A nagy utazás Ingolstadt és Győr között természetesen rendszám vétellel és biztosításkötéssel indult. Sajnos mivel már elég rég történt ezért nem emlékszem pontosan ezekre mennyit fizettem, de biztosan nem kevesebbet mint 150 EUR. A tankolás és a pályamatricák árát sem tudom pontosan.
Maga az út kis félelemmel indult hogy kibírja-e a kb 700km-t. A kuplung nagyon mélyen fogott (a felső munkahenger engedi az olajat, a gumi borítás egy része teljesen eltűnt) és a fék is furcsán fogott a 159-esem után. De végül nem volt semmi probléma, simán hazaértem vele óvatos tempóval és nagyobb követési távokat tartva.
Papírok 150 EUR =48.000 HUF
2 tank benzin 40.000 HUF
pályamatricák 5.000 HUF
Az eladó elég pontosan írta le, leszámítva hogy kicsit több rozsda volt rajta mint gondolta. A vételár gyakorlatilag a "tuning" cuccok ára és autó ajándék.
Ragazzon közép és végdob
Goodrich fém fékcsövek
Wichers toronymerevítő
jobb oldali GTA dizájnos TYC lámpa
TSW Imola 8x17-es felni
Eibach Pro-kit futómű (lengéscsillapító+rugó)
egy nagyobb doboznyi pótalkatrész
Az autó vételnél szinte kizárólag csak külföld jöhetett szóba, mert olyan kellett, aminek a forgalmijában be van jegyezve az ültetés és minden egyéb. Így ez átíratható a magyar forgalmiba is és legálissá válik.
Kis keresgélés után találtam Németországban Ingolstadtban egy megfelelő autót. Ez számomra azért volt előnyös, mert a munkahelyem miatt van ott sok barátom és mivel egyik pont akkor ment haza ezért vele kiautóztam, nála aludtam, a felesége reggelit csinált nekem, utána még az autót is segített megvenni és rendszámot venni hozzá.
Mivel az eladó a hirdetésben leírta, hogy a légtömegmérő rossz benne, ezért ezt előre megvettem és úgy állapodtam meg vele, hogy megveszem 300 EUR-ért a kocsit, ha működőképes lesz és lábon el tudom hozni.
300 EUR = 96.000 HUF
légtömegmérő 20.000 HUF
Egy korábban indult project mára (2020.12.25) ért abba a fázisba, hogy blogbejegyzés formájában elkezdjem dokumentálni a történteket. Ez és néhány bejegyzés a múltban játszódik, majd remélhetőleg 2021 elejétől már jelenidőben fogok mesélni.
A Project 156 2018 nyarán indult. Egyre többet olvastam a pályaautózásról és egyre több videot láttam youtubeon, ezért elkezdett érdekelni. Rájöttem hogy nekem kell egy olyan autó, ami legális az utcán, de olyan módon fejleszthető, hogy például a Hungaroringen is lehet vele kellemesen autózni. Nem szeretnék versenyautót, nem akarok senkinél sem gyorsabb lenni, csak meg szeretném tapasztalni hogy milyen élmény a pályanapozás és érdekel hogy mit lehet/kell módosítani egy autón ahhoz hogy ott is használható legyen.
Mivel ennek a tervnek az alapja egy megfelelő autó és mivel Alfa rajongó vagyok, ezért elkezdtem keresni egy 156 V6-ot. A GTA sajnos már nagyon drága, és amatőr is vagyok, ezért egy 2,5 Bussot kezdtem el keresni.
Ismét eltelt kb 15 ezer km és eljött az olajcsere ideje. Kapott új Selenia Racing 10W60-at, MANN W 714/4-es olajszűrőt, Knecht LX 914-es légszűrőt, Müller FC101-es pollenszűrőt és 4 db NGK BKR6EKPA és 4db PMR7A gyertyát. Ezeken felül ki kellett cserélni a termosztátot is egy Gates TH18188G1-es típusúra. Mivel most ráérek, ezért nagyrészét magam cseréltem. Nem volt olcsó és egyszerű sem, mert a Unixnál nem ment minden elsőre, de végül minden sikerült.
