Blog >> felni
Egy hiányzó felnikupakkal kezdődött a történet. Tavasz lévén előkerültek a nyári kerekek, az alufelnikkel. Ezeket a felniket az autó előző gazdái választották, és meg kell hagynom igen kiváló ízléssel. Egyrészt nagyon mennek az autóhoz, másrészt nekem nagyon bejön a felnik "versenyfelni" feelingje, legalábbis én ehhez hasonlóakat FIA, GT és hasonló pályakocsikon szoktam látni.
Viszont hát finoman szólva kicsit látszott már rajtuk hogy voltak használva. Kisebb nagyobb, leginkább a peremen található parkolási sérülések "díszítették". Nem gondoltam rá hogy különösebben foglalkozni kellene velük, de a hiányzó felnikupaktól mégis egy teljes felújításig jutottunk :) Szóval eredetileg a tavasz közeledtével annyi fejlesztést terveztem, hogy a felnikupakokra ragasztanék 4 db. Alfa Romeo matricát. Árulnak ilyeneket műgyantából. Miután feltűnt hogy hiányzik egy felnikupak, elkezdtem utánajárni, hogy hogy lehetne ilyet pótolni, hogy legyen mire felragasztani az emblémákat. Azonban rájöttem, hogy ezek a műgyantás cuccok hát finoman szólva elég "gagyin" néznek ki, csak lehet ilyet gyáriban szerezni.
Lehet. Az alufelniken 60 mm-es nyílás van, és egész véletlenül a 159-es Alfák gyári kerekein is ekkora kupakok vannak. Ebay a segítségemre volt, hollandiából 1 hét alatt megjöttek, kifejezetten baráti áron. Ricambi Originali, gyári, gyönyörűek.
Mondom, ezeket csak nem rakhatom fel a leharcolt felnikre.
Utánajártam a témának, és úgy döntöttem magam újítom fel őket, mégpedig polírozás segítségével. Miután beszereztem a szükséges eszközöket hozzá (lammellás csiszolókorong készlet, pormaszk, stb.), egy szombati napon nekiálltam a csiszolásnak. A peremmel kezdtem, a felső szürke festékréteg nagyon egyszerűen lejött. Azonban alatta valamilyen fekete védőréteg volt, amit viszont igencsak masszív meló árán lehet csak lecsiszolni. Nagy nehezen addig csiszoltam a peremet, míg már csak a gyönyörű (már szál-csiszolt) tiszta alumínium látszódott. Eltüntettem minden sérülést, és egyre finomabb csiszolófejekkel folyamatosan alakítottam simára a felületet. Azonban rá kellett döbbennem, hogy a fekete réteg miatt túl nagy meló lenne az egész felnit lecsiszolni, ezért alternatívát kellett találnom.
Az interneten gyorsan rákerestem, szoktak-e alufelnit festeni. Szoktak. Van pont erre való festék, és lakk is, a Praktikerben kapható is (ez szombaton komoly pozitívum), úgyhogy gyorsan kiugrottam két flakon ezüstmetál felnifestékért, és egy flakon felni lakkért.
A felnik közepén lévő összes sérülést is eltüntettem, majd maszkolás, és alkoholos zsírtalanítás után jöhetett a festés. Mindegyik felni két réteg festéket kapott, majd 1 nap száradás után 2 réteg lakkot. A felnik eredeti színéhez képest (ami leginkább krómos beütésű volt), a festés után egy gyönyörű, homogén matt ezüst metálos színt kaptam, ami a lakkozás után egy kellemes selyemfényt kapott. Hogy még jobban feldobjam a megjelenést, a perem alatt lévő csavarokat (a szeleppel együtt) lemaszkoltam, így azok az eredeti színükben pompáznak, adva egy kellemes kontrasztot az új színnel.
Ezek után a gumik is ápolásra kerültek, gumiápoló segítségével szép csillogó fekete színt sikerült varázsolni nekik. A szépnek nem nevezhető piros színű szelepsapkákat pedig matt feketére festettem.
