Ma megjött a győri szakálmetálhoz a rendelt hajtókar- és főtengely csapágy készlet. Rendeltem még egy új olajleeresztő csavart is.
Nemsokára jön a műszaki az NKH-nál és az új rendszámhoz új keretet is vettem. Sikerükt találni reklám menteset és drága sem volt.
Újra van egy kis időm foglalkozni az “új” motorral. Szétfűztem és látszik hogy cserélni kell a gyűrűket, hajtókar csapágyakat és a főtengely csapágyakat is. Az új gyűrűk megjöttek ezért elkezdtem eltakarítani a dugattyúkat.
Találtam marketplacen egyet az említett fejegységből. Már régóta kerestem de az új ára 150-160 ezer Huf azt meg kicsit soknak gondoltam. Ez a példány egy majdnem teljesen új darab volt. A srác egy BMWbe vette de nem tudták beszerelni. Állítása szerint nem fért be de szerintem már az elektromos bekötéssel sem boldogultak.
Ez a rádió igényel gyújtás jelet de az a 159 gyári rádió csatlakozójában nincs. Ezt a problémát és a kormányon levő gombok funkciójának megtartását egy adapterrel lehet áthidalni. Ezt is megvettem hozzá.
Mivel a rádió csak vezetékesen carplayes, ezért rendeltem egy dongle-t ide is és most vezeték nélkül működik.
Pioneer SPH DA120 80.000 huf
CTSAR002.2 Connects2 kormánytáv interface 24.990 huf
Carplay dongle 29.283 huf
Az eredmény egy egészen modern infotainment rendszer. Sajnos a kijelző felbontásán látszik hogy régebbi technika. Viszont jól működik minden, a zene jobb minőségü lett, ha telefonálok jobban hallják, és végre a buta blue and me -től is megszabadultam.
Lecseréltem az olajat, olajszűrőt, pollenszűrőt és a klímát befújtam a képen látható habbal.
256 ezer kmnél járunk.
Már mióta az autót visszakaptam a kipufogó kifújta a katalizátor szekció elött és mögött. 3szor szétszedtem és összeraktam, új tömítést is vettem a katalizátor elé de nem lett jó. A Bánfi futómű szervízhez tartozik egy kipufogós műhely is, a futómű állítás közben megnézettem a kipufogós kollégával és bevállalta a javítást de ott kellett hagynom az autót hogy kihüljön.
A problémát az okozta hogy a katalizátor elött és mögött is a cső le volt vágva és ki volt cserélve, de egy mérettel nagyobbra, ezért nem feküdt fel szépen elöl, hátul meg nem illett a kúpos részbe.
Miután az első részt mégis sikerült összerakni, a hátsó részen pedig a kúp hozzá lett igazítva, most hibátlanul működik. Szép de elég erőteljes és mély hangja lett az autónak.
A Bánfi futóműhöz vittem az autót futómű állításra. Elég rugalmasak és értik is a dolgukat. Ebben az esetben nem is volt nehéz dolguk, mert minden csavar meg volt lazítva.
A hátsó futóműben a kerékdőlés valószinüleg azért eltérő mert a jobb oldali toronyszilentet hallom hogy kopog, tehát el van kopva. Kicserélni nem tudtam, mert a lengéscsillapító szárában az imbusz kulcs már megfordul, nem tudtam ellenfogni. Majd mikor az állítható futómű bekerül akkor kicserélem.
Az első futóműben a kerékdőlés minimálisan a tolerancián kívül van, de ez nekem direkt jó a pályanapokhoz a jobb kanyarvételek miatt. Az első kerekek széttartását minimálisan nagyobbra kértem, mert az autó könyvében benne van a sportcsomagos verziónak az előírt beállítása mm-ben és azt visszaszámolva fokra ez jön ki.
A beállítás érzésre jó, szépen megy és fordul az autó. A kormányközép beállításnál is hagyták hogy én állítsam pozícióba a kormányt és az összekötők lehúzásánál járathattam a motort hogy ha a szervopumpa esetleg az olajáramlás miatt félrehúzná akkor azt is korrigáljuk.
Rendeltem Kínából egy IP-Bus -os bluetooth kiegészítőt a Pioneer rádióhoz. Elvileg telefon kihangosításra is jó jó és mikrofon is van hozzá.
A motormosás nem tett jót, néha alapjáraton voltak égéskimaradások. A frontend oldali gyertyák azért tisztábbak mert egyszer már kivettem őket és féktisztítóval megpucoltam. A tűzfal oldaliak nedvesek voltak, nem tudtak kiszáradni.
Az új gyertyákkal hibátlanul jár újra a motor. A régiek 6 évesek voltak és kb 60 ezer kmt tettek meg,
Az ablaktörlő lapátok szabadon mozogtak kb 20 fokot kézzel. Korábban már vettem egy ablaktörlő motort szerkezettel és itt volt az ideje kicserélni.
A hiba oka az volt hogy ahogy a képen is látható a rudazat egyik csuklópontjánál nem volt meg a persely. A gondos német gazdi meg egy sima kábelkötözővel oldotta meg...
Az eredeti és amit vettem a motornál levő elektronikában különbözött. Az eredetiben 6 pólusu csatlakozó volt míg a másikban 5. A motort átszerelve végül csak a szerkezetet cseréltem. Mindkét lapát tengelyét szétszedtem, megpucoltam, bezsíroztam, majd a csuklópontokat is bezsíroztam.
Kicseréltem a pollenszűrőt is. Hát az se mostanában volt cserélve.
Az autón levő lökhárító fényszóró mosós de az autóban ez nincs kiépítve. Korábban már vettem egy pumpát hozzá de mégsem akartam megfúrni a tartályt. Találtam 5ezer Huf-ért egy színazonos nem törött (de nem is igazán jó állapotu sajnos) lökhárítót.
Ha már le volt szedve akkor beraktam a fekete hátterü lámpákat és az izzókat. Megpucoltam a lámpák testpontjait és máris jobban világítottak.