Blog >> izzó

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-09-29

A havi bontás folytatásaként szeptemberben az alábbi dolgokkal kellett foglalkozni az alfát illetően.
Szó volt már többször is róla a blogomban, hogy vajon mitől hallom az a fura hangot, tavaly nyár óta nagy melegben az első futómű környékéről. Ezt eddig több embernek sem sikerült megfejtenie. Szabolccsal beszélgettünk róla, ő a toronycsapágyra gyanakszik. Említettem ezt Német Misinek is, de azt mondja a nincs toronycsapágy csak toronyszilent, tehát nem adhat recsegő/ropogó hangot a kormány elfordításakor - nagy hőségben, mert alacsonyabb hőmérsékletnél továbbra sincs semmi hangja.
Az izzók kiégése továbbra is téma, úgy látszik most ezen túl kell esni. Utoljára a helyzetjelzőket (2db HELLA H6W) és a tompítottakat (2db HELLA H7) kellett cserélnem (0902). Ezeket most a UNIXban szereztem be, egy kis segítséggel.
Az augusztus 20-án tönkrement gumim helyett ma (0904) felkerült a HoZeetól kölcsönkapott enyhén ferdén kopott:) Falken Ziex ZE912, melyet apujától vettem át Szentendrén. A gumicserét Pesti Tamással vegeztettem Dunakeszin, ahol kiderült, hogy a gumi szerkezete nem sérült, „csak” a peremvédő vált le. Hát köszönöm szépen:) amikor már szinte látni a szálakat benne, akkor lehet ha inkább nem használnám tovább. km óra állás: 196.537. Aznap még gyorsan ki akartuk cserélni a nem rég beszerzett izzókat, kisebb-nagyobb sikerrel és küzdéssel sikerült is. Csak az egyik helyzetjelző izzó beesett a búrába.. de sikerült úgy becsúsznia a foncsor alá hátulról, hogy semmivel nem lehet hozzáférni, és még a mágnes sem fogja, mert nem mágneses.. :) Nincs túl nagy szerencsém az izzókkal.. sőt, most már elmondhatjuk, hogy semennyi. Viszont a két helyzetjelzőt sikerült kicserélni normálisan. km óra állás: 196.542.
Az Elaforgtól hosszas e-mailezés és telefonálgatás után sikerült megbeszélnünk egy időpontot amikor mindkettőnknek jó volt a házhozszállítás időpontja (0905) egy 2 literes Tutela ZC 75 SYNTH 75W-80 váltóolajjal kapcsolatban. Ingyenesen vállalták a házhoz szállítást és nem mellesleg náluk volt a legolcsóbb ez az olaj. Köszönet érte Ofinak!
Itt a kicsit hidegebb idő – reggelente, így a csomagtér ajtó telók elkezdtek nyikorogni, kaptak egy kis WD40-et, azóta csendben vannak:) (0910) Viszont valami nincs rendben velük, mert mióta felkerült a szárny, azóta ez már egy újabb szett és nem akarja megtartani az ajót. Vagy lecsapódik, vagy hátra az ablakra. Ha elengedem óvatosan az ablak előtt – végállásban, akkor a frász kerülget, hogy vajon mikor esik rá az ablakra. Nem tűnik valami biztosnak, inkább megállítom félúton függőleges helyzetben, de így meg jártam már úgy hogy egy nagyobb szélnél a hátamra csapódott, vagy végül az ablakra.. Ezzel kezdeni kell majd valamit, mert így nem túl komfortos:) A seprűnyelet meg csak nem tehetem oda..
Reggel 8-ra elvittem Német Misihez az autót szervizbe, ő a telókra így elsőre azt mondta, szinte látatlanba, hogy lehet hogy hosszú..? Lehet:) Ha odajutunk, majd utánajárunk ennek is. 8:45-kor eljöttem tőle, ő pedig nekikezdett a kézifékkötelek, a kuplung és a stabilizátor rúd szilentjeinek a cseréjéhez. Belekerült a nem rég vásárolt Tutela váltóolaj is, ill. nagyjából át lett nézve az autó, hiszen egy hónap múlva műszaki vizsgára megy. 15:35-kor már szólt a telefonom, hogy komplikációmentesen sikerült a műtét, mehetek az autóért. Elszaladtam érte és kiderült, amire nem számítottam, hogy minden a legnagyobb rendben volt az autóval, nem kell sem a futóművéhez, sem semmihez nyúlni. Így ahogy van át fog menni a vizsgán. Ennek nagyon örültem. Leszurkoltam 60db ezrest a műtétért és