Piritu - 1.000.000 - főkép
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-11-05

Mióta megvan a Pók, azon töröm a fejem, hogy hogyan lehetne meghosszabbítani a nyitott tetős szezont. Az igazi gondot a hátulról jövő huzat okozza. A szélfogó háló sokat segít a dolgon, de 20 fok alatt még így is nagyon zavaró légmozgás. A megoldás kézen fekvő, a háló helyett levegőt át nem eresztő anyag kellene. Mielőtt belevágtam volna egy komolyabb átépítésnek ma kipróbáltam az elméletet. A hálót egyszerűen betekertem folpack fóliával.

A hatás hihetetlen. Gyakorlatilag megszűnik a légáramlás a kocsiban, a fejünk búbját cirógatja egy kis szél. 17 fokban fűtés nélkül lehet dzsekiben kocsikázni, kéz nem gémberedik el. Akár 10 fok körül is elérhetőnek tűnik a nyitott tetős kocsikázás!

Terv:
- vízszintes hálót műbőrre cserélem,
- függőleges rész mellé felhajtható vagy ráakasztható plexi,
a kivitelezés mikéntjét majd csak kitalálom.

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-11-03

Ma kaptam egy üzenetet a műszerfalra, mely szerint vizsgáljam meg a bal első helyzetjelzőt. Megvizsgáltam és tényleg nem ég. Úgy látszik a 156-hoz hasonlóan itt is ez lesz a top probléma...
Mindez persze Németországban történt. Vettem a benzinkúton két W5W izzót, és a jobbost is kicseréltem. 5 perc volt az egész.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-10-31

Tegnap párosítottam a telefonomat az új rádióval, a kihangosító jól működik. A műsorforrások közt váltogatva az SD-kártya és az USB-stick mellett megjelent egy BT-Streaming műsorforrás is.
Az éjszakát keresgéléssel töltve rájöttem, hogy a telő memóriájában lévő számokat is le tudja játszani a rádió a BT-n keresztül. A mikéntre is fény derült, a telón el kell indítani a médiatárat.
Ma kipróbáltam, működik. A rádióról lehet lépegetni a teló médiatárában.
Nyami-nyami, a teló 40Gb memóriával bír és mindig nálam van. Az SD-kártyám 8Gb-os. Az USB 4Gb, lesz mit hallgatni...

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-10-30

Betettem a rádiót, visszatettem a JBL-ládát.. Királyság.
Egy gondom, van. A kormánygombok nem vezérlik, pedig elvileg kéne. Utána kell néznem. lehet, hogy állítani kell valamit az illesztőn.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-10-30

Hihetetlen, de igaz! Október végén szép idő van!

A gondolatot tett követte. Tetőt kinyit és a szokásos "kis kör" került megtételre. (kb 35 km ) Természetesen nem kicsit néztek az emberek, mi viszont gyönyörködtünk a tájban. Millió színét mutatta az ősz. A képeket a Sárváron lőttük, a vár körül.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-10-28

Nekivágok újra a zene projektnek.
Hosszas vajúdás és keresgélés után ma új rádió került a birtokomba - hogy merjünk különbözni - egy Blau Toronto 410 BT.
Semmi extra, semmi hanghókuszpókusz, semmi csicsa, semmi milliószínes kijelző, semmi képlejátszás, semmi motoros előlap, semmi videokimenet.
Csak lejátszik mindent: USB, SD, CD. Csak kihangosítós mint a Blu&Me, de remélem annál jobban beválik. Csak cefetül illik a maga fekete színével a fekete középkonzolba. Csak szebb tere van a réginél. Csak sokkal részletezőbb a hangja, olyan részleteket találtam a zenében, ami eddig nem tűnt fel...
Szóval semmi különös, csak nagyon fejegység. Pont olyan, mint szerintem lennie kell.
Az ünnepek alatt beépítem véglegesen.

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-10-19

Ma felkerültek a téli cipők a Párducra. Mivel "csak" a gyári felnim van, így a gumi lett cserélve rajta.

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-10-17

Mióta megvan a Párduc, ma másodszor lopták le a keréksapkákat a gyár előtti parkolóban. Csak tudnám, hogy mire használják az Alfás sapikat? Alfa nem nagyon van errefelé...

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-10-15

A téli szerelési munkálatok megkönnyítéséhez ma kölcsön kaptam Liquid Cartárstól két rámpát. Most már nem lesz gond alámenni a Póknak.

Az elhozatal nem kicsit volt izgalmas, a 159 csomagtartójában tették meg Győrtől az utat. Mivel kicsit hosszabbak a csomagtartónál, ezért hátrafelé kilógtak. Páran megcsodálták a Párduc/rámpa kombót.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-10-10

Szóval, 5 napi bp-i kocsikázás után csak megerősíteni tudom: a 159 nem erre való.
1 - A lámpánál lájtosan indulva otthagy mindenki, persze ilyenkor 9-en belüli városi átlag jön ki.
2 - Felépült turbónyomással indulva meg otthagyom a sort 10 méteren belül, természetesen 15+ literes átlaggal.
3 - A kettő között - hála az euro5-nek - nincs átmenet.
4 - Hála a hatalmas turbólyuknak (3-5 mp is lehet!!) egy csomó manővernek "neki kell készülni".
5 - Hazafelé kiérve a városból újra elemében volt, km falásra termett. Kényelemben, nyugalomban és elmaradó OFF-ok között.

Bakker, nem gondolhatták komolyan az Alfa mérnökei, hogy hirtelen lepadlózva a gázt (tipikus duplakuplung közé tett gázfröccs esete) az alapjárati fordulatszám változatlan marad, a kocsi le sem reagálja :-(