A kerekek felrakása előtti utolsó fejezet az eredeti Alfás kupakok felhelyezése volt. Kicsit tartottam tőle, mennyire lesz megoldható a rögzítés. Szerencsére tökéletesen, mintha erre a felnire tervezték volna őket, a sok apró pöcök pont úgy kapaszkodik a felnire ahogy kell nekik. Lehet hogy ezek mind szabványosak ezért ez nem meglepő, de mivel még nem csináltam ilyet nagyon örültem neki.
Ezek után a kedvenc futóműves szervizemben felkerültek a kerekek, új tehermentesítő gyűrűkkel, centírozással, ahogy kell. A biztonság kedvéért kaptak egy kerékőr készletet is :)
Az egész felújítás egyáltalán nem volt drága (a legköltségesebb a 4 felnikupak volt), csak melós, de azt meg rendkívül élveztem :) Összességében nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, szerintem igazán megnyerőek.
A képek időrendben szerepelnek.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036849t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036850t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036851t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036852t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036853t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036854t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036855t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036856t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036857t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036858t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036859t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036860t.jpg)
Megjött a jó idő ezért felkerültek a vadonatúj Continental Sport Contact gumik (205/55 R16) a vadonatúj 16" Dezent felnikre, kerékőrrel, rejtett szeleppel!
A gumi kicsit hangosabb a télinél, nem vészes viszont sokkal jobban tapad!
km: 63.285
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036284t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036285t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036286t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036292t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036293t.jpg)
Születésnapomra kaptam a páromtól egy pedálszettet és egy váltógombot! A váltógomb gyönyörű, a többiről nem beszélhetek, mert ajándék lónak.... :)
Komolyra fordítva, a lábpihentetőt nem lehetett jobban felszerelni, de így teljes a készlet!
Ha felkerült akkor már nem szedem le :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036279t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036280t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036281t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000036/0000036282t.jpg)
Lekerültek a téli csizmák, fel a 17-es papucsok. Egy ideig megint szokni kell a két kezes kormányozást :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035896t.jpg)
Ma felraktam a nyári kerekeket! :)
Ismét azt kell megállapítanom, hogy nagyon ül a feneke...
Meg egy mosás is ráférne...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035885t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035886t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035887t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035888t.jpg)
Tegnap szólt AlLFI156, hogy Csöri kolléga árul gyönyörű felniket, amik dögösen néznének ki az autómon. Ma meg is vettem őket, ez úton is nagy köszönet érte mindkettőjüknek! :)
Egyenlőre csak odapróbáltam, az átszerelés majd később...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035854t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035855t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035856t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035857t.jpg)
Megérkeztek az új 18-as gurulóim!
Mióta megvettem a GT-t, azóta tervezem, hogy a Q2-es felniket lecseréljem valami másra. Gyönyörű felniknek tartom azokat is, de valahogy a fehér színnel együtt nem érvényesülnek annyira.
A kiszemelt a sokküllős, 18-as gyári GT felni lett, amely egy ideje már grafit színben is kapható. Azt hiszem, ez brutáldurván szexi lesz a GT-n!
Köszönöm a segítséget Csörinek!
A Q2-es felniket Bazsi vette meg gumikkal együtt, úgyhogy a mostani költségem csak egy kis különbözet kifizetése volt... Remélem a gumik is megérkeznek 1-2 héten belül, és kezdődhet a nyári szezon.
A képeken érdemes megfigyelni, milyen remekül elfér négy doboznyi felni a GT-ben :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035754t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035755t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035756t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000035/0000035757t.jpg)
Régen írtam, de nem is nagyon volt mit, mert a válság óta nemigen autózunk. Így viszont HuNCutka a hétköznapi autóból előlépett élményautóvá. Már ami a használat gyakoriságát illeti. Lehet, hogy bérelek mostmár neki egy garázst. Akkómá. Meg az alábbiak nagy részét is el tudnám kerülni...
