Blog >> felni

>> Autóápolásdroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2011-12-12

A mai napon végeztem – a már négy napja tartó – a fékpor, kátrány és a többi makacs szennyeződés, felnikről való eltávolításával, valamit a kiegyensúlyozó lapocskák és ragasztóinak leszedésével, a csavar fejek rozsdamentesítésével. Az ok egyszerű. Gumicsere. Voksomat egy peremvédő nélküli, :( Continental ContiWinter Contact TS830 205/55-16 91H típusú köpenyre tettem megannyi teszt búvás és vívódás után. Válaszottam vetélytársai, a Goodyear UGP8 és a Michelin Alpin A4 voltak.
Az érv, a gumik kiegyensúlyozott teljesítménye, és az emlékeimben még élesen élő Premium Contact 2 példás tapadása, és nem utolsó sorban a köpenyek ára volt.
Amit vált: az a Pirelli Sottozero, melyek eladósoba kerültek. (Adok-veszek)

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2011-11-22

Megvettük a zöld TD-t alufelnikkel nyárigumikkal. Hogyan legyen neki téligumija? Hát úgy, hogy megkapja a JTD-ről a még bőven használhat Conti garnitúrát az acélfelnikkel, a JTD pedig kap télire is 15-ös alufelnit, új gumikkal.
Trencsik Roland bontójából így el is hoztam 4 tojástartós felnit...amiről itthon derült ki, hogy ilyen állat nincs, ez 156 felni 4 csavarlyukkal. Vagy valami kis sorozat, rendelhető extra, vagy utángyártmány. Az ET-je is eltér, és 6" helyett 6,5"-os. Télire....
Felrakattam rá az akciósan szerzett 185/60r15 Vredestein Snowtrac 3 gumikat éééés....gyönyörű! Nagyon szép, jóll áll az autónak, hogy kicsit kinett van a kerék pereme. Valami azért nem 100-as, mert túl érzékenynek érzem a kormányt. Kicsit hagyom még kopni az új gumikat, lehet csak ennyi, valamint engedtem a nyomásból, beállítottam a nálam szokásos 2,45-re.

>> AutóápolásKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-10-25

Ma lecserélődtek a kerekek télire...

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2011-05-10

Végre!!!!! 3 hónap lázas keresés, tengernyi ígéret után sikerült egy garnitúrát "becserkészni" köszönet érte admirális cartársnak így ma felkerültek azok a bizonyos grafit QV felnik:-)))))))))))) 225/40 R18 Pirelli PZero Rossok feszülnek rajtuk rejtett szelepekkel ezért meg a szerelésért külön köszönet Attilának és a helyi "Mihók" gumiszerviz lelkes csapatának a gyors és precíz munkáért! A téli kerekek is kaptak egy fém szelep garnitúrát meg egy centírt + lecsutakolva gumiápolóban "úszva" várják a következő szezont!

Átfordult a számláló egy szép kerek számra 5 hónaposan 5000 km! A héten több nagyobb projekt is elindul mégpedig: tetőfóliázás (fekete:-) és végre megérkeztek a 18-as gurigák is! A Ragazzon hátsó dob is úton van csupa öröm az élet.....Komáromig mindennek kész kell lennie!

>> Tuning és extraNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-04-26

Egy hiányzó felnikupakkal kezdődött a történet. Tavasz lévén előkerültek a nyári kerekek, az alufelnikkel. Ezeket a felniket az autó előző gazdái választották, és meg kell hagynom igen kiváló ízléssel. Egyrészt nagyon mennek az autóhoz, másrészt nekem nagyon bejön a felnik "versenyfelni" feelingje, legalábbis én ehhez hasonlóakat FIA, GT és hasonló pályakocsikon szoktam látni.

Viszont hát finoman szólva kicsit látszott már rajtuk hogy voltak használva. Kisebb nagyobb, leginkább a peremen található parkolási sérülések "díszítették". Nem gondoltam rá hogy különösebben foglalkozni kellene velük, de a hiányzó felnikupaktól mégis egy teljes felújításig jutottunk :) Szóval eredetileg a tavasz közeledtével annyi fejlesztést terveztem, hogy a felnikupakokra ragasztanék 4 db. Alfa Romeo matricát. Árulnak ilyeneket műgyantából. Miután feltűnt hogy hiányzik egy felnikupak, elkezdtem utánajárni, hogy hogy lehetne ilyet pótolni, hogy legyen mire felragasztani az emblémákat. Azonban rájöttem, hogy ezek a műgyantás cuccok hát finoman szólva elég "gagyin" néznek ki, csak lehet ilyet gyáriban szerezni.