eljöttem vele. De mindenek előtt mentünk egy kört az autóval. A kuplung vaj puha. Kiderült, hogy a 2.0 TS tárcsáját kaptam meg anno Marektől, így egy nagyobb tárcsa került bele, ami azért jobb, mert nagyobb felületen tapad egymáshoz a két oldal, ezáltal jobban fog. Állítólag, más, aki komolyabban foglalkozik a tuninggal, kemény tízezreket fizet egy ilyenért.. :) hát nekem meg végülis ezzel csak szerencsém volt, de jobban jártam, az biztos. Szokni kell még, mert tényleg sokkal puhább lett a kuplung pedál, de nem az a beesős. Tetszik. A futómű felől mindenhol csend honol. Egy hangja sincs.. de rég ”hallottam” már ilyennek.. úgy suhan át a gödrökön, bukkanókon, mint talán még soha:) Nagyon tetszik. És mindez két gyári stabilizátor szilentnek köszönhető (mivel a Kareszkától kapott két Powerflex szilent belső átmérője nagyobb volt a kelleténél, így azt nem tudta beszerelni korrekten a helyére). Végül megbeszéltük, hogy műszaki előtt egy héttel jelezzem, hogy mikor szeretnék menni, aztán mindenki ment a dolgára. Köszönöm Német Misinek a korrekt munkát!
A hibás nyári gumit, meg a párját meghirdettem több helyen és egyszer csak jött egy telefon (0928), érdeklődtek, hogy megvan-e még a két gumi.. Hát elsőre nem örültem neki túlzottan, mert már este volt és a kettő közül az egyik még az autón volt a HoZeetól kapott Falken mellett elől.. A srácnak még aznap este, vagy legkésőbb másnap reggel fél 8kor, Pesten kellett volna átadnom. De hát a gumi még ráadásul felnin is volt.. Nem egyszerű eset, viszont ha most nem, akkor talán soha sem adom el a sérült gumit, egy db jó gumival meg mit kezdjek.. Persze nem árultam zsákbamacskát, fotókkal és leírással is alátámasztottam hogy bizony hibás gumit árulok. Többek között azért is annyi az ára. Viszont neki driftelni kellett, tehát ennyiért végül is ajándék volt. Megbeszéltük, hogy korán reggel találkozunk az éjjel-nappali gumisnál a Szentmihályi úton, aztán megoldjuk a leszerelést is egyben, ő pedig robog tovább a rendezvényre a Drivingcamp-be. De ahhoz hogy ez összejöjjön, nekem még aznap este le kellett cserélnem a kerekeket a téliekre.. Segítségül hívtam Zolit, aki készséggel jött és segített, így későn este is, úgyhogy másnap már csak fel kellett kelni és elvinni a gumikat a megbeszélt helyre.
A kerékcsere közben láttuk, hogy az alvázra már igencsak ráférne egy alvázvédelem, mielőtt nagyobb gond lesz. Ennek több jelével is találkoztunk, pl. az emelési pontok már nem az igaziak, a küszöbbel párhuzamosan futó perem már teljesen el van nyalva a sok kontár emelőtől (nem én:) ill. sajnos az egyik kipufugócső tartó konzol is elhagyta magát. Úgyhogy azt le is szedtem, viszont így azt mondta Német Misi, hogy a rezonátor cső veszi fel a mozgásokat, aminek végül is nem teljesen ez a feladata, a kelleténél gyorsabban megadhatja magát az is, úgyhogy ezt is orvosolni kellene mielőbb. Kaptam egy kipufogós szerviz kontaktot itt a közelben, már csak valamikor el kellene jutni.. km óra állás: 196.773. A nyári gumikba: 2779 km tettem idén nyáron, ezzel a korai kerékcserével. Ez egyáltalán nem mondható soknak, sőt! A kölcsön Falkenbe 236 km került:) Így erre se mondhatni, hogy szét tapostam HoZee gumiját:) Másnap reggel pedig átadtam a két Goodyear gumit. A sráctól kérdeztem, hogy esetleg nem érdekli-e még két db, ép, de kopottabb 215/45 R17-es nyári Dunlop Sportmaxx gumi? Amire végül is igent mondott, csak egy-két hét múlva lenne aktuális. Úgyhogy erre még visszatérünk:) Hazafelé a Metroban vettem két olcsó, univerzális ablaktörlő lapátot, mert úgy néz ki lassan itt az esős ősz és a tél is.. a mostani meg már eléggé pattog és csíkoz a szélvédőn..