Nyáron volt egy kis gubanc. Elvittem kicseréltetni a termosztátot, meg az olajat (10K km, 1,5 év). A hőfok jó is lett, de párszáz km után elinduláskor azt vettem észre, hogy a több, mint négy liter 5w40 Agip oil ott figyel az úton, és elkezdett világítani a lámpája. Motor gyorsan leállít, alánéz... Leeresztő csavar helyett valami menetes akármi van kiszakadva a teknőből. Remek. Pont az autóklub mellett történt, bementem, hogy nézzünk már alá, vagy valami. Erre kiderült, hogy az csak vizsgaállomás, és hagyjam őket békén. WTF? Nooormális? Úgyhogy letámasztottuk a helyszínen, másnap vitettem el a szerelővel. Asszem érdemes lenne mostmár megcsinálni a menetet a vonószem helyén, mert sűrűn van rá szükség. :) Majd még egy nyilat is ragasztok a lökösre, mint a rally autókon szokás.
A szerelőnél kiderült, hogy nem tudták rendesen becsavarni a leeresztő csavart, mert állítólag még a Béla megrepesztette a menetet a karteren. Erre a baromállatja (valamelyik embere) beletekert egy menetes ízét, ami vagy három centire kilógott. Egy ültetett autón. Nem tudom, kinek a kurva anyját, de valakinek biztos. Leírom ezt a másik nevet is, mert megérdemli: Márton Albert. Vagy valamelyik embere, de ez nem kéne, hogy kifogás legyen. Karterhegesztés. Valami nemtom milyen olajat rakott bele, de párszáz km-nél többet nem akartam várni, hogy lecseréljem. Persze rendes leeresztőt akkor sem bírt belerakni a köcsög. Na ennek a rendbetétele következik most, délelőtt vitte el a szerelő. A következő jelölt. Bélát meg sem próbáltam, a januári műszakiig nem férnék be hozzá, Csöri meg sajnos messze van. Legalábbis rossz fékkel messze. Merthogy azt is rendbe kell tenni. A kézifékkötél kuka, a többi meg majd kiderül. (betét, tárcsa, abs, ?) Meg majd az árak függvényében végigmegyünk a listán. Ajtóhatároló, bal ablakemelő, lökös (vs. betonszegély...), ilyesmik. A végén meg felkerül majd a télikerék is, amit tegnap rakattam össze, ugyanis felújítottam a felnit. (sohatöbbet!) Homokszórás, csiszolás, alapozó, festék, új szelepek. Lakkot nem raktam rá, nem is nevezném a Sema show-ra, de fasza lett. Óaranyszínűre akartam, mint a régi Alfa pályagépeken, de nem találtam elég sötét aranyat, ezért ezüst lett. Van a városban egy sárga 145, ezüst a téli acélfelnije, azon jól néz ki, de szerintem (és a Photoshop szerint is) jó a rossohoz is. Möglássuk. Már nagyon várom, hogy patent legyen a gép. Fájó szívvel beáldoztam a berényi talit is, de mostmár annyira meg akarom csináltatni, amennyire csak lehetséges. Meg rátaláltam álmaim felnijére is (Lenso CX), de az már nemigen fog beleférni.
Az olaj valami új német cucc, Divinol, vagy mi. 5w40. Nagy trágya nem lehet, teljesíti az előírtakat, megpróbáljuk.
177900 körül járunk. Folyt. köv. hamarosan.
Megelőzve a nagy rohamot, felrakattam a téli kerekeket. De az igazi ok az volt, hogy a bal első téli felnimben volt egy csúnya hupli, amit rendberakattam, és ha már kész lett, fel is került az összes kerék.
Amúgy vártam már nagyon, már kezdtem unni a Q2 felni látványát... most a sötét-grafit színű sűrűküllős felnik sokkal jobban tetszenek :)
A téli gumijaimnak ez a második szezonja, 4440 km van bennük.
A nyári gumikkal idén 13.990 km-t mentem, összesen pedig 23.960 km-t.
Javítás, szerelés: BudaGumi
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000033/0000033710t.jpg)