Blog >> gta

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-06-30

A hónap elején eljött a várva várt nap (0602), amikor visszakerült a Cadamuro-GTA első lökhárító az autóra, több mint két és fél év kihagyás után (2011.10.08-án cseréltem le). Akna híján a műveletet Ignácnál (fényező) végeztem el, mivel a lökhárító raktározását is nála oldottam meg. A cserét most is egyedül sikerült véghezvinni, ugyanis a le- és felszerelésben már szereztem némi gyakorlatot a műszaki vizsgáknak és a téli időjárásnak köszönhetően.. :) Tehát, minimum évente erre sor került, mióta megvan.
Az épp soron következő nyaralásunk előtt, kicsit rendbe akartam tenni a küszöb spoilert, mert elkezdett elég csúnyán kinézni már. Több helyen megrepedt rajta a festék és elkezdett elválni a kasznitól is. Egy karosszériatömítő szürke szilót vettem a rés eltüntetésére, mellyel az indulás előtti reggelen próbáltam megoldani a helyzetet. Hellyel-közzel az egyik oldalt sikerült is, de a kezelés még nem hozta a kívánt eredményt.. így ezt egy következő alkalomra kell halasztanom. Régóta tervezem a küszöb spoiler cseréjét, mert már kevésbé tetszik, mint annak idején és már az állapota sem az igazi, de a kiszemelt Cadamuro / GTA darabok, küszöb+posta+fényezés+felrakás költséggel is minimum 150eFt-os ráfordítással számolandók, így ezt mindig elhalasztottam.. De ami késik.. Viszont a rendszámot sikerült áttennem egy újabb adag kétoldalú ragasztóval. :)
Ezután már csak a nyaralásra koncentráltunk. Utunk a szomszédos Szlovéniába vezetett (0608-11), ahol ezelőtt még csak átutazóban voltunk, ezért most megnéztük közelebbről is. Bár volt olyan rész, amit kihagytam volna.. rögtön a második nap (0609) sikerült lehorzsolnom a két napja feltett első lökhárító bal oldalát, parkolóból kiállásnál egy beton tömbbel.. aminek eredményeképp újból le kell majd szednem, mert a középen lévő függőleges tartónál is megreccsent a festék, az alsó, fekete ’penge’ résszel együtt.. :\ Ezt leszámítva minden rendben volt az úton [dunakeszi-balatonfenyves (szabolcsék)-keszthely (múzeum)-lendva (spar)-HR-ptuj (hotel murat)-maribor (kirándulás)-ptuj-graz (schlossberg)-csákánydoroszló (pizza)-balatonkenese (pékség)-dunakeszi] Az összesen megtett 924 km alatt 7,5 l-es fogyasztást értünk el 100 km-enként, pedig ebből autópálya odafelé csak Mo.-on, csak Bfenyvesig, majd hazafelé meg Bkenesétől Bp-ig volt benne. Tehát nem sok.:)
Alkatrészek érkeztek (0620) Helembai Zolitól (viking30): jobb oldali külső kilincsek (első, hátsó), belső ajtórekeszekbe való gumilapok, mert a legutóbbi porszívózásnál elnyelt egyet a gép, kerékkulcs, a törött helyett, a hiányzó központosító a szettből, pótféklámpa, mert ugye kiégett belőle pár LED, legyen mivel pótolni / egy az egyben cserélni, csomagtérajtó zár körüli műanyag takaró elem és csavartakarói, stb. Amint lesz egy kis időm megint, ezeket ki kellene cserélni..