>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-11-11

A jobb oldali ködlámpám már az autó vásárlásakor se világított, a bal valamikor a nyáron égett ki. Most, hogy bejött a ködös, takony idő, gondoltam kicserélem. 1000 éves izzót szedtem ki a ködlámpából ami már beerodált (ez látszik a képen is) majd beraktam az újat és lám, ki sem gyulladt, egyik sem. Azt hittem nincs rendesen a helyén, így két délután is szenvedtem vele. Miután én feladtam, elvittem az autószerelő cimbihez, sajnos nem sokra jutottunk, relére gyanakodott. Elvittem Gulyás Lacihoz, (aki csinálta múltkor az ablakom) és 2,5 óra alatt rendbe rakta potom pénzért. Ahogy korábban azt sejtettük, relé és biztosíték probléma volt, mindkettőt cserélni kellett. Az izzókat is berakta, így "teljesen kész" volt mire mentem érte. Megalight Ultra izzók kerültek a ködlámpába. Következő hónapban szerintem kicserélem a többi izzót is valami erősebbre.

Költségeim
Izzó: 2710.-
munkadíj + relé + biztosíték: 4000.-

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-07-14

Nem is tudom hol kezdjem..
..volt pár kiégett izzóm, aztán pár vásárlási próbálkozásom - sikertelenül. És hogy ez ne történjen meg többé, és ne a boltban kelljen visszaemlékezni az izzó típusára, mert az láthatóan nem ment.. ezért feljegyzem ide, hogy legyen hol keresni - bár mostanában nem szeretném ezeket újra cserélni.. :)

helyzetjelző izzó
típusa: H6W
sztori:
kiégett a jobb oldali. cserélném, de nincs itthon.. próbálkozások: éppen amerre járok: benzinkút, auchan, tesco, és hogy legyen vmi autós is: norauto - sehol semmi. ill. vannak, de ez a 120 fokos pöckös sehol.. eBayre fel! találtam egy olcsó LED-eset. megrendel, várakozik (sokidő..) megérkezik, örül. jobban megnéz. mégse.. nem 120 fokos.. direkt olyat rendeltem.. azért egy próba.. természetesen nem jó. eBay-en ezt többet nem próbálom meg. marad így, izzó nélkül, üresen a foglalat. egy idő után mintha már a másik oldali sem égne. újabb nézelődések: benzinkút, auchan, tesco, ha már ott járok de továbbra sincs semmi, norauto közben megszűnt, de betévedtem a bauhausba:) persze ott se.. :) úgyhogy megint elmaradt egy jó időre. már letettem róla, hogy valaha is tudok szerezni egy megfelelőt. hetek teltek el, mikor megkértem HoZee-t hogy nézze meg a Homasitában, hátha.. talált, vett, pár hét és hozzám is eljutott:) és aztán egy hétre rá már ki is cseréltem.. volna.. ha az első, amit beletettem, nem robbant volna szét:) kifehéredett a búra, megrepedt, úgyhogy kuka. másikkal csak óvatosan.. inkább a régesrég onnan kivett kiégettel próba, hogy azzal micsi' , minden ok, de nem világít:) persze hogy nem, azért vettem ki anno:) biztonság kedvéért a működő bal oldalival próbálkoztam. az új párból a megmaradt pedig bekerült oda, balra. kisebb érintkezési problémák elhárítása után minden ok.. el sem hiszem!:)

