Blog >> alfa

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2013-09-16

Olyan jópofa blogot írtam az ültetésről...de valamiért eltűnt a múlt héten. Úgy néz ki nem sikerül elővarázsolni már. Nekem meg nincs kedvem újra írni.

Képek:

>> Egyébpofáscsirke // Alfa 147 Distinctive // 2013-09-13

Új alfa érkezett a családba, kicsit öreg, nagyon rozzant, de a miénk, pontosabban a férjemé. Szerintem hamarosan Ő is amore tag lesz. Tegnap sikeresen hazahoztuk, de a parkolóban már nem tudtunk arrébb állni vele, mert nem indult. Rögvest kapott új aksit és ma már bikázással sikerült beindítani, de a benzinkútra újra mehettem a bikával. Holnap reggel indulunk a nagy útra, ugyanis hazavisszük az ősökhöz, mert ott fog lakni a felújítás ideje alatt. A 3-ason fogunk menni (tudom, hogy ciki, de) egy Kiával fogom kísérni az öreget. Csupán 300km-t kell kibírnia. Szorítsatok, hogy rendben hazaérjünk. :-)

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-09-09

Elkezdtem szétbontani autót. Úgy néz ki holnap menetjavítás lesz az EGR csatlakozásánál. Magam is meglepődtem, de eléggé szét lehet kapni pill. szelep felől.

>> EseményGEORGE // Alfa 155 2,0 TS 8v // 2013-08-29

Egyik nap Ádám hívott ( akinek 10 éve adtam el életem első Alfáját )
,hogy visszaadná nekem a 155-öt, mert szerzett egy méltó utódot és így már nincs szüksége a rá. Formálisan amúgy is az enyém ( üzembentartóival adtam el) akkor legyen fizikailag is. Először nem is fogtam fel, hogy mi fog történni, de aztán 2013.08.03.-án reggel, megállt a házam előtt a 155-el és átadta a kulcsait, nehezen jut ilyenkor szóhoz az ember, és nehéz is leírni ezt a szótlanságot... . . . . .. . 10év 4 hónap, ennyit volt távol és ez alatt 110e km-el mutat többet az órája. . .. . . .- a többit később -

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-09-02

Ma LIMP-elt egyet az autó P1206-os hibával. 1-es kép szerint semmi baja a kocsinak, bár csak álló motornál néztem. Több leállítás-indítás után egy erőltetett tisztítás mellett döntöttem, aminek folyamata a 2-7. képeken követhető. Utána a 8. képen látható értékek fogadtak, ami furcsa az az eltömődöttség mértéke, mert felugrott 56%-ról 70-re. Tehát ez egy előre programozott érték, 85-90% környékén fog egy automatikus tisztítást végezni remélhetőleg.

>> EgyébZozoeusz // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2013-08-22

Ciao!
Első sorban örülök, hogy Alfa tulajdonos lettem, és hogy ennek a nagyszerű közösségnek tagja lehetek.

Szeretném néhány sorban leírni hogyan találtam rá életem első autójára, Alfájára :)
Ez valahogy úgy kezdődött hogy úgy nézett ki lesz lehetőségem egy régi Ladát megvennem majd aztán az nem jött össze szerencsére :)
Majd minden féle autó márkát elkezdtünk édesapámmal nézegetni, hiszen ő jobban tapasztalt ebben a témában mint én, és mivel ő most a 26. autó tulajdonosa.

Aztán elég sokszor akadt utunkba nagyon sok Alfa és egyre jobban megfogott minket a márka és az a szívvel lélekkel épített csodái az olasz autógyáraknak. Ki is néztünk egy ugyan ilyen Alfá-t de a végén egy nappal a másik el hozatala előtt akadtunk erre a "Selespeed"-re. Pontosabban édesapám jegyezte meg hogy " hát nézzünk már még szét sosem lehet tudni" így tovább böngészte ő is a világhálót. Majd egyszer csak rá talált erre az autóra, felhívtuk az eladót aki 10 perccel az előtt rakta fel a hirdetést, és már le is beszéltük vele a üzletet.

