A régi vászontető a korábbi felvágás és javítás után már elég csúnyán nézett ki. Sikerült szereznem egy bontott, de nagyon jó állapotú cseredarabot.
Az első 4 képen látható az új állapot és az 5. képen a csere előtti még csúnya tetővel.
Ma kicseréltem a téli szettet a nyárira. Szeretem hogy teljesen más karakterű a két felni garnitúra és ilyenkor mindíg megváltozik az autó külseje. :)
Az ABS lámpám világított egy ideje. A kerékcsere közben megnéztem a jeladókat, kábeleket hátha látok valami gyanúsat. A jobb első keréknél a kábel hozzáért a gumiharanghoz és ez "elrágta" a kábel szigetelését és magát a vezető réteget is. Kivágtam a hibás részt, összeforrasztottam, leszigeteltem, zsugorcsövet melegítettem rá és most működik.
A másik dolog, amit még észrevettem, hogy a jobb első keréknél a gumiharang bilincse nem volt a helyén. Ezt is sikerült visszatenni.
Olajat, ablakmosó folyadékot pótoltam, úgyhogy most már csak a jóidő hiányzik, aztán nyitom a tetőt és "feel the sunshine!"
Km:156087
Ma furcsa nagy zörgést hallottam a kocsi alól. A visszapillantóban megláttam, ahogy az első rendszámtáblám a tartóval együtt elrepül. Szerencsére egy nem túl forgalmas utcában kb 50-es sebesség mellett történt, így nem nagyon sérült és nem is ment át rajta senki.
A lökhárítóban a csavarok helye ki van tágulva, ezért tudott leesni az egész. Holnap felszerelem nagyobb csavarokkal.
Eljött az ideje egy újabb olajcserének Csörinél. Kipróbáljuk a Selenia Racing 10w60-at. Km-óra állas: 152097
Újra felkerültek a téli gumik. Szerencsére ma még jóidőben fel tudtam rakni.
Már korábban észrevettem, hogy a levegőcső a folytószelep előtt ki van repedve. Megragasztottam, de ez persze nem végleges megoldás. Csöri rendelt nekem és ki is cserélte. Köszönöm neki! :)
Egy szép napon nem akart kinyílni a fedél, ami alá elrejti a gép a tetőt. Ezzel már korábban is volt gond ezért sejtettem mi a probléma. A motorban levő műanyag fogaskerék nem túl hosszú életű. Lehetett volna helyette rendelni E-bayről másikat, de nem szeretnék jövő nyáron megint ezzel szenvedni, ezért megcsináltattam fémből.
A korábbi bejegyzésben látható jobb oldali féltengely gumiharang ki volt szakadva, ezért ki kellett cserélni. Szerencsére komplikációk nélkül ment a dolog.
Phontól sikerült jó áron 2cm-es nyomtávszélesítőket csavarokkal venni. Ma délelőtt be is szereltem. Ez már kellett, mert a nyári felnik kicsit mélyen ültek a karosszéria alatt.
Sajnos munka közben felfedeztem, hogy jobb elöl a féltengelynél ki van szakadva a gumi. Hát ezt sajnos cserélni kell.
136610 km-nél megvolt a második olajcsere. Selenia 20K for AR-t kapott. Csöri kicserélte a légszűrőt, olajszűrőt is. A váltó 4. ben néha kissé akadt, ezért kicseréltettem a váltó olajat is. Most kicsit könnyebben jár.