index
típusa:
sztori:
ez sem volt egyszerű eset, de ezt már nem bíztam a véletlenre. egyszer volt, hogy arra lettem figyelmes, hogy amikor beriasztom az autót, akkor a jobb oldali, oldalsó nem villogott.. biztos kiégett. :) mimás. nade biztos nincs otthon ilyenem. sárga búrás.. tutinincs. a készletben is biztos csak fehér van. ..csak azt nem értem miért nem villogott akkor gyorsabban az index, mikor jobbra kanyarodtam. lehet hogy a 156 nem csinál olyat?:) ezek szerint.. a hibajelzés meg ugye ott volt a helyzetjelző miatt még akkor, tehát fel sem tűnt.. én pedig nem vagyok jó autós, mert nem ellenőrzöm minden indulás előtt:) nade. kínomban természetesen ezt is megnéztem auchanban-teszkóban - mentségemre: nem ezért mentem oda:) - persze nem volt sárga, meg igazából nem is tudtam, hogy milyen típusú kell bele:) mert olyan rég cseréltem én már ezt.. : amikor a "króm" búra felkerült. az meg nem most volt.. úgy alakult, hogy egyik hétköznap épp ráértem, és elgurultam reggel (fél8-ra:) a Bárdi-ba, hogy beszerezzek egy ilyet is. neten azt írta fél 8-kor nyit, természetesen már előbb ott voltam egy negyed órával:) mikor odaérek, látom kiírva 8-17h. hurrá. pont jött a kulcsosember, azt mondta kinyit és jöhetek. 5p után már elém is tette a megfelelő típust, de átlátszó volt.. - sárga nem lenne esetleg?:) pár perc túrás után olyan is volt, úgyhogy kemény 360 Ft leszurkolása után már hozzá is kezdhettem a műtéthez. index búra levesz. a másik fülét is eltörtem szerencsésen'.. inkább el sem mondom milyen volt az izzó, amit kiszedtem, miután párszor beázott a búra annak előtte.. :S (beszéljenek a képek:) izzót kimos, megszárít, összetételnél beszilóz! mert nem tudják összerakni rendesen a kis kínaiak az utángyártottat.. :) vagykik. most már újra átlátszó a "króm" jellegű. végre. ugyanis kezdte megszégyeníteni a füstös hatásút:) és miután a szilikon megszáradt körben majd tömíti is a búrát a műanyag indexbúra és a kaszni között. remélem nem ázik be, nem párásodik többet. sikerült szép munkát végezni és még csak nem is látszik. amíg ezt nem sikerült visszapakolnom az autóra - mert száradt, addig egy fekete szig'szalag volt segítségemre:) (lásd fotók) és egy csavarhúzó, amivel sikerült rávennem a foglalatot, hogy újra érintkezzen az új izzóval. mindezek után már csak csodálni kellett a látványt, messziről is jól látszik, sárga izzó a lámpabúra mögött:) egy gonddal kevesebb. lámpahiba jelzés műszerfalról eltüntetve. nem is tudom mikor volt utoljára ilyen:) fél éve? 1?:) inkább fél. ..és azután, hogy kicseréltem mindkét oldalit az újakra, és a a működő bal oldalit eltettem tartalékba, ahová eltettem sikerült találnom a dobozban egy "tartalék sárgát" .. :) "biztos nincs otthon ilyenem. sárga búrás.. tutinincs." :)

rizsszemizzó
típusa:
sztori:
..ez a következő típusa azon izzóknak, melyek a "keresekedelmi forgalomban beszerezhetetlen" kategóriába tartoznak. néztem én ezt benzinkúton, nem egy helyen, és az előbb már említett helyeken. HoZee-val egy nem létező Homasitát is felkerestünk a Váci úton ráérő időnkben:) de mindhiába. Aztán végül a helyzetjelzőkkel együtt egy létező Homasitában sikerült vennie 1db rizsszemet is. Hetekkel később ugye hozzám került, hát.. a Watt biztos stimmelt, bár le volt kopva az izzóról a felirat, de a méret nem :) még jó hogy nem kockáztattam meg 2 db vásárlását:) ajánlottak nekem benzin kúton 5W-osat.. de kb akkora volt mint egy lufi. :) történt egyszer, hogy szombaton elgurultam egy épp nyitva tartó Unix előtt. megálljak-neálljak?! végül pár10m után amellett döntöttem, hogy megállok és üsse kő megkérdezem itt is. volt. el sem hiszem. és akkora amekkora kell. 2,3W-os. sőt! 3W-os is volt.. hihetetlen. maga volt a kánaán. vettem rögtön egy dobozzal, hátha még szükség lesz rá az életben. 725 Ft-ot kellett érte ott hagynom. az ár is baráti és a kedvem is mindjárt jobb lett. öröm és boldogság öntötte el a szívemet:) hihetetlen érzés volt - detényleg. eljött a nap, hogy kicseréljem. ment minden elsőre, nem volt közte rossz, nem robbant szét, érintkezett, világított egyből.. mint a nagykönyvben. a szivargyújtós rész kicsit megszívatott, de az egy másik sztori.. :)


