pe-Ti - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-04-24

Múlt héten megérkezett Hollandiából a régóta várt "Engine Start Button". Már régóta terveztem, hogy "leveszem" a kulcsról az indítást mivel általában a gyújtás ráadva 5-6 mp. is eltelik mire minden teszt lemegy, kialszik minden visszajelző csak ezután szoktam indítani! Sok fejtörést okozott a gomb helyének megtalálása, hogy kézre is essen ne kelljen a műszerfalat megfúrni..stb! Aztán egy külföldi tuning oldalon láttam egy avdit melynek a kézifék mellett helyezték el és innen már nem volt nehéz a dolog.
Mivel az aprópénztartót tudom nélkülözni így erre a helyre esett a választás!
A kézifék-boxot 6 csavar tartja nem nehéz kiszedni, kellett még egy 32-es lyukfúró meg tapétavágó, szerencsére a gumit nem volt nehéz kifaragni és már bent is volt a helyén! Javítandó az esztétikát vágtam köré egy alumínium lapot amit alaposan felcsiszoltam-políroztam!
Az elektromos bekötés is megtörtént igaz a villamosságis haver megküzdött vele de az este vörösen "izzó" gomb látványa kárpótolta!

>> EseményAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-04-19

Megvolt az idei első "meeting" ráadásul mindjárt a legnagyobb! Kicsit késve érkeztünk a beléptetés sem ment gyorsan de megérte a helyszín kárpótolt mindenért no meg a látvány.........!

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-03-28

Itt a tavasz!!!!
Ma végre felkerültek a 17-es nyári kerekek no meg polcra került a decemberben felrakott ( a motor felmelegedését elősegítő ) hűtőtakaró is, itt jegyzem meg, hogy a hidegüzem ellen új projekt van folyamatban nevezetesen egy Defa gyártmányú motor előmelegítő rendszer de erről majd később!
Szoknom kell még mert nagyon megváltozik a gép viselkedése ég és föld a különbség!
A téliekkel (Good Year UG7+) maximálisan meg vagyok elégedve szerintem az egyik legjobb téligumi a piacon, egyszer sem csúsztam meg vele nagyon kiszámíthatóan viselkedik, vizes úton pedig eszméletlenül jó csak ajánlani tudom!
A téli kerekek már a megszokott előkészítés után kerültek a garázs sarkában "felállított" állványra:
1. Alapos W5 felnitisztítós(Lidl termék) kezelés, nagyot javít a hatékonyságán ha bepermetezés után ecsettel fellazítjuk a fékporos "dzsuvát",
2. Lemosás meleg (viaszos autósamponos) vízzel + kefével,
3. Öblítés tiszta vízzel,
4. Száradás a kellemes tavaszi napsütésben,
5. Száradás után kipiszkáltam a futófelületből az apró kavicsokat,
6. Végül kaptak egy gumiápoló-habos kezelést!
Km óra állás: 114200

>> SzervizAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-03-21

Több Cartárs javaslatára, orvosolandó a hetek óta egyre gyakrabban jelentkező megtorpanást porrá szedtem az EGR-szelepet amit eddigi olajcserék alkalmával csak részlegesen sikerült kipucolni! A képek tanulsága szerint mérhetetlenül sok kormot sikerült kiganézni belőle.....a rugós tányér könnyen mozgott a tekercs végén levő pöcök viszont elég rapszódikusan funkcionált benyomva beragadt!
Sebaj van ellenszer mégpedig: "Well Done hideg zsíroldó" VIGYÁZAT HIHETETLENÜL AGRESSZÍV ANYAG, BŐRRE KERÜLVE MARÓ HATÁSÚ (sajna megtapasztaltam)!
Szinte fémtisztára sikerült kitakarítani vele az egész szelepet majd ezután egy alapos WD40-es kezelés következett aminek az lett az eredménye, hogy könnyedén mozog mind a tányér mind a tekercs "pöcke"! Remélem egy ideig elfelejthetem a moci eme részét!
Km óra állás: 114000.
Azóta megtett 200 km alatt nem jelentkezett a torpanás.....kopp-kopp......csak el ne kiabáljam!

>> SzervizAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-03-06

Ma délután kicseréltem a légmennyiségmérőt mivel mostanában elég gyakran megtorpant a gép meg félmelegen hullámzott az alapjárat, kíváncsi vagyok ez volt-e a hiba oka.......ha nem megyünk tovább! A cuccot Erhardtól vettem, Ő adta messze a legjobb árat...45 píz gyári (Bosch) köszönet érte! Km óra állás: 113400.
Úgy néz ki nem ez volt a bűnös a gyanu az EGR-szelepre terelődött!

>> SzervizAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-02-14

Volt egy szabad szombat délelőttöm így megejtettem a motorolaj és az összes szűrő (olaj, levegő, gázolaj) cseréjét. Nem vagyok híve a gyári 20 ezres csereperiódusnak túl hosszúnak tartom!
10 ezrenkét kap friss olajat a gép elsősorban a turbó miatt a levegőszűrőt elnézve rá is fért! Legutóbb gyári szűrőket kapott most váltottam: Sofima került bele mindenből! Az olaj bevált: Selénia WRD 5W-40 nem eszi egy milit sem csökkent a szint az előző csere óta!
Befejezésképpen visszaraktam a alsó meg a felső motorburkolatot plusz egy kicsit kipucoltam a motorteret is!
Km óra állás: 113000.

>> SzervizAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-02-11

Értő kezek kipucolták a turbóm geometria részét......remélem ezzel elfelejthetem a turbónyomás gondokat! Km óra állás:112800.

>> SzervizAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-01-17

Hétvégén alig vergődtem el Gyulára majdnem visszafordultam mert ismét kigyulladt a "check engine" lámpa..... 50 km-t mentem 110 max tempóval mivel letiltott az elektronika! Hazafele láss csodát elaludt és úgy húzott mint egy állat! Előzménye a dolognak, hogy decemberben javarészt csak rövidebb: 5-10 km-es távokra ültem bele ideje sem volt felmelegednie a mocinak talán ez is közrejátszott (lekormolódott a rendszer)!
Ennek a fele sem tréfa szombaton belevájtam magam megint "turbónyomás érzékelő-túl magas jelszint" hibakódot olvastam ki az "agyból" első lépésként ezért kipucoltam a turbónyomás-szenzort (fertelmesen nézett ki)! A következő nagyobb művelet még várat magára nevezetesen a turbó levétele és a geometriás rész kitakarítása! Km óra állás:112300.

>> SzervizAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-01-09

Ma délután kicseréltem a kézifékkötelet ami sikeresen befagyott a két ünnep közt ami nem is csoda mivel elég ramatyul nézett ki (szakadt porvédők, megtört külső burkolat)!
A csere nem nagy meló 3/4 óra alatt meg is voltam! Utángyártott bowden került bele Cofle gyártmány, remélem pár évet kibír!
Kezd aggasztani a turbó: ma megint "bevert" egy hibakódot (most harmadjára!!!) "turbónyomás jelszint túl magas" leragadnak a geometrialapátok valószínűleg meg a hangja olyan mint egy rekedt tenor holnap megpróbálom kikormolni ha nem változik keresek egy specialistát! A hibakódot sikerült törölni! Km óra állás:112000.

>> AutóápolásAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2008-12-29

Ma délelőtt lemostam a gépet és olyan jól sikerült a fagyos idő ellenére, hogy gyorsan lőttem pár képet csak hamar besötétedett sebaj holnap világoson csinálok még....