Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
1 kép - Visszakerült a helyére a kitakarított kiegyenlítő tartály. (A tisztítás menete: 2xfél napos ázás mosogatószeres vízben, 4 óra vízkőoldóban, majd még majd egy nap mosogatógépbe való mosogatószerben, és rengeteg öblítés.)
2 kép - Eredetileg ezt a vízcsövet akartam kicserélni, most bekerült az új.
Az összeszerelés a szétszedés fordítottja. Néhány kiegészítéssel.
3 - 4 képek - A régi hűtőről át kell rakni pár dolgot.
5 - 6 képek - Az elkorrodált lemezcsavar/műanyag stuszni kombó helyett mindenhová hagyományos csavart tettem.
A légtelenítés egyszerűbb, mint gondoltam. A kiegyenlítőt feltöltve és a hűtőn lévő légtelenítőt kinyitva gyakorlatilag megtelik a rendszer. A motort elindítva és a ventilátorok elindulását is megvárva alig fogyott a szint a tartályban. Maxra töltöttem és kész, lehet sört bontani!







Valahonnan szivárog az olaj, csak tudnám honnan. Nagyon csúnyán néz ki.




Útra keltünk a Párduccal, hogy segítsünk a Pókon. Az út végén egy vadonatúj hűtővel és némi fagyállóval tértünk haza. Köszönjük a gyors segítséget a Csörgő Autószerviz-nek!




Ma megvettem a legújabb Alfissimo-t és kellemes meglepetés ért! Az Alfa Romeo története cikknél, az 55. oldal jobb alsó sarkában épp a Pókkal hajtunk ki 2010-ben az esztergomi taliról! Nem is tudtam, hogy létezik ilyen kép.
Gyors nyomozás az Alfaromeo Club Mo oldalán és sikerült megszerezni az eredeti fényképet is. Köszönet Ákosnak!

Ha már nincs benne víz, elhatároztam, hogy kitisztítom a kiegyenlítő tartályt. A kiszerelés menete:
- Jobb oldali burkolatot leszed - 1. kép
- Sapkát leteker, mellette lévő csövet leszed - 2. kép
- Két tartócsavart kiteker - 2. kép
- Az alsó csőhöz és a tartócsavarhoz nem lehet hozzáférni - 3-4. kép
- Tartály aljából jövő cső másik végét leszed - 5. kép középső cső
- Szívócsövet leszed - 6. kép
- Tartály alján lévő csavart kiteker - 7. kép
- Tartályt kiemel, csövet leszed - 8. kép
- Tartályt mosogató szeres vízzel teli vödörbe rak
- Sört bont








A vízhűtő kiszerelése:
- Akkusarut leszed
- A ventilátorok és előtét ellenállások csatlakozásait lehúz
- Kartervédőt leszed
- Hűtő alatti tartólemezt lecsavaroz (két végén két-két csavar) - 1. kép
- Zárhíd lemezt leszed - 2.kép
- A hűtő feletti kábelcsatornából kábelt kiszed (pattintósak a függőleges fülek) - 3. kép
- A kábelek alatti két csavart kiteker, csatornát leszed
- Ventilátorokat a tartóval együtt kicsit hátradönt és kiemel. (Alul csak be van dugva két fülbe, ki kell feszíteni) - 4. kép
- Alsó vízcsövet leszed, vizet leereszt. (A gyári bilincs elég bonyolult megoldású én hagyományosat teszek majd a helyére) - 5. kép
- Felső csövet is leszed
- Klímahűtőt a hűtőhöz tartó felső 2 csavart kiteker - 6. kép a felirat feletti csavar
- Klímahűtőt a hűtőhöz és a műanyag légterelőhöz rögzítő alsó 2x2 csavart kiteker - 7. kép
- Hűtőt tartó felső 2 fő tartócsavart kiteker - 6. kép jobb oldala a gumitartón, ill. 8. kép
- Hűtőt hátra billent és 8-as kulccsal a műanyaghoz rögzítő csavart kiteker - 9. kép
- A hűtő 90 fokkal elfordítva felfelé kiemel. (Lefelé simán)
- Sört bont.












A szép időre való tekintettel - zárt tetővel - vagy 80 km-t kocsikáztunk. Nagyon jó a fűtés és a zárt tető is jól szigetel. A vezetési élményről most nem akarok írni, felért egy karácsonyi ajándékkal.
Hazaérve, neki akartam állni a vízcső cseréjének. A cső már régóta a polcon figyel. A vízleeresztési pontot keresve vizet találtam a hűtő alatt. Majd rövidesen meglett a probléma forrása is.
Nagyon úgy néz ki, hogy hűtő kell...
A csőcserét is elhalasztottam. 149.677 km



Délelőtt nagyméretű levelet hozott a postás. Megjött a 2012-es naptár, csupa-csupa 159-essel megtöltve.

A jó időre való tekintettel ma felébresztettem a Pókot, kis kerülővel hazajöttem vele.
Az akku visszarakása után "pöccre" indult a Pók. Ismét megmutatta, hogy mennyire más, mint a 159. A 15 km hazáig élményben felért egy 1000 km-es úttal...



ECU ISO Code: FD 86 E9 08 49
2011.12.17. 13:22:51
CONNECTED TO:
ALFA 159 2.0 JTD 16V
Bosch EDC16C39 CF5/EOBD Diesel Injection (1.6, 1.9, 2.0)
--------------------------------------------------------------
READING ERROR CODES:
Nincs hibakod
READ PARAMETERS:
Akkumulátor feszültség : 12,356 V
Kilométer számláló: 38485,3 km
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Üzemanyagszint mérô: 54,054 %
Részecskeszûrõ állapot: nincs eldugulva
Részecskeszûrõ eldugult: 15,84 %
Regenerálási idõ százaléka: 0,000 %
Km-állás utolsó regen óta: 47,8 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 973 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 604 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 621,76 °C
Regenerálások teljes száma: 64
Olajcserék száma: 2
Olaj elhasználódás foka: 83,99 %
Utolsó olajcsere km-száml.: 32684,0 km
Következõ olajcsere távolsága: 29400 km
0
468
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV