Blog >> alfa

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-06-20

Vezérlés csere alkalmával nem sikerült nem észrevennem, hogy az autó első segédkerete rohad mint állat. Brutál mennyiségű pergő festék és rozsda eltávolítása után Hammerite fekete festékkel kezeltem ami persze halottnak a puszi, de több mint a semmi, tekintettel arra, hogy felbakolt autón hely hiánya miatt lehetetlen rendesen eltüntetni a rozsdát az autó elejének totális szétszedése nélkül.

Ez igen gyenge pontja az autónak :-(

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-05-10

Megjött a szőnyeg. A régit már nem gyártják, az új pedig drágább és prosztóbb. Nem telik már fém emblémára csak valami hímzésfélére, de az is csak a bal oldalra :-(
Még jó, hogy áttehető.


Igen, persze, az áráért 3 garnitúrát is vehettem volna:-(

>> AutóápolásATE TR // Alfa 156 1.6 // 2013-05-04

Kiglancoltam a gépet! Nem volt kis munka. Cif a barátom a kis spongyával. A képek sajnos "telefonminőségben" tolják!

A klímám ismételten nem hűt. Sziszegős (szisziszi..) lett. Időm hiányában nem jutottam vissza a kollégához. :-/

Ablaktörlő lapátokat is cseréltem. Nagyon egyszerű volt. :-o

Toytoy a háttérben. :-D

>> Tuning és extraLacci33 // Alfa 33 1.7 8V I.E. // 2013-05-29

régóta szemeztem ezzel a dologgal, hogy kéne nekem sárga ködlámpa.. rendeltem is egy "havernál" 3000k xenon szettet még januárban, ami mai napig nem jött meg.. így ez le van sz@rva, leltem az ebay-en sárga halogént , szóltam is rögtön Szabeee-nak hogy legyen szives megrendelni nekem (köszi Szabi még 1x).. ma megjött, be is raktam... kiváncsi leszek rá sötétben :)

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2013-03-06

Elvittem átnézetni a gépet. Történt ugyanis, hogy az ABS önálló életet kezdett élni. Ha kell ha nem működésbe lépett.
Rá lett kötve gépre, fékpad stb.
Az ABS elvileg azért játszik mert a jobb oldali kerékcsapágy elhalálozott.
Közben fény derült még pár dologra(hála a magyar utaknak)
-bal első felső és alsó lengőkar is csere....

Alkatrészek megrendelve Erhard 242 (Dark Side) nál.

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2013-03-02

Volt időm az első tavaszi napsütéses hétvégén autóba ülni egy laptoppal.

Kinyertem pár adatot a motorvezérlő elektronikából (ECU). Akit érdekelnek az adatok, azokból következtetést képes levonni, az örömmel olvassa tovább.Aki nem hisz a száraz tényeknek, idő előtt lapozzon!

12 év és 130 000 Km után beszéljenek a számok!
Km óra számlap szerint megtett Km: 131316. FIAT ECUscan által kiolvasott érték: 130331 Km. HOgy miből adódik az eltérés, őszintén megmondom, hogy nem tudom! Van olyan OFF-os autó a családban, amin két kijelzőn más más megtett hosszt mér, akkor is, ha egyszerre lettek nullázva ...

A Selespeed nagynyomású szivattyúja (/actuator) 33 736 alkalommal kapcsolt be, hogy feltornássza a nyomást a kívánt szintre, továbbá eddigi élete során 44 188 percig volt szolgálatban.

Sebességi fokozatok kihasználtsága:

― N (üres) : 43 300 alkalommal kapcsolva, megtett távolság ~ 4 Km
― 1 (első) : 32 037 kapcsolás, ~ 46 Km
― 2 (kettes) : 25 746 kapcsolás, ~ 3 312 Km
― 3 (hármas): 21 107 kapcsolás, ~ 8 377 Km
― 4 (négyes) : 20 565 kapcsolás, ~ 14 340 Km
― 5 (ötödik) : 27 741 kapcsolás, ~ 62 906 Km
― R (rückv.) : 28 440 váltás, és 0 megtett Km

Ebből vagy az látszik tisztán, hogy az autó sokat pályázott, vagy az, hogy elég gyorsan közlekedek ahhoz, hogy sokat legyen 5.-ben. Sajnos, ez még csak ötsebességes, MK I Selesped váltós Alfa 156-os, a hatodik fokozatról ezért nincs infóm.

