Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A súlyt tartó vasakat elvittem homokszórni, aztán annyira belelendültek, hogy rutinból le is festették feketére. Egész jó lett.
A látványon felbuzdulva nekiálltam itthon is festeni, a sok vett cucc között csak fekete festéket nem találtam, így a súly festetlen maradt. A kerékagynak is eredetileg feketét szántam, de választanom kellett: sárga, piros, kék és ezüst volt a polcon. Kék lett. Holnap még egyszer átkenem és mehet fel rá az új kerékcsapágy. A másikat az előző gazdája már cserélte.
Ráadásul sikerült vennem önzáró anyákat is a régiek helyett, némi rozsdamentesítésre is jutott idő és a féktárcsák is kész lettek, rozsda volt-nincs.
Ma érdemes volt felkelnem. :-)
Az alkatrészek vizsgálatával holnap kész leszek, lassan összeáll, hogy mit is kell beszerezni. A jobb hátsó ABS jeladót sikerült eltörnöm, az tuti kell. Meg csavar minden mennyiségben. Nem akarok egyetlen önzáró anyát se visszatenni, bár az "Autókereskedők" mai adásában Ed mindet visszarakta.
Ma a bal hátsó futómű volt a soron.
Majdnem készen vagyok a hátsó futómű szétszerelésével, már csak a két felső állítható lengőkar maradt a Pók-ban.
A mai nap a jobb hátsó rész lebontásával telt. Ide tartozik egy kb. 15 kilós szilentekbe rögzített vasdarab is.
Az első igazi nagy hibát most követtem el. Mivel az ABS csavarját nem tudtam kitekerni, széthúztam a csatlakozóját és komplett vettem ki. Eddig nincs is baj, csak a munkaasztalon mégiscsak kiszedtem. Természetesen darabokban, mert a kerékagyba bele volt rohadva. Szerezni kell helyette egy másikat. (A bal oldalit már nem fogom kiszedni.)
A jobb hátuljával kezdtem, kerék le és megállapítottam, hogy a fékkel valami nem kerek. Elvileg már új a tárcsa és a betét is, de nagyon úgy néz ki, hogy nincsenek összekopva. Mondjuk a műszakin alacsonynak is mérték a fékhatást. Majd megnézem a fékerő szabályozót is.
A csavarok rendesen megizzasztottak, az idő nekik dolgozott, rendesen össze voltak "gyógyulva". Azért a sok-sok csavarlazító és némi sör segített.
Azaz mégse, az ABS jeladót tartó csavart (imbusz) nem sikerült kitekernem, egyenlőre semmi sem segített. Holnap levágom flexel...
Ma indult a téli projekt, a délelőttöm szinte ráment a kocsi felemelésére. A bakokkal a gyári emelési pontokon akartam alátámasztani, gyári emelőm nincs, maradt az olajemelő, ami meg nem fér be a küszöb alatt. Fából alátétlemezeket is kellett vágnom hogy ne direkt vas a vason legyen.
Az elején még majd emelnem kell, mert időközben leértek az első kerekek, de az még ráér, a hátulja lesz soron.
Végül is minden megoldódott...
Mivel régóta nem mozdult a Vas gondoltam beindítom egy kicsit a garázsban mielőtt nekiállok a téli nagy szerviznek.
Bemelegítem, meghallgatom egy kicsit a hangját. Menni nem akartam vele, mert nincs hátsó ablakom az út meg csupa locspocs...
A gondolatot tett nem követte, mert a majd két hónapos állás miatt kissé kiürült az akku. A kontroll lámpák még világítottak, de az indítómotorral már minden kihúnyt :-(
Töltőre került...
Pár óra múlva már zölden világít a töltő, pöccre indul a Vas :-))
Végre volt egy szabad hétvégém és neki tudtam állni a garázsban a rendrakásnak. Két napom ment rá, de végre úgy néz ki a garázs, mint ahogy szerettem volna. Neki tudok állni az idei szerelési feladatoknak a Spideren.