Másnap már mentünk is az autóért. Körbenéztük, próbálgattuk és megfelelőnek találtuk és elfogadhatónak a hibáival együtt. Teszem hozzá nem motorikus hibákról van szó és nem rozsdásodó küszöbökről. Hanem jó néhány karcolás, és egy kis benyomásról a bal hátulján, de ettől eltekintve igen ígéretesnek nézett ki. Hát akitől elhoztuk annál az embernél szegény kocsi olyan koszban és retekben volt hogy az valami hihetetlen. Haza fele gyönyörűen viselkedett az autó és semmi perc alatt végezte a dolgát kamionok előzgetése közben. Én pedig igyekeztem utolérni a Lacetti-vel édesapámat aki pedig az Alfát vezette haza fele :-)

Miután egyben és sikeresen haza értünk vele, neki estünk az 1. felvonásnak az első takarításnak. Majd ezt még 2 napi vikszolás takarítás követte természetesen kívül-belül. A takarítás és egy kis autó kozmetikai cuccok csodákra képesek, onnantól kezdve úgy nézett ki az autó -ahogy a képen is látható- mintha a gyárból gurult volna ki.

Most pedig a rendbetételre vár, műszakira való felkészítésre és a műszaki vizsgára.
Néhány alapvető dolog amit cserélni kell:
- Vezérműszíj, feszgörgők, ékszíj.
- Motorolaj, olajszűrő, levegőszűrő, hűtővíz, váltóolaj.

Sajnos a futómű is felújításra szorul, a két első-felső lengőkar cserés és ki tudja mi más még azon a környéken :/

De ezeken kívül nagyon, egyben van az autó és szépen jár. :)
Amennyivel elhoztuk : 69900 Km
Ami egyáltalán nem mondható soknak :) Szerencsénkre :)

Szóval nagyon örülök ennek az Alfá-nak és nagyon bízok is benne. Mindig is féltünk kicsit az olasz autóktól, de beláttuk hogy nagyon kár volt, mert elég nehéz manapság ilyen minőségi és megbízható, erős autókat találni. :)

Végszóként pedig csak ennyit mondanék : "Cuore Sportivo" :-)

>> SzervizSmith // Alfa 166 2.4 JTD Distinctive // 2013-08-22

288150 km
Teljes hátsó futómű felújítás, és részleges első. (felső lengőkarok)

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-08-19

Barátom intézett 4db, egy kocsiról származó, egyenletesen kopott 6-6,5mm-es profil mélységű gumi garnitúrát. A GoodYear Eagle F1-eket beszámították és a szerelési díjat is elengedték. Így került 40e Forintba.
Hát van különbség. Az újak komfortosabbak, halkabbak, később csúsznak fékezéskor ill. kevésbé tudom elpörgetni őket.
Soha nem veszek többé erősített oldalfalú (XtraLoad) gumikat. Lehet, hogy nem torzulnak annyira kanyarban, de szétverik a veseköveket.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-08-19

Kíváncsiságból vissza kapcsoltattam az EGR-t. AZ összes rossz dolga visszajött. Ismét jelen van a 0,9Bar-on finom gáznál történő rángatás ill. a kelletlenebb felpörgés, turbó nyomás felépülés.
Szerény számításom szerint a gyári 4X7mm-es szűkítés megfelel egy db 14mm-esnek ami így is kevesebb mint felére csökkenti a kipufogó felőli cső keresztmetszetét. Tehát a gyártó is kompromisszumot kötött az EGR hasznos és káros tulajdonságai között.
Tovább feszítve a kompromisszumot, az EGR és kipufogó közé vágtam egy szűkítőt 0,5-ös alu lemezből 10mm-es lyukkal, tovább szűkítve a gáz útját.
Eredmény: nincs rángatás, nem pörög túl a turbó, nincs hibajel és megy is az autó.

>> EseményÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2013-08-18

2013.augusztus 3-án az autót elvittem jogos tulajdonosának, ezzel a bő 10 éves "tartós bérletnek" vége lett. Összesen nagyjából 114 ezer km-t tettünk meg a közösen eltöltött mintegy 3770 nap alatt. A fakormányt kivettem emlékbe... Nem tudom, lesz-e még ennyire nagyszerű autóm életemben. Nyilván, ha majd nyerek a lottón, és befigyel egy maserati... De az sem lesz ilyen jó! A döntés nem volt könnyű, az elválás még nehezebb, de valahogy eljött a pont, amikor biztos voltam benne, hogy ez a helyes választás. Sajnos hobbiautót nem tudok jelenleg fenntartani, márpedig úgy tűnt, 22 éves korára leginkább annak volna jó.
Az utolsó 58543 km-ről van meg minden adatom, ezek alapján egy km autózás költsége 88,3 Ft volt.
Remélem, mégsem bontóban végzi hamarosan, hanem méltó képviselője marad típusának. Én ezt nem tudtam vállalni, drukkolok, hogy a régi/új tulajdonosával sikerüljön neki!