tipoatti - főkép
>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2009-01-07

Large-ékhoz vittem a verdát az első stabilizátor-pálcák ( kutyacsontok ) cseréje miatt kóros kopogás kórisme. orvoslása végett.
Kaptak még egy kis fújkálást és szurikat a lengőkarok is... :)
Cserélve lett továbbá 3 kis bilincs a gázolaj csöveknél, mert volt egy kis szivárgás és emiatt sajnálatosan gázolaj szag az utastérben.

 
>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2009-01-05

Le sem merem írni, hogy mióta jártam érvénytelen okmánnyal... :) Mindegy, most már a rend legéberebb őrei sem terrorizálhatnak ennek hiánya miatt.

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-12-25

Az én Drága Feleségem igazán nagy, és nagyon szép meglepetést szerzett számomra karácsony alkalmából...
Swarovski kristályokból kirakott kelgyó mindkét index alá ezüst-piros kombinációban! Hatalmas örömöt szerzett nekem, a döbbenettől nem jutottam sokáig szóhoz! Sosem hittem volna, hogy ilyesmire Ő pénzt szánna, nameg, hogy ennyire kitalálná a legtitkosabb vágyaimat...
13 év után is csak csodálni tudom Őt!!! :)
Fel is helyeztem a kelgyókat az őket megillető helyre amint tehettem.
Beírom a költséget, bár az Asszony meglepije, de valahol a családi közös büdzsét érinti ( ez is ).

>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-12-01

Gerissimo faterja ( Alfater ) ma az új helyükön ( Kőbánya, Kozma u. ) kicserélte a szakadt bal oldali külső gumiharangot a féltengelyen. Mindenkinek ajánlom őket!!!!

>> EgyébAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-11-28

Történt, hogy a csajok verdáján lejárt a vizsga. Ahhoz, hogy a kis Merci sikerrel abszolválhassa ezt a 2 évente veendő akadályt, igény támadt a részéről 60.000.- jó magyar froncsira döglődő "apróságok" okán. A vizsga-zöldkártya ( ja, az is time-off lett időközben) kombó 20K-ba került. Szumma 80.000.-

Fentiek apropóján gyorsan megmozgattam agyszerű képződményem kuszamód értelmetlen tekervényeit, konkrétan, hogy: mennyivel is könnyült csak az elmúlt 1 évben a családi büdzsé a 2 ( igazándiból 3, mert februárig a Twingot nyúztuk ) verda hathatós közreműködésével?

Törlesztők+kötelező jelleggel fizetendő sarcok+elég sűrű szervízelések+üzemanyagköltség=HORROR. Le sem merem írni az összeget...
Viszonyításképpen: a mostani autómat megvehetném készpénzzel bőségesen, és rendbetételre is jutna elegendő lé maximálisan... vagy másképp konvertálva: évente 1-2x alkalommal Győzikével és családjával simán ülhetnénk egy repülőn útban valami klassz hely felé 1-2 hétre - pontosan úgy, ahogy az a TV-ben látható tőlük. ( na annál azért jóval kultúráltabban ) Ehelyett azonban csekkek, szervízelések és max. Csepel-sziget. :)

>> EseményAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-10-12

Nándi ( Mattyancs ) addig-addig terrorizált, baxogatott, nyaggatott, míg a találkozó előtti nap este 11 órakor megnyomtam az "ott a helyem" gombot. :) Nagyon nem bántam meg, hogy elmentem a nagyon messzi találkozóra. Voltam már jónéhányon, de eddig itt éreztem magam messze a legjobban.
Sok számomra kedves emberrel találkoztam ismét, és láttam élőben megint a dízelpower fölényét.

Magam is indultam 2x, megállapíthattam, hogy nem megy rosszul a vas a progival, de a rajtolás külön tudomány, főleg ASR nélkül, 370 Nm.-rel az első keréken.

