Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Az éjjel esett némi hó. Nem kevés meló volt kiszabadítani az autót.
Pár napja egyre hangosabban "szuszog" az autó, elrepedt az alsó turbócső. Irány a győri szaxerviz, ahol is kicserélik.
Tekintettel a téli rövid utas téli üzemmódra először az autóim történetében 14e km után olajcserét is csinálunk.
A javítás napjára egy Turbós 1,4-es benzines Bravo-t kaptam. Hmmm, nem rossz motor, milyen lehet az 1,8TBi? :-)))
Sikerült 12-es imbuszt szereznem így feltöltöttem a váltót olajjal. Nagyon kíváncsi voltam mennyi hiányzik a múltkori olajtócsa miatt. A fő gond, hogy mivel lehet betölteni az olajat. Nos, egy kiszolgált zuhanyrózsa csövét vágtam le és műanyaglapból elegáns tölcsért hajtottam. Profibbat a boltban se lehet venni :-)) Nos 2 dl-t töltöttem rá, ebből a harmadik képen lévő mennyiség lejön, ennyi jött "vissza". Szóval tényleg nem sok hiányzott.
Aztán felkerült a kartervédő is...
...megjöhetnének már a hiányzó alkatrészek a hátsó futóműhöz...
Visszakerült a hűtő alá a tartólemez :-)
Lepucoltam és lefestettem az alsó takarólemezt, mert az elmúlt pár idő (Szeged előtt került fel) már nyomokat hagyott rajta. Szárad...
Akit esetleg érdekel a rajta lévő feliratokat is lefényképeztem. www.karter.ru - Az enyém egy 147-hez szántból van átalakítva.
Kicsit jobban körülnéztem a csomagtartóban is. Lebontottam a kárpitot és találtam valamit, amiről nem tudom hogy mi az.
Aztán szemügyre vettem az eredeti Alfás szerszám készletet, arra emlékeztet, amit anno a Samara-hoz kaptam :-)
Mivel a hátsó futómű hiányzó alkatrészei még mindig nem érkeztek meg, tegnap új projektbe kezdtem.
Már régóta terveztem, hogy a hűtő alatti tartót felújítom, ezért motorvédő le, lemez le (szerencsére megtaláltam a manuál 2700 oldala közt a vonatkozó oldalt, így bátran vágtam neki, mert tudtam hogy nincs buktató) drótkorong ráugrik + rozsdamaróval beken. Ma újabb drótkorong + Ro55 kezelés után lefújtam alapozóval. Holnap mehet rá a matt fekete...
Ma délután sikeresen visszaoperáltam az újravarrt ablakot.
Tanulva a repedés történetéből a felszerelés előtt hősugárzóval alaposan befűtöttem, nem is lett gond.
Köszönet KGBMAN Cartársnak a segítségért, nélküle nehezen lett volna új ablakom.
Ma kiszedtem az akkut. Letisztogattam, a Cartársak segítségével megállapítottam, hogy 2002.06.04-i gyártmány. Szóval nem mai gyerek.
Töltöttem bele ioncserélt vizet, mert az eredeti helyén nem nagyon lehet hozzáférni. Gondolom eddigi gazdái se nagyon fértek hozzá,mert 8 pohárral fért bele, ami 1(!) liter.
Visszarakáskor tettem alá egy keményebb szivacsot, mert a pánt kissé lazán tartotta.
Ja és végre sikerült beszerelnek az áramtalanító kapcsolót is. Ehhez kellett két db távtartót csináltatnom műanyagból hogy ne álljon ki a kapcsoló szára és egy combos kábelt két saruval.
Most már nem kell leszedni a sarut :-)
Tegnap némi melegítéssel sikerült meglazítanom a fékvezeték csavarját, így sikerült csavarodás mentesíteni a bal hátsó fékcsövemet.
Aztán taktikát és beszállítót váltva sikerült fékbetétet szereznem a hátsó fékbe. Az új taktika abból állt hogy ott voltam, amikor a katalógusképeket nézegettük és nem anyagszám szerint vettük a kocsihoz illőt.
Aztán felraktam és kész.
Már csak egy ABS jeladó és a rugók belsejében való kúp hiányzik hogy talpra álljunk.
De akkor megyünk egy kört akármilyen idő is lesz, már a nyúlszőr kucsmát is előkerestem :-)))
Szóval ma először visszaraktam a súlyt, amiről továbbra sem tudom minek van:-)
Majd a jobb hátsó fékbe is betettem a sajátomból dugattyút. Sajnos a bal hátsó fékcsővel nem boldogultam, mert nem enged a fém fékcső végén a csavar. Jelenleg a csavarlazító dolgozik.
Mivel a kezembe akadtak a korábban Poló Cartárstól vásárolt levegő beömlők kicseréltem azokat is, ja meg feltöltöttem az akkut is.
Sajna a kocsi alatt feltűnt, hogy a hátsó dob feletti hővédő lemezt elérte a csavarnál az idő vasfoga vagyis a rozsda. Szerezni kell egyet, nincs kedvem foltozgatni :-(
Ami szép kívül legyen jó belül felkiáltással beszereztem két garnitúra gumi felújító készletet és nekiálltam a lefestett nyergeknek.
Mivel a homokoláshoz kicsit barbár módon sikerült kiszedni a dugattyút ezért mint azt a második képen is látni az megsérült. A pótlás egyszerű volt a sajátból. Babra munka a szétszedés és összerakás, de megérte.
Már csak egy probléma van - mint az az utolsó képen is látszik - ha a fékcső nem tekeredik meg a nyereg pont befelé áll. Valószínű a menet máshol kezdődik :-)
Ahogy néztem ezt a fékcső másik végének fordításával meg lehet oldani.