[Költségeim: ’raktározás’ 2349, sziló 910, kétoldalú ragasztó 1150, alkatrészek 4190 postával]

>> Tuning és extraHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2014-07-15

Bár erre az évre nem terveztem fejlesztést az autón, végül rászántam magam egy fóliázásra, LLumar fóliák borítják már egy ideje az autó üvegeit a B oszloptól hátrafelé. Furcsa, de már megszoktam, nem mellesleg tetszik is. :)
Viszont ami ennél is nagyobb, és hirtelen jött projekt volt, az az első lökhárító. Május közepén sikerült belecsúsznom egy szakadó esőben hirtelen satuzó mercibe, még szerencse, hogy mentünk vagy 20-al, ennyit a villámrajtokról a zöldnél... -.- Melóváltás mellé kellett egy ekkora kiadás, mint üveges tótnak a hanyatt esés, de szerencsére nem adtam a tervből, ha már törik fejlesszünk. Így elkezdtem keresgélni GTA lökösök után. Használt nem volt, új nem olcsó, nincs hamar, de ha már elkezdtük csináljuk. Ami még nehezebb volt az a GTA index. Szinte beszerezhetetlen, ha van is arany áron (40ezer forint fölött volt egy pár Németországból...) Végül Zé. nagyot mentett, neki hála hamar megjött, és még olcsó is volt, nagy köszi újra! :) Lököst Főnix tuningtól megrendeltem, árban még ők voltak a legjobbak, 1-2 hetet ígértek a szállításra. (Próbáltam Lengyelországból is rendelni, ahol sokkal olcsóbban csináltak volna, elég minőséginek kinéző darabokat, de a szállítási költség miatt sajna nem érte volna meg.) A problémáim itt kezdődtek, mert bő 3 hét kellett mire megérkezett. Ez még nem volna gond, de az első hely ahova vittem, csak problémáztak, és megpróbáltak lehúzni, hogy ez így nem jó, ez így nem fog elkészülni, meg üvegszál az milyen szar már, stb... Fehérvári 120-at nem ajánlom senkinek, még ha nekem ajánlották is anno... Itt jött az ötlet, bár nem akartam messzire vinni a melót, felhívtam Csabit, az üvegszál koronázatlan királyát, hogy mit lehet tenni. Szerinte a meló egyszerű, csak a határidő necces. Igen, mert nagyon vártuk párommal alfacity-t, nem lett volna jó törött autóval menni. A legnagyobb probléma a kis matrica rendszámmal volt, amit nem akartam kidobni. Végül sikerült átmenteni, bár nem volt egyszerű kör, de sikerült. Mire elkészült még a fényezést jelentett gondot, akire rábíztam volna, neki a határidő nem fért bele, akinek belefért volna, nem bíztam volna... Végül kb. az utolsó pillanatban egy barátom ajánlott egy fényezőt a 22. kerületben, neki a frissen felújított motorját (ami egyébként sajnos alfacity áldozata lett, a hazautat már nem bírta...) fújta, nagyon szépen. Tettem egy próbát. Nem voltak olcsók, de végtelenül korrektek. Ma hoztam el a teljesen kész autót, mert hiába a színkód, hiába a színminták, a motorháztető és a két első sárvédő három különböző színben pompázott, így míg az egyik oldalán szép volt, a másikon nagyon elütött a szín. Így vállalták, hogy utólag a fényezés árában összefújják és polírozzák az autó elejét. Szép munkát végeztek, Kövesdi Dénesnek megy egy újabb pacsi, no meg az őszinte ajánlás.
Képek alább, Alf4City nagyon jó volt, le a kalappal a szervezők előtt, nem mellesleg nagyon jó volt együtt bandázni két nagyon jó barátommal, Gegével, és Bencével. No meg újra látni Fannit és Györgyuszt. :) Főleg utóbbi tűnt el meglehetősen az utóbbi két évben... :D Képek facebook-on már aznap felkerültek, így azokat nem ismételném... :)

(Árak. Fólia: 22ezer, üvegszálas lökös: 54ezer, GTA index, hűtőrács: 26ezer, hozzánemértőhelyen lökös próba 5ezer, műanyagos munka, rács: 33.000, fényezés: 40ezer. Plusz egy vadi új embléma, amit apumtól kaptam ajándékba.:)

