Olaszokról szólt a hétvége, mégsem ünnepelhetünk, minek utána még a Top10-be is éppen, hogy befértek az NTechnology 156-osai. Farfus még bajnoki eséllyel és talán reménnyel érkezett meg Isztambulba és vesztesként távozott. Írhatnánk ezt akár az idei konstrukció számlájára is, de a futamgyőzelmek bebizonyították, hogy versenyképes az autó.
Az egyik digó, aki ismét boldog lehetett az Alessando Zanardi a BMW volánja mögött. Nem először nyer versenyt ebben a szezonban, ami tőle elismerésre méltó teljesítmény. Már az első kanyartól ő vezetett, a pole-t megszerző Rickard Rydell ugyanis képtelen volt megtartani vezető helyét.
Andy Prialux sem volt a nyugodtság szobra, legalábbis nem az első verseny után. Tizennegyedikként intették le. mindez alátámasztja azt a vélekedést, hogy Prialux vagy nagyon jó, vagy gyalázatos teljesítményt nyújt. Yvan Müller, aki borzasztó nagy elánnal kezdte meg az idényt, Isztambulban is jó teljesítmény nyújtott egészen addig, amíg Jörg Müller elhibázott féktávja miatt a fűre került és kénytelen volt feladni a versenyt.
A csapattárs Dirk Müller ennél már jóval szerencsésebb volt és hátulról rajtolva végül is a negyedik helyen nyugtázhatta az első versenyt. Mindeközben egy öt fős csoport egymásra talált és élvezetes versenygés kezdett kialakulni közöttük. A felállás a következő volt: két Alfás, Farfus és Tavano, valamint három Seatos, Tavano, Terting és Gene. Az előbbi tagok közül Terting volt a legszerencsésebb, ő hatodikként ért célba, míg Farfus csak a kilencedik lett, Tavano és Gene viszont még ennél is rosszabul járt; a verseny hevében mindketten a pálya szélén fejezték be a futamot.
Farfus előtt a függetlenek vívták harcukat, nevezetesen Luca Rangoni és Tom Coronel. Itt utóbbi volt az eredményesebb, Coronel az utolsó pontot érő, nyolcadik pozícióban fejezte be a megmérettetést. A Chevrolet-nél továbbra is Nicola Larini - akivel a csapat meghosszabbította a szerződését - a legeredményesebb. A hetedik helyre hozta be az autót és ezzel a második helyet is megszerezte a második futam rajtrácsán.
Aztán leszakadt az ég. A szervezők többször is eltolták 10 perccel a futamot, amit végül több órás késéssel kezdtek csak el. Talán ettől, talán nem, de a Seatok erőre kaptak és megszerezték a dobogó első két fokát. A másik olasz tehát, aki örülhetett a hatodik helyről rajtoló Gabriele Tarquini volt, annál is inkább, mert így akár ő is világbajnok lehet.
Egészen az utolsó körig úgy nézett ki, hogy a csapattárs Peter Terting lesz a befutó, aztán az olasz megelőzte csapattársát. A harmadik helyre az előbb említett Nicola Larini futott be, nem követtek el tehát túl nagy hibát a Chevroletnél akkor, amikor újabb egy évre megszerezték maguknak az olasz pilótát. Larini egy ideig vezette is a futamot, de elfékezte magát és visszaesett a harmadikra. Az első kör után Tarquini csak a kilencedik volt, innen kapaszkodott fel végül az első helyre.
Andy Prialux versenye már a harmadik körben véget ért egy gumihiba miatt. Egyre nehezebb lesz tehát a dolga a címvédőnek, hogy ismét bajnok lehessen. A további helyekért a Seatosok folytattak elég kemény harcot, aminek a végén Hiusmann volt a szenvedő alany, ő volt az utolsó gyári Saetos a hetedik helyen. Az utolsó pontot érő helyen a BMW-s Jörg Müller fejezte be a hétvégét, a függetlenek versenyét pedig Stefano D'Aste nyerte meg.
A tabella jelenleg az alábbiak szerint néz ki: Prialux-nak (58) egy pont előnye van Gabriele Tarquini (57) előtt, őket pedig Rickard Rydell követi 54 ponttal. Farfus csak a hatodik 49 ponttal.
A gyártók versenyét 201 ponttal a Seat vezeti, második a BMW 192-velés harmadik az Alfa Romeo 125-tel.
A következő futamot a spanyolországi Valenciában rendezik október 8-án.