Km.: 182293
A jobb oldali féltengely csukló már egy ideje kopogott a bal kanyarokban. Végre sikerült kicserélni. Az alkatrész beszerzés nem volt egyszerű a Unix-nál. A 3. csukló lett a nyerő. :)
Egyik reggel azt vettem észre, hogy nem is esett, mégis pocsolya van a kocsi alatt. Kénytelen voltam rögtön venni az unixnál egy hűtőt.
Kb 1 hete elromlott a bal első ablakemelőm. Cserélni kellett és csak újban találtam hozzá. Kicsit drága volt, de most legalább tökéletes. Az ablak beállításával azért még el kell töltenem egy kis időt! :)
A jobb oldali motortartó bak cserére szorult és a jobb oldali féltengely gumiharang is cserélve lett, mert a bilincs többször is leesett a régiről. Emellett a jobb oldali fényszóróban is ki kellett cserélni a HB3-as izzót, mert kb egy hete nem világított. Köszönet Csöriéknek a péntek délutáni munkáért!
Mivel kifutottam az időből, ezért Győrben kellett műszakira vinnem az autót. A múltkori kipufogó szerelésnél egész korrektnek tűnt a Kwikfit szervíz és még közel is van hozzám, ezért gondoltam megint hozzájuk megyek. Ki is van írva, hogy vállalnak műszaki vizsgát. Első nagy csalódásom, hogy miután aláíratták velem a munkalapot, akkor derült ki, hogy nem is ők csinálják, hanem elviszik az autót. Hát ennyi erővel én is vihettem volna máshová.
Az egész egy átnézéssel kezdődött. Kiderült, hogy a bal oldalon hátul a stabilizátort és a lengőkart összekötő alkatrész egyik gömbfeje csereérett. Rendelni aznapra nem tudnak, de azért megpróbálják így. Kb 2 óra múlva hívnak, hogy nem ment át a kocsi, kiszúrták és ráadásul a kéziféknél is nagy az eltérés. Jó, akkor én beszerzem az alkatrészt, meg addig kicsit megmozgatom a kéziféket, mert soha sem szoktam igazán behúzni, lehet hogy nem állított utána.
Megjött az új összekötő a stabilizátorhoz. Nézem, nézem, nézem, ez nem lesz jó. A dobozban jó alkatrész van, elvileg bal hátsó is, de mégsem passzol. Rohanás vissza a 4Jet-be, hogy rendeljenek egy jobbost, az jó lesz.
Megjött az új alkatrész, visszamegyek érte, megyek a Kwikfithez, műszaki bejelentve, ma minden meglesz. Először megmérjük a féket. Hát jobb lett, de még mindíg nem jó. 35%-ot emlegetnek, 30-tól jó elvileg. Húzzák a szájukat, tárcsa és betétcsere. Jó, mondom nézzük milyen van benne. Gyanús volt, hogy már elő is volt készítve minden a műhelyben.
A kiszedett betétek kb feles állapotúak voltak az újakhoz képest, a tárcsák egy picit voltak "vállasak". A tárcsát nem engedtem kicserélni, erre húzták a szájukat. Úgy látszik elég jó haszonnal tudják beszerezni az alkatrészeket.
Betétcsere után újabb mérés és minden jó. Rendben, mehet a kocsi a vizsgaállomásra.
Kb 1 óra múlva telefon, baj van a kocsival. Hát mi a fene lehet megint,kérdem én. Erre kiderül, hogy nem sikerült kiállni a mérőpadból és odaverték az olajteknőt, elfolyt az összes olaj. Hát ilyen nincs, másnap reggel siettem volna haza a szüleimhez.
Végül megegyeztem velük, hogy vagy másnap délutánra kész a kocsi és ugyanazt az olajat rakják bele, amit én használok, vagy adnak egy csereautót! Végül szerencsére kész lett, bár ez nekik kicsit sokba került. Új tömítés 731 HUF, új olajteknő 107024 HUF, új olajszűrő 2679 HUF, és 5l Selenia Racing 10W-60 12990 HUF.
Összefoglalva az eddigieket: ha az ember már talált egy megbízható szerelőt, akkor nem érdemes újjal kísérletezni, mert sok helyen inkább alkatrészt cserélnek ahelyett hogy a régit megpucolnák és beállítanák!
Km: 168690