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-11-30

Hasonlóképpen az előző hónapokhoz, a novemberi történéseket tartalmazza most ez a post. A múlt hónapban kiújult hűtővíz csepegés miatt, szerettem volna venni, már a múlt héten hűtő tömítő folyadékot, de az auchanban a kb. két éve vásárolt, bevált cucc már nem kapható, csak ezeröté’ valami.. de azt nem mertem megvenni. Ma (1109) eljutottam a tescoba és az autós részlegen találtam STP-t 1890-ért, meg wynn’s volt még 1190-ért, de az STP leírása meggyőzőbbnek bizonyult, így az került megvételre és később az autóba is. Innentől megint lehet figyelni, hogy csöppen-e a hűtővíz.. De remélem ennyivel megúsztam idén is, és nem fog. De természetesen, hogy is lehetne ilyen szerencsém. A következő napokban megjelentek ismét a cseppek a padlón, amik idővel egyre többen lettek..
Nem érkezett meg időben a várva várt Alfissimo aktuális száma, így hát írtam Takács Ákosnak, hogy hol akadhatott el a rendszerben (1109). Amikoris kiderült, hogy idénre nincs is rendezve az éves előfizetésem, pedig teljesen abban a hitben voltam, hogy minden rendben, hiszen a 2013-ban eddig megjelent lapszámokat megkaptam. De akkor hogy is lehetett ez? A válasza: „Azért küldtük az első kettőt idén mert mindig csúszások vannak a befizetésekkel, bíztunk abban, hogy aki leadta az előfizetési papírt az majd befizeti az összeget. A 3. számot már nem küldtük ki, akiknél az adminisztrációban hiányzott a befizetés.” – hát emiatt voltam annyira nyugodt :) Viszont ezennel rendeztem és később postázták is az aktuálisat.
A napokban megérkezett (1113) egy kárpit leszedő szett, amit először a Paradoxban láttam. Aztán nem rég eBay-en is, és rendeltem is belőle egy szettet magamnak, mivel régóta szándékomban áll az ajtóban lévő, néha előjövő zörejeket csillapítani, csavarhúzóval meg nem esnék neki a leszedésüknek.
Idén is eljött a vásárlás évfordulójának napja (1114), ezennel ez már a 6. volt.. Repül az idő, mintha tegnap történt volna, csak most 197.216 km-t mutatott a km óra számláló, az akkori kb. 116ezerhez képest. A fogyasztásról és benzinárakról egy következő bejegyzésben részletesebben összeírom a már szokásosnak mondható éves összegzést.
Egyik reggeli ’kómázásomnak’ köszönhetően parkolás közben (1120) annyira ki akartam centizni a beállást, hogy nekigurultam az előttem lévő fém oszlopnak, ami kisebb nyomott hagyott az első lökhárítón.. Szerencsére nem vészes, épphogy látszik, de ennek ellenére nem örültem neki, még akkor sem, ha ez a lökös már csak tavaszig lesz fenn, amikoris újra felkerül a GTA. :)
És hogy a hónap végére is maradjon egy ’jó’ hír: észrevettem (1130), hogy nem szól a bal oldali csipogóm.. :/

[Költségeim: hűtő tömítő folyadék 1890, alfissimo előfizetés 3420, kárpit leszedő szett 640]

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-01-26

Gazdára lelt a GTA szettem, be kellett számolnom egy garnitúra Ti szettet az árába. Voltak rajta esztétikai sérülések, eladni így csak rossz pénzért tudtam volna, így lefényeztem Gun Metálra, és meghírdetés után 15percel már jelentkeztek rá.

Jó helyre került mind két garnitúra felni szettem!!!!

Az új felniket elő rendeltem, zsír újak lesznek, jövőhéten megérkezik, erről post majd csak később, lehet,hogy csak AMTS-en (Auto Motor Tuning Show) lesz leleplezés.

>> EgyébtheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-10-20

Felraktam a téli felniszettem, úgy vagyok vele,hogy inkább +15-ben, mint majd 5fokban fagyoskodva...

A GTA-kat levettem, lemostam, és mennek a pincébe téli álmot aludni :D

Nem mutat rosszul azért a 16-ossal sem szerintem.

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-30

Kapott egy kicsit más design-t a GTA felni szettem, ennek két oka van!

1. Padkázva volt az összes, mindegyiken volt valamilyen fajta sérülés.

2. Kicsit szerettem volna feldobni őket.

-Első körben a padkanyomok eltüntetésével kezdtem, kicsiszoltam az alumíniumból ez nem ,ment olyan könnyen ahogy gondoltam, kicsi volt a hely, a gumikat eszem ágában sem volt leszedetni...

-Miután ezzel megvoltam ,kezdetét vette a "patkók" és a "perem" fémig csiszolása, ugyanis ide polírt terveztem. Na ez egy hatalmas oboázás követte, de egy délután alatt csak-csak sikerült összehoznom.

-A felnik többi részét 800-as vízbe csiszoltam, azaz megmattítottam.

Miután ezzel megvoltam ki kellett ragasztani a "patkókat" Jól gondolod, itt jött egy 4órás kiragasztás , istenem ,de jó is volt... :)
Az egyiket már átpasszoltam barátnőmnek,mert már beállt a nyakam !
Ezekhez dekorszalagot kell használni ,ugyanis mással lehetetlen kiragasztani...

- Kiragasztás után jöhet a zsírtalanítás, majd a fényezés.

A fényezés úgy állt össze,hogy egy alap merci színre ráfújtam kék gyöngyház réteget, ezzel kap egy kék csillogást a napon, meg kicsit elviszi az ezüst színt...
A bázisok után 2réteg brutál vastag lakkréteggel zártam a rétegeket, és türelmetlenül vártam, hogy leszedhessem a maszkolást, kivihessem ,és visszarakhassam az autóra!
Szerintem egész jó, és persze egyedi, nincs senkinek ilyen.

1. kép : Ilyen padkanyom volt az összesen, így került hozzám, nem maradhatott így!
2. kép : Kész a polír :)
3. kép : Kiragasztva végre, fényezésre kész!
4. kép : Bázisrétegek, lakk felhordva, gyönyörű!

További képek meg már magukért beszélnek, íme a végeredmény!

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-20

Felniváltásra adtam a fejem, lecseréltem a féltve őrzött Novitec N5 garnitúrámat, gyári GTA garnitúrára! Régi vágyam volt már, tegnap mentünk el érte.

Ennek a legnagyobb oka, hogy a 18-as kerékre, ami 225/40R18-as gumival van szerelve nem lehet normálisan ráengedni a karosszériát, pedig most az a cél.

215/40R17-es gumikkal van szerelve, ez még csak a 4centis ültetéssel van fotózva, a futómű még nem került alá sajnos. De egész barátságos szerintem :)

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2012-10-15

Megcsináltam én is az első lámpákat GTA stílusúakra. Egész jók lettek.

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-08-18

Én is nekiálltam,és megcsináltam. Szerintem alap dolog, sokkal komolyabb a megjelenése így!
Hőlégfúvóval melegítettem, majd szike és némi fizikai erőhatásnak köszönhetően megadta magát,szétjött.

800as vízpapirral megcsiszoltam a festendő részt,majd 2réteg matt fekete festékkel kifújtam.
Ragasztás vízálló szilóval történt!

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2012-03-20

Március 18-án nem csak a 2012-es Forma 1-es idény kezdődött el, de a téli kerekeket felváltották a 17"-os GTA görgők. Hihetetlen, mennyire más karaktert kap mind külsőleg, mind vezetésileg tőle az autó!

Vége a téli komfortos rugózásnak, elérkezett a kátyúfigyelés-miatti-csiga tempó időszaka. :D