Blog >> 156
Időszakos szervíz volt ma. Pár apróság ki lett cserélve ami nem várhatott további 6-7 ezer km-et a 120ezres szervízig.
A legfontosabb, hogy beszólt a géperejű jármű, hogy "replace brake pads, go to dealer". Na, ilyen apróságért nem megyünk a dealerhez, de mindenképp javítandó. Továbbá elszállt a hűtőventillátor előtétellenállata, így a hűtővizem a mostanában gyakori dugóban ücsörgéseim alatt simán verdeste a 100 fokot, amit nem tartottam egészségesnek. (TIPP: Ilyen esetben bekapcsolt klíma segít kordában tartani a hűtővizet is!)
* Bal első helyzetjelző izzó, Hella: 684 Ft
* Előtétellenállás a hűtőventillátorhoz, gyári: 5764 Ft
* Hátsó ablaktörlő lapát, Valeo 380mm: 1393 Ft.
* Első féktárcsa, AP, párban: 20516 Ft.
* Első fékbetét, gyári: 12200 Ft.
A fék érezhetően gyengébb, mint a régi, vállas, és huplis tárcsa + kopott betét volt. Ez remélhetőleg csak átmeneti amíg be nem kopik valamelyest.
A helyzetjelző meg menjen a kurva anyjába. Kicseréltem a bal elsőt, erre szinte azonnal kiégett a jobb első is. Ilyen a mesében sincs.
Pénteken 9x annyi idő alatt értem haza a melóból, mint máskor! Összességében ez azt jelenti, hogy a 3,5 Km távot 45 perc alatt sikerült teljesítenem. Kicsit dugó volt :( Otthon úgy döntöttem, benne hagyom gyújtáson a kulcsot, hadd forogjon a ventillátor (van olyan márka, ami kulcs nélkül is el tudja játsszani ezt magától).
Hát persze, hogy egész éjjel benne felejtettem! Le is szivattyúzta az akksit. Érdekes dolgokat tapasztaltam ezután : amikor kivettem a kulcsot, akkor jelentek meg a feliratok a kijelzőn. Amikor pedig bedugtam, akkor meg eltűntek. Pont fordítva, mint működni szokott! Ezen felül két furcsa felirat is megjelent : "ICE" és "SPORT".
Feltöltés után helyreállt minden működés, leszámítva a napi Km számláló adatát, az nullázódott.
A 156-os eddig is szép autó volt, de a ráncfelvarott megalkotásával GIUGIARO mester feltette a 156-os "ijére" a pontot...
Hifi projekt in progress. Az alábbi komponenseket vettem meg:
5csatornás erősítő: 23275
2F kondenzátor: 13598
Dietz 100A kábelszett: 10903
Dietz 5m RCA kábel: 1610
Autórádió keret 156 2002-: 3160
JBL CS2165C komponens szett előre: 16990
JBL CS2165 kétutas szett hátra: 10990
Hangszórókábelek, csatlakozók, zsugorcsövek satöbbi: ~4500HUF
A beépítéséről később :-)
A mai napon a nevemre került az M-JET POWER gépezet :-)
És lecseréltem a rendszámát is.
KTR-156- ra Kata147 cartársNŐ közbenjárásával :-)
Kata úgy mondja, hogy KaTeRina .-)
Kb 1300 km hajtóvadászat után, rátaláltam a 146 ti utódjára!
Délután 17:00 fele leszámoltam érte a pénzt az eladó markába. Végre már az enyém :-)
Erősebb is, nyomatékosabb is, picit nagyobb is :-)
Jóval drágább is! :-)
Így leltem rá!
108.120 km
A pollenszűrő nevű intézmény nem egy bonyolult jószág, de azért érdemes cserélgetni minden ősszel, továbbá a magam részéről ajánlom, hogy a fölötte található esőelvezető csatornát is vegyétek ki és rendesen tisztítsátok át. Cserébe nem tömődik el és nem engedi befolyni az utastérbe az esővízet, sőt még az autómosó vízét sem!:) Az a lényeg, hogy az esőelvezetőtálcán nagyjából az autó hossztengelyének vonalában van egy lyuk, ami szintén könnyen eltömődik, úgyhogy azt is át kell bökni, hiszen voltaképpen ott távozna a víz. Én ma marokszámra emeltem ki a porból, falevélből, zsebpiszokból és egyéb apróságokból összeállt trutyit onnan a környékéről. Mivel ősszel nem volt szűrőcsere, most cseréltem azt is.
Örömmel jelentem minden kedves Alfás testvérnek, hogy a mai nap egy éves évfordulónkat ünnepeljük a szeretett 156-osommal. :) Sajnos eléggé elhanyagoltam szegénykét, már lassan több, mint egy hónapja be sem indítottam, de a nagy nap miatt beígértem neki egy kellemes kis saját kezű mosást a hétvégén.
Még nem cserés, de már nyikorgós volt a fék.
Ez volt az utolsó alkalom, hogy a boldiba vittem az autót.