Átálltam az évenkénti olajcserére mivel keveset megyek mostanság de azért a vérfrissítés nem árt. A 6000 km-t futott olaj, cserélve friss Selénia Star P.E. 5W-40-re Sofima olajszűrővel és Orione pollennel. Km:74000.
Korán érkezett a jó idő így nem halogattam a nyári kerekek felrakását. Bekerültek a szövet szőnyegek és leszívtam a téli ablakmosót helyére nyári bogároldós került.
Kicsit halogattam a téli gumi felrakást de az időjárás már nem fordul jobbra sőt a héten már havazott is igaz nem nálunk. Végre nem kell fuvaroznom a kereket a meló meg a régi garázs közt mert az új helyen együtt van minden ami már régi vágyam volt. Az ablakmosóba is fagyálló cucc került és a zárak is kaptak egy kis kenést no meg bekerültek a gumiszőnyegek is azonban jövőre ezek helyett új garnitúra kell mert elég viseletesek főleg a vezető-oldali. Km óra állás: 71330.
Egy hete fura hang jött a motorból de csak időnként félmelegen.
A motortérben kutatva feltűnt egy fagyálló szivárgás nyom a vezérlés alól,kicsit kivert a víz aztán összeállt a kép a visító hang+szivárgás=vízpumpa! Tavasszal cseréltem, alig 3000 km-t bírt pedig gyári vezérlés készletben vettem a tavalyi AC-n. Azonban eltelt több mint egy év a garinak lőttek így kénytelen voltam újra venni egyet. Az Elaforg-nál korrektek voltak ha már a gariba nem fér bele hát kaptam rá extra kedvezményt, köszönet érte. Már rutinosan ment a csere 4 óra ki-be és ezennel felavattam az új garázst is szerelési szempontból.
Összehasonlítva a két pumpának köze nincs egymáshoz már ránézésre sem az újban benne van FPT jelzés és sokkal minőségibbnek néz ki mint a szettben vásárolt. Ezzel remélem letudva ez a rész újabb 5 évre.
Újra kerek számhoz értünk kilométerek terén: 70000. Ezt 5 év 8 hónap alatt sikerült összehozni, visszagondolva minden évben egyre kevesebbet megyek vele, csak hosszabb utakra, igazi túraautó lett sebaj legalább nem kopik....
Hamarosan első-hátsó fékcsere következik és lassan beköltözünk az új garázsba is....
Ma megjött a trafócsatlakozó amit eltört a pár nappal ezelőtti szervizkor. Komplett javító csomagot küldtek de én aprólékos munkával a csatlakozó szétszerelésével orvosoltam a problémát nem akartam a gyári vezetékköteget megbontani-forrasztani. Óvatosan szétpattintható a csatlakozó és kivehető a 3 csúszósaru belőle pepecs munka de nem vészes. Most már ez is kipipálva a pollenszűrő cserével együtt.
Tetszik a 2016-os facelift úgy gondoltam, hogy kipróbálok valami hasonlót. Ebay-ről rendeltem piros öntapadós gumicsíkot és egy pár pici QV lóherét a műszercsoportba. Szerintem jó lett szolid de egy kicsit feldobja az összképet.
Eljött az ideje egy nagyobb lélegzetvételű karbantartásnak. A gyári ajánlás szerint 5 évente mindenképp le kell cserélni a vezérműszíjat km futástól függetlenül illetve az olajcsere is esedékes volt már. Az alkatrészeket az Elaforgtól (vezérlés szett, vízpumpa, olajszűrő) és az Unixtól (hosszbordás szíj+feszítő, gyertyák) szereztem be az olajakat (Selénia Star P.E, Tutela Transmission Gearforce, Paraflu Up) a tavalyi Selénia Rally-n nyertem így minden együtt volt a cseréhez. Péntek délután sikerült emelőre állnom, leengedtem az olajakat és nekiláttam a vezérlésnek. Szombat délben már ketyegett a gép, minden rendben ment. A vezérlés szett a vízpumpa és az olajszűrő gyári a gyertya NGK a hosszbordás szíj Conti a feszítője INA. Kimostam és újraolajoztam a BMC levegőszűrőt. Gyertyacsere közben elpattant egy csatlakozó ezért azt még ki kell cserélnem, szerencsére az ePER szerint van külön cikkszáma azt majd jövő héten pótolom a pollenszűrővel együtt. Friss fékolaj (Tutela Top4) került a teljes rendszerbe ezt egy vákuumos leszívóval cseréltem le viszont bal hátul az egyik fékbetétem kissé kopottabb a többinél és az elsők is hamarosan elérik a kopásjelzőt így ez lesz majd a következő project. Pecsét került a szervizkönyvbe és két saját gyártású matrica a motortérbe. Km óra állás:68253
Felkerültek a nyári kerekek, 2 új gumival (cascós kár) és egy új felnivel vágunk neki az idei szezonnak. A téliek lemosva gumiápolóban "úszva" a garázs sarkába költöztek. Leszívtam a téli ablakmosót, helyére bogároldós cucc került.
Pár napja feltűnt, hogy az antennám elég ramaty állapotban van, úgy néz ki valamilyen állat (lövésem sincs mi lehetett) megrágta tele volt apró fognyomokkal. Hét elején megrendeltem a gyárit ami ma meg is érkezett, így gyorsan fel is került.