A 7 éves firestone abroncsok, amikkel vettem az autót már megértek a cserére. Tavaly már látszott, hogy hiába van még bőven futófelület, sajnos repedezett a gumi. Télre már nem akartam kicserélni, úgyse használtam az autót.
Hankook Ventus Prime 4 lett a választás. Maradtam a 16-os méretnél, mert a magyar utakon így is szétrázódik a futómű.
Elette az idő vasfoga az antenna talpátn a gumit. Kiderült, hogy Volkswagen Passat (!) antenna van a GT-ken, az ehhez való talpat sikerült csere csavarokkal együtt 2700-ért beszereznem. A cseréje nem volt egyszerű, legjobb előre hajtani a hátsó ülést, kipattintani a hátsó tető lámpát és azon keresztül letekerni a angy anyát és kitolni a kábeleket, lecserélni a talp gumit és ugyanez visszafelé.
1. kép: egy kopott antenna talp (netről loptam) 2. a megrendelt cucc OE száma 3. kép, beszerelve az új talp. 4. kép csak úgy, mert szép! :-D
Megjött a hideg, téli gumi fel, eddig 11000 km van benne, jó lesz idén is! Idén is családi segítséggel cserélünk, így nincs költség.
Ma lekerültek a nyári papucsok, vettem egy új garnitúra gumit, Nankang SV2 185/60 R15-re (DOT 2014. 33. hét) esett a választásom. A tavaly télre vásárolt acélfelnikre nem volt szívem felrakni az új gumikat, úgyhogy keresgéltem, és találtam 4db 15-ös tojástartós felnit. A fényezése kicsit rottyon volt, úgyhogy felújítottam, fehér lett.
Szándékosan nem akartam nagy felnit, szerintem télre felesleges, ezt legalább nem sajnálom annyira ha odaverem, viszont az acélfelnit sem kell bámulnom. Mindezek ellenére ennek az autónak tényleg nem áll jól a 15". Túlságosan kicsi. :)
Költségek:
Gumik: 52.000.-
Felni: 23.000.-
Alapozó, festék, lakk, csiszolóvászon: ~6.000.-
Szerelés, centír, új szelepek: 9.400.-
Km: 160.770
Már fent vannak pár hónapja a Kormoranok, de eddig nem állított nagyobb kihívást eléjük az időjárás. Nameg én sem keveredtem nagyobb hóhelyzetbe.
Ma úgy alakult, hogy este hat körül a nulláson kellett végigsöpörnöm.
Belsősáv full havas, a külsőben némi keréknyom, itt mennek 60-70-el konvojban az autók, néhol hóátfúvás...
Olyan kényelmes 100-as tempóban magam mögött tudtam hagyni az autóstársakat.
Az autó nyugodtan viselkedett sávváltáskor, illetve ha néha szűz hóba gázoltam.
Persze nyilván a határát nem feszegettem, de most úgy érzem teljesen jó választás volt, a Kormoran Snowpro B2 abszolút alkalmas a normális tempójú közlekedésre havas körülmények közepette.
Ha meg az ár-érték arányát nézem, akkor méginkább elégedett vagyok vele :)
Téli gumi fel! A múlt heti hypeból kimaradva, de jobb később mint soha.
Kellett négy téli abroncs is a korábban beszerzett gyári felnikre....
Már évek óta valahogy mindig a startguminál sikerül gumit venni, most is így alakult.
Kis olvasgatás és kérdezősködés után Kormoran Snowpro B2-t sikerült venni, meglátjuk milyen lesz
A Megyeri úti "Abroncs keresekedőház"-ba kaptam időpontot.
Itt kellően flegmán fogadtak, rábeszéltek egy ingyenes átvizsgálásra. A flegmaság némileg alábbhagyott miután nem tudták egyedül kinyitni a motorháztetőt sem :) Egyébként nem meglepő módon, mivel az előző napokban volt nagyszervíz, nem találtak semmi hiányosságot.
A négy abroncs felnire szerelése önmagában kb egy óra volt. A felnik végülis nem kerültek fel az autóra, mivel a meglevő kerékcsavarok rövidnek bizonyultak, és őnekik sem volt készleten hosszabb...
Sajnos így utólag a futóművet nem sikerült megfelelően belőniük... ezzel lesz még egy köröm - máshol.
Végre itt a tavasz, felkerültek a nyárigumik!
A nyári kerekeknek ez lesz a második szezonjuk, 11.966 km-t gurultak tavaly.
A téliekbe ebben a szezonban 4.316 km került, így eddig összesen (3 szezon alatt) 14.056 km-t futottak.
A Budagimunál egyébként 8C-s Vredestein hirdetés van a falon :)
Másnap egy kis autós kiránduláson átléptük az 50 ezredik kilométert!
Közeleg Tél Tábornok, így védekezésül felraktam a téligumikat. Harmadik szezonjuk lesz, eddig összesen 9.740 km-t futottak.
Szokásos statisztika az utókor kedvéért: 11.966 kilométert tettem meg a tavasszal felkerült, új nyárigumikon, ezek most centrirozva, szépen letisztítva várakoznak a raktárunkban tavaszig.
Érdekesség, hogy ezúttal egyik felnimet sem kellett görgőztetni a nyári szezon után.
A gumiszerelést ismét a Budagumi végezte.
A téli felkészítés jegyében lecseréltem az ablaktörlő gumikat is.
Két nyílt nap versenypályán, 2 nyári szezon plusz egy tél. Ennyit bírt az előző garnitúra. Egy cseppet sem csalódtam bennük, így maradtam ugyanennél. Tegnap megjött, ma felkerült a 4 új Pirelli P-Zero Rosso abroncs, igen baráti áron a Strausz Gumi által. Ajánlom őket mindenkinek, érdeklődés esetén mondjátok, hogy az Alfa Amore tagjai vagyok, megéri :)