Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Végre vettem a fáradtságot, hogy a kocsival kapott számlákból kigyűjtsem, hogy mi mindent cserélt az előző gazdája, komoly meglepetések értek. A teljesség igénye nélkül az elmúlt 30e km története a vásárolt és beépített alkatrészek alapján:
- minden szíj és feszítőgörgő (vezérlés, balansztengely, generátor)
- hátsó rugótartó lengőkarok (már majdnem vettem bontottat)
- bal zár elektromotorral
- hátsó fék, tárcsa+betét
- jobb külső féltengely gumiharang
- kézifékkötél
- gyertyák (meg kéne néznem, hogy milyet tettek be, mert összesen 300 Eurót fizettek értük, tehát akár a 100e km-es is lehet)
- gyertyakábel készlet, no ez mi lehet? Tudtommal a gyertyákon van a trafó, tehát kábel nem kell, minden esetre a számlán 181 Euro szerepel érte, tehát valami komoly cucc lehet.
- 4 új gumi, ez mondjuk rögtön látszott
- lengőkar az első futóműben 99 Euro
- szívócső, ami a levegőszűrőtől megy
- jobb hátsó lengőkar (ezt is majdnem vettem)
- 2 db "Muffe" nevű valami, amit szintén nem tudtam beazonosítani, feltehetőleg olajcső összesen 25 Euróért
- Lambda szonda
- bal hátsó kerékcsapágy
- két alkalommal alvázvédelem javítása, viaszolása
- kipufogó hegesztése
Összese 5.727 Euró a számlák alapján. :-)
Az egyik régi számlán megtaláltam a korábbi tulaj nevét/címét is. :-)
Bár sok és sokkal fontosabb tennivaló is lenne a Pókkal mégis tuningra adtam a fejem. Ráadásul már Alfás szelepsapkát is vettem korábban. Szórom a pénzt :-)
Szóval kicseréltem a már kissé kopott eredeti váltógombot egy újra. A gombot a Sparban találtam a leértékelt cuccok közt. Megtetszett a formája és az anyaga, így megvettem.
Kicsit nehéz volt a szoknya rögzítése, mivel nem volt rajta az erre a célra szolgáló hely, de megoldottuk. Fekete műanyagból lett egy esztergálva.
Pár csepp olajat vettem észre a kocsi alatt, utánajárván a dolgoknak a váltó lett a gyanúsított. Mintha a fedél alól kijött volna a tömítés és ott jönne ki az olaj. Persze tudtommal gyárilag nincs ott tömítés, de majd lesz.
Másnap fedél le, folyékony szilikongumi felugrik és láss csodát - kipp-kopp - a folyás meg is szűnt.
Huhhhhh, mégse kell leszedni a váltót. Mert ugye ha az ember leszedi, akkor már találhat még pár dolgot, amit ki lehetne cserélni.
A Cartársak szerveztek egy kis pizzát ebédre, klassz kocsit, ismerős Cartársak ennek nem lehet ellenállni.
Jó délután, volt.
Ma szólt Kru Cartárs, hogy nem egészen egyértelmű a rendszámom az oldalon. Lassan már meg kéne jegyeznem, emiatt kaptak el az első utamon is. Szóval a történet:
Június 22-én megkaptam a magyar rendszámot, másnap zöldkártyáztam és vettem egy autópálya matricát, hogy 24-én elindulhassak Pestre, majd onnan Szegedre.
Majd augusztus 6-án kaptam az autópálya felügyelettől (vagy mi a szösztől) egy levelet, hogy legyek szíves egy bizonyos komolyabb összeggel hozzájárulni a bevételeikhez, mert 24-én az M1-en a 98-as km-nél érvényes matrica nélkül autóztam.
Haha, mondom ez nagy kamu lesz, mert én vettem és a kesztyűtartóban van blokkom. (Megj.: Ki tart kesztyűt a kesztyűtartójában???) Megnézve a blokkot kiderült, hogy a vadi új rendszámot anno még nem tudta megjegyezni. A "matrica" egy betűvel eltér a tényleges rendszámtól, tehát a bünti jogos. Nem mondom jó kezdet :-(((((
Felhívva az ügyfélszolgálatot közölték, hogy az elírást 1e Ft-ért korrigálják és akkor a bünti stornó. Szóval másnap GOTO ügyfélszolgálat. Az elírást pik-pakk korrigálták, és kaptam egy felmentő határozatot a befizetés alól. Szóval udvariasan és simán lerendeztük.
Remélem ez volt az első és egyben utolsó "afférom" a Pókkal :-))))))
Az idő szép, a nap süt, kirándulni kellene egyet a Pók-kal. A melegre való tekintettel valami hidegebb vidékre, ha lehet. Reggel ébredés után kapcsolgatok a TV-n és az osztrák adón live kamera megy Tirolból, ami ugye egy kicsit messze van, de ötletnek jó! Hopp-hopp ez kell nekem! GOTO internet. 5 percen belül megtalálom az lehetséges úti célt Semmering-et, igazi hegyvidék a térkép alapján elég kacskaringós út is vezet oda.
