A Bánfi futóműhöz vittem az autót futómű állításra. Elég rugalmasak és értik is a dolgukat. Ebben az esetben nem is volt nehéz dolguk, mert minden csavar meg volt lazítva.
A hátsó futóműben a kerékdőlés valószinüleg azért eltérő mert a jobb oldali toronyszilentet hallom hogy kopog, tehát el van kopva. Kicserélni nem tudtam, mert a lengéscsillapító szárában az imbusz kulcs már megfordul, nem tudtam ellenfogni. Majd mikor az állítható futómű bekerül akkor kicserélem.
Az első futóműben a kerékdőlés minimálisan a tolerancián kívül van, de ez nekem direkt jó a pályanapokhoz a jobb kanyarvételek miatt. Az első kerekek széttartását minimálisan nagyobbra kértem, mert az autó könyvében benne van a sportcsomagos verziónak az előírt beállítása mm-ben és azt visszaszámolva fokra ez jön ki.
A beállítás érzésre jó, szépen megy és fordul az autó. A kormányközép beállításnál is hagyták hogy én állítsam pozícióba a kormányt és az összekötők lehúzásánál járathattam a motort hogy ha a szervopumpa esetleg az olajáramlás miatt félrehúzná akkor azt is korrigáljuk.
Rendeltem Kínából egy IP-Bus -os bluetooth kiegészítőt a Pioneer rádióhoz. Elvileg telefon kihangosításra is jó jó és mikrofon is van hozzá.
A motormosás nem tett jót, néha alapjáraton voltak égéskimaradások. A frontend oldali gyertyák azért tisztábbak mert egyszer már kivettem őket és féktisztítóval megpucoltam. A tűzfal oldaliak nedvesek voltak, nem tudtak kiszáradni.
Az új gyertyákkal hibátlanul jár újra a motor. A régiek 6 évesek voltak és kb 60 ezer kmt tettek meg,
Az ablaktörlő lapátok szabadon mozogtak kb 20 fokot kézzel. Korábban már vettem egy ablaktörlő motort szerkezettel és itt volt az ideje kicserélni.
A hiba oka az volt hogy ahogy a képen is látható a rudazat egyik csuklópontjánál nem volt meg a persely. A gondos német gazdi meg egy sima kábelkötözővel oldotta meg...
Az eredeti és amit vettem a motornál levő elektronikában különbözött. Az eredetiben 6 pólusu csatlakozó volt míg a másikban 5. A motort átszerelve végül csak a szerkezetet cseréltem. Mindkét lapát tengelyét szétszedtem, megpucoltam, bezsíroztam, majd a csuklópontokat is bezsíroztam.
Kicseréltem a pollenszűrőt is. Hát az se mostanában volt cserélve.
Az autón levő lökhárító fényszóró mosós de az autóban ez nincs kiépítve. Korábban már vettem egy pumpát hozzá de mégsem akartam megfúrni a tartályt. Találtam 5ezer Huf-ért egy színazonos nem törött (de nem is igazán jó állapotu sajnos) lökhárítót.
Ha már le volt szedve akkor beraktam a fekete hátterü lámpákat és az izzókat. Megpucoltam a lámpák testpontjait és máris jobban világítottak.
Rendeltem aliexpressről egy tpms szenzort. Spanyolországból jött 7 napos szállítással.
A jobb oldalról közepes úthibáknál kopogó hang hallatszott. Oka a toronyszilent volt. A közepe teljesen ki volt szakadva, ahogy a képen látszik az egyik oldala is teljesen elkopott.
Sajnos a felső lengőkart csak roncsolással lehetett kiszedni. Nem volt hibátlan de csereérett sem, de így egy TRW lengőkar ment a kukába. A korábban megvett komplett szettből kap egy újat.
Az új toronyszilentet kaptam az autóval még mikor megvettem.
Visszakaptam a szívócsöveket a cromkontakt-tól. Nem lettek hibátlanok, de nagyon szépek.
Az olajwebshopból rendeltem a szűrőt és a szélvédőmosó koncentrátumot.
Az olajwebshopból megrendeltem a szervízhez tartozó dolgokat. Vettem egy liqui moly engine flush motoröblítőt is. Eddig is használtam ilyet minden olajcserénél csak más márkából.
255 ezer kmnél tart a számláló.
2
510
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...