A hűtőventilátor egyik előtétellenállása korábban kontakthibás volt. A lábánál elengedett a forrasztás. Ideiglenesen meg lett javítva, de most vettem 2 db újat és kicseréltem mindkettőt. Pályanapon fontos a megfelelő hűtés, ezzel nem szeretnék kockáztatni.
A télen bekerült az eltolt szilent a felső lengőkarokba. Az alsó lengőkarok és a segédkeret le volt szedve az eibach stabilizátor beépítés miatt. Ezek miatt muszáj volt újra futómű állításra vinni az autót.
Az első-felső langőkarokban a szilentekkel a dőlést én állítottam be digitális szögmérővel, ez egész jól sikerült. A bal hátsó dőlés sajnos elég nagy, de még nem tudom mi az oka. A szilentek jónak tűnnek.
A tavalyi első M-Ringes pályanapon beszélgettem az egyik oktatóval és ő mondta, hogy legközelebb a Motul 10W60-as olajat használjam, mert az jobb mint a Mannol 10W60. Ők is azt használnak. Adok a tapasztaltabbak véleményére ezért én is erre váltottam.
2x 4L-t vettem hogy maradjon utántölteni ha kell. Az olajhűtőből is leengedtem a használt olajat. Km-ben nem volt benne sok de az intenzív használat miatt nem volt már szép.
A Valeo olajszűrő hoszabb mint a tavalyi Champion, de azért sikerült beépíteni. Sajnos a V6-nál ez nem egyszerű művelet.
Felpróbáltam az Enkei felnit az autóra és sajnos a 20mm-es nyomtávszélesítővel is beleér a féknyeregbe, ennél nagyobbat pedig már nem szeretnék, ezért a felnik eladóak lesznek.
Rendeltem hosszu mozgókúpost csavart, mert az Enkei felnihez és a 20mm-es nyomtávszélesítőhöz nem megfelelőek az eddigiek.
M12x1.25 50mm
A 3.0 V6 motorhoz megkaptam a motorvezérlőt, az immo boxot és a kulcsot is. Eddig az eredeti 2.5 V6-éval használtam az autót, de ez a nagyobb befecskendezők és a megnövekedett légáram miatt nem volt optimális.
Elvileg a szükséges alkatrészek egy autóból származtak. Gyakorlatilag a motorvezérlő és az immo box össze volt tanítva de a kulcsban a jeladó egy olyan ID-t tartalmazott, amit az immo box nem ismert. Vennem kellett hozzá egy újat és be kellett tanítani arra amit a vezérlő várt.
Beépítettem a korábban vásárolt lítium akksit és az áramtalanítót a kesztyűtartóba. Kellett egy kicsit faragni, de így hibátlanul rögzül a helyére.
A kábelezést az erősítőhöz menő 10 mm2-es autóhifi tápkábelből csináltam, ami kicsit kevés és cserélni fogom egy minimum dupla ilyen vastagra. Jelen pillanatban indítja az autót, de kicsit nehezen.
A kiépített akku, akkutálca és levegőcsövek kb 18 kg-t nyomnak. A beépített akku és szilkoncsövek pedig kb 1 kg-t.
Rendeltem Amazonról 73mm-es központosító gyűrűt az Enkei felnikhez.
23EUR
A "nagy" fojtószelephez passzoló csövezést építettem be egészen a légszűrőházban levő légtömegmérőig. A belső átmérő egészen eddig 80 mm.
Légszűrő kimosva és újra olajozva. A lökhárítóból rávezetett levegő miatt hamar koszosodik, ezért gyakran pucolom.
A forgattyúsház szellőztetés gumicsöve ki volt repedezve a szelepfedél és a lecsapató tartály között. Ezt 22mm-es belső átmérőjű szilikon csőre cseréltem.
A korábban vásárolt nagyobb fojtószelep és adapter miatt előkerestem a 3.0 V6 motorról származó "plenum"-ot. Ezt elkezdtem turbómaróval felbővíteni, majd simára csiszoltam, festettem és összeraktam. Ennek a levegőgyűjtőnek hosszabb a nyaka, ezért minimálisan több levegőt tárol, ami elméletileg jót tesz, viszont ez magával hozza azt hogy az akkumulátor nem fér el.
A fojtószelep a legszűkebb pontján 78 mmes és ebből takar ki a pillangószelep. Ennek a területét kiszámítva kb 76mmesre kellett felbővíteni a levegőgyűjtő nyakát. Az adapter és a nyak közötti átmenetet összecsiszoltam, és a 6 db krómcső kiágazásának a belsejét is felcsiszoltam, az öntési hibákat eltüntettem.
A fejlesztés hatását még nem próbáltam, de elég sok munka volt egy várhatóan minimális javulásért. Viszont téli elfoglaltságnak jó.