Eljött a vezérlés, a vízpumpa és az összes szíj cseréjének az ideje 165406 km -nél. Emellett kapott új olajat (Selenia Racing 10W60), hátsó motortartó bakot, lengéscsillapító porvédőt mindkét oldalon elöl, bal első fékcsövet, új fékolajat és első fékbetéteket, bal hátul trapéz gömbfejet és kerékcsapágyat. Az ajtókat nehezen lehetett nyitni, de egy kis karbantartással ezt is sikerült megoldani. Köszönet Csörinek a profi munkáért és a segítőkészségért.
Nemrég észrevettem, hogy a jobb oldali belső féltengely gumiharang ki van szakadva. Mivel most nem kellett minden nap használni az autót, ezért elvittem a szerelőhöz, aki a szüleim kocsiját is szokta szerelni. Gondoltam egy laza gumiharang csere neki sem okozhat nehézséget. Közben észrevette, hogy a jobb oldali fékcső is ki volt repedve és a jobb oldali lengőkar sincs a legjobb állapotban. Mivel a nemsokára újra minden nap kell az autó, ezért most ezt mind kicseréltettem vele. A futóművet is sikerült beállíttatni.
Ezen kívül kicseréltem a pollenszűrőt és belefújtam egy klímatisztítót.
Mivel már a tél óta nem működött a klímám elvittem a győri Béli és Béli-hez. Még a tavasszal megállapították, hogy a hűtő (menetirány szerinti) bal alsó sarkánál van egy fém rögzítő a fém klímacsövön és mivel a gumi kiesett a kettő közül, ezért a cső kidörzsölődött. Mivel mostanában nem vagyok itthon és az autóra sincs minden nap szükségem, azért visszavittem hozzájuk javításra. A csövet megcsináltatták, gázzal feltöltötték és most működik rendesen. A következő a klíma tisztítás lesz és a pollenszűrő cseréje!
A régi vászontető a korábbi felvágás és javítás után már elég csúnyán nézett ki. Sikerült szereznem egy bontott, de nagyon jó állapotú cseredarabot.
Az első 4 képen látható az új állapot és az 5. képen a csere előtti még csúnya tetővel.
Ma kicseréltem a téli szettet a nyárira. Szeretem hogy teljesen más karakterű a két felni garnitúra és ilyenkor mindíg megváltozik az autó külseje. :)
Az ABS lámpám világított egy ideje. A kerékcsere közben megnéztem a jeladókat, kábeleket hátha látok valami gyanúsat. A jobb első keréknél a kábel hozzáért a gumiharanghoz és ez "elrágta" a kábel szigetelését és magát a vezető réteget is. Kivágtam a hibás részt, összeforrasztottam, leszigeteltem, zsugorcsövet melegítettem rá és most működik.
A másik dolog, amit még észrevettem, hogy a jobb első keréknél a gumiharang bilincse nem volt a helyén. Ezt is sikerült visszatenni.
Olajat, ablakmosó folyadékot pótoltam, úgyhogy most már csak a jóidő hiányzik, aztán nyitom a tetőt és "feel the sunshine!"
Km:156087
Ma furcsa nagy zörgést hallottam a kocsi alól. A visszapillantóban megláttam, ahogy az első rendszámtáblám a tartóval együtt elrepül. Szerencsére egy nem túl forgalmas utcában kb 50-es sebesség mellett történt, így nem nagyon sérült és nem is ment át rajta senki.
A lökhárítóban a csavarok helye ki van tágulva, ezért tudott leesni az egész. Holnap felszerelem nagyobb csavarokkal.
Eljött az ideje egy újabb olajcserének Csörinél. Kipróbáljuk a Selenia Racing 10w60-at. Km-óra állas: 152097
Újra felkerültek a téli gumik. Szerencsére ma még jóidőben fel tudtam rakni.
Már korábban észrevettem, hogy a levegőcső a folytószelep előtt ki van repedve. Megragasztottam, de ez persze nem végleges megoldás. Csöri rendelt nekem és ki is cserélte. Köszönöm neki! :)
Egy szép napon nem akart kinyílni a fedél, ami alá elrejti a gép a tetőt. Ezzel már korábban is volt gond ezért sejtettem mi a probléma. A motorban levő műanyag fogaskerék nem túl hosszú életű. Lehetett volna helyette rendelni E-bayről másikat, de nem szeretnék jövő nyáron megint ezzel szenvedni, ezért megcsináltattam fémből.