Blog >> gta
Felraktam a téli felniszettem, úgy vagyok vele,hogy inkább +15-ben, mint majd 5fokban fagyoskodva...
A GTA-kat levettem, lemostam, és mennek a pincébe téli álmot aludni :D
Nem mutat rosszul azért a 16-ossal sem szerintem.
Kapott egy kicsit más design-t a GTA felni szettem, ennek két oka van!
1. Padkázva volt az összes, mindegyiken volt valamilyen fajta sérülés.
2. Kicsit szerettem volna feldobni őket.
-Első körben a padkanyomok eltüntetésével kezdtem, kicsiszoltam az alumíniumból ez nem ,ment olyan könnyen ahogy gondoltam, kicsi volt a hely, a gumikat eszem ágában sem volt leszedetni...
-Miután ezzel megvoltam ,kezdetét vette a "patkók" és a "perem" fémig csiszolása, ugyanis ide polírt terveztem. Na ez egy hatalmas oboázás követte, de egy délután alatt csak-csak sikerült összehoznom.
-A felnik többi részét 800-as vízbe csiszoltam, azaz megmattítottam.
Miután ezzel megvoltam ki kellett ragasztani a "patkókat" Jól gondolod, itt jött egy 4órás kiragasztás , istenem ,de jó is volt... :)
Az egyiket már átpasszoltam barátnőmnek,mert már beállt a nyakam !
Ezekhez dekorszalagot kell használni ,ugyanis mással lehetetlen kiragasztani...
- Kiragasztás után jöhet a zsírtalanítás, majd a fényezés.
A fényezés úgy állt össze,hogy egy alap merci színre ráfújtam kék gyöngyház réteget, ezzel kap egy kék csillogást a napon, meg kicsit elviszi az ezüst színt...
A bázisok után 2réteg brutál vastag lakkréteggel zártam a rétegeket, és türelmetlenül vártam, hogy leszedhessem a maszkolást, kivihessem ,és visszarakhassam az autóra!
Szerintem egész jó, és persze egyedi, nincs senkinek ilyen.
1. kép : Ilyen padkanyom volt az összesen, így került hozzám, nem maradhatott így!
2. kép : Kész a polír :)
3. kép : Kiragasztva végre, fényezésre kész!
4. kép : Bázisrétegek, lakk felhordva, gyönyörű!
További képek meg már magukért beszélnek, íme a végeredmény!
Felniváltásra adtam a fejem, lecseréltem a féltve őrzött Novitec N5 garnitúrámat, gyári GTA garnitúrára! Régi vágyam volt már, tegnap mentünk el érte.
Ennek a legnagyobb oka, hogy a 18-as kerékre, ami 225/40R18-as gumival van szerelve nem lehet normálisan ráengedni a karosszériát, pedig most az a cél.
215/40R17-es gumikkal van szerelve, ez még csak a 4centis ültetéssel van fotózva, a futómű még nem került alá sajnos. De egész barátságos szerintem :)
Én is nekiálltam,és megcsináltam. Szerintem alap dolog, sokkal komolyabb a megjelenése így!
Hőlégfúvóval melegítettem, majd szike és némi fizikai erőhatásnak köszönhetően megadta magát,szétjött.
800as vízpapirral megcsiszoltam a festendő részt,majd 2réteg matt fekete festékkel kifújtam.
Ragasztás vízálló szilóval történt!
Március 18-án nem csak a 2012-es Forma 1-es idény kezdődött el, de a téli kerekeket felváltották a 17"-os GTA görgők. Hihetetlen, mennyire más karaktert kap mind külsőleg, mind vezetésileg tőle az autó!
Vége a téli komfortos rugózásnak, elérkezett a kátyúfigyelés-miatti-csiga tempó időszaka. :D
Egy külföldi Alfás fórumon olvastam először a rezonátorcső cseréről. Egész konkrétan arról van szó, hogy a 156 TS modelleken egy viszonylag bonyolult rezonátorcső van felszerelve (ezen keresztül áramlik a levegő a légszűrő dobozba), mely két dobozból, és egy vékony, hajlított csőből áll.
Ezzel szemben a dízel és a V6 modelleken egy ennél sokkal egyszerűbb cső található, mely sokkal nagyobb átmérőjű, kevésbé ívelt és nincsenek rajta dobozok. Külföldön sokan megcsinálták, hogy a TS-es csövet egyszerűen kicserélték egy V6-os csőre. Állítólag ettől könnyedebben árad a levegő a légszűrőhöz, amitől állítólag javul a gázreakció, és egy kicsit karakteresebb hangja is lesz a kocsinak. Ráadásul nem egy drága művelet.
Általában némi fenntartással kezelem az ilyen módosításokat, de gondoltam ezt kipróbálom, miért is ne :) Úgyhogy rendeltem egy 156 GTA-hoz tartozó rezonátor csövet, és egy új légszűrőt. Most épp kapóra jött a dolog, ugyanis fényeztetem az első lökhárítót, ezért könnyű volt hozzáférni a lökhárító alatti részekhez.