Köszönöm, hogy végig olvastad ezt a blogbejegyzést!

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2013-02-03

Egyszer már szét lett szedve, és hirtelen kéznél levő szénkefével orvosolva volt a Selespeed nagynyomású szivattyúja, de az csak ideiglenes megoldás volt eleve, mostanra megérett az idő rezes szénkefe cserére, mert volt oylan, hogy nem lehetett váltani fokozatot, amikor kellett volna. Az pedig szívás.

Na szóval, a szivattyúhoz a takaró műanyag eltávolítása után viszonylag kényelmesen el lehet jutni (1. kép). Mielőtt lebontjuk az egészet, egy fogóval érdemes elszorítani a tartály csövét, mert így nem kell újra tölteni, légteleníteni a rendszert! (2.)
Egy fékkulcsra szükség lesz, anélkül elképzelhetetlen, hogy a szivattyúról leszereljük a fém csöveket.

Ha ezeket leoldottuk, utána a kerékdob műanyag lemezének elhajlítása után a kerék felől le lehet oldani a szivattyút (3.). Figyelni kell, mert egy csavar a teste mögött található, elsőre talán nem is látszik. Hosszú dugókulcs elkel a művelethez. (3.)

A szivattyúnál figyelni kell, hogy a szivattyúsházat nehogy megbontsuk! (5.) Egyébként is felesleges, de utána az életben nem fog jól működni! Elég lebontani a villany motor körmöcskéit (4.), de nagyon óvatosan, hiszen ezekre szükségünk lesz még.

A szénkefék cseréjekor forrasztani kell (7.), annál a fázisnál a rézvezeték elhelyezkedését kell figyelni. A szénport mindenképp érdemes kitakarítani a házból (6.), különben olyan tüneteket produkálhat, hogy nem forog a villanymotor, aminek következtében nem vált a Selespeed, de nem gyullad ki a hibajelző lámpa.

Ha a szénkefe csere és a pucolás is megvolt, kalapáccsal vissza lehet ütni a körmöcskéket, a szivattyút a kerék felől vissza helyezni, becsavarni mindent a helyére, összekötni a csöveket és ellenőrizni a TUTELA CS Selespeed folyadék szintjét.

Ismét rendben működik, remélhetőleg még sok évig! :)

>> Egyébriobi // Alfa 155 1.8 8v ts // 2013-01-25

Az autó. amikor megvettem, nem volt működőképes, a kuplung-munkahenger hibája miatt, és kisebb esztétikai hibái is voltak.
Az autót egyébként potom 50.000 ft-ért vettem félig tankolva(régi tulaj adott hozzá 4 új nyári és 4 új téli gumit, küldtem neki érte egy 2 literes fonott korsóval finom házi pálinkát) benne hagyta a cd-és rádiót is amit nemsokkal előtte vásárolt. Ha nem csapok le rá a bontóban végezte volna ez a gyönyörűség.Ami azóta a család eddigi legkedveltebb autója.

>> SzervizDESQE // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2013-01-03

Mint ahogy már páran tudják nem volt nagy életű a "szörny" nálam. Nem azért mert széthajtottam, mindent betartottam a bejáratással kapcsolatban, a gondok ott kezdődtek, mikor már vége volt a bejáratásnak és lehetett nyomni neki. Igaz DFG tanárúr felhívta a figyelmem, hogy szerinte nem hasít a gép úgy ahogy illene, már akkor jobban kellett volna foglalkoznom ezzel és a tanárúr tanácsával, hogy vigyem el Levihez átnézni. Egy szomorú estén (2011. augusztus 18.-án) késő este olyan 22:30 körül beadta a kulcsot a verda. Erről már írtam egy korábbi bejegyzésben.
2012.05.16.-án egyik barátommal szétszedtük a kocsit, szörnyű látvány fogadott. Mint azt már előző blogomban leírtam és képpekkel tüzdeltem. Akkor megfogadtam, hogy csak úgy lesz szerelve a gép, hogy jelen vagyok én is. Igy vélhetőleg kilehet szűrni a nemkivánatos alkatrészeket, amik nem a kocsiba valók (pl.: gondolok itt a nem belevaló kuplungra)......
Most nem ez a lényeg, DFG barátomnak köszönhetően egy új barátra leltem akivel közösen vettük kezelésbe a gépet.
A motor kiszerelése után tüzetesen szétszedtük a gépet.