Lehet. Az alufelniken 60 mm-es nyílás van, és egész véletlenül a 159-es Alfák gyári kerekein is ekkora kupakok vannak. Ebay a segítségemre volt, hollandiából 1 hét alatt megjöttek, kifejezetten baráti áron. Ricambi Originali, gyári, gyönyörűek.
Mondom, ezeket csak nem rakhatom fel a leharcolt felnikre.

Utánajártam a témának, és úgy döntöttem magam újítom fel őket, mégpedig polírozás segítségével. Miután beszereztem a szükséges eszközöket hozzá (lammellás csiszolókorong készlet, pormaszk, stb.), egy szombati napon nekiálltam a csiszolásnak. A peremmel kezdtem, a felső szürke festékréteg nagyon egyszerűen lejött. Azonban alatta valamilyen fekete védőréteg volt, amit viszont igencsak masszív meló árán lehet csak lecsiszolni. Nagy nehezen addig csiszoltam a peremet, míg már csak a gyönyörű (már szál-csiszolt) tiszta alumínium látszódott. Eltüntettem minden sérülést, és egyre finomabb csiszolófejekkel folyamatosan alakítottam simára a felületet. Azonban rá kellett döbbennem, hogy a fekete réteg miatt túl nagy meló lenne az egész felnit lecsiszolni, ezért alternatívát kellett találnom.

Az interneten gyorsan rákerestem, szoktak-e alufelnit festeni. Szoktak. Van pont erre való festék, és lakk is, a Praktikerben kapható is (ez szombaton komoly pozitívum), úgyhogy gyorsan kiugrottam két flakon ezüstmetál felnifestékért, és egy flakon felni lakkért.

A felnik közepén lévő összes sérülést is eltüntettem, majd maszkolás, és alkoholos zsírtalanítás után jöhetett a festés. Mindegyik felni két réteg festéket kapott, majd 1 nap száradás után 2 réteg lakkot. A felnik eredeti színéhez képest (ami leginkább krómos beütésű volt), a festés után egy gyönyörű, homogén matt ezüst metálos színt kaptam, ami a lakkozás után egy kellemes selyemfényt kapott. Hogy még jobban feldobjam a megjelenést, a perem alatt lévő csavarokat (a szeleppel együtt) lemaszkoltam, így azok az eredeti színükben pompáznak, adva egy kellemes kontrasztot az új színnel.

Ezek után a gumik is ápolásra kerültek, gumiápoló segítségével szép csillogó fekete színt sikerült varázsolni nekik. A szépnek nem nevezhető piros színű szelepsapkákat pedig matt feketére festettem.

A kerekek felrakása előtti utolsó fejezet az eredeti Alfás kupakok felhelyezése volt. Kicsit tartottam tőle, mennyire lesz megoldható a rögzítés. Szerencsére tökéletesen, mintha erre a felnire tervezték volna őket, a sok apró pöcök pont úgy kapaszkodik a felnire ahogy kell nekik. Lehet hogy ezek mind szabványosak ezért ez nem meglepő, de mivel még nem csináltam ilyet nagyon örültem neki.

Ezek után a kedvenc futóműves szervizemben felkerültek a kerekek, új tehermentesítő gyűrűkkel, centírozással, ahogy kell. A biztonság kedvéért kaptak egy kerékőr készletet is :)
Az egész felújítás egyáltalán nem volt drága (a legköltségesebb a 4 felnikupak volt), csak melós, de azt meg rendkívül élveztem :) Összességében nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, szerintem igazán megnyerőek.

A képek időrendben szerepelnek.

>> SzervizAvion // Alfa 147 1.6 TS Distinctive 120 LE // 2011-04-06

Megjött a jó idő ezért felkerültek a vadonatúj Continental Sport Contact gumik (205/55 R16) a vadonatúj 16" Dezent felnikre, kerékőrrel, rejtett szeleppel!
A gumi kicsit hangosabb a télinél, nem vészes viszont sokkal jobban tapad!
km: 63.285

>> Tuning és extraAvion // Alfa 147 1.6 TS Distinctive 120 LE // 2011-04-06

Születésnapomra kaptam a páromtól egy pedálszettet és egy váltógombot! A váltógomb gyönyörű, a többiről nem beszélhetek, mert ajándék lónak.... :)
Komolyra fordítva, a lábpihentetőt nem lehetett jobban felszerelni, de így teljes a készlet!
Ha felkerült akkor már nem szedem le :)

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2011-03-25

Lekerültek a téli csizmák, fel a 17-es papucsok. Egy ideig megint szokni kell a két kezes kormányozást :)

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-03-24

Ma felraktam a nyári kerekeket! :)

Ismét azt kell megállapítanom, hogy nagyon ül a feneke...
Meg egy mosás is ráférne...