VMáté ajánlott egy srácot, aki ad el jó állapotu használt slickeket. Vettem tőle egy szett Hankook F200 215/615 R17 C52-t, ami elvileg 7-9 colos felnikre szerelhető.
A gumik jó állapotuak, egyértelműen látszik hogy melyik 2 volt elöl, a hátsó szinte újak, leszámítva a gumitörmeléket, amit felszedtek. Remélhetőleg erre a szezonra nekem elég lesz ez az egy szett.
Súlyuk 8.8 kg, kevesebb mint a Michelin CUP 225/45 R17-eknek, pedig a futófelület szélesebb, a gumifal sokkal merevebb és a keverék sokkal lágyabb. Remélhetőleg a tapadás jelentősen nő vele.
Már korábbi pályanapokon is néha lehetett érezni a kormányon egy fura darálást jobbkanyarban nagy tempónál. Azt hittem ez is a kerékcsapágy miatt van, de ez nem múlt el sőt, mostmár ropogást is lehetett hallani.
Télen kicseréltem a gumiharangot, most pedig újra szétszedtem és kicseréltem a csuklót.
Szerelés közben vettem észre hogy a stabilizátor összekötő felső csavarja laza volt, ezt is meghúztam újra nyomatékra, és a másik oldalon is ellenőriztem.
A hátsó ablaktörlő gumija a végén el volt szakadva. Sajnos az előző cserénél nem a hátsó ablakfűtés direkt emaitt kialakított pontjára lett állítva és feltehetőleg télen lefagyva egy elindulásnál elszakadt.
Miután a télen egy pakolás közben a fejemre csukódott a csomagtér ajtó, rendeltem 2 db Stabilus munkahengert. Ha jól tudom ez a gyári, szépen működik, csillapítva nyit az utolsó centiken.
Az idei első pályanap a Pannoniaringen volt, de sajnos az időjárás nem volt tökéletes. Ugyan az eső nem esett, de elég nagy szél volt és 9-10 foknál nem melegedett tovább a levegő. Az pálya hideg volt, de cserébe sem a fékek sem a motor nem melegedett el. Nem volt szükség hűtőkörre.
Első alkalommal voltam ezen a pályán, ezért túl jó időre nem számítottam. 3 etapra vettem jegyet, ezalatt a tavalyi semi slickek-et mostmár tényleg sikerült teljesen lenullázni.
Az első etapban VMate ment először 2-3 körön keresztül előttem, próbáltam tőle ellesni az íveket, fékpontokat. A másodikban ő ment mögöttem egy kört és utána elmondta mit csináltam rosszul. Ez egy elég trükkös pálya a szintkülönbségekkel és a két csúcspontos kanyarokkal. Az autónak az egyenesek hossza jobban fekszik mint a Hungaroring, mert kb pont úgy jönnek ki hogy a végén nem kell felváltanom, a motor elforog majdnem 7ezerig és elérek a fékpontig.
A köridőket kíváncsiságból mértem, de ahogy számítottam rá, első alkalommal és hideg pályán nem lettek túl jók, viszont ami a fontosabb hogy folyamatosan fejlődtem. Az első etapban sikerült még Máté mögött menni egy 2:45ös kört. A másodikban már egyedül a tanácsok után egy 2:38-ast, míg a harmadikban a legjobb egy 2:36-os lett egy kis feltartással, de volt egy 2:37es és egy 2:39es is. Új gumikkal, több gyakorlással és melegebb időben ezen bőven lehet még faragni, a kocsiban jóval több van.
A pálya szerintem sokkal trükkösebb mint a Hungaroring, inkább hasonlít a Slovakiaringre. A szervezés és kiszolgálás teljesen jó volt, ajánlom mindenkinek aki ki akarja próbálni az autóját. Ez az esemény egy BMW-s találkozóval közösen volt szervezve. A sok statikus autó mellett néhány körözött a pályán is és tényleg gyorsak voltak. Nem nagyon voltak a pályán ilyen kezdők mint én.
A hűtőventilátor egyik előtétellenállása korábban kontakthibás volt. A lábánál elengedett a forrasztás. Ideiglenesen meg lett javítva, de most vettem 2 db újat és kicseréltem mindkettőt. Pályanapon fontos a megfelelő hűtés, ezzel nem szeretnék kockáztatni.
A télen bekerült az eltolt szilent a felső lengőkarokba. Az alsó lengőkarok és a segédkeret le volt szedve az eibach stabilizátor beépítés miatt. Ezek miatt muszáj volt újra futómű állításra vinni az autót.
Az első-felső langőkarokban a szilentekkel a dőlést én állítottam be digitális szögmérővel, ez egész jól sikerült. A bal hátsó dőlés sajnos elég nagy, de még nem tudom mi az oka. A szilentek jónak tűnnek.
A tavalyi első M-Ringes pályanapon beszélgettem az egyik oktatóval és ő mondta, hogy legközelebb a Motul 10W60-as olajat használjam, mert az jobb mint a Mannol 10W60. Ők is azt használnak. Adok a tapasztaltabbak véleményére ezért én is erre váltottam.
2x 4L-t vettem hogy maradjon utántölteni ha kell. Az olajhűtőből is leengedtem a használt olajat. Km-ben nem volt benne sok de az intenzív használat miatt nem volt már szép.
A Valeo olajszűrő hoszabb mint a tavalyi Champion, de azért sikerült beépíteni. Sajnos a V6-nál ez nem egyszerű művelet.
Felpróbáltam az Enkei felnit az autóra és sajnos a 20mm-es nyomtávszélesítővel is beleér a féknyeregbe, ennél nagyobbat pedig már nem szeretnék, ezért a felnik eladóak lesznek.
Rendeltem hosszu mozgókúpost csavart, mert az Enkei felnihez és a 20mm-es nyomtávszélesítőhöz nem megfelelőek az eddigiek.
M12x1.25 50mm