Vettem az obiban elsősegély csomagot, elakadásjelző háromszöget, mellényt és egy izzókészletet. Így ebbe már műszakin se lehet belekötni.
Az utóbbi napokban esténként volt egy kis időm foglalkozni a motorral. Megkapta az új hajtókar csapágyakat, felragasztottam a tisztára pucolt olajteknőt. Felraktam és nyomatékra és szögre húztam a hengerfejeket. Visszaraktam a hidrotőkéket, vezérműtengelyeket és kapott egy új fémlapátos vízpumpát.
A korábban vásárolt főtengely csapágyak nem lettek jók. Azok alapméretesek voltak, de nekem az első túlméretes (010) kellett. A főtengelyen is minden csapnál piros jelölés volt.
A szakál metálnál visszacserélték az alapméretes készletet, ezért ez most nem került plusz pénzbe.
Visszakaptam a homokszórásra és festésre vitt alkatrészeket.
Visszakaptam a hengerfejeket. Igazából nem találtak rajtuk semmi problémát. Síkolták, szelepeket beköszörülték és ennyi.
Ma megjött a győri szakálmetálhoz a rendelt hajtókar- és főtengely csapágy készlet. Rendeltem még egy új olajleeresztő csavart is.
Nemsokára jön a műszaki az NKH-nál és az új rendszámhoz új keretet is vettem. Sikerükt találni reklám menteset és drága sem volt.
Újra van egy kis időm foglalkozni az “új” motorral. Szétfűztem és látszik hogy cserélni kell a gyűrűket, hajtókar csapágyakat és a főtengely csapágyakat is. Az új gyűrűk megjöttek ezért elkezdtem eltakarítani a dugattyúkat.
Találtam marketplacen egyet az említett fejegységből. Már régóta kerestem de az új ára 150-160 ezer Huf azt meg kicsit soknak gondoltam. Ez a példány egy majdnem teljesen új darab volt. A srác egy BMWbe vette de nem tudták beszerelni. Állítása szerint nem fért be de szerintem már az elektromos bekötéssel sem boldogultak.
Ez a rádió igényel gyújtás jelet de az a 159 gyári rádió csatlakozójában nincs. Ezt a problémát és a kormányon levő gombok funkciójának megtartását egy adapterrel lehet áthidalni. Ezt is megvettem hozzá.
Mivel a rádió csak vezetékesen carplayes, ezért rendeltem egy dongle-t ide is és most vezeték nélkül működik.
Pioneer SPH DA120 80.000 huf
CTSAR002.2 Connects2 kormánytáv interface 24.990 huf
Carplay dongle 29.283 huf
Az eredmény egy egészen modern infotainment rendszer. Sajnos a kijelző felbontásán látszik hogy régebbi technika. Viszont jól működik minden, a zene jobb minőségü lett, ha telefonálok jobban hallják, és végre a buta blue and me -től is megszabadultam.
Lecseréltem az olajat, olajszűrőt, pollenszűrőt és a klímát befújtam a képen látható habbal.
256 ezer kmnél járunk.
Már mióta az autót visszakaptam a kipufogó kifújta a katalizátor szekció elött és mögött. 3szor szétszedtem és összeraktam, új tömítést is vettem a katalizátor elé de nem lett jó. A Bánfi futómű szervízhez tartozik egy kipufogós műhely is, a futómű állítás közben megnézettem a kipufogós kollégával és bevállalta a javítást de ott kellett hagynom az autót hogy kihüljön.
A problémát az okozta hogy a katalizátor elött és mögött is a cső le volt vágva és ki volt cserélve, de egy mérettel nagyobbra, ezért nem feküdt fel szépen elöl, hátul meg nem illett a kúpos részbe.
Miután az első részt mégis sikerült összerakni, a hátsó részen pedig a kúp hozzá lett igazítva, most hibátlanul működik. Szép de elég erőteljes és mély hangja lett az autónak.
2
456
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...