Navit előkap és célként beír, opciók közül kiveszem az autópályát és láss csodát kisze-kusza utat jelez.
Beszállás, indulás!
A táj csodaszép, az út kitűnő - szívesen elhoznám erre a magyar útépítőket, hogy LEHET olyan utat is csinálni, ami nem fagy fel és nem kátyúsodik.
A nap süt, a hajunk lobog és fogalmam sincs merre járunk, hagyom hogy a Mio 720 vezessen, én meg a Spider-t vezetem.
Most érzem csak igazán miért nem gyártottak anno kormos Spider-t, ide benzin kell! Hajtűkanyar, visszakettőpadlógáz, hadd üvöltsön. Aztán a következőt csendben és rezzenés mentesen ( hála a kiegyensúlyozó tengelyeknek) a patak csobogását hallgatva.
Hogy eddig miért nem volt nyitott kocsim?
A várost aztán alaposan körbejártuk, szálloda, szálloda hátán...
Mit is lehet csinálni egy sípályával nyáron? – Nos, kerékpárral és rollerrel lejönni rajta.
A felvonó üzemel, fel lehet menni a táj és egy "Wienerschnitzl" miatt is. Mi ez utóbbit választjuk, a vad dolgokat a többiekre hagyjuk. A táj csodálatos.
Hazafelé ismét élvezhettük a nyitott kocsikázást, bár volt olyan idő, amikor becsuktuk a tetőt az erős nap és a >35 fok miatt. Ekkor klíma be és a kellemes hűvösből nézegettük a többi izzadót, elsősorban a motorosokat. Megálltunk egy benzinkútnál italt venni, szegények a bőr ruhájukat félig levetve ott pihegtek az ezer fokban, az árnyékban.
Mégis jó döntés volt motor helyett a Spider :-)))
Első nagy közös utunk Szegedre vezetett, ahol a Satti által szervezet talin vettünk részt. Megismerhettünk egy csodaszép várost és sok új Alfás arcot. Jó buli volt, jövőre ugyanitt!
„Cifra Palota, zöld az ablaka, gyere ki...”
Ki ne ismerné eme kedves gyermekdalt? Nos, Szegedről hazafelé úgy döntöttünk sétálunk egyet Kecskeméten is. Meglepve tapasztaltuk, hogy a dalban említett épület itt található és tényleg zöld az ablaka!
A múltkor Csörinél egyértelművé vált, hogy a motorvédő nagyon odavan. Elsőre gyáriban gondolkodtam, de a vagy 75e Ft lett volna. Ráadásul a magyar utakon nem is biztos, hogy megfelelt volna. A kis hasmagasság miatt előbb, vagy utóbb cserére szorult volna. Tutibb megoldást kerestem. Némi utánajárás és Ath Cartárs segítségével sikerült fém kartervédőt találni. Megadta a szerelőjének a számát, majd útban Pestre odamentünk. Eredetileg orosz a cucc. A Spiderre nincs, de a fickó rendelt pár darabot és a 147-é majdnem jó is volt rá. A hátsó rögzítő fülbe kellett csak beletoldani pár centit. Némi fabrikálás után sikerült is felrakni. Kicsit tovább tartott, mint előre gondoltuk, de a család türelemmel várt.
Ráadásul kevesebbe is került, mint a műanyag gyári.
A teljes magyarításból már csak egy dolog hiányzott, a zöld kártya. A legegyszerűbb megoldást választva a Topiékhoz mentem. A mérésen természetesen "csont nélkül" átment a Pók. Meg is lepődtem, hogy ennyi évesen is tökéletesen hozza az előírt paramétereket. Tehát csont nélkül megcsináltuk.
Amíg a papírokra vártunk érdekes járgány érkezett egy kis klímatöltésre.
Hazafelé már teljes joggal vettünk részt a magyar utakon.
A sikeres legalizálás eredményeként megkaptuk a magyar rendszámot és a forgalmit, a törzskártyát majd küldik.
A történet érdekes. Elvileg tegnap a regadó befizetése után már lehetett volna ügyet intézni. Vissza is vittem az „ügyintéző” személynek a papírokat, be is ment vele az okmányirodába. Fel is hívott, hogy most bontották meg az LHU 550-től 600-ig tartó rendszám csomagot. Melyik érdekelne, mert azt kapnám. (Nesze neked hivatalos tájékoztatás, mely szerint: „Ami sorba jön rendszám, azt adjuk, nem kívánságműsor, nem lehet itt válogatni!”) Persze az 555-öt kértem. Pár perc múlva visszahívtak, hogy az már nincs a csomagban. Így lett 600. Aztán újra hívtak, hogy leállt a számítógépes rendszer, ma nem lesz meg a dolog. Másnap reggel telefonáltak és mentem is érte.
Az egész hercehurca 95e Ft-ban volt (ebből 65e a hivatalos ár, a többit ki lehet találni, hogy hová ment), plusz regadó és 350km mászkálás.
2
390