Blog >> 156

>> Egyébsanyalfa 156 // Alfa 156 sw 1.9jtd 16v // 2017-05-23

Ma rámérettem a klímára 500g-helyett csak 210g-volt benne-mondjuk ahhoz képest egész jól hűtött,most meg még jobban.
Előjött egy hiba is nem megy a klímahűtő ventilátor 1-es fokozata,biztos csak az ellenállás adta fel majd utánajárok......!
Időközben megtörtént az utánnajárás és valóban az előtét ellenállások voltak rosszak.Mindkettő!
A vizhőfoké és a klímáé is rossz,de mivel ilyet nem tudtam beszerezni így rövidre zártam mindkettőt most legalább kapcsol.

>> Szervizsanyalfa 156 // Alfa 156 sw 1.9jtd 16v // 2017-05-20

Megvétel utáni első szervíz:Motorolaj cseréje SELENIA WR 5w-40
olajszűrő:BOSCH
Levegőszűrö:HENGST
Vezérműszíj készlet:GATES
Vízpumpa:VALEO
Fagyálló:PARAFLU
A vezérlést nem én cserélem szervízben csinálják,hétfőn viszem (2017.05.22).
A hosszbordás szíj teljesen új úgyhogy az természetesen marad.
A szervízbe kérek egy diagot is mert magasabb fordulatszámon (3500-4100) kigyullad a motor kontrol lámpa a műszerfalon és a következő indításig ott is marad.
Ez egyébként csak terhelés közben jelentkezik üresben pörgetve nem.Fogalmam sincs mi lehet remélem nem valami komoly.
Km óra állása:184.750km
A kötelezőkön kívül kitakarítottam a folytószelepet - nagyon ráfért - meg az egr szelepet - az nem volt vészes.
Jövő héten megírom mit mondott a diag,de ha valakinek volt már valami hasonló akkor megirhatná.
FRISSÍTÉS:Ma vagyis 2017.05.22-én megvolt a diag.A hiba pedig: "Töltő levegő mennyiség nem éri el az előírt értéket" Azt mondták lehet turbónyomás szabályzó szelep - de az tök új - vagy valahol szökik a nyomás.Van valamilyen technológia amivel felfújják a rendszert és megmutatja hol szökik a nyomás vagy higul a vákum,de nem értek rá vele foglalkozni mert el vannak havazva.
Minden esetre itthon átnéztem az összes vákumcsövet és mindegyikre tettem műanyag bilincset szakadás nem volt.Azóta nem próbáltam majd kiderül,ha nem jön be akkor jöhet a felfujás.
FRISSÍTÉS:
Felfújás megtörtént az EGR szelep engedte el a nyomást. + A turbó megtellett kokszal nem működött rendesen a változó geometria szabályzó ez is okozott gondot,de most már minden oké! Nem kellett szétszednem szerencsére elég volt kimozgatnom végállástól végállásig.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-05-16

Ezt meg csak úgy kicseréltem, mert nem szeretem ha csíkoz és nem látok ki. Ez is gyári az Elaforgtól.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-05-18

El volt repedve a teteje. Elaforgtól rendeltem gyári újat.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-05-18

A régi szívócső elrepedt a harmónikás résznél. Csöri rendelt gyári újat. Ha már szétszedtem, kitisztítottam a fojtószelepet is és géppel reseteltem is.

>> AutóápolásPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-05-10

Nálam így néz ki egy 18 éves autó belseje.

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-05-10

Száműztem a szivargyújtót. Meguntam, hogy állandóan kiesik belőle az átalakító.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-05-04

Az index nem működött, elakadásjelző szintén. Riasztó aktiválása/deaktiválás esetén villogott.

Cserélve az index relé.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-04-25

Ki lett cserélve a légszűrőházam. Az enyém el volt törve a csavarozási pontoknál, ahol a tetejét csavarozom rá a házra. Sajnos újat már nem lehet kapni, így maradt a bontott. Elég sok dolgot le kellett szerelnem, hogy fentről ki tudjam bújtatni, de sikerült. Kapott új légszűrőt is, gyárit.
Km: 172.004

>> Egyébpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-04-09

Április elsején belekerült az autóba a 295 ezredik kilométer (a pillanatot megint nem sikerült pontosan elkapnom), s lekopogom abszolút túl is teljesíti minden elvárásom. Jön megy - meglepően dinamikusan - közben alig fogyaszt gázolajat, olajat pedig egyáltalán nem.Megszűnt a klíma és hűtőventillátor hektikus működése (fogalmam sincs mitől - talán így próbálja meghálálni a törődést, mint egy menhelyről befogadott kutya), valamint a vezetőülés alatti csatlakozó fixre forrasztásával már a légzsáklámpa sem világít a műszerfalon, így ebben a hónapban le is műszakiztatjuk a gépet. Ha időnk engedi kicsit foglalkozunk is vele, de ezek mind csak apró, a működést nem befolyásoló, leginkább csak zavaró dolgok elhárítása lesz.