Blog >> műszaki
Csont nélkül...
+ üvegbiztosítás
+ utasbiztosítás
km állás: 124.920
Lejár a műszaki februárban. Most 2 évig rendben lesz.
10-én lejár a két év..fene gondolta, hamar elrepült, nem is tűnt fel hogy ilyen régóta nálunk van a vas. Felhívtam Sanyit, a szerelőt, hogy elvinném nézzük át. Ő meg felhívta a vizsgabázist, időpontot kért "előminősítésre". Na jó, annyit megtett, hogy a hátsó kipufogóról leválló és rondán lógó, zörgő külső palástot lemezollóval gyorsan eltávolította, ez volt a felkészítés. Illetve...előtte egész nap a zölddel voltam mindenhol, eleinte borzalmas kormot nyomott maga mögött és ahogy próbálgattam húzott a fék balra.
A kormoláson úgy segítettem, hogy kicsit pörgősre vettem a figurát, 2200 felett tartva, el-el tologattam. Nagyon égbe nem forgattam, csak jó nagy gázzal felépült turbonyomásnál gyorsítgattam. Jópár km dinamikus autózás után, a vasúti felüljárón felfelé kíváncsiságból 1500-nál "ökör" mód letalpaltam 3-masban. Épphogy valami korom jött, teljesen normális szintre csökkent a füst. Már csak a fék volt hátra, úgyhogy a kis utcákon azt játszottam, hogy kettesben gyorsít, vasal..gyorsít, vasal. 2-3 utca alatt egyenesbe jött ez is, egyszerűen attól volt rossz (és gyenge is) hogy nincs rendesen használva. Nagyot ezzel 2 év alatt most, én fékeztem először.
Szóval a vizsgabázison átnézték, majd kihozták a papírokat, írjam alá, kész, tökéletes az autó. Leműszakizott. Így kell ezt :-)
Ez egy nagyon hosszú blog lenne, úgyhogy csak a lényeg: Tadááááááám! Megvan! Sikerült! A hivatalok útvesztőit megjárva, ma bekerült a Forgalmi engedélyem V.9 rovatába a 6-os kód. Azt hiszem az én 156-os My2000 Alfám az egyetlen ezzel a kóddal ma Magyarországon! :)
Köszönet Rohodi Misinek (Autóház Budaörs), és Szabó Csabának (Fiat Group Automobiles) a segítségükért!!!
Elszáguldott mellettünk két év, megint eljött a műszaki ideje. Csöri kicserélt két berohadt kézifékkötelet, megigazított pár apróságot, és elvitte az autót a vizsgára.
Azóta használom a kéziféket, ha kell, ha nem. :)
Ujabb 2 ev telt el ujra müszakira kellett menjen a vas. A cserelendök ismetelten a futomü környeken voltak fellelhetök.Felsö lengökarok, pär szilent, ezen kivül csont nelkül vette a vas az akadalyt . Meg volt nemi atrocitäs egy kipuffogogäz visszavezetö harmonikacsövel is ;)
Köszi a segitseget Jata!
07.12.-én megejtettük a műszaki vizsgát is amit könnyedén megugrott a paripa. Mindent rendben találtak, úgyhogy 2015.07.28.-ig érvényesek vagyunk :-)
2013.07.04. 129.900km. Ma műszakizott. Érvényes:2015.07.05.
Reggel, hogy ne kelljen keresgélni ki akartam készíteni a segélycsomagot. Jobban szemügyre véve kiderült, hogy márciusban lejárt. Semmi gond, ott a Párducé.
Aha, az tavaly decemberben járt le...
Úgyhogy kellett egy új.
Még a dallamkürtöt kellett visszakapcsolni a "normál" dudára a hamutartóban lévő kapcsolóval.
Ezzel fel is készültünk a vizsgára.
Csont nélkül átment. Érvényes 2015.07.06-ig.
A dokumentáció készítés még hagy némi kívánni valót maga után, mert a km óra állást kicsit elírtál.
Valós: 160.633 km
Beírva: 166.633 km
Úgyhogy a következő két évben legalább 6ezret kell mennünk :-)
Május 4-én lejárt a műszaki. Kicsit eltolódott a javítás, az alkatrészek beszerzése miatt.
Szóval 14-én elvittem a szervizbe az autót, és ma hoztam el.
Amit cseréltek, javítottak:
bal-jobb alsó-felső lengőkar
anyósülésben lévő fólia szakadás, a fólia helyére fix kötésű légzsák vezérlő
légzsákhibák törlése (B1, J1)
hűtővíz
motorolaj + szűrő
váltóolaj
első féktárcsák + fékbetétek
hátsó fékbetétek
klíma feltöltés, rendszerellenőrzés
műszaki vizsga
Hogy ne legyen olyan egyszerű a dolog, még el kell mennem az okmányirodába a rendszámmal, hogy feltegyék az új, már kék környezetvédelmi besorolású matricát.
Köszönet Erhardnak és az Autóház Budaörs-nek.
km: 218.678