, így nem publikus...
14:17 - Érkezés a 71-es büfébe. Üdítő + fagyi ahogy kell. A pincér erősen Alfa függő, nagyon örült nekünk.
15:06 - Tovább indulunk a Balcsi csücske felé.
15:30 - (becsült időpont) a 71 leágazásánál kétfelé szakad a csapat. Ketten elindulnak a Szántód felé a kompra, ketten a 7-es felé Bp irányába.
15:50 - (kábé) A maradék csapat is ketté válik. A V6 elment meglátogatni Mauro éttermét, mi meg mentünk tovább a kompra.
16:06 - Elindul velünk a komp Tihany felé
16:13 - Érkezés Tihanyba
16:30 - Érkezés az indulási helyre. Megint csak mi tettük meg a teljes kört.
Szép idő volt, végig fedetlen fővel lehetett menni.
Élmény volt megismerkedni eddig ismeretlen Alfásokkal.
Ma is érdemes volt felkelni :-)