Blog >> 156
Mivel a gyári GTA kormány elég szép állapotban van, úgy döntöttem, hogy veszek egy másik gyári új bőr kormányt, ne az eredeti kopjon. Majd talán egyszer visszakerül, majd talán ha oldtimer lesz belőle.
Az újat a fiatalkatreszek.hu oldalról rendeltem, multikormány gombokkal együtt volt 31.600 Ft.
Az eredeti kormányban pedig kicseréltem a multikormány gombokat, szintén a fiatalkatreszek.hu-tól, 15.000 Ft-ért.




Kicseréltem a pollenszűrőket. Nem volt vészesen koszos, de nem tudtam, hogy mikor volt utoljára cserélve.

Pixelhibás volt az infocenter kijelző, már a próbaúton észrevettem. Meleg hatására alig lehetett leolvasni.
Még decemberben vettem másik kijelzőt a fiatalkatreszek.hu-nál.
Gyári új, 38.000 Ft. Kicsinek hirdették, de valójában ez a nagyobbik, úgyhogy ugyanaz mint ami eredetileg is az autóban volt.
Cseréjéhez ki kell szerelni a kesztyűtartót is, ott lehet széthúzni a csatlakozót. Ha az nincs széthúzva, akkor nem lehet kihúzni a helyéről az infocenter egységet, mert rövid a kábel.



Pótkerék alá szőnyeg. Kicsit kellett rajta faragni, de bement a helyére.
Trencsiktől vettem, 5.000 Ft volt, gyári új.
Gyári cikkszáma: 156035805




A bal első dobbetétből hiányzik egy jókora darab. Nagy fejtörést okozott a beszerzése. A bontott általában törött, új nincs. Már külföldi oldalakon nézegettem, külföldi cégekkel emaileztem, senki nem tud hozni. Aztán a Hegyalja Kft.-nél azt látom, hogy rendelhető. Nem sok reményt fűztem hozzá. Aztán ma megkaptam, nem egészen 1 hét alatt. Elvileg ez volt az utolsó, jobbos nem is volt, balosból pedig ez az egy.





Érdekes, olykor már kicsit kínkeserves volt ez az év. Legnagyobb változás, hogy megtettem, amit oly sokszor leírtam, hogy soha nem teszek, de nem volt szívem végignézni, ahogy állásában elpusztul a Guzzi a garázsban. Nem mondom, hogy tolongtak érte, de júliusban megvette egy román srác, s kicsivel több mint két és fél év után véget ért a közös történetünk. Így - mivel csak az Alfa maradt, s az is alig 12-13 000km-t futott idén - gondolom nem meglepő, hogy a motor eladását leszámítva mindösszesen 11 poszt született róla az évben. Pedig ahogy indult...
Januárban javíttattam egy defektet, s kapott az első futóműbe két új belső stabilizátor szilentet (ez nálam már a második garnitúra volt). A futómű végre elcsendesedett, ám feltűnt, hogy apránként fogy a hűtőfolyadék a kiegyenlítőtartályból. Kiderült, hogy az anno már szintén általam is cserélt termosztát háza csak ennyit bírt, és finoman ereszteni kezdett a fém és a műanyag részek illesztésénél, így februárban ebből is bekerült egy második darab. És valahol itt kezdődött a kálváriánk egy gyanús márciusi üzemanyagcső hibával, amit akkor - mint utólag kiderült, hogy csak átmenetileg - orvosoltam egy nem tervezett üzemanyagszűrő és üzemanyagcső cserével. Áprilisban sikeres műszaki vizsgát tett az autó, megejtettük az akkor aktuális olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő cseréjét, valamint kapott egy garnitúra új hátsó fékbetétet. Még szintén ebben a hónapban átlépte az órája a 330 000-dik kilométert is. Aztán innentől egészen júliusig hajtottam a maratoni szopórollert, hisz egy csomó elpazarolt időn és feleslegesen kicserélt alkatrészen keresztül sikerült csak eljutni a végső megoldásig, a nagynyomású szivattyú cseréjéig. Persze nekem ez még nem volt elég (igazi amatőrként viselkedtem, s csak annyit tudok felhozni mentségemül, hogy ekkorra már teljességel szét voltam esve, s elvesztettem minden józan ítélőképességem), egy érdekes csettegő hang miatt gondolkodás nélkül, teljesen feleslegesen kicseréltettem a hajtókarcsapágyakat is (természetesen újabb olajcserével) ahelyett, hogy először ránéztem volna a vezérlésre, mert mint utólag kiderült, a szivattyú cseréjekor egy foggal odébb rakták azt. Ez volt a mélypont, itt már elkezdtem keresni az Alfa utódját - egy Focus kombit ki is próbáltam, de csak manuális klímás full fapad verzió volt, ami többek között emiatt sem jött be - de hála Istennek azért csak összeállt, s onnantól tényleg csak apró cseprő dolgok adódtak. Szeptemberben meglett a 335 000-dik kilométer is, majd miután újra bizalmat szavaztunk neki, októberben megejtettük a már többször elhalasztott fenéklemez lakatolást, kapott két új felső lengőkart (ez is már a második garnitúra, de az előző nagyon nyekergett), és mióta nálam van, immár harmadik alkalommal új belső stabilizátor szilenteket is. Egy újabb defektet és akkumulátor cserét leszámítva azóta is teszi a dolgát, ugyanakkor be kell lássam, bármennyire is szeretem (és egyelőre konkrét elképzelésem sincs, hogy mire cserélném), de se fiatalabb, se kevesebb kilométert futott autó nem lesz már szegény...





