Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-08-19

Ma kánikulában elmentünk Budapestre, ami kb 220 km autópálya-országút-Bp város kombót jelentett. Végig kellemes hűvösben utaztunk, az automata klíma tette a dolgát.
Úti célunknál megálltunk vagy egy órára. Közben besötétedett. Tovább indulva csak nem akart hűvösebb lenni a kocsiban. Szégyen szemre lehúzott ablakkal kellett elmennünk a kb. 20 km-re lakó rokonokhoz. Így is izzadságban úszva érkeztünk meg, kint 31 fok felett volt. A klíma nem indult el, többször megálltam, leállítottam a motort hátha rendbe jön. Nos nem...
Mi lesz itt holnap és holnapután, ha kisüt a nap?
Nos, semmi. Másnap reggel minden úgy működött, mint eddig. Kellemes hűvösben mentünk a Mediterrán Party-ra. De az már egy másik blog...

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-08-16

Hazafelé pár kép erejéig beugrottunk Veszprémbe. Már régóta régóta terveztem ezt is.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-08-16

Reggel útra keltünk Várpalotára, hogy Csöri és édesapja kicserélje a sérült gumiharangot. Nem egy túl tiszta meló...

A képek magukért beszélnek.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-08-12

Kicseréltük a hosszbordást egy ugyan olyanra...

A csere közben kellemetlen meglepetés ért. A doblemezt leszedve minden tele volt dzsuvával, a származás helyét keresve egy elszakadt belső gumiharagra bukkantunk.

Azonnal bejelentkeztem Várpalotára, hogy Csöri Mester orvosolja a problémát. A jövő hét elejére kaptam időpontot.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-08-11

Mivel a Nagy Túra alatt egyre gyengébbnek tűnt a klíma, ma elmentem megnézetni. Nos, olyan kevés gáz volt benne, hogy már be sem kapcsolt. A betöltött 0,65 kg-ból 0,08-at tudtak lefejteni.

Vákuumpróba, UV-lámpás szivárgáskeresés, majd a feltöltés után a spéci szimatoló eszközzel a szökő gáz keresése sem hozott eredményt. Továbbra is rejtély, hogy hol megy el a gáz röpke egy hónap alatt. Holnap visszamegyek még egy szemlére, hátha...

A motortérben nézegetve furcsa dolgot vettem észre. A hosszbordást valami megsértette. Holnap azt is cseréljük.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-08-10

Tegnapelőtt megérkezett a bőr váltószoknya, ma bekerült. A beépítés előtt kapott egy bőrápolást.

Jól mutat a kormány piros varrása mellett.

Köszönet GT Cartársnak a szoknyáért!

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-08-05

Eldöntöttem a helyét és ma fel is ragasztottam a Stelvio hágón vásárolt emlék matricát a szélvédő tetejére, középre. Innentől büszkén hirdeti, hogy megmásztuk a világ legszebb szerpentinjét. Nem én mondom, a Top Gear...

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-07-31

A terv eredetileg a meglévő középkonzol matt feketére fújása volt, mert a műanyag idővel ragacsossá vált és még ujjal is be lehetett nyomni. Mint a rágógumi. Először sajnáltam, hogy a bontott már le van festve ezüstre, de rájöttem legalább le van alapozva, majd lefújom azt. Aztán mégis úgy döntöttem, hogy berakom, gyorsabban néz ki jól és kísérletezek a sajátommal. Szóval a csere menete:

1. A középkonzolból ki kell venni a hamutartót, a tükörállító gombot és a fényszóróállítót. Az utóbbi kettő alatt van egy-egy tartócsavar, azokat ki kell tekerni.
2. A középkonzol két oldalán lévő borítást leszedve, oldalról hozzá lehet férni ezekhez a csavarokhoz. Én ezt elfelejtettem és a képen látható módon elegánsan letörtek a fülek. Nagy gond nincs a cseredarabon sem volt rajta, megáll így is.
A két csavar a gumidugók mellet már a felső részt tartja.
Az alsó rész hátulját emelve jön le a gumidugókról.
3. A szellőzőrostélyt kipattintva újabb két csavart találunk. Nálam ezek a fülek is el voltak törve, szóval ezért lötyögött az egész konzol.
4. A gombokat lehúzva a két szélsőben van egy-egy csavar. A rádió kiszerelése után már csak le kell feszíteni, de vigyázni kell, mert a vezetékek nagyon rövidek! Én ezt elfelejtettem és az előlaphoz rögzítő csavarok elegánsan kitépték a menetes betéteket a középkonzolból. Pillanatragasztóval vissza lehet tenni őket.
5. A műszereket átraktam az újba.
6. Külön feladat a szivargyújtó. A belsejét ki kell nyomni előre, csak közben van benne két műanyag pöcök, amit közben nyomni kell.
7. Váltószoknya is átkerül.
8. Az eredmény.
Amit leszedtem a sok törött fül (főleg a felsők) miatt nem valószínű, hogy vissza lesz téve...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-07-31

A hővédő lemez már régóta zavar, mert kilyukadt (1 kép) és az 2 képen látható lemezzel takartam le a lyukat. Nos a friss szerzemény némi drótkorongos tisztítás után felkerült a helyére. Helyreállt az eredeti állapot.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-07-29

A mai napot a keresgélésre fordítottam. Phon raktárainak összes lehetséges zegét-zugát végignézve néhány nagyon hasznos dolgot találtam. Eredetileg a hátsó stabrudért indultam...

Itthon nekiálltam, hogy számba vegyem a zsákmányt és amit lehet be is raktam - volna. Nézzük mi nem jött össze:
- Előtét ellenállás a hűtőventilátorhoz (az első képen bal oldalt az enyém, a jobb az "új"). Beszereltem, nem működött. Rámértem és kiderült, hogy szakadt, a második képen látható helyen. Azt hiszem, veszek egy újat.
- A vízcső sajnos nem az én kocsimba való, nekem ilyen nincs. Ha kell valakinek jelentkezzen.
- A kipuff felfüggesztő gumik sajnos gatyább állapotban, mint az enyémek. Mentek a kukába.
- A középkonzolban egy MOMO szoknyát találtam. Sajna az enyémbe nem jó, mert csavaros vége van a váltógomb felől. Valószínű valamelyik MOMO gombhoz tartozik.