Részletek:
- sajnos a dugattyúk elolvadtak (nem mind egyformán, a legszebben a 4. hengeré), ennek oka is meg lett állapítva: a motor felfúrásánál az illető szerelő valamiért nem vette észre, hogy 8 tizedre van furva, pedig 8 századnak kéne lennie a dugó és a hengerfala között a távolságnak, így a láng körbeölelte a dugattyút, csoda, hogy elolvadtak...ja bocs az előző szerelő azt mondta, hogy én vagyok a hibás mert szar volt a chip , de kérdem én a chip furta fel rosszul a motort, vagy mind a négy dugattyú összement volna? Ez összeszerelési hiba!!!!!! A komplett motor megvan úgy ahogy ki lett szerelve a katasztrófa után, meg lehet nézni, lehet eme csodálatok szakértelemben gyönyörködni..........
- a vezérműtengelyeknél a korongok használtak voltak és nem voltak beállítva
- a kábelköteg sajnálatos módon úgy szét volt vagdosva és félre volt kötözgetve, hogy csoda, hogy a kocsi álltam megtett 7641 km alatt nem gyulladt ki, vezérműtengely jeladó félrekötve, főtengely jeladó félrekötve....sorolhatnám még....

A kocsi szíve, amire egy valag pénzt ráköltöttem elltünt a ködbe....
A motor teljesen kuka, pár kép látható is majd a kiszerelt motorrol lejjebb.
A munkálatok megkezdődtek 2012. Június végén.

Levivel egy Fiat Coupe 2.0 16V Turbo Abarth változat motorját raktuk bele.A motorról majd későbbiekben írok részletesen, de annyit már elárulok, hogy kb 280 LE lesz és 4 ágú szinterkuplongot kap. A végeredmény már majdnem tökéletes volt, ekkor bukkant elő a kábelköteg probléma. Honnan jöttünk rá? A moci előző testével tökéletesen működött (olyan motor volt ami ki volt probálva). Jelenleg kábelköteget gyártatunk hozzá, mert mint feljebb is említettem össze volt kuszálva, de rendesen (Levi szerint direkt volt egy csomó vezeték félrekötözgetve, hogy átverje a computert a hibákról....), van benne valami, mivel a átkötözgetések szépen el voltak rejtve a kábelkötegbe és csak a kábelköteg kibontása után derült ki. Sejtettem, hogy kuka a kábelköteg, mivel villamos problémák tömkelege volt az autóval amióta elhoztam előző szerelőtöl....

A kábelköteg már gyártás alatt van, amint megérkezik befűzzük és indulnak a beállítások, tesztelések. Tesztelve eddig is volt, eközben derült ki a káblköteg probléma, motorikusan kezd összeállni.

Egyenlőre ennyit akartam leírni, felrakok pár képet csemegézni az új motorról! :)
Hogy mikor lesz kész, azt még nem tudom, de amint fejlemények vannak és érdemlegesnek találom, megírom.

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2012-12-17

Január 6.án lett volna műszakis a gép, de gondoltam elviszem még az ünnepek előtt. Minden rendben volt kivéve egy dolgot...jön be a vizsgáztató srác, és mondja hogy ki kell cserélni a jobb felső lengőkart. Még időben volt, és szólt a szervízvezető az Unixos-nak, hogy hozzon magával. Tudom párban illik cserélni..de most így jött ki a lépés. Holnap mehetek okmányirodába is, mert betelt a forgalmi. :/ Kérni kell újat...
Km óra állás: 137.200