Ma sikerült kicserélni a fojtószelep előtti bordás szívócsövet és a termosztátháztól a hűtő felső kivezetésére menő vízcsövet. Mindkettő megérett már rá.
A cseredarabokat a Totallyalfától rendeltem Angliából.
75,47 GBP —> 30188 HUF
Hosszu kihagyás után úgy döntöttem folytatom a blog írást, mert lehet hogy senki sem kíváncsi rá, de én tudni fogom mikor mit cseréltem. :)
Nekem ma indul a cabrio szezon ha a beígért 16 fok megjön délutánra. Persze tudom hogy ez csak átmeneti de ráfér egy kis átmozgatás a Spiderre.
Hosszú várakozás után elkészült a karosszéria. Az üregvédelem anyaga még csöpög pár helyen és jó büdös szaga is van de ha ez kell a tartóssághoz akkor elviselem.
Extra költségként még előjött néhány apróság és a szállítást is ki kellett még fizetnem.
A Totallyalfától rendeltem még január elején egy csomagot és ma az is megjött hasonló kűzdelmek áron, mint ami a fékbetétnél volt. A UPS vecsési telephelyén intézték a vámot és áfát, ami kb 2 hétbe és egy csomó levelezésbe telt. Csak összehasonlításképpen a DHL-nél küldtek smsben egy linket, azon megadtam az adatokat, küldtek egy újabbat amin közölték az összeget és ott helyben kártyával be is tudtam fizetni.....
A csomag tartalmazott egy motor- és egy válti oldali tartóbakot. Az enyémek nem teljesen rosszak, de hibátlannak sem nevezném őket. Inkább rendeltem 2 újat ameddig még lehet. Ha jól tudom gyári a V6hoz már nincs, ezeket a Totallyalfa gyártja. (csak a doboz Febi). Volt még a dobozban egy short shifter, amit egy youtubeos videoban már láttam és elég jónak tűnt és egy szilent a váltóműködtetőhöz.
A Spiderhez rendelnem kellett egy vízcsövet és egy "harmonika" szívócsövet. Ezek itthon újban kb beszerezhetetlenek.
A Totallyalfát is ajánlom mint alkatrészforrást. Drága de olyan cuccokat (is) árul, ami már nem kapható. Kár hogy a Brexit miatt még drágább lett.
A költségeknél csak a 156-hoz rendelt cuccok árát tüntetem fel.
Alkatrész: 192,79GBP --> kb 77116 HUF
Posta fele: 22,27 GBP --> kb 8900 HUF
Áfa+vám --> kb 22000 HUF
Megérkeztek a PFC fékbetétek végre! Hiába rendeltem meg még tavaly, az Autolussonál már nem dolgoztak, ezért csak január 6-án adták postára. Sajnos január 1-től érvényes a Brexit, ez jól megkavarta és megdrágította a dolgot.
Liam feladta a csomagot január 6-án a DPD-nél. Egészen a következő angol depóig jutott a csomag, ott állt kb 1 hetet, majd visszaküldték neki, mert a DPD nem volt hajlandó kivinni Angliából Európába semmit. Egyeztetett velük, majd újra feladta miután megígérték hogy mostmár biztosan átszállítják. El is jutott a csomag Franciaországba, majd ott 2 telephely között keringett több mint 2 hétig. Újra beszéltem Liammal aki visszaszerezte a DPD-től a csomagot, majd feladta a DHL-nél. Ezután 3 munkanap múlva meg is kaptam.
Az Autolussot csak ajánlani tudom, velem végig korrektek voltak, pedig sajnos elég sokat kellett beszélnem velük a futárcég miatt.
A fékbetét árát már korábban számoltam, ezért most csak az ÁFA és a vám kerül a költségekhez. Ennek nagy része az ÁFA, ami 27% és kb 15 ezer HUF.
Ezt a fékbetétet nagyon dícsérték és az 1001.11-es komponens elvileg pont az én céljaimra készült. Meglátjuk milyen lesz a Brembo high carbon tárcsákkal.
A motorról leszedett szívócsöveket elküldtem újra krómozásra. 3-4 hét és szebbek lesznek mint újkorukban :) Sajnos a sima tisztítás és polírozás nem volt elég mert a króm rétegből hiányoznak darabok.
A korábban vett szett eladó lesz, mert így már számomra felesleges...
Elkezdtem Brigéciollal letisztítani a motort. Rozsda nincs, csak a szelepfedéltől lefolyt olaj.
Megérkezett a rögzítő készlet. Elvileg a 2,5 és a 3,0 motorokhoz megfelelő.
Ma hívott a fényező hogy elkészült a mű. Ajtókról, motorháztetőről még nem küldött fotót, de ebből is látszik hogy szép lesz. :) Jégkáros volt a tető és a bal oldal egy része, ez teljesen el lett tüntetve.
Sikerült vennem egy 3,0 V6 motort jó áron. Felújítás után bekerül majd az autóba.
A motorral együtt kaptam rengeteg cuccot is, amiből nekem nem mindenre lesz szükségem. Ahogy a képen is látható rajta van az összes segédberendezés. Megkaptam még a hozzá tartozó kipufogó egy részét lambda szondával, egy ABS aggregátot fékrásegítővel, motortér kábelköteget, motorvezérlőt kulcsokkal, km órával, hűtőt ventilátorral, plusz olajhűtőt,motortartó bakot, féltengelynek azt a részét ami a váltótól a motor mögött van, még egy hátsó lámpát is. Mivel az egész cucc egy 166-osból származik,ezért én sajnos sok hasznát nem veszem.
Motor: 50.000 HUF
Szállítás: 10.000 HUF (eladó elhozta nekem)