Blog >> 156
Olaj: Castrol 10W60
Olajszűrő: MannFilter
Km: 171572
A Sprintauto Service-ben beszerelték az új Eibach pro kit rugókat és a Koni STR.T lengéscsillapítókat. Az alkatrészt én vittem, de kellett még hozzá 4 porvédő a lengéscsillapítókhoz, illetve Rado szólt, hogy a felső lengőkarok elég gatyák (a szilentek nyikorgását én is hallottam), úgyhogy azokat is kicserélték.
Beigazolódott a sejtésem, hogy nem a gyári rugók voltak benne, hanem egy Vogtland ültető szett, ami 40 mm-t ültet elöl-hátul. Az új rugókkal (amik 3 centit ültetnek) is láthatóan magasabb lett a kocsi, főleg elöl. Ezt egyáltalán nem bánom, mert állandóan leért mindenhol az eleje. Attól, hogy egy kicsit magasabb lett még most is elég jól néz ki. :)
A fő különbséget persze akkor vettem észre mikor elindultam az autóval és mentem kicsit. Szó szerint ég és föld. Sokkal összeszedettebb az egész, a gátlók pont jó keménységűek. Nem billeg, nem úszkál, fogja az utat és fekszik a kanyarban, mint macska az ágyban. :) Egyszerűen olyan, mintha egy másik autót vezettem volna.
Ja és kicserélték az ABS pumpát az eredeti megjavítottra. Rendesen működik: van ABS, működik a sebesség mérő és km számláló és nincs hibaüzenet. :)
Csináltam egy előtte-utána képet, ami elég béna, de azért látszik a lényeg. És van egy kép a régi rugókról is.
Megjöttek. :) Eibach pro kit rugók és Koni Str.t lengéscsillapítók. Jövő héten kerülnek be, már nagyon nagyon kíváncsi vagyok. :)
Az az igazság, hogy nem tudom milyen rugók vannak benne, mivel azokon nem találtam semmiféle jelölést is sima fekete rugók. Viszont szemre lejjebb van, mint egy sima sport futóműves 156.
Beraktam egy képet a jelenlegi állapotról, hogy lehessen látni majd a különbséget.
A napokban járt nálam egy 156 a következő hibajelenséggel: tolatólámpa, hátsó ködlámpa, csomagtérvilágítás nem működik. Ebből arra következtettem, hogy a csomagtérajtó kábelköteg meg van törve. Bontott, ki tudja milyen állapotban van, új meg nincs, ezért maradt a javítás.
Akkor javítsunk:
Először bontsuk le a kárpitot (1.kép)
A kalaptartó alatt van a csatlakozó (2.kép)
Patentokat pattintsuk ki, fűzzük ki a kábelt (3.4.kép)
Nos, itt nem csak meg van törve a kábel, szó szerint eltört a kábelköteg (5.6.kép)
Úgy gondoltam, hogy nem csak simán összeforrasztom a kábeleket, hanem teszek bele toldást. Ez azért jó, mert a gyári kábelek már elég merevek, hamar elpattognának újra, de a "friss" kábelek még hajlanak, így egy darabig biztos jók lesznek.
Tippek, trükkök: a toldó kábeleket egyformára vágjuk, így szépen be tudjuk majd bandázsolni a végén. A gumi átvezetőt húzzuk rá forrasztás előtt a kábelkötegre, mert a csatlakozó nem fér át, és a kész kábelköteg csupaszon marad. Színt színre párosítsunk, kivéve a fekete kábeleket, azoknak mindegy (testkábel). Mielőtt bandázsolunk (szalaggal körbetekerünk) dugjuk össze a csatlakozásokat, és ellenőrizzük a lámpákat. Használjunk zsugorcsövet, az jó dolog (7.kép)
Ha mindent jól csináltunk, lesz egy Alfás karácsonyfánk (8.kép)
Eredmény: világít a tolatólámpa, a hátsó ködlámpa, működik a csomagtérvilágítás, és végre kijelzi ha nyitva van a csomagtartó.
A költségek elhanyagolhatóak, időben kb. 2-4 óra a művelet, kézügyességtől függően.