A motoroptimalizált ( írott programos ) autóm gyorsabbnak bizonyul az azonos motorral felszerelt Novitech-boxos 166-nál, magasabb fordulaton erősebb. A doboz ezek szerint csak az alsó tartományban durva, de ott elég jónak bizonyult. Nándi otthagyott szépen a rajtoknál, csak...
aztán nálam is megjött a kraft!!! A vége bizony 1 autónyi legalább... :)

Megnyertem a tombola fődíját is, a sétarepülést!
Nagyon nagy élmény volt, köszönet érte az Amore vezetőségének!

Hazafelé egy nagyon kellemeset vacsiztunk még a dunaújvárosi különítmény ( nagyon jó kis csapat!!! ) 2 oszlopos tagjával, Ákossal és Adriánnal ( és természetesen Nándi ).

Sikerült este 10-re hazaérnem, az asszony nem 1szerű szinten volt kifeszülve, de ma reggelre megenyhült... :)))
Egy csomó itthoni munka helyett Alfázhattam egy jót, a melót pedig megcsinálta ő.
Asszem ezt hívják jó cserének.

>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-09-25

Ma az utolsó gyenge láncszem is javítva lett - nevezetesen a belső GL-szem - Lenkeyék végezték el a munkát. Ezután a teljeskörű retus után elvihettem végre futómű állításra... Éppen ideje volt már, hogy befejezett legyen a munka, nagyon untam már a szervízbe járást, meg hát az anyagi vonzata sem kevés egy ilyen teljes felújításnak... :(
A gyári állapotú sem lehet jobb/csendesebb ennél. :)

Lenkeyék IS megállapították, hogy kifejezetten jó állapotú a verdám - ő aztán látott már jó néhány 166-ot alulról/szétszedve.

Az eleje egész rendben van, átnézettem azt is. Az majd csak később lesz anyagi csőd okozója...

>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-09-16

Egy jelentősebb összegbe került ma is a hátsó futómű rendbetétele - és még nincs vége...
Stabilizátor, kereszttartók, lengőkar-összekötők lettek átszilenteztetve. Sokkal erősebb gumit kapnak a gyárinál, így jó ideig nem lesz velük gond. Érezhetően masszívabb a hátulja, DE még kell rá költeni... :(
Valóban a hátsó futómű a leggyengébb láncszem a 166-nál, ezt tapasztalhatom a saját bőrömön/családi büdzsénken.

DE EGYSZER AZÉRT IS HIBÁTLAN LESZ!!! :)

>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-09-03

Ismét Gerissimo és faterja vette kezelésbe a verdát. A rossz ajtóhatároló lett cserélve a jobb első ajtón ( komoly para volt bennem, hogy a szabadon lengő ajtó egyszer nagyon megüti az éppen ott molyoló kicsi lányunkat ), az előző szerelésekből kifolyóan hiányzó csavarok és patentok is pótolva lettek az ajtókárpitban.
Régóta idegesített az alapjárati vibráció miatt hallható cicergés az "anyóslégzsák" felől, amely mostanában egyre inkább erősödött - ez is meg lett szüntetve.
Cserélni kellett továbbá a két hátsó féknyerget is.
Most megint kuss van - egy ideig, gondolom. :)


A mai napon egy nagyon-nagyon régi vágyam is teljesült Geri jóvoltából: vezethettem egy 155 Q4-et!!!
VVVVVVVVVVVVÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!
Qrva jó, nem hittem volna, hogy ennyire brutál, mondjuk azért ez már egy nem is kissé "okosított" verzió... SSSSOooookkkkkoooottttt kaptam... Nagyon nagy élmény, játszós/hobbi autónak nagyon kéne.

>> SzervizAlfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-08-13

A mai napon Gerissimoék műhelyében megjavulásra ( cserére ) ítéltetett a bal oldali kézifék-kötél, a középső kis kötél, és lecserélték a bal hátsó féknyerget is.