Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Mióta megvan a Párduc, ma másodszor lopták le a keréksapkákat a gyár előtti parkolóban. Csak tudnám, hogy mire használják az Alfás sapikat? Alfa nem nagyon van errefelé...
A téli szerelési munkálatok megkönnyítéséhez ma kölcsön kaptam Liquid Cartárstól két rámpát. Most már nem lesz gond alámenni a Póknak.
Az elhozatal nem kicsit volt izgalmas, a 159 csomagtartójában tették meg Győrtől az utat. Mivel kicsit hosszabbak a csomagtartónál, ezért hátrafelé kilógtak. Páran megcsodálták a Párduc/rámpa kombót.
Szóval, 5 napi bp-i kocsikázás után csak megerősíteni tudom: a 159 nem erre való.
1 - A lámpánál lájtosan indulva otthagy mindenki, persze ilyenkor 9-en belüli városi átlag jön ki.
2 - Felépült turbónyomással indulva meg otthagyom a sort 10 méteren belül, természetesen 15+ literes átlaggal.
3 - A kettő között - hála az euro5-nek - nincs átmenet.
4 - Hála a hatalmas turbólyuknak (3-5 mp is lehet!!) egy csomó manővernek "neki kell készülni".
5 - Hazafelé kiérve a városból újra elemében volt, km falásra termett. Kényelemben, nyugalomban és elmaradó OFF-ok között.
Bakker, nem gondolhatták komolyan az Alfa mérnökei, hogy hirtelen lepadlózva a gázt (tipikus duplakuplung közé tett gázfröccs esete) az alapjárati fordulatszám változatlan marad, a kocsi le sem reagálja :-(
Az Ön által feladott 5066438 számú hirdetését nem hosszabbította meg, ezért a mai napon töröltük rendszerünkből.
Üdvözlettel:
Használtautó.hu
A szép késő őszi időjárást kihasználva ma újra a Balaton felé vitt az utunk. Badacsony, kikötő. Kellemes séta mólón, vitorlások, egy a régi nyarakat idéző lángos és lobogó hajú kocsikázás.
Szép nap volt :-)
Kihasználva a jó időt, elmentünk az ausztriai Güssingbe. Előtte egy gyors mosatás, hogy ragyogjon a Pók. Jó volt látni, hogy mennyien megfordulnak egy 14 éves kocsi után.
Szóval Güssing. Nagyon szép kisváros, dombtetőn lévő várral. Kilátás csodás, kiállítás érdekes, vár amennyire kell helyrehozva. A véletlen szerűen kiválasztott étteremben a kaja kiváló.
Jó nap volt, kb. 180 km-t kocsikáztunk. Remélem még sok lehetőségünk lesz a lobogó hajú autókázásra.
Sikerült beszereznek egy olasz munkahengert a fosch helyett. Maga a csere nem túl bonyolult:
- szívócsövet leszed (a rezonátor elég nehezen jön ki, de megfelelő irányba forgatva kijön),
- vezetékeket félretol,
- csőcsatlakozást kilazít,
- két tartócsavart kiteker,
- csőcsatlakozást kiteker,
- két tartócsavar lazán vissza,
- csövet visszacsatlakoztat,
- tartócsavarokat meghúz,
- légtelenít, miközben fékolajat szorgalmasan utántölt - no itt lepődtem meg, hogy milyen mocskos az olaj ami kijön. Még az eredeti lehetett. Tanulság: a fékolaj cserekor ezt a kört is ki kell ereszteni,
- vezetékeket és szívócsövet vissza,
- sört bont.
Jól gondoltam, hogy baj van, mert ami fékolajat pár napja betöltöttem álló helyzetben kijött alul a munkahengernél. Pont időben vettem észre. Hogy szervizbe nem jutottam volna el, az tuti, még az 5 km-re lévőbe se...
Egyik télre tervezett projektem volt a kuplung munkahengerek cseréje, hátha 14 év után gond lehet velük. Nos, lett....
A mai szerelgetés alatt véletlenül alánéztem a kocsinak. Mit látok? Szép kis olajfolt. Nosza, a származás keresésére indultam és egyértelmű, hogy a kuplung munkahengerből jön. Ráadásul a fékolaj tartályból is hiányzott már olaj. Utántöltöttem.
A munkahenger viszont cserés, még a tél előtt, sürgősen...
Ma beraktam a légkürtöt. A jobb oldali első kerék elé került a borítás alá. A motorházat kinyitva semmi sem látszik.
Egy kis relé kapcsolja a jobb oldali kürt helyett. Egy másik kapcsoló a dallamot kapcsolja ki, ilyenkor mindhárom egyszerre szól.
A két kapcsoló vezetékét be kellett vezetnem az utastérbe, ami az ablaktörlő alatti rács eltávolítás után szinte adta magát.
A kapcsolók a hamutartó aljába kerültek, így a gyári dizájn sem sérült.
Végre olasz autóhoz méltó a hangja.
Egy ismerős autóápoló (Sandek) javasolta, beszereztem.