Itt következett az igazi munka. Azt már mikor megvettem tudtam hogy jól el van rohadva az autó. De azért ennyire nem gondoltam volna....
Szerencsére ismerek egy lelkiismeretes karosszériást, aki megcsinálta nekem, de azt mondta ilyet többet nem vállal. Kb 1 hónapig csak az én autómon dolgozott. Mindent lepucolt, leszedte a rozsdát mindenhonnan (kivéve a motortér, mert még a motor benne van hogy mozgatni lehessen), kivágta a hibás részt, lealapozta....csinált nekem erősebb emelési pontokat, a kipufogót rozsdátlanította, festette....
Vennem kellett neki a munkadíjon kívül kb 70 ezerért kellékeket, 1 komplett első sárvédőt, egy pótkeréktartót és hátfalat, meg néhány apróságot.
A különbség már abban érezhető, hogy ha most elkezdem emelni az első emelési ponton akkor nagyon hamar emelkedik a hátsó fele is a kocsinak, míg előtte szinte kettéhajlott. :)
A teljes költség tartalmaz még egy szélvédőt, egy üregvédelmet, a belső tér szét- összerakását, a szélvédő kivágást, a szállítást a festőhöz és vissza, a rengeteg képet és a sok baráti beszélgetést :)
A képek csak egy kis ízelítő. Szinte mindenhez hozá kellett nyúlni. A nagy lemezeken kívül még az összes tartót, rögzítőt, fület, mindent újra kellett alkotni.












Vennem kellett egy leömlők utáni részt, mert több helyen lyukas volt és a flexi része is kifújt.
(A Spiderem is kapott egy hátsó részt. Az eredeti is jó volt még, de V6TB hátsó szekciójában egyel kevesebb dob van és ezzel szebben morog a 2,0 TS :) )
225 EUR = kb 75.000 HUF


Ajánlott egy utcai felnit használni a kocsi alatt és a pályanapra való gumikat egy másikon tartani.
Szerencsére a nyáron mennem kellett Németországba, ott már nagyon olcsón lehet 5x98-as felniket akár gumival is kapni. Ezeket én 100 EUR-ért vettem kb 50%-os gumikkal. Egy öngyilkos őz elintézte a tulaj kocsiját, és már nem volt szüksége ezekre a kerekekre.


Mivel tisztában voltam vele, hogy a karosszéria nagggggyon rozsdás, ezért még mielőtt ment volna a kocsi a karosszériáshoz, rögtön megvettem a javítóíveket.

A hátsó futóműhöz is megvettem a komplett készletet. Szintén nem TRW, mert ha kimennek a szilentek kap Powerflexet vagy Strongflexet.
A hátsó hosszlengőkar annyira el volt rohadva, hogy már nem kellett volna sok a töréshez.

Sikerült az én rozsdás segédkeretem helyett venni egy felújítottat, ami szinte újnak tűnik.
A Brembo nyergek felfogatása más mint a gyári úszónyergeseké, ezért ehhez kellett adaptert vennem. Ráadásul a 166-os féktárcsája 28mm-es és 310 mm átmérőjű, míg a 156 GTA-é 32mm-es és 330mm átmérőjű, ezért a nyergeket meg kell szélesíteni is. Ha ez megvan akkor a nyeregfeleket összefogó csavart is ennyivel hoszabbra kell cserélni.
A kép nem teljes, a kisebb darabokból 4 van és hiányzik róla 4 db távtartó ami a csonkállvány és a tartó közé megy.

Az angol fórumok szerint a pályanap legfontosabb kelléke a fék. Utcára elég a 2,5 V6 gyári úszónyerges megoldása is de komolyabb igénybevételhez mindenképp a nagyobb tárcsát és a 4 dugattyús nyerget ajánlják.
Szerencsére találtam egyet jó áron. Igazából nagyon minimális festékhibák vannak csak rajta, a gumi alkatrészek is hibátlanok. Csupán nagyon mocskos volt.
Németországban csak 6 EUR volt a posta. Egyik kolléga elhozta nekem mikor jött Győrbe.
125+6 EUR. = kb 43000 HUF





Kaptam egy tábla Milkáért cserébe egy rádiót. Befóliáztam, nem is néz ki rosszul, de sajnos lemerítette az akksit. Gyanítom hogy a rádió CAN-es, mert egy fl 156ból való, az enyém meg még nem CAN-es. Ennek majd utána kell még nézni, de ebben az autóban a hifi másodlagos. Csak szóljon majd benne valami....


Lumeneten is volt némi akció, ezért az izzókat is beszereztem. Ha úgyis ki lesznek szedve a lámpák akkor cserélem az összes izzót hogy később ne kelljen egyesével.