Végre elszántam megam és beszereztem az átalakításhoz szükséges dolgokat. Na de mik is voltak ezek:
- kell egy új kormány - 30k Ft
- a hozzá való légzsákátvezető - 5500 Ft
- rádió illesztó adapter (Connects2 CTSAR001.2) - 12k Ft
- zöld iso csati - 500 Ft
- kábelköteg (ezt saját magam csináltam, így ez nem került semmibe) - 0 Ft
A művelet pedig így zajlot:
1. Mindenek előtt levettem az akksisarut kb. 15 percre nehogy a légzsáknak ne tetszen valami.
2. A kormány hátulján kicsavartam a 3 légzsákot tartó csavart (5-ös imbusz).
3. Ezután levettem a 2 csatit (duda+légzsák)
4. Ekkor jöhetett végre a kormány, amihez egy 24-es dugókulcsra volt szükségem.
5. A légzsákátvezető levétele nagyon egyszerű volt, 3 csavar fogta és kész.
6. Mehetett a helyére az új átvezető, majd a kormány és a légzsák, a föntebb leírtaknak megfelelően, csak visszafelé.
7. A gyári csatiból hiányzott a 3 db vezeték (1. kép), ami a gombokhoz kellett (2-4 pin), így ez okozta számomra a legnagyobb fejtörést. A legegyszerűbb az lett volna ha szerzek egy olyan csatit, amibe már benne van ez a 3 ér és csak forrasztgatok, de sajna jelen pillanatba egyik bontóból se sikerült szereznem. Végül úgy tudtam megoldani, hogy szereztem ismerősömtül olyan vezetékeket, amin olyan saru volt, hogy méretéből adódóan belement a gyári csati 3 szabad helyére és ehhez már hozzá tudtam forrasztani a zöld iso csatit. A bekötési rajzát a 2. képen láthatjátok.
8. A kábelköteg elvezetése egyszerű volt, a kormány alatt és a klíma panel mögött rengeteg hely van ahol simán elfért a köteg. (3. kép)
9. A rádió felöli oldalon, pedig már minden plug and play volt, csatikat összedug, összeszerel és már mehet is. (4. kép)
10. Az eredmény a képen látható. (5-6. kép)






Reméltem, hogy idén már több meglepetést nem tartogat számomra az autó, de sajnos tévedtem. Hétvégén feltűnt, hogy mintha nyögve-nyelősebben tekerne az önindító, de gondoltam csak a rövid városi utak, és az állandó páramentesítés fokozott igénybevétele miatt nem tud annyit visszatölteni a generátor, mint amennyit kiveszünk az akksiból. Mivel másnap tervbe volt egy hosszabb autózás, nem törődtem vele, hisz elméletileg akkor bőven lett volna ideje feltölteni. Ehelyett viszont mikor teljes harci díszben levonult az egész család, már csak egy erőtlen nyekkenés, és egy negyed fordulat volt a válasz a kulcs elfordítására. Sebaj, gondoltam gyorsan bebikázom a Miniről, s a többi alakul az eredeti elképzelés szerint. Nos ez sem így lett, ugyanis az eddig használt noname gagyi bikakábelemen nem ment át annyi delej, hogy az 1.9JTD be tudjon indulni, így vennem kellett - vasárnap lévén jobb híján az OBI-ban - egy normális szettet.
Evvel már könnyedén beindult, csak mire mindezt lezongoráztam - az amúgy alvásidőre tervezett autózás miatt - a gyerek odafent már el is aludt. Mivel leállítani nem akartam, így jobb híján egyedül autóztam egy órán keresztül bárminemű felesleges fogyasztó nélkül. Mire hazaértem a gyerek is felébredt, nosza akkor ugorjunk el, s legalább vásároljunk be. Durván tíz percre állítottam le, de már nem indult, így be kellett lássam, hogy az alig több, mint két éves Unix-os akkumulátor adta fel a harcot.
Hétfőn vettem bele egy új 74Ah-s QWP akksit, s azóta ismét minden a legnagyobb rendben. Bár az utóbbi két eset egyikéről sem az autó tehet, de elég kiábrándító az évben már a harmadik defektet kapni, s megtapasztalni, hogy az ügyfeleknek általam is előszeretettel puffogtatott - egy akksinak két év után minden nap ajándék - frázis nálam is betalált...




