gyml - főkép
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2021-04-29

A Bánfi futóműhöz vittem az autót futómű állításra. Elég rugalmasak és értik is a dolgukat. Ebben az esetben nem is volt nehéz dolguk, mert minden csavar meg volt lazítva.
A hátsó futóműben a kerékdőlés valószinüleg azért eltérő mert a jobb oldali toronyszilentet hallom hogy kopog, tehát el van kopva. Kicserélni nem tudtam, mert a lengéscsillapító szárában az imbusz kulcs már megfordul, nem tudtam ellenfogni. Majd mikor az állítható futómű bekerül akkor kicserélem.
Az első futóműben a kerékdőlés minimálisan a tolerancián kívül van, de ez nekem direkt jó a pályanapokhoz a jobb kanyarvételek miatt. Az első kerekek széttartását minimálisan nagyobbra kértem, mert az autó könyvében benne van a sportcsomagos verziónak az előírt beállítása mm-ben és azt visszaszámolva fokra ez jön ki.
A beállítás érzésre jó, szépen megy és fordul az autó. A kormányközép beállításnál is hagyták hogy én állítsam pozícióba a kormányt és az összekötők lehúzásánál járathattam a motort hogy ha a szervopumpa esetleg az olajáramlás miatt félrehúzná akkor azt is korrigáljuk.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2021-04-26

Rendeltem Kínából egy IP-Bus -os bluetooth kiegészítőt a Pioneer rádióhoz. Elvileg telefon kihangosításra is jó jó és mikrofon is van hozzá.

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2021-04-24

A motormosás nem tett jót, néha alapjáraton voltak égéskimaradások. A frontend oldali gyertyák azért tisztábbak mert egyszer már kivettem őket és féktisztítóval megpucoltam. A tűzfal oldaliak nedvesek voltak, nem tudtak kiszáradni.
Az új gyertyákkal hibátlanul jár újra a motor. A régiek 6 évesek voltak és kb 60 ezer kmt tettek meg,

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2021-04-18

Az ablaktörlő lapátok szabadon mozogtak kb 20 fokot kézzel. Korábban már vettem egy ablaktörlő motort szerkezettel és itt volt az ideje kicserélni.
A hiba oka az volt hogy ahogy a képen is látható a rudazat egyik csuklópontjánál nem volt meg a persely. A gondos német gazdi meg egy sima kábelkötözővel oldotta meg...
Az eredeti és amit vettem a motornál levő elektronikában különbözött. Az eredetiben 6 pólusu csatlakozó volt míg a másikban 5. A motort átszerelve végül csak a szerkezetet cseréltem. Mindkét lapát tengelyét szétszedtem, megpucoltam, bezsíroztam, majd a csuklópontokat is bezsíroztam.
Kicseréltem a pollenszűrőt is. Hát az se mostanában volt cserélve.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2021-04-18

Az autón levő lökhárító fényszóró mosós de az autóban ez nincs kiépítve. Korábban már vettem egy pumpát hozzá de mégsem akartam megfúrni a tartályt. Találtam 5ezer Huf-ért egy színazonos nem törött (de nem is igazán jó állapotu sajnos) lökhárítót.
Ha már le volt szedve akkor beraktam a fekete hátterü lámpákat és az izzókat. Megpucoltam a lámpák testpontjait és máris jobban világítottak.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2021-04-17

Rendeltem aliexpressről egy tpms szenzort. Spanyolországból jött 7 napos szállítással.

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2021-04-16

A jobb oldalról közepes úthibáknál kopogó hang hallatszott. Oka a toronyszilent volt. A közepe teljesen ki volt szakadva, ahogy a képen látszik az egyik oldala is teljesen elkopott.
Sajnos a felső lengőkart csak roncsolással lehetett kiszedni. Nem volt hibátlan de csereérett sem, de így egy TRW lengőkar ment a kukába. A korábban megvett komplett szettből kap egy újat.
Az új toronyszilentet kaptam az autóval még mikor megvettem.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2021-04-15

Visszakaptam a szívócsöveket a cromkontakt-tól. Nem lettek hibátlanok, de nagyon szépek.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2021-04-13

Az olajwebshopból rendeltem a szűrőt és a szélvédőmosó koncentrátumot.

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2,2 JTS // 2021-04-12

Az olajwebshopból megrendeltem a szervízhez tartozó dolgokat. Vettem egy liqui moly engine flush motoröblítőt is. Eddig is használtam ilyet minden olajcserénél csak más márkából.
255 ezer kmnél tart a számláló.