Blog >> alfa

>> Eseményolafka // Alfa 75 2.0 TS // 2014-06-09

A kárfelmérést a belső alapos és megfontolt kiszerelése követte, ami kb. 6 hónap alatt ment le, mivel csak minden 4.-5. hétvégén volt időm és lehetőségem ezzel foglalkozni.
A belső kiszerelése egészen jól ment, a visszapillantón kívül semmit nem törtem el. A belső visszapillantó leszerelése egyszerű, de iránymutatás hiányában nem tudhattam, hogy a közepében tengelyirányban egy rugó nyomja szét a két pöcköt, ami a tetőben lévő foglalatba akad bele. Mivel sehogy nem akart lejönni, az ész csődöt mondott és egyszerűen letéptem a helyéről…engedett az öntvény, így viszont kell egy új felfogatás. A többi használható cuccot letároltam felcímkézve és képekkel dokumentálva, mert a visszakerülésük ideje még …khm…nincs eldöntve.
A kókány nagyobb részt elkerülte a Kockát, csak az ’audiofil’ egyik tulaj eszkábálta tele Magnat hangszórókkal a belteret, így lett kukás a két első ajtó kárpit és a kalaptartó nagygenerálra szorul.
A beltér mélyebben valószínűleg soha nem lett lebontva, gyári szigetelések és tömítőanyagok mindenhol, még egy üzenetet is kaptam egy cetli formájában Arese-ből, illetve a jobb első taposólemez szétrohadt maradványai fölött a zajcsillapításba ágyazva egy teljesen gyári taposólemez dugóra is bukkantam…a gyári munkás trehányságából lett egy pótalkatrészem 25 évvel később.
Az autó jobb alján, illetve a bal elején ki kell cserélni a taposólemezeket, illetve a bal oldali két ajtó is anyaghiányosságok miatt cserére szorul. Akinek lenne két fölös darabja szóljon…
DE, végre elindult Kocka a lakatoshoz és a fényezőkamra is le van foglalva mától két hónapra…addig is alkatrészek lelkes gyűjtögetése folyik.

Május 25.-én részt vettünk a 2. I.C.C Olasz autó találkozón, Kecskeméten.
A találkozó jó hangulatú volt, az idő is jó volt, egy kicsit túlságosan is :))

Megérte a glancolás, elhoztuk Breraval a legszebb Alfa Romeo-nak járó díjat!

Büszke! :)

>> SzervizSanyi // Alfa 147 1.9 JTD 115LE // 2014-05-27

Ma hazahoztam a kis pirosat. Mindkét oldalt cserélve lettek a küszöbök, és a taposókat is foltozni kellett hála a kókány osztrák javításoknak.... Most már rozsdának nyoma sincs. Üregelve és alvázvédővel lekezelve. Holnap mehet fényezőhöz. Folyt köv...

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2014-06-02

Elvittem a szokásos futómű ellenőrzésre a kocsit a Zengő Gumi és Futóműszervizbe. Ilyenkor jól megrázzák mielőtt felteszik az állítópadra. Vizsgálat eredménye, az alsó lengőkar hátsó nagy szilentje mindkét oldalon be van szakadva. Minden más jó szerintük és ez felelős lehet a bizonytalan egyenesfutásért.
Erhadtól vett TRW lesz velük betetetve csütörtökön.

Update 2014.05.15.

Szilent csere és beállítás kész, eleje keményebb, egyenesfutás sokkal jobb. Nem koppan mélyebb csatorna fedélen. Nem is gondoltam, hogy ettől kopoghat.

Szilentek: TRW bal:JBU651 jobb:JBU650

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2014-05-10

Valamikor réges-régen végső elkeseredésemben, miután más ötletem már nem volt, kicseréltem a négy fékcsövet az autón. Ez a művelet indokoltnak minősült, mert a két hátsó be volt szűkülve (dagadva?) Feladat letudva, többé nem kell aggódnom a csövek miatt.
Illetve mégis. Történt ugyanis, hogy az eBay-en vásárolt utángyártott (kínai) csöveket éppen most cseréltem fémre, mert mindenki azt mondta, hogy ha nincs levegő a rendszerben akkor a rugós ill. puha fékért a cső a felelős.
Hát így is van! Csere után ismét jelentősen javult a fékem állapota, kemény és határozott.
Tanulság, ha már gumi fékcsövet vásárolsz, legalább ne kínai legyen. Akkor sem, ha egész jó telefonokat kezdenek el gyártani.

