gyml - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2020-12-05

Az autó vételekor a jobb oldali lámpa ilyen fekete hátterű volt, de a bal oldali nem. Az előző tulaj elütött egy őzet vele és az állat összetörte a lámpát, ezért rakta vissza bele az eredeti Carello lámpát. A másik oldalit is adta az autóval.
Találtam Marketplacen egy az enyémhez passzoló szintén TYC bal oldali fekete hátterűt, és gondoltam megveszem. Fel is políroztam mindkettőt.

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2020-11-26

Black Friday keretein belül egy nem is pénteki napon megrendeltem a pályára szánt féktárcsákat előre-hátra és a fékbetéteket hátra.

Az a tervem, hogy az autó forgalomba helyezéséhez megtartom a jelenlegi első féktárcsát és berakom a korábban megvett fékbetétet. A hátsókat rögtön cserélem a képen láthatóra. Később mielőtt pályanapra megyek cserélem az első féket a 330mm-es szettre.

166,34 EUR = kb 61.500 HUF

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2020-11-03

Itt következett az igazi munka. Azt már mikor megvettem tudtam hogy jól el van rohadva az autó. De azért ennyire nem gondoltam volna....
Szerencsére ismerek egy lelkiismeretes karosszériást, aki megcsinálta nekem, de azt mondta ilyet többet nem vállal. Kb 1 hónapig csak az én autómon dolgozott. Mindent lepucolt, leszedte a rozsdát mindenhonnan (kivéve a motortér, mert még a motor benne van hogy mozgatni lehessen), kivágta a hibás részt, lealapozta....csinált nekem erősebb emelési pontokat, a kipufogót rozsdátlanította, festette....

Vennem kellett neki a munkadíjon kívül kb 70 ezerért kellékeket, 1 komplett első sárvédőt, egy pótkeréktartót és hátfalat, meg néhány apróságot.

A különbség már abban érezhető, hogy ha most elkezdem emelni az első emelési ponton akkor nagyon hamar emelkedik a hátsó fele is a kocsinak, míg előtte szinte kettéhajlott. :)

A teljes költség tartalmaz még egy szélvédőt, egy üregvédelmet, a belső tér szét- összerakását, a szélvédő kivágást, a szállítást a festőhöz és vissza, a rengeteg képet és a sok baráti beszélgetést :)

A képek csak egy kis ízelítő. Szinte mindenhez hozá kellett nyúlni. A nagy lemezeken kívül még az összes tartót, rögzítőt, fület, mindent újra kellett alkotni.

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2020-09-18

Vennem kellett egy leömlők utáni részt, mert több helyen lyukas volt és a flexi része is kifújt.

(A Spiderem is kapott egy hátsó részt. Az eredeti is jó volt még, de V6TB hátsó szekciójában egyel kevesebb dob van és ezzel szebben morog a 2,0 TS :) )

225 EUR = kb 75.000 HUF

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2020-07-28

Ajánlott egy utcai felnit használni a kocsi alatt és a pályanapra való gumikat egy másikon tartani.
Szerencsére a nyáron mennem kellett Németországba, ott már nagyon olcsón lehet 5x98-as felniket akár gumival is kapni. Ezeket én 100 EUR-ért vettem kb 50%-os gumikkal. Egy öngyilkos őz elintézte a tulaj kocsiját, és már nem volt szüksége ezekre a kerekekre.

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2020-04-14

Mivel tisztában voltam vele, hogy a karosszéria nagggggyon rozsdás, ezért még mielőtt ment volna a kocsi a karosszériáshoz, rögtön megvettem a javítóíveket.

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2020-04-14

A hátsó futóműhöz is megvettem a komplett készletet. Szintén nem TRW, mert ha kimennek a szilentek kap Powerflexet vagy Strongflexet.
A hátsó hosszlengőkar annyira el volt rohadva, hogy már nem kellett volna sok a töréshez.

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2020-03-12

Sikerült az én rozsdás segédkeretem helyett venni egy felújítottat, ami szinte újnak tűnik.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2020-02-04

A Brembo nyergek felfogatása más mint a gyári úszónyergeseké, ezért ehhez kellett adaptert vennem. Ráadásul a 166-os féktárcsája 28mm-es és 310 mm átmérőjű, míg a 156 GTA-é 32mm-es és 330mm átmérőjű, ezért a nyergeket meg kell szélesíteni is. Ha ez megvan akkor a nyeregfeleket összefogó csavart is ennyivel hoszabbra kell cserélni.

A kép nem teljes, a kisebb darabokból 4 van és hiányzik róla 4 db távtartó ami a csonkállvány és a tartó közé megy.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2019-12-15

Az angol fórumok szerint a pályanap legfontosabb kelléke a fék. Utcára elég a 2,5 V6 gyári úszónyerges megoldása is de komolyabb igénybevételhez mindenképp a nagyobb tárcsát és a 4 dugattyús nyerget ajánlják.
Szerencsére találtam egyet jó áron. Igazából nagyon minimális festékhibák vannak csak rajta, a gumi alkatrészek is hibátlanok. Csupán nagyon mocskos volt.
Németországban csak 6 EUR volt a posta. Egyik kolléga elhozta nekem mikor jött Győrbe.

125+6 EUR. = kb 43000 HUF