Mutasd

>> Esemény2013-02-16

Megvan a műszaki további két évre.

>> Szerviz2013-02-05

Már nagyon behallatszott a futóműből a kopogás, így átnézettem szervizben az autót. Mindkét oldalon az összes szilent cserélve lett (RUVILLE) az alsó lengőkarokban.. Plusz cserélve lett a vezetőoldalon a kormánymű gumiharang. Ideje volt már cserélni az első fékbetéteteket is, (FERODO)

>> Szerviz2013-02-03

Egyszer már szét lett szedve, és hirtelen kéznél levő szénkefével orvosolva volt a Selespeed nagynyomású szivattyúja, de az csak ideiglenes megoldás volt eleve, mostanra megérett az idő rezes szénkefe cserére, mert volt oylan, hogy nem lehetett váltani fokozatot, amikor kellett volna. Az pedig szívás.

Na szóval, a szivattyúhoz a takaró műanyag eltávolítása után viszonylag kényelmesen el lehet jutni (1. kép). Mielőtt lebontjuk az egészet, egy fogóval érdemes elszorítani a tartály csövét, mert így nem kell újra tölteni, légteleníteni a rendszert! (2.)
Egy fékkulcsra szükség lesz, anélkül elképzelhetetlen, hogy a szivattyúról leszereljük a fém csöveket.

Ha ezeket leoldottuk, utána a kerékdob műanyag lemezének elhajlítása után a kerék felől le lehet oldani a szivattyút (3.). Figyelni kell, mert egy csavar a teste mögött található, elsőre talán nem is látszik. Hosszú dugókulcs elkel a művelethez. (3.)

A szivattyúnál figyelni kell, hogy a szivattyúsházat nehogy megbontsuk! (5.) Egyébként is felesleges, de utána az életben nem fog jól működni! Elég lebontani a villany motor körmöcskéit (4.), de nagyon óvatosan, hiszen ezekre szükségünk lesz még.

A szénkefék cseréjekor forrasztani kell (7.), annál a fázisnál a rézvezeték elhelyezkedését kell figyelni. A szénport mindenképp érdemes kitakarítani a házból (6.), különben olyan tüneteket produkálhat, hogy nem forog a villanymotor, aminek következtében nem vált a Selespeed, de nem gyullad ki a hibajelző lámpa.

Ha a szénkefe csere és a pucolás is megvolt, kalapáccsal vissza lehet ütni a körmöcskéket, a szivattyút a kerék felől vissza helyezni, becsavarni mindent a helyére, összekötni a csöveket és ellenőrizni a TUTELA CS Selespeed folyadék szintjét.

Ismét rendben működik, remélhetőleg még sok évig! :)

>> Tuning és extra2013-02-03

Tél közeledtével, valamint "A" szervek fokozott ellenőrzésének hála, téliesítve lett a 156-os. Lekerültek a kristály hátsólámpák, előlről kiugrottak a xenon-trafók izzókkal, felugrottak a Michelin téli kerekek lemezfelnivel, és a régebben zsákmányolt gyári dísztárcsákkal.

 
>> Tuning és extra2012-10-08

Az egyik hátsó macskaszem (fényvisszaverő prizma) repedt volt, nem tetszett, ezért vásároltam 2 újat.

A törött felet könnyű volt kibányászni, de az éppel meggyűlt a bajom! A lökös hátulja felől nem lehet hozzáférni. Kénytelen voltam egy késsel megfeszíteni, aminek eredménye az lett, hogy a kés eltört,de a prizma maradt! Kénytelen voltam egy erős ütéssel kettőbe törni az ép darabot is.

Most szépen csillognak, az előző már eléggé bemattult. Ezzel az összes lámpatest, villogó, fényvisszaverő újra lett cserélve az autón. :)

>> Esemény2012-06-14

Idén is ugyanolyan esős és borult volt az időnk az Alfacity rendezvény alatt, mint tavaly. Illetve, tavaly legalább időnként felragyogott a Nap, de most délutánig, az eredményhirdetésig folyamatosan be volt borulva az ég. Utána persze, hogy hét ágra sütött :)
Ismét sikerült újabb részeket felfedezni a Monostori erődben, ezúttal a Duna védvonalában egy csillés kocsit, amit lehetett ide-oda tologatni. Kaja, fagyi volt bőségesen, ez mindenképp előre lépés az elmúlt évek szervezéséhez képest!

Tentacle cartárs családjával duoban autóztunk, szálltunk meg egy közeli panzióban.
Összességében jól éreztük magunk, reménykedünk benne, hogy jövőre az egésznapos rendezvény része lesz a napsütés is! :) Köszönjük a szervezőknek!

>> Tuning és extra2012-03-20

Március 18-án nem csak a 2012-es Forma 1-es idény kezdődött el, de a téli kerekeket felváltották a 17"-os GTA görgők. Hihetetlen, mennyire más karaktert kap mind külsőleg, mind vezetésileg tőle az autó!

Vége a téli komfortos rugózásnak, elérkezett a kátyúfigyelés-miatti-csiga tempó időszaka. :D

>> Szerviz2012-03-12

Elérkezett az idő egy motorolaj cserére. Majdnem Selenia 20K lett, de végül a 10W-40 helyett 5W-30-asra beszéltek rá. Mivel sok jót hallottam az ENEOS japán motorolajokról, és idén a Yamaha Motogp csapat főszponzora is ;-), továbbá az ára sem rossz - mellette tettem le a voksom.
Nagyon finom lett a csere után a motor járása -ez szuper, viszont sokkal jobban "átjön" a futómű hangja :(. Jó lenne tudni, hogy már végleg marad a jó idő, és lehetne nyugvó pályára állítani a téli gumi szettet ...

>> Egyéb2011-12-28

Két nap után, elkészült a mű! Volt olyan kép, amit másfél óráig renderelt a PC-m! Most sem tökéletes, de mivel nem tudom, hogy mikor tudnám végleg befejezni, inkább megmutatom. S közben ezzel kívánok minden Alfás és nem Alfás ismerősömnek egy boldogabb új esztendőt! :)

További képekhez klikk ide

>> Egyéb2011-12-25

Mi mást kívánhatna magának egy alfás ember, mint a csodálatos alfás nagy könyvet? A kívánságaink meghallgattattak, s kiérdemlés szerint teljesültek. Az enyém ilyen formában manifesztálódott.
Köszönöm Jézuskának, hogy hallgatott az imámra :D