Felkerültek az új görgők az autóra, szerintem jó lett! Féltem hogy magas lesz, de átmérőbe a kerék nem nagyobb, csak most jobban zavar az eddig is szóban forgó ültetés, de marad így most egy darabig, 30mm kellene, úgy pont tökéletes lenne! A fekete nem feltétlen nyerő szín, elveszik kicsit a szekér alatt, nem is tűnik fel, hogy ilyen nagy, pedig az. Az egyik ugye le lett csiszolva, eddig nagyon nem tetszett, de most így fent az autón egészen jól néz ki, nyárig ez is eldől, hogy milyen szín is legyen. Tartottam egy nagytakarítást, bőrápolást, most nagyon tiszta és szép. Viszont a turbó előtti cső kiszakadt, azt cserélnem kell mihamarabb, illetve szórja az egyik féltengely az olajat, arra is megoldást kell keresnem, vagyis cserélni. 225/40 r18 van fent, elől 80%-os infinity, hátul zsír újak. Ugye maga a felni nagyon könnyű, lévén hogy mennyire drága, azt kell hogy mondjam, nagyon kényelmesek, meglepően, nem ráz, nincs hangja, jobban megy, mint a sárnehéz régi kerekeimmel, nagyon elégedett vagyok, tetszik!! Szépen lassan kezdi elnyerni azt a külsőt, amit szeretnék.
A héten végre nevemre került az Alfa, és több kevesebb sikerrel ugyan, de megpróbáltunk pár számomra idegesítő dolognak is a végére járni. Már az eredetvizsga alkalmával próbáltuk kideríteni az első futómű kopogásának okát, így rázópadon, terhelt futóművel, valamint csápos emelőn kilógatva is megvizsgáltuk, de igazán látványosan csak a bal felső "kis" lengőkar szilentjein érződőtt lógás. A jobb alsónál a gömbfej porvédő gumija ugyan ki van már repedve, de az még állt, mint Katiban a gyerek. Mivel az előző posztban már vázolt élethelyzetnek köszönhetően csak a legszükségesebbekre törekszünk - a régi énem már rendelt volna négy új komplett lengőkart, stabpálcákat, s talán még új stabrudat is, csak hogy megnyugodjon - első körben ezt a két szilentet cseréltük csak ki. A helyzet jelentősen javult, de még mindig van kopogás. Áprilisban műszaki, legkésőbb akkor ismét rázópadra kerül az autó, s remélem addig jobban ki is forrja magát, hogy könnyebben megtaláljuk a hibás alkatrészt. Mértünk lengéscsillapítót, és féket is, ekkor derült ki, hogy a kézifék sem csak érzésre darabos, de a jobb fele nem is igen fog, így került az autóra két új kézifékkötél a régiek helyett - ez most olyan, mint a vaj... Ezt követően elkerült az autó egy éjszakára a fóliás sráchoz, és a lehető legsötétebb fóliával le lett sötétítve az egész hóbelevanc a B oszloptól hátra. Jó lett, bár sötétben már kifelé se nagyon látni rajta - de legalább tuti nem lát be senki még nappal sem... :) Aztán legnagyobb meglepetésemre megjött a Pixelfix-től az új kijelző az infocenterhez, aminek beszereléséhez aznap még nem éreztem magamban kellő erőt, és milyen jól is tettem... Mert az, hogy szét kell bontani egy kicsit a műszerfalat, még önmagában nem riaszt el, volt már erre pár példa (sőt komplett műszerfal ki- be szerelésre is a Puntónál) eddigi pályafutásom során, de ekkor még nem volt világos, hogy miért is küldtek két ellenállást az új kijelző mellé. Mivel leírás nem volt hozzá, így gondoltam tuti más típusokba is stimmel ez a kijelző, hátha azokba kell, így gyorsan rögzítettem az új szalagkábeleit, és visszaszereltem az egész vackot a helyére. Ekkor jött a meglepetés, ugyanis olyan halványan pislákolt még a védőfólia eltávolítását követően is, hogy szinte jobb volt a régi elfolyt vacak. Miután már vagy harmadszor vettem ki, és ellenőriztem, hogy tuti helyén van-e a szalagkábel, vagy nincs-e valami egyéb kontakthiba, beugrott a két kis ellenállás amit küldtek hozzá. Gyors telefon a cégnek, probléma felvázolva, e-mailben pedig már küldték is, hogy az infocenter nyáklapján hova, és melyik ellenállást kell beforrasztanunk ha gyenge a kijelző. S láss csodát, majd kisüti szemem, olyan fasza lett a cucc... Végül megjött az autóhoz való rádió beépítő keret is, így átkerült a MINI-ből az USB-s Kenwood fejegység, mert utálom, és nem is igazán járt sikerrel az fm transzmitteres próbálkozás a megfelelő zeneszámok vállalható minőségű megszólaltatásának érdekében...
Fűtés terelő lapát állító motor cserélve. 2K
Szelepfedél tömítés cserélve.
Kuplung pedál feszítő rugó cserélve. 1K
Support+szelepfedél tömítés: 16K
Km: 177326
Rendeltem még decemberben egy új szőnyeg szettet a Főnix autószőnyegtől. "Style plüss 7-9mm" fajta, a szegése pedig megegyezik az ülések színével. Nagyon szép munka, ajánlom mindenkinek! :) https://autoszonyeg.com/