Blog >> izzó
Jobb hátsó féklámpa izzó panaszkodott. Mivel egyidősek, cseréltem a bal oldalit is.
2 Hella P21/5W
km 121280
Hétfő reggel a legjobbkor merült le, még jó hogy közel vannak faterék akik bebikázták. Valami rejtélyes oknál fogva a féklámpa is kiégett, egyúttal akkor azt is kicseréltem az akkusnál a Bartók Bélán.
Egy évet se bírtak a "szuper" ledes helyzetjelző izzóim, amelyeket tavaly októberben rakattam be (drága projekt volt, főleg a beszerelés...).
2-3 hónapja felváltva sípolt a GT-m, hogy éppen kiégett valamelyik, ezt felváltva csinálta, néha ötpercenként. Szóval csere volt. Ma elégeltem meg, amíg 5 kilométer alatt kb 10x sípolt, ezért elugrottam az Online Autóhoz.
(Azért az olasz tervezőisteneknek gratulálnék, amiért a xenonos lámpatesthez csak úgy lehet hozzáférni, hogy le kell szedni a lökhárítót...)
Úgy gondolta az Autó, hogy jó lesz nekem, ha megint izzót cserélhetek. Persze az olasznak csak a H6W jó, amit a tudomány mai állása szerint egész Fehérváron csak egy helyen tartanak. Az volt úgy a tizedik, ahol kerestem. Mindegy, megvan, betettem.
Akkora balfék vagyok, mint ide Nagykáta. Kiégett a bal tompított izzóm, ami még egy Toyotával is előfordulhat két gázpedál beragadás között. Munkahelyen voltam (azt azért nincs pofám leírni, hogy dolgoztam), amikor először ugrottam neki, de az eső gyorsan elvette tőle a kedvemet. Második nekifutásra kicibáltam a... reflektor izzóját! Vágtam egy WTF fejet, mert az elsőre is leesett, hogy ez bizony nem sima H7, aztán elszállt a lelkesedés, és hagytam az egészet a francba. Ma reggel állt össze újra a bátorságom, hogy lemenjek. H1 vissza, aztán jött a hülyén nézés, ugyanis a tompított kupakja előtt legfeljebb 2 centi hely volt, annál meg még az én kezem is nagyobb. Újabb séta egy csavarhúzóért, hogy lekapjam a műanyag borítást, ami útban volt, végül halál retkesen és teljesen vakon sikerült kipattintani az izzót a helyéről, és betenni helyette egy újat. Egy nyamvadt izzócsere volt az egész, mégis istennek éreztem magam a végén. :)
Ja, Murphy nem felejtett el, csak tudta előre, hogy jobban megszivathat, ha ilyenkor küld esőt, nem rögtön autómosás után, ahogy szokta.
Tegnap észrevettem, hogy nem világít a jobbos tompított, ma kicseréltem, nem kényelmesen, de legalább hozzáférni :)
H7
Ja meg egy kis örökíteni való még mára :)
Izzócsere a tompítottban, ha már kiégett az egyik, menjen mindkettő.
km 117413
Jobb első helyzetjelző izzót cseréltem. Még véletlenül sem volt az izzó készletben...
Ma kicseréltettem a légszűrőházat (bontottat vettem), a két kézifékkötelet, és a bal első helyzetjelző izzó foglalatot. A régi légszűrőház fedele nem záródott teljesen, így fals levegőt szívott, és a légtömegmérőnek sem hiszem, hogy jót tett a dolog. Most érezhetően finomabban megy.
Az utasoldali légzsák hiba jelentkezett megint. Lehet, hogy legközelebb kiiktattatom azt a csatlakozót.
A bal első helyzetjelző izzó foglalatot kiszedtem a régi lámpabúrából, és berakattam.
Egy ideje bal oldalról hallani némi kattongó, körforgalomban (olyankor jobban megemelkedik az autó bal oldala) recsegő hangokat. Szóval a lengőkarok produkálják a hangokat. Később cseréltetem.
km.: 194.761
Amióta nálam van az autó, a 3 darab tekergethető fűtés/klíma szabályzó közül az egyikben ki volt égve a világítás, ami eléggé zavart, főleg hogy télen a sötétben nem világított. Mivel hogy tudtam, hogy az egész középkonzolt szét kell szedni a művelethez, nem siettem el a dolgot. Azonban egyszer csak kiégett a fordulatszámmérő egyik izzója, nem volt zavaró de gondoltam akkor rászánom magam a dologra. Vettem kb. 20 darab rizsszem izzót, hogyha már ennyire szét kell szedni a dolgokat, kicserélem az összes izzót, nem csak a rosszakat.
A fordulatszámmérővel kezdtem, elképesztően egyszerű és komplikáció mentes az izzócsere ennél a műszernél, sok más autótípus megirigyelhetné. Persze az is igaz, hogy a cső/henger kialakítás miatt ilyen egyszerű. Gyorsan megvolt.
A középkonzol szétszedésem sem bonyolult, főleg ha az ember nem elsőre csinálja (elsőre azért eltart egy ideig mire mindenre rájön az ember). A lényegre térve, a tekergetős gombok egy fehér dobozhoz tartoznak, amit nem könnyű kiszedni (el kell forgatni jobb kéz felé, majd óvatosan kihúzni). Aztán a dobozt kell szétszedni, itt ért a meglepetés. A dobozban lévő izzók egyrészt nem szabványos rizsszem izzó méretűek, hanem kicsit kisebbek, másrészt foglalatban vannak (mindenhol máshol csak simán foglalt nélkül vannak). Szóval a foglalatba még bele se nagyon lehet passzítani a kicsit nagyobb izzókat, valami áthidaló megoldást kellett találni. Tudom, hogy sokan beleforrasztják valahogy, én azonban a ragasztás mellett döntöttem. Szerencsére a rizsszem izzóknak szabadon van a 2 db lába, amit széthúztam, méretre vágtam, belehelyeztem a lyukba, hogy érintkezzenek a lábak, majd egy kis cellux darabbal rögzítettem. Ezután kipróbáltam a kocsiban, hogy működnek-e. Miután láttam hogy igen, ragasztó pisztollyal leragasztottam a lábakat. A foglalatokat beleragasztottam a doboz tetejébe, hogyha kellenének meglegyenek. Összességében elég masszív, működő megoldásnak tűnik a ragasztás, remélem hosszútávon is beválik :)
Ezek után összeraktam a középkonzolt, ha már szétszedtem alaposan kitisztítottam mindent. Pl lemostam a műanyag borítást, és kitisztítottam sűrített levegővel a hőmérőt (állati poros volt).
Ha már benne voltam, kicseréltem a hátsó rendszámtábla világítást is, mert az egyik izzó nem égett. Mostmár szerencsére kint, és bent is minden szépen világít :)
Update (2011.11.20): a ragasztó nem vált be, sorra kialudtak az izzók pár hét után. A ragasztót leszedtem, és ezúttal forrasztással rögzítettem az izzókat. Jó masszívak lettek, minden szépen világít ismét, remélem ez már végre tartós marad. Új képet raktam be.