Blog >> qv

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2010-05-04

A milánói túrára készülve elvittem Csörihez az autót az esedékes olajcserére (Selénia 20K for AR), illetve futómű átnézésre. Gumiharangok, csapágyak, hátsó futómű fele cserélve, plusz egy pár csomagtér ajtóba való teleszkóp behelyezve, futóműállítás megvolt.

>> Tuning és extraWilly // Alfa 146 ti // 2010-04-03

Mivel a gyári TI felnikre szereltettem a téligumi garnitúrát muszáj volt venni nyárit. Igazából 16 vagy 17 colosat szerettem volna, de most csak 15-ösökre volt keret. Szerencsére olcsón tudtam venni 4 db 145 QV felnit amire felkerültek a nyári gumik. Sajnos kettőt görgőzni kellett mert nem voltak 100%-osak.

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2010-01-24

A kedves 145/6 tulajoknak a címben szereplő szó egyet jelent a konstans epeömléssel. Merthogy Giovanni egy ótvaros műanyag konzollal oldotta meg a fényszóró magasságállítását, ami nagyon könnyen eltörik. 10-ből 10 autón ziher, hogy cserélni kéne. De ugyanarra a szarra nem érdemes, jobbat meg nem kapni hozzá a piacon. Illetve mégis!

TZoli155 találta ki, hogy egy bizonyos anyagból (ami jóval strapabíróbb, mint a műanyag) tökéletes másolat készíthető a gyári tartozékról. Csak vinni kell a lámpatestet, cserébe kapsz egy másikat, amiben már az új, strapabíró konzol van, ami nem esik szét attól, ha kicsit magasabbra akarod állítani, mint kéne. És mindez 5 ezer forintért, azt hiszem abszolút jutányos ár!

A cserének immáron másfél hónapja, kicsit állítgatni kellett a lámpán, meg vártam, hogyan bírja a strapát, jelentem tökéletesen működik és mindenkinek csak ajánlani tudom.

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-12-30

mióta bentvan a LED-es helyzetjelző, folyamatosan világít a visszajelző a műszerfalon, végre "befejeztem a művet" :) Egy 33 Ohm-os ellenállást kötöttem párhuzamosan, így megvan az elegendő felvett teljesítmény. A pajzson lévő jel kapott egy kavicsot és lepattant a lakk, és a festék is megsérült, ez lett kijavítva valamint kapott új lakkréteget.
A QV-ről is hiányzott sok strassz, pótolva lettek.

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2008-11-15

Hát ezt is megéltem. ma belekerült a 169 ezredik kilométer Alfonzba, amit egy kis szervizeléssel ünnepeltem.
Elgurultam Csörihez, hogy szüntesse meg az ékszíj vonyító hangját. Gyönyörű, napsütéses időben autóztunk le Várpalotára. A görgőt (gyári) és az ékszíjat (Dayco Pirelli) Csöri kicserélte, a hang megszűnt és boldogság vala :)

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2008-06-03

Kaptam egy tuti tippet a kedves barátoktól, hogy Ficsórékhoz vigyem futóműállításra a vasat, mert jól nyomják. A műveletet mindenképpen meg kellett ejteni, mert az őszi lengőkarcsere után nem állítottak rajta, illetve a 17-es felni is megkívánta. Ennek jele az volt, hogy a kormány középpontja picit balra tolódott.
Kedden kiromboltam a Fehér útra, kollega felpattintotta a lézeres mérőket, kikereste a gépből a gyári adatokat, majd századra pontosan beállították az első és hátsó futómvet a gyári értékre. Eredmény: kanyarban még nem próbáltam, hogy érződik-e valami, de a kormány középpontja ismét középen van :)
A beállított értékekről kaptam egy szép kis nyomtatott papírt is, aminek külön örültem, na nem mintha sokat értenék belőle, de akkoris.
Mindezt kemény 5000 forintért. A hülyének is megérte.

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2008-04-11

Akartunk valami egyedi kis díszt az autó orrára, és némi agyalás után kitaláltuk hogy legyen egy QV. A hozzávalók nagy része és a kézügyesség megvolt. Márti alkotta.
Egy műanyag lapból vágta ki az alapot, csiszolta, lakkozta, majd kis műkörömdísz strasszokkal rakta ki. Eredetileg az alsó rácsra szántuk, de aztán a pajzsra került, ott jobb helyen van.

>> AutóápolásTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2008-05-12

Volt rajta pár apró karc, meg a vízkő is itt-ott a kelleténél jobban égette már bele magát a fekete fénybe, elhatároztam, hogy ezen bizony polírral fogunk segíteni.
Ellátogattam Phonhoz Gyöngyösre, hogy szépítsünk a verdán. Elképzeltem, hogy hogyan fog kinézni, de...hát többszörösen is túlszárnyalta az elképzeléseimet az, amit Phon alkotott. Tükörsima felület, sehol egy karc, a régiek eltűntek és a légy elcsúszik rajta, annyira sima. Tényleg le a kalappal.
Már a polír után mondtam, hogy özz, ez kurvaszép. Aztán rátolta még a waxot, meg valami fényesítő szert és nem győztem betelni a látvánnyal. Nappal olyan csillivilli, hogy a városban rengetegen megfordulnak utána, piros lámpánál megnézik, ami egy 12 éves autónál azért nem mindegy, még ha egy 145-ről is van szó :)
Most este, hogy letettem a vasat, a közvilágítás fényei, ahogy visszatükröződnek rajta, látszik, hogy hibátlan a fényezés. Szóval 200%-ig megérte és ajánlom mindnekinek, aki igényes az ilyenre.
És itt is köszi Phon! ;)

>> Tuning és extraTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2008-01-28

Fekete autóhoz fehér oldalindex dukál, ezeket is kézhez vettem a napokban. 5400-ba fájt egy pár, de szerintem megérte és ez volt a legolcsóbb a piacon.
Ez nem a Haleszé volt, ezt zsír újan vettem :D

>> Tuning és extraTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2008-01-28

Megvalósítottam soron következő nagy álmom és megvettem Zekedanitól azokat a felniket, amikre mindig is vágytam. 17-es Alessio Monza felnik, 205/40-es Pirelli P Zero Nero gumikkal. Várom a tavaszt és elég türelmetlen vagyok :)
Mint minden cucc, amit eddig az autóimhoz vettem, ez is Halesztól érkezett, Dani autója előtt a szőkeússágosé (illetve az ő 145-öséé) voltak a gurulók. Fura...a toronymerevítőm is onnan van, meg a 146-ra a dupla sugárhajtómű is tőle van. Minden szarja nálam köt ki előbb-utóbb :DDD