Csak nagy vonalakban az alábbiakat tervezem:
- első féktárcsa és betét csere,
- első fék gumialkatrészeinek cseréje,
- benzinszűrő csere,
- egyik hátsó kerékcsapágy csere,
- kipuff festése ezüstre,
- első gumiharang csere a lengéscsillapítón,
- minden futómű alkatrész lecsiszolása és újrafestése talán pirosra, de lehet hogy sárga lesz,
- hátsó futómű segédkeret festése (kiszerelt állapotban),
- első segédalváz festése (kiszerelt állapotban),
- levegőbeömlők cseréje az utastérben,
- valami hangosabb HiFi mint a gyári (4 csat. erősítő + mélynyomó),
- váltóolaj feltöltése,
- a barkács szélfogó háló véglegesítése,
- hátsó ablak pótlása,
- vászontető alapos ápolása,
- tetőszerkezet kenése,
- karosszéria vakszolása.
Egyenlőre ennyi, biztos lesz még pár dolog menet közben.
CÉL: Esztergomba ill. Alfa City be a Pókkal menni.
Sok cuccot, ill. az emelőt és a hozzá tartozó bakokat már sikerült beszereznem.
Műszaki ember lévén hajtott a kíváncsiság és kicsit jobban szemügyre vettem a kiszerelt EGR-t.
Az első komoly csalódás akkor ért, amikor megláttam hogy csak két pólusú csatlakozó van rajta, tehát motoros, precíziós állítás szóba se jöhet. (Bár lehet hogy az meg túl lassú lenne.) Egy sima elektromágnesnek kell lennie, ami egy rugó ellenében nyitogatja a szelepet. Gondolom a mágnesre adott delej nagyságával állítják a nyitást a kívánt szintre.
Több kormot vártam, gyakorlatilag csak egy kis felületi feketeség van benne.
Szétszedve megtaláltam a probléma okát, a mágnes tengelye szorult meg, mivel némi korom oda is bejutott. Némi mozgatás és kifújás után szabadon mozog.
Meg tudja mondani valaki, hogy a tisztítást miért nem írja elő a gyár, mondjuk 60-100e km-enként?
Reggel taxival irány a szerviz!
Már vártak, mert feltűnt nekik a magyar rendszám az udvaron.
Elmesélem a történetem, majd rádugják az Examiner-t (vagy hogy is hívják)
Természetesem LMM hibát ír ki, de beindítva az működik. (10-15 mp-ig jár a motor, majd lefullad)
Konzílium, dokumentumok böngészése, majd a számítógép átállítása, hogy figyelje az EGR-t. Hehe, 30%-ban nyitva van, de stabilan. Egy jól irányzott ütés a kiskalapáccsal és már stabil is az alapjárat, de nem szabályoz. Újabb koppantás és már vált is, de úgy marad. Felajánlották, hogy 2 Euróért odaadják a kiskalapácsot, ha minden egyes gázpedál állításkor rákoppintok :-)))
Jó fejek, a főnök pl. egy kopasz, szakállas rocker. A szerelőnek viszont egy szavát se értem, nem elég hogy durva helyi tájszólásban nyomja, még pösze is és még ehhez hadar is. Volt úgy, hogy kézen fogva elvittem a főnökhöz, hogy fordítsa le németre, hogy mit mond. Jót nevettünk minden a dolgon. :-))
Inkább valami kevésbé macerás megoldást kérek, így telefon és egy órán belül itt az új Pierburg EGR.
Beszerel, beindít, tesztel, próbaút és 10 órakor indulhatok is tovább.
Bármelyik magyar szerviz tanulhatna, mert mint ahogy egy kollégám megfogalmazta egykoron újra átéltem: "Úgy hiányzik, hogy nem kell mindig résen kell lennem, hogy mikor vernek át"
Szóval itt is szeretném megköszönni a gyors segítségüket: Vielen Dank!