Blog >> kézifék
Mióta nálam a kocsi, lassan 100 ezer km óta, még nem cseréltük a féltengelyeket. Eléggé kopogtak már, úgyhogy kértem egy időpontot a műhelyben. Ahogy szétszedték, kiderült, csuklókat is cserélni kell. És ha már ott volt, még kértem nézzék át a kéziféket is; kicserélték az egész kötelet, fék rendben.
Sajnálatos mellékterméke a napnak, hogy az ABS kijelző elkezdett felvillanni. Valami vagy kilazult ott szerelés közben, netán meg is sérült az egyik jeladó, bár ez nem valószínű, mert akkor sosem működne, meg azt elvileg nem is bántották. Majd egyszer visszakanyarodom vele, megnézik. Amúgy sem vagyok ABS függő, csak zavar a piros fény a műszerfalon...
1db izzítógyertya cseréje. (12.000.-Ft)
Kézifék bowden cseréje. (10.000.-Ft+5.000.-Ft)
Izzítórelé cseréje. (10.000.-Ft+5.000.-Ft)
A Csörgő Autószervíz jóvoltából végre vannak normális kézifék köteleim. Nem volt túl jó látvány a régi, a következő lépés a teljes fékrendszer cseréje lesz...
Megtartottam a tízezres periódust, így a kötelező szerviz a Szamosiban letudva.
Egyúttal a lejárt zöldkártya is, meg lett hosszabbítva.
Extra javításként egy bal helyzetjelző izzó, a kézifék-bowden és a csomagtérháló pöcök lett javítva.
A mai napon Gerissimoék műhelyében megjavulásra ( cserére ) ítéltetett a bal oldali kézifék-kötél, a középső kis kötél, és lecserélték a bal hátsó féknyerget is.
Csöri mondta, hogy ki kell majd cserélni a kézifékbovdent, de nem gondoltam, hogy ilyen hamar és ilyen körülmények között. Emelkedőn piros lámpánál, nehogy kiégessem a mögöttem álló szemét tövig berántottam. Na ez óltári nagy hiba volt, de erre csak akkor jöttem rá mikor zöldet kaptunk. Hiába engedtem ki a kart, a fék meg se moccant. Szerencse, hogy játszos ruhában voltam. Bemászás az autó alá mind a 2 oldalon, és nagynehezen kilazítottam. Első felindulásból azonnal rendeltem egyet, és délután ki is cseréltem őket.
Valamikor vagy egy hónapja elromlott a kűrtöm. Hamar rájöttem, hogy életveszélyes nélküle közlekedni Pesten így ma elvittem egy elektronikáshoz. A fazon másfél órát dolgozott rajta mire rájött, hogy a kormányban lévő nyáklapon elégett a szál ami összekötné a kapcsolót a dudával. Áthidalta és most újra szól és én pedig megnyugodhatok :)
Ha már ott voltam gondoltam ránézhetne arra hogy miért nem jelez vissza a műszerfal ha be van húzva a kézifék. A hiba egyszerű volt, nem volt bekötve :DDD
Ez is kipipálva. :)
Múlt hétfőn Csöri kicserélte a két hátsó kézifék kötelemet. A jobb hátulja már nem fogott semmit, meg lógtak is.
Hátul egy a kipufogó hővédőlemeznél egy csavarhely át volt szakadva, az is javításra került.