Cobra Performance RaceTec

>> EseménySanyi // Alfa 147 1.9 JTD 115LE // 2014-05-07

Elérkezett ez a nap is. Újabb Alfa a családi gépparkban egy 1,9 JTD 147 személyében. Egyenlőre még magyar forgalmi nélkül. Vannak apróbb hibái, de a motor bivaly erős. ABS ASR egyenlőre nem akarja a dolgát végezni, fényezésen karosszérián vannak kicsi horpadások, festék hibák...dehát egy 13 éves autóról beszélünk, amit használtak is nem csak garázsban állt. Bőrön és navin kívül full extra. Dugig légzsákkal, deréktámaszos plüss ülés...egyenlőre tetszik. :) Szép lassan újra régi fényében fog tündökölni. :)

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2014-03-22

Pofátlanul olcsón jutottam hozzá egy garnitúra fekete bőrhöz. Hidegben kicsit hideg, melegben kicsit meleg...de nagyon kényelmes. Legszívesebben ki sem szállnék azóta a kocsiból. :))

>> Tuning és extrabachmanng // Alfa 156 1.6 T.Spark 16V ( il diavolo ) // 2014-05-06

Sziasztok, mivel hiányoltam párszor egy navigációt a kocsiból és a navikhoz meg telefonokhoz kell az a csúnya tartó így elterveztem hogy készítek egy saját beépített navit.

Ami az ötlet volt hogy a facelift-es 156 Infocenter-t alakítok át, találtam is egyet itt az amore-n eldiablo156-tól kapva rajta megvásároltam – ezúton is köszönöm neki. (1-es kép)

Ezután jött a szétszedés és tervezgetés, próbálgatás hogyan is adja ki magát a dolog. Első gondolatnak a telefon felfogatását dupla oldalú ragasztóval gondoltam de ez kudarcot vallott már az első napon mivel a meleg hatására elkezdett elmozdulni a helyéről. (2-es kép)
Következő gondolatom az volt hogy egy műanyag lapot vágtam a telefon mögé és ehhez ragasztottam hozzá a telefont egy műanyag ragasztó pisztollyal. ez már stabilnak bizonyult. A telefon elé is kellett raknom egy lapot hogy eltakarja a nem kívánt részeket ezt karbonfóliával bevontam, kicsi trükk a dologban hogy a telefon aljára csak a karbont ragasztottam így a látszat csal de a telefon gombjai kezelhetőek. Az infócenter tetején fúrnom kellett egy lyukat a telefon bekapcsolásának megoldásához ide már csak egy szép gombot kell találnom. (3-as kép)

Ezután jött a behelyezés, itt is akadtak fennakadások mivel a kiszerelt levegőztető kicsivel kisebb mint a FL így két helyen le kellett fűrészelnem az infocenterből a felesleges műanyagokat, hozzáteszem ez semmiféleképp nem befolyásolja a működését, ezt többszöri próba – fűrész – próba folyamat követte míg bele nem passzolt. (4-es kép)

Már csak az áramellátást kellett megvalósítani ami nem is volt nehéz, a levegőjáratnál hál istennek van egy kis nyílás gyárilag ami a középső óraboksz mögött ér ki így végig le a rádió mögött elvezetve a kábelt egy USB töltőre csatlakozik, itt ha szeretném akár egy PC-re is csatlakoztathatom a telefont az adatkommunikáció végett. (5-ös kép)

Ezzel el is készült, amit még észrevettem hogy a méretek miatt enyhén kifújja a levegőt az inocenter és a műszerfal találkozásánál de ezt is orvosolni fogom némi tömítőanyaggal.

Aki kedvet kapott jó munkát kívánok hozzá esetleg ha nem tiszta valami keressetek bátran.

>> EgyébGabulon // Alfa 147 5 ajtós // 2014-04-30

Sziasztok!
Itt vannak a beigert kepek a fekfelujitasrol es a tiszta autorol :)
Kapott az auto 4db uj Brembo fekbetetet elol 2 uj Vrembo Max Sport tarcsakat ,a nyergek meg egy szep piros szint!!
Az auto meg kapott egy full ablaksotititest (persze csak ugy ahogy meg szabalyos)

>> EseményCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2014-03-02

2014.01.28:
Hosszas gondolkodás után úgy döntöttünk a párommal, hogy kell egy autó. Átnézve a típusokat és figyelembe véve a használatot a 166 mellett döntöttünk.
Elindult a keresgélés....
Ha már 166 akkor én szerettem volna, ha 3.0 V6 :-D lett volna. Ki is lett nézve első körben Whiteshark autója ami nagyon nagyon szép és tökéletes lett volna. Így, hát osztottunk szoroztunk és az eredmény az lett, hogy fájó szívvel de le kell mondani róla.

Újabb keresgélés után találtunk rá mex86 dízeljére. Előzetes informálódás és egyeztetés után elmentünk Győrbe és megnéztük. Nos a képek nem hazudtak, az autó jó állapotban van, dinamikus és nagyon kényelmes. Annyira megtetszett nekünk, hogy ki is fizettük és elhoztuk haza.
A haza úton minden rendben volt tökéletesen megy az 5 henger és az étvágya is rendben van, eddig az átlag 6Liter/100km
Jelenleg éppen készülünk Zé mesterhez egy komplett vezérlés cserére amit mex86(Balázs) volt olyan kedves és ajándékba adott nekünk a vásárláskor.
Remélem még hosszú hosszú boldog kilométerek várnak majd ránk és ígérem rendes és gondos gazdája leszek ennek a szépségnek.

Köszönet a sok segítségért a NagyVadas topick lakoknak és külön köszönet Andynek is. Nélkülük most nem lenne ilyen szép autó a háznál. :-)

KM: 253102km