Tanulság: húst a hentestől, izzót az autósboltból, kenyeretapéktől

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-04-24

Hol is kezdjem...? Az úgy volt, hogy a lengéscsillapítóim szépen lassan tönkre mentek. Arra gondoltam, hogy inkább felújíttatom őket, mint hogy újat vegyek. Na, meg azon kívül, hogy megújulnak, kicsit keményíttetni is akartam rajtuk, valamint oda-vissza dolgozósra megcsináltatni. És ez mind töredéke az új árának. Dunakeszin a Lindor foglalkozik ilyesmivel, viszont csak kiszerelt lengéscsillapítót lehet odavinni, ők nem szedik ki az autóból. Mivel kellett az autó minél előbb, így nem a jól megszokott Alfaterék szervizét választottam a lengéscsillapítók kiszerelésére, hanem Dunakeszin lévő Alfa Romeo szervizt. Ez így utólag eléggé nagy hibának minősült, mert szerintem horribilis összeget kértek el munkadíjra, Alfateréknál nem ezt szoktam meg. Itt is visszaköszön a régi igazság, miszerint járt utat járatlanért ne cserélj fel...!
Na, de visszatérve a lengéscsillapítókra. Lindor műhelyben kiderült, hogy nem lehet felújítani a cuccot. Ennek az az oka, hogy kizárólag a két csöveseket tudják megcsinálni, nekem meg egy csövesek voltak az autóban. Nagyon örültem, mert az autó szétszedve várakozott a csápos emelőn, nyilván a rosszakat nem tetetem vissza, mehetek újat venni. Szerencsére van ismerős, akinek köszönhetően 40%-os kedvezményt kaptam az UNIX-nál, így azért valamivel olcsóbban sikerült hozzájutni az alkatrészekhez. Hátulra Optimal, előre pedig Monroe lett a választás, de mindenhova két csöves került, hogy már most szem előtt tartsam a jövőben egyszer majd bekövetkező felújítás lehetőségét. Ja, a rugók azért kaptak egy szép piros színt.
A lengéscsillapítón kívül a jobb hátsó hátulsó keresztstabilizátor is ki lett cserélve, mert a szilentek teljesen elfáradtak. Valamint mivel a jobb első helyzetjelző kiégett, az is cserélve lett.

>> Tuning és extraDieselManiaco(NagyVad) // Alfa 145 1.9 TD // 2013-04-24

Made in china,ebayről 2 ezer forintért,meglátjuk meddig bírja.Kikerültek a 8000 Kelvinesek.Eladók!

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-04-14

Mostanában sajnos elég keveset fut a vas, de a tavasz tiszteletére azért szántam rá egy kis időt. Az elmúlt két napban jártam Tottinál egy gumicserére (hogy ez a Sportrac 3 milyen marha hangos...), és kiszórtam a téli vackokat a csomagtartóból. Vagy 10 kilóval könnyebb lett az Alfa segge. :)
Belelapátoltam a fényszórókba a hónapok óta fiókban porosodó Osram Nightbreakereket. Nem égtek ki a régi izzók, csak zavart, hogy kissé felemásak. A bal sárgás, a jobb kékes fényű volt.
Nyári ablakmosót is vettem, de a tartályban még téli van. Addig nem öntöm bele, amíg a régi ki nem fogy.

Óraállás: 179 585

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2013-03-31

Ismét izzó csere, többet nem veszek Unix-os izzókat, bár most is sima izzókra esett a választásom, hátha tovább bírják mint az emelt fényűek...

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2013-03-10

Kiégett a kilométerórában az egyik izzó. Kicseréltem abban is és a fordulatszámmérőben is mindegyiket.

>> Szerviztipoatti // Alfa GT 1,9 Mjet 16V Distinctive // 2013-01-23

Első fékbetétek cseréje, TEXTAR betétek kerültek fel. Ezek állítólag kevésbé hajlamosak a későbbiekben csikorogni. Cserélve lettek az első helyzetjelzők is, szép fehér fényű izzókkal.

Hogy hol?

MÉTA autó szerviz, XVIII. Méta u. AJÁNLOTT!!!

Fentiek után ettünk egy qvvajó hambit. Ez azonban érdeklődés hiányában nem kerül ismertetésre. :)

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-01-16

Ki volt égve a refimbe egy izzó, azokat "100W-os" izzókra cseréltem.
Elvileg 6000kelvin, de elmegy az 4000nek is, szép fehéren világít.
A tompítottba a hírhedt Osram Night Breaker Plus van ,ami sokak szerint szép fehér.
Most látható a külömbség......
Hozzáteszem ez a legjobb halogén izzó a piacon!

Ez első lámpás képen a sima izzó, a második képen az új kék búrás izzó látható!

Még sötétben nem tudtam tesztelni!

Kicserélődtek az indexek izzói is, viszont ezek ledeset kaptak, erre nagyon kíváncsi vagyok sötétbe :))