Blog >> qv

>> EgyébTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2010-09-19

Szeptember 15-én valami véget ért és valami teljesen más kezdődött el. Bár Fonzi még megvan és fáradtságot nem ismerve keresem új gazdáját, nem tudtam tovább várni és elindultam egy másik úton.
Ezt az utat egy Fiat Barchetta jelenti, aki a Massimo névre hallgat. Kicsi, számomra is fenntartható, és kicsivel nagyobb élményautó, mint Alfonz volt. Pont olyan autó, amilyet kerestem. Joggal merül fel a kérdés, miért nem Spider, vagy GTV? Egyáltalán, miért nem Alfa? Egyrészt azért, mert a Spidert nem kabriónak tervezték, hanem egy lecsapott tetejű GTV, az autó egy tank, a 2literes TS motor nem viszi, V6TB-vel ha lenne se vennék, a 3 literes pedig számomra nem megfizethető. Másrészt a Barchetta nekem sokkal jobban tetszik. Így inkább a hűtlenség mellett döntöttem, legalább is egy időre. És hogy miért nem Alfa? Mert az Alfának nincs olyan, számomra megfizethető modellje, amilyet kerestem. "Shit" happens...
Azonban csak a ruha változott meg, és, mint tudjuk, nem a ruha teszi az embert. Ott, bent még mindig alfás vagyok és az is maradok.

 
>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2010-08-26

Elég slendrián volt már a klíma. Most megint 8 fokos levegőt fúj ki. Újratöltés, nyomáspróba, minden frankó.

És egy kis mellékes: Konrád Péternél csináltattam Budafokon, 200 százalékig meg voltam elégedve vele, no1 szakember. Én önnek csak ajánlani tudom :)

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2010-04-28

Elkoptak a régiek, kellett az új.
Pirelli P Zero Nerók kerültek újra Alfonzra, 205/40 ZR 17-es méretben.
A felniket a felniklinikán kigörgőzték.

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2010-05-04

A milánói túrára készülve elvittem Csörihez az autót az esedékes olajcserére (Selénia 20K for AR), illetve futómű átnézésre. Gumiharangok, csapágyak, hátsó futómű fele cserélve, plusz egy pár csomagtér ajtóba való teleszkóp behelyezve, futóműállítás megvolt.

>> Tuning és extraWilly // Alfa 146 ti // 2010-04-03

Mivel a gyári TI felnikre szereltettem a téligumi garnitúrát muszáj volt venni nyárit. Igazából 16 vagy 17 colosat szerettem volna, de most csak 15-ösökre volt keret. Szerencsére olcsón tudtam venni 4 db 145 QV felnit amire felkerültek a nyári gumik. Sajnos kettőt görgőzni kellett mert nem voltak 100%-osak.

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2010-01-24

A kedves 145/6 tulajoknak a címben szereplő szó egyet jelent a konstans epeömléssel. Merthogy Giovanni egy ótvaros műanyag konzollal oldotta meg a fényszóró magasságállítását, ami nagyon könnyen eltörik. 10-ből 10 autón ziher, hogy cserélni kéne. De ugyanarra a szarra nem érdemes, jobbat meg nem kapni hozzá a piacon. Illetve mégis!

TZoli155 találta ki, hogy egy bizonyos anyagból (ami jóval strapabíróbb, mint a műanyag) tökéletes másolat készíthető a gyári tartozékról. Csak vinni kell a lámpatestet, cserébe kapsz egy másikat, amiben már az új, strapabíró konzol van, ami nem esik szét attól, ha kicsit magasabbra akarod állítani, mint kéne. És mindez 5 ezer forintért, azt hiszem abszolút jutányos ár!

A cserének immáron másfél hónapja, kicsit állítgatni kellett a lámpán, meg vártam, hogyan bírja a strapát, jelentem tökéletesen működik és mindenkinek csak ajánlani tudom.

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-12-30

mióta bentvan a LED-es helyzetjelző, folyamatosan világít a visszajelző a műszerfalon, végre "befejeztem a művet" :) Egy 33 Ohm-os ellenállást kötöttem párhuzamosan, így megvan az elegendő felvett teljesítmény. A pajzson lévő jel kapott egy kavicsot és lepattant a lakk, és a festék is megsérült, ez lett kijavítva valamint kapott új lakkréteget.
A QV-ről is hiányzott sok strassz, pótolva lettek.

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2008-11-15

Hát ezt is megéltem. ma belekerült a 169 ezredik kilométer Alfonzba, amit egy kis szervizeléssel ünnepeltem.
Elgurultam Csörihez, hogy szüntesse meg az ékszíj vonyító hangját. Gyönyörű, napsütéses időben autóztunk le Várpalotára. A görgőt (gyári) és az ékszíjat (Dayco Pirelli) Csöri kicserélte, a hang megszűnt és boldogság vala :)

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2008-06-03

Kaptam egy tuti tippet a kedves barátoktól, hogy Ficsórékhoz vigyem futóműállításra a vasat, mert jól nyomják. A műveletet mindenképpen meg kellett ejteni, mert az őszi lengőkarcsere után nem állítottak rajta, illetve a 17-es felni is megkívánta. Ennek jele az volt, hogy a kormány középpontja picit balra tolódott.
Kedden kiromboltam a Fehér útra, kollega felpattintotta a lézeres mérőket, kikereste a gépből a gyári adatokat, majd századra pontosan beállították az első és hátsó futómvet a gyári értékre. Eredmény: kanyarban még nem próbáltam, hogy érződik-e valami, de a kormány középpontja ismét középen van :)
A beállított értékekről kaptam egy szép kis nyomtatott papírt is, aminek külön örültem, na nem mintha sokat értenék belőle, de akkoris.
Mindezt kemény 5000 forintért. A hülyének is megérte.

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2008-04-11

Akartunk valami egyedi kis díszt az autó orrára, és némi agyalás után kitaláltuk hogy legyen egy QV. A hozzávalók nagy része és a kézügyesség megvolt. Márti alkotta.
Egy műanyag lapból vágta ki az alapot, csiszolta, lakkozta, majd kis műkörömdísz strasszokkal rakta ki. Eredetileg az alsó rácsra szántuk, de aztán a pajzsra került, ott jobb helyen van.