A motormosás nem tett jót, néha alapjáraton voltak égéskimaradások. A frontend oldali gyertyák azért tisztábbak mert egyszer már kivettem őket és féktisztítóval megpucoltam. A tűzfal oldaliak nedvesek voltak, nem tudtak kiszáradni.
Az új gyertyákkal hibátlanul jár újra a motor. A régiek 6 évesek voltak és kb 60 ezer kmt tettek meg,


Az ablaktörlő lapátok szabadon mozogtak kb 20 fokot kézzel. Korábban már vettem egy ablaktörlő motort szerkezettel és itt volt az ideje kicserélni.
A hiba oka az volt hogy ahogy a képen is látható a rudazat egyik csuklópontjánál nem volt meg a persely. A gondos német gazdi meg egy sima kábelkötözővel oldotta meg...
Az eredeti és amit vettem a motornál levő elektronikában különbözött. Az eredetiben 6 pólusu csatlakozó volt míg a másikban 5. A motort átszerelve végül csak a szerkezetet cseréltem. Mindkét lapát tengelyét szétszedtem, megpucoltam, bezsíroztam, majd a csuklópontokat is bezsíroztam.
Kicseréltem a pollenszűrőt is. Hát az se mostanában volt cserélve.



Az autón levő lökhárító fényszóró mosós de az autóban ez nincs kiépítve. Korábban már vettem egy pumpát hozzá de mégsem akartam megfúrni a tartályt. Találtam 5ezer Huf-ért egy színazonos nem törött (de nem is igazán jó állapotu sajnos) lökhárítót.
Ha már le volt szedve akkor beraktam a fekete hátterü lámpákat és az izzókat. Megpucoltam a lámpák testpontjait és máris jobban világítottak.



Rendeltem aliexpressről egy tpms szenzort. Spanyolországból jött 7 napos szállítással.


A jobb oldalról közepes úthibáknál kopogó hang hallatszott. Oka a toronyszilent volt. A közepe teljesen ki volt szakadva, ahogy a képen látszik az egyik oldala is teljesen elkopott.
Sajnos a felső lengőkart csak roncsolással lehetett kiszedni. Nem volt hibátlan de csereérett sem, de így egy TRW lengőkar ment a kukába. A korábban megvett komplett szettből kap egy újat.
Az új toronyszilentet kaptam az autóval még mikor megvettem.

Visszakaptam a szívócsöveket a cromkontakt-tól. Nem lettek hibátlanok, de nagyon szépek.

Az olajwebshopból rendeltem a szűrőt és a szélvédőmosó koncentrátumot.

Az olajwebshopból megrendeltem a szervízhez tartozó dolgokat. Vettem egy liqui moly engine flush motoröblítőt is. Eddig is használtam ilyet minden olajcserénél csak más márkából.
255 ezer kmnél tart a számláló.

A kipufogó a katalizátor utáni csatlakozásnál kicsit kifújt. Szétszedtem, megpucoltam, kapott egy kis pasztát is és most tömített.
A kuplung munkahengerről le volt szakadva a porvédő és a kupplung pedál sem jött vissza teljesen. Gondoltam kicserélem a munkahengert. Aztán rájöttem hogy elég ha a szétszakadt porvédőt pótolom és a folyadékot cserélem. Fekete színe volt, talán sohasem cserélték.
Az autó bal oldalán a kábelek piros, sárga, kék és zöld szigetelőszalaggal voltak betekerve. Nem volt alattuk forrasztás vagy szakadás, az előző tulaj szimplán csak a darabokra szakadó bandázsszalagot pótolta, de nem nézett ki túl esztétikusan. Kicsit javítva a kinézeten ezt a részt ide való fekete bandázsszalaggal betekertem.