Első lépésként kiszedtük a régi légszűrőt, majd leszereltük az eredeti rezonátor csövet. Nagyon egyszerűen lejött, el van téve ha valamiért úgy döntenék hogy kerüljön vissza :) Ezután következett a légszűrőház tisztítása (kicsit poros volt, semmi extra), majd végre felkerülhetett az új rezonátor cső. Mivel ez csereszabatos alkatrész, és teljesen gyári, tökéletesen illeszkedik a légszűrőházba. A karosszérián más helyen kell rögzíteni, szerencsére rögzítési pont is volt, azonban kb. 1 cm-nyi közt valahogy át kellett hidalni a cső és a karosszéria között. A garázsban találtunk egy erre a célra tökéletes gumi elemet, ezen keresztül csavaroztuk a kocsihoz. Teljesen kiváló lett a rögzítés, stabil minden, nem mozog, és csak a gumi elemek érnek az autóhoz. Ezek után beraktuk az új légszűrőt, mindent visszatettünk a helyére, a lökhárító is visszakerült.
A próbaút során már éreztem a különbséget. A kocsi az első 2 sebességben érezhetően nyomatékosabban gyorsul alacsony fordulatnál. Ebben persze a tiszta új légszűrő is benne van :) Ez ugye nem egy teljesítmény tuning, kb pont ezt vártam a dologtól. Kicsit érezhetőbb nyomaték, finomabb gyorsulás, és egy kicsit mélyebb hang (ez nagyon minimálisan hallható csak). Az egész művelet tegnap este történt úgyhogy még nem tudtam sokat próbálgatni, majd updatelem ezt a bejegyzést ha már több tapasztalatom van, eddig nagyon elégedett vagyok vele.
Akit érdekel a dolog "156 V6 intake mod" nak nevezik külföldi fórumokon, valaki egy pofás pdf-et is gyártott hozzá:
LINK
A Fanat-X csapata ismét kitett magáért. Valóra vált (0417) egy régi álmom, hogy az autóm eleje is úgy nézzen ki, ahogy azt szeretném.
A munkát hosszas keresgélés, gondolkodás, egyeztetés előzte meg, ugyanis nem tudtam eldönteni magam sem, hogy Cadamuro vagy gyári GTA kerüljön fel. A Cadamuro-ban voltak részek amik a végén már nem tetszettek, a GTA pedig nem biztos, hogy illett volna a hátsó toldathoz.
Joggal merült volna fel a kérdés többekben is, hogy ha hátul nem GTA akkor elöl miért igen?
Ezután leltem rá erre a csodára. Cadamuro toldat egy GTA lökösre. Számomra a legtökéletesebb megoldásnak tűnt, mindaddig, amíg rá nem találtam végre egy beszerzési forrásra, ahol leírták, hogy Csak szélesített GTA sárvédős 156-osra jó a toldat..
Ekkor jött képbe a Fanat-X, akik átszabták nekem egy kicsit, hogy jó legyen az enyémre is.
Köszönet Dávidnak(SD) a rajzokért, Csabinak(Fanat-X) az üvegszálas munkáért, Iginek és Pityunak a végeredményért, ystuc-nak a contact-ért, páromnak és HoZénak a lelkesítésért:) és mindenkinek, aki egy kicsit is hozzájárult, hogy ez így létrejöhessen.
A műveletnek egyelőre még nincs vége, egy 3D-karbon fólia fog kerülni az aljára (ami most még fekete) és várom a GT-től rendelt matricát is az elejére. :)
Íme a végeredmény..
össz.: 159.000 Ft
Alakulás.. Ma este (0413) hazafelé beugrottam Ignáchoz, hogy megnézzem, hogy állnak a lökhárítóval. Nagyon szép lett a forma szerintem. Holnap megkapja az alapozót, aztán lehet majd fényezni lassan most már. Még van rajta egy-két apróság amin alakítani kell, de lényegében elkészült. Az alsó peremről nem csináltam képet, ami karbonozva lesz.
A lökhárító átalakításából fennmaradt részt még múlt héten rendeztem Dáviddal (Fanat-X). Köszönöm nekik még egyszer a munkát, csak ajánlani tudom őket mindenkinek..
Elérkezett a nap (0403). A fényezés előtti utolsó próba napja. Csavarok, patentok, utolsó módosítások/pontosítások helyének berajzolása, kialakítása. Aztán holnap átkerül a fényezőhöz, ahonnan reményeink szerint egy hét múlva már készen kapjuk vissza.. :) Bekerült a pár hete Erhardtól vásárolt ködlámpa is, mert az enyém kapott egy kavicsot. Egész pofás lesz az öregúr ezzel a szakállas lökhárítóval:)
[1db TYC ködlámpa ára: 4500Ft ]