Blog >> kuplung

>> SzervizTorque // Alfa 145 1.6 Ts // 2009-04-09

Hát elérkezett a kuplung csere ideje!
Km:157.935
Hát azt kell hogy mondjam hogy egy élmény kuplungozni az autót!
Én otthon vágtam bele fater segitségével, de ez többet nem fog előfordulni!
Szenvedtünk, szivtunk vele eleget, mivel ez volt az első komolyabb szervizelés és Alfa kuplung cserében még nem volt tapasztalatunk!
De sikeresen kicseréltük és működik!
Cseréltük a két oldali féltengely szimeringeket is!
Igaz hogy ez valamilyen úton módon megsérülhetett a cserénél mert másnap a melóhelyemen elfoly a váltóolajam! Hát nem lettem ideges mikor megláttam a kocsi alatt a 2L váltóolajat!
Aztán ott helyben gyors-szervizeltük a helyzetet és minden oké azóta!

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2009-03-22

Márc 27. péntek. Elhoztam az autót, némi bonyodalmak után összeállta a gép, benne az új kuplung, és lendkerék. Hát rá sem ismerek. Kicsit puha lett, sőt nagyon. Kinga örülni fog :-) Nekem annyira nem tetszik a határozatlan fogáspontja, olyan lett, mint az általam próbált "modernebb" verdáké. Sokat nem kell gondolkozni a kuplungoláson, de nem is lehet vele jól elindulni. Ha már megy, akkor álomszépen lehet pakolgatni a fokozatokat. A zakkanás hang sokkal ritkábban jön elő, de előjön. Nem tudom mi lehet, azt hittem ez megszűnik. Most kifejezetten 3-masba kapcsoláskor szeret előjönni, ha óvatosabban gyorsítok. Viszont mintha jobban átvinné a nyomatékot. Lehet eddig vesztettem az erőből a kuplungon? Ha egyedül ülök az autóban, mármár aszfaltszaggató, érrződik, hogy elkapja az utat. Eddig nem volt ennyire szaggatós, inkább olyan remegősen nekilódulós. Kíváncsi leszek a fogyasztásra, még azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy valamennyit javul.

A kiszedett cuccokat átvizsgáltam, időszerű volt belenyúlni...kerestem, hogy mitől puhult be a pedál. Hát megtaláltam, tanulságos! Az első képen az 1-es bekarikázástérdemes szemügyre venni, ott eltört a szerkezet!
A 2-es karikázásnál pedig a húzócsapágy háta(!) beleért már a szerkezetbe, ez adta a zakatoló hangot. A kettő közt összefüggést vélek felfedezni, azon az oldalon karcolt be a csapágy, ahol eltört a szerkezet. Valószínű már féloldalasan húzott a csapágy, ami meg a túloldal (3-mas kép) bemaródásának köszönhető a szerkezet közepén. Plusz annyira visszafele álltak a lamellák a vékonyka tárcsa miatt, hogy beért a csapágy és adott a szerkezetnek egy-két pofont.

A tárcsa amúgy még 1mm-re volt a szegecsektől (2.kép), úgyhogy konklúzó: ezt nem lehet szegecsre koptatni, hamarabb beér a húzócsapágy! Nem nagy baj amúgy :-)

A lendkerékről nem volt alkalmam fotót lőni, de centit lötyögött már az biztos. Jól szét volt játszva. Az új lendkerék áldásos hatása, hogy sokkal kevésbé ugrál a műszerfal indításkor és leálláskor. Eddig beremegett minden, most eggyet rándul és pontban megáll. Kellemesebb egy körrel. A zakkanás azért továbbra is aggaszt, remélem nem a felújított lendkerék zakkan máris 200km megtétele után??

>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2009-01-29

134600km. Elérkezett az idő a kuplung cseréhez. KM ből pontosan nem tudom mennyi van az autóban és ki tudja mennyi a kuplungban, mivel előttem megint lehetett egy pár tulaja. Bandi szerint nem lesz már hosszú életű, így kicseréltettem gyári Valeo -ra. Hát birt volna még egy kis időt a kuplung de nem olyan sokat. A Karmok is elég szépen megkoptak, meg hát a kuplungnak sem volt őszinte a mosolya.

