Blog >> izzó
129130 km
Már régóta LED volt a helyzetjelzőben, de sajnos a hibajelző állandóan nyekergett, hogy rossz az izzó. Ezt most megoldottam, a LED izzóval párhuzamosan bekötöttem egy 220 ohm / 2W ellenállást, ami nem melegszik számottevően, és átveri a hibajelzőt.
Ma én is átgumiztam, a nyáriak fent és bekerültek az Osram Xenon Look izzók is led-es helyzet jelzővel. Szerintem nagyon jól mutat egyelőre kicsit szokni kell, hogy más a fénye de nem tűnik rossznak.
Ismét alig egy év alatt megadták magukat a H7 12V 55W GE Megalight Ultra +90% tompított fényszóró izzók.
Egy 2014-es ADAC összehasonlító teszt a General Electric Extra Life izzót hozta ki győztesként a fényerő-tartósság páros egyidejű figyelembevételével.
Csodát nem várok fényerőt tekintve, de a egy próbát megér, hátha tényleg tartós.
UPDATE 2016.12.25: a fényerejét tekintve nem tűnik rosszabbnak a Megalight Ultrától.
Kiegyenlítő tartály alsó vízcsövét ki kell cserélni. Új gyári megrendelve, + 2 helyzetjelző izzót elől is cserélünk, mivel egy kiégett.
Desztvíz: 481 Ft
+ 1 liter Selénia olaj 4577 Ft
Vízcső bilincs 550 Ft
Vettem Osram Night Breaker Unlimited izzókat, mert a téli időszakban karcsúnak találtam a normál izzókat, ráadásul a 156 világításban amúgy sem túl erős, szóval mindenképp javítani kellett rajta.
Bő két hete ütötte fel a fejét a probléma, hogy kialudt a jobb oldali bixenonom. Elég érdekesen kezdte a dolgot, ugyanis először a bal oldali helyzetjelzőm adta meg magát. Utána váltogatva hol a jobb xenon, hol a bal helyzetjelző nem égett. Pár nap múlva aztán beállt a végleges állapot, a bal helyzetjelző ég, a xenon viszont nem gyulladt fel. Érdekes egyébként, hogy a xenonnak nincs visszajelzője a computerhez és csak akkor dobált hibát a gép, ha a helyzetjelző nem égett. A xenon hiánya miatt viszont nem reklamált.
A kézikönyv leírása alapján a xenon cseréjéhez autószerelő szükséges, így bokros teendőim miatt csak ma tudtam elvinni szervizbe a kocsit. A szerelő kihúzta az égőt, mondta, hogy ez kuka, de nincs cseréjük. Azért kimérte a csatlakozásokat és megállapította, hogy a megfelelő feszültséget megkapják. Kiugrottam hát az autósboltba és vettem egy OSRAM Xenont (DS1) 11900-ért. Érdekes egyébként, hogy a kézikönyvben 55W-osnak írják, azonban a kocsiban 35W-os volt, és az autósboltban is azt mondták, hogy ebből csak 35W-os van és a kézikönyben elírták akkor a teljesítményét.
Vissza a szerelőhöz, aki betette az izzót. Hangsúlyozta, hogy az üveget nem szabad megfogni, mert erősen csökkenti az élettartamot. Bár, gondolom, ez minden izzóra igaz. Kipróbáltuk és ég rendesen. Még egy fényerősség-mérővel (vagy fogalmam sincs mi volt az, egy doboz egy lencsével a végén, amit a fényszórók elé helyezett) is bemérte a fényszórókat, majd mehettem utamra. Egy ezresembe fájt a dolog.
Még megjegyeznék azért két dolgot:
A szerelő 2 xenonizzót akart vetetni velem, mondván, hogy ezeknek nagyjából azonos az élettartama és az öregebb egyébként is más fénnyel fog világítani, mint az új. Kicsit elbambultam, mikor ezt mondhatta, mert amikor hoztam az újat, akkor kérdezte, hogy hol a másik, mert ő említette, hogy kettő kéne. Így utólag is azt gondolom, hogy ha a másik még jó, akkor nem fogom kicseréltetni csak azért, mert van némi valószínűsége, hogy az is tönkre fog menni. Egy enyhe árnyalatbeli különbség azonban tényleg látható a lámpák színében. Szerk: hozzáértők szerint a xenon égőket tényleg ajánlott párban cserélni. Legközelebb majd úgy fogom.
A másik dolog: mikor produkálta a kocsi a furcsa tüneteket, körbekérdeztem itt a fórumon és azt a tippet kaptam ImO és tirex fórumtárstól, hogy nem izzó-, hanem reléprobléma lesz, mert nála is csinált ilyet. Logikusnak is tűnt, mert furcsa volt, hogy egyszer ez, másszor az nem világít. Úgy tűnik azonban mégiscsak az izzó volt a ludas. Ha esetleg valakinek mégis hasonló baja lenne és nála nem az izzó a hibás, akkor mellékelem a képet, amit ImO küldött, hogy melyik relét kell bolygatni.
Egy kiégett izzó jó ürügy volt arra, hogy betegyem a kesztyűtartóban talált Night Breakereket.
Találtam egy pár Nightbreaker Unlimitedet a kesztyűtartóban, amit a blokk szerint vagy fél éve vettem. Lehet, hogy gyakrabban kéne körülnéznem az autóban? :)
Alig több, mint egy év után a jobb oldali tompított fényszóróm ismét feladta.
Tök véletlenül megint ugyanazt az izzópárt vettem: H7 12V 55W GE Megalight Ultra +90%.
Megfelel.
Tegnap a hosszú hétvége után mire felértem Budapestre megadta magát a bal első tompított fényszóróm.
Ezért ma kapott egy Osram Nightbreaker unlimited H7-es izzópárt a kicsike. Azért nem egyszerű művelet kicserélni..., kicsit megszenvedtünk vele. Kíváncsian várom meddig bírja, remélem addigra elfelejtem, hogy kell kicserélni. :D
A fénykép kicsit csalóka, mert hideg fehér fénye van, nem meleg fehér, de a fényereje szépen látszik.