>> SzervizVerep // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2009-01-22

180200km-nél cserélve lettek a következők:
- olaj (Agip racing 10w-60) + szűrő
- levegőszűrő, pollenszűrő
- teljes szíjkészlet + vízpumpa
- hátsó főtengely szimering
Valamint a kuplung szett, ami az utolsó 24 órájában járt. A tárcsa már teljesen szegecsig volt kopva a bordák már nem látszottak.
És egyúttal a zöldkártya is meg lett újítva.

>> Szervizcount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2009-01-14

Egyébként szervizben is volt az autó. A kuplung főhenger hányta el magát, de nagyon hirtelen. Ezt kicserélték, meg pár komfort szempontjából jelentős apróságot megigazítottak.

Csörihez terveztem vinni az autót, de mire észbe kaptam, már a parkolóból kiállni se tudtam vele, nemhogy Várpalotáig eljutni... Namindegy, a motor körüli teendők még rá várnak.

>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2008-12-05

2008.12.05-én megtörtént az ismételt nagyszervíz, amely 2 napot vett igénybe.
Cserélve lett:
Vezérlés módosító
Kuplung; Valeo
Motorolaj; Selenia 20K 10W40
Szilentek
Akkumlátor
És még néhány apróság: bendix, olajszűró, levegőszűrő, a vezérlésnél néhány szimering.

Az összes költségem 138.000 Ft volt munkadíjjal
Km óra állása: 116.280

Tettem fel néhány képet a régi kuplungról.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2006-02-14

119187km
Elmentem a tecsoba vásárolni...hazaértem és mikor beakartam tolatni a helyemre...beesett a kuplungpedál....mint kiderült széttört a kinyomócsapágy...örülök...
ha már ez történt átnézettem mit kellene még rajta cserélni...
Íme a lista:
-Nyelestengely szimmering
-Jobb féltengely szimmering
-Kipufogótartó
-Kuplung alsó munkahenger
-Kipufogó tömítés
-Kinyomócsapágy
Meg persze olaj :)

Na hát a rekordnak idén löttek:(((((
Maradtam 16-os időnél erre az évre. A legutobbi blogbejegyzés óta voltam 2x gyorsulni de sem az időjárás sem a fejlesztések nem hozták meg az eredményt.
Kb 5fok és 60-70km/h -ás oldal-ellen szél volt mindkét alkalommal. Jellemző volt hogy az egyik gyorsuló hayabusa kb 60fokos szögben dölt ellen a szélnek a futamon.
Felvetödött a lehetösége annak is hogy a slick gumik egyel nagyobb mérete se elöny. A K&N légszürő nem hozott érzésre semmi extrát. A két gyorsulás között kicseréltem a katalizátor utáni középdobot egy saválló csőre. Ez legalább hanghatást javított:)))) De érzésre is jobb kicsit.
Ma is voltam szerelgetni kicsit mert a kuplung munkahengerem szép lassan engedte a fékolajat és sikerült beszereznem egy felújítottat az ebay-röl potom pénzért.
A csere nem volt egyszerü de sikerült:)) A légtelenitést kicsit érdekesen végeztem elsőre a rutin hiánya miatt, de miután minden szép fékolajos lett a motortérben sikerült megoldani.

>> SzervizHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-10-27

Már egy ideje zavart, hogy nagyon kemény a kuplungom. Ezt főleg más Alfákból visszaülve vettem észre, mert amúgy hozzá lehetett szokni, igazából dugókban volt kicsit fura, a sok kuplungozáskor. Mivel a kuplung keményedése sok jót nem jelent, ezért már egy ideje kérdezgettem az árakról a szakikat.

Végül megint Csörinél kötöttem ki, ahol egyben megejtettük az éppen aktuális olajcserét is. Volt váltóolaj csere is.

Csöriék garanciában cserélték az első lengőkarjaimat is, amik nem bírtak túl sokat (januárban utángyártottak kerültek bele, most viszont gyáriak). Meglátjuk, hogy ezek hogy bírják a 18-as felniket.

>> SzervizPeterW (wares) // Alfa 145 1.4 Boxer // 2008-09-04

Ze kicserelte a kuplung munkahengeremet. Az eredeti figyelt benne. 216e km-t elt...szar olasz:)))

A baloldali ablakemelomet is meggyogyitotta. Maradt a futoradiator csere